Tre fittdagar kvar...

Löftet om ett fyra dagar långt blogguppehåll sket sig, när Mastern i badet blev sjukt bitter på kursen han är på och kände för att sprida sina ord till massorna!

Efter en dag på kursen kom jag fram till att det arrangerade företaget inte var vad jag hoppades på och vetefan om jag är så jävla sugen på att jobba åt Ölvemarks ens. Företaget verkar ha fastnat i ett tänk från 80-talet vilket medför en massa extra administration och risker som jag inte räknade med:
 
Några exempel:
 
Istället för att dela ut material med information om vad man ska säga på resmålen man guidar förväntar de sig att man ska skriva allt från scratch. Det tar ju sjukt lång tid att få ihop ett sånt material samtidigt som det är minst sagt svårt att veta vad som är relevant på förhand.
 
Istället för att kunderna betalar för extraevenemang med kort och reseledaren i sin tur betalar med firmakortet så ska allt betalas kontant vilket innebär att man springer runt på en massiv kassa i över en vecka med den rånrisk ett så obefogat agerande medfar. Orsaken till detta är obegripligt då det inte kan finnas en enda människa 2010 som reser utomlands utan att ha ett betalkort med sig, ett sånt beteende gränsar ju till fulländad idioti.
 
Av ren småsnålhet förväntar de sig att reseledarna ska ägna varje paus i färden åt att sälja kaffe och drycker utanför bussen. Detta tycker jag är ytterst småsint och onödigt, då det dels inte rör sig om några stora pengar, och dels finns det ju kaffe och övriga förnödenheter att köpa på mackarna vi stannar vid.
 
Taxfreeförsäljningen som på alla andra företag jag rest med (Apollo och Fritidsresor) går till så att kunderna beställer sina varor på nätet,  får dessa färdigpackade vid hemfärd och betalar med kort, hanterar Ölvemark på ett direkt stenålders vis. Här ska man samla in beställningarna på papper, hitta en fax och skicka alla beställningar, hålla koll på denna jävla pappersbunt, och sen ta betalt kontant. Ett otroligt onödigt extraarbete för alla inblandande parter (Även för Ölvemark som rimligtvis har en anställd som för in order i datasystemet). 
 

Många oväntade minus på en dag, och eftersom morsan betala för skiten kan jag inte göra det jag känner för mest att be dem fara å flyga och sticka hem för en betydligt bättre helg på hemmaplan. Det suger! Tre fittdagar kvar för å få ett onödigt diplom till på väggen, ska hänga upp det bredvid min Magisterexamen i Service Management!

// Mastern


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0