Viktiga matcher och en intressant kurva.

Ikväll är det derby!

Malmö FF - HIF. En viktig match för båda lagen! För HIFs del handlar det om att en seger krävs för att resten av säsongen ska det bli det minsta intressant. förlust och det känns som SM-guldet är kört och så jävla intressant är inte Allsvenskan att man slänger pengar för att se om HIF kommer sexa eller sjua typ. För Malmö å andra sidan handlar det mer om att inte riskera att åka ur Allsvenskan.

Själv spelar jag B-lagsmatch ikväll. Det är fan dags att stänka in det dära hattricket och bli matchhjälte så det kan bli A-lagsdebut för året. Oddssättarna ger i runda slängar 80 gånger pengarna om detta lyckas..;)

I övrigt har jag skrivit in mig på högskolan för ytterligare en meningslös termin studier, "risk, kris och säkerhetskultur" låter inte det minsta intressant, så tveksamt om jag kommer närvara särskilt mycket, hursomhelst kan jag lira stampusinnebandy och blir inte utslängd från min lägenhet för att jag inte studerar, så likväl en god sak att göra!

avslutningsvis en bild på bloggens besökarstatistik: Den enorma toppen har med mötet med en bloggdrottning i tivolikön i fredags att göra, det får dyka upp fler såna när jag är ute och härjar!



// Mastern

"du verkar inte så intressant för oss"

I morse låg jag och sov oskyldig som ett litet barn! Med tanke på min oskuldsfullhet så var jag inte beredd på att ljuga en massa när någon random snubbe ringde och väckte mig.

Snubbe: Hej jag ringer från Rahmqvist har du tid en stund
Mastern: jaha, hej du
Snubbe: Jo du skicka ju in en ansökan till oss minns du vad den gällde?
(här var det ju smått krisartat eftersom jag inte hade en aning om vem fan jag snackade med)
Mastern: Tja kan det ha varit som ekonom?
Snubbe: Nej det var som säljare, berätta vad du vet om företaget!
Mastern: I princip bara att du ringde och väckte mig?
Snubbe: Ja, jag ringde då runt för att kolla vilka som skulle kallas på intervju, men du verkar inte så intressant för oss.
Mastern: Attans!

Med en halvtimmes perspektiv till händelsen inser jag att detta faktiskt är en jävla smart strategi vid rekrytering! Istället för att ägna en massa tid åt att läsa en massa CV så ringer man helt enkelt runt till alla sökande och ställer dem mot väggen. Är de jätteengagerade har de läst på, och är det superba säljare så finner de sig!

Roligare hade det dock varit om han hade ringt Draken, där kan man snacka Dawn of Dead vid för tidig väckning, vilket i Drakens fall kan innebära ett på eftermiddagen!

Apropå inlärning och kunna rabbla saker i sömnen så var det mantrat för vår häxa till kemi/biologi lärare på gymnasiet. Hon hotade alltid med att ringa oss mitt i nätterna och kolla våra kunskaper inom områden som skulle flyta som ett rinnande vatten. Med tanke på hennes i övrigt rubbade personlighetsdrag så kändes detta hot inte alltför osannolikt och som man lärde in grejerna! "Learning by fear" den effektivaste inlärningsmetoden som dock inte anses helt rumsren i ett demokratiskt samhälle!


// Mastern

Besökarrekord.

Att hora till sig uppmärksamhet genom att ha bild på Sveriges sjätte mest lästa bloggare visade sig fungera utmärkt!

47 besökare är solklart nytt rekord, nästa gång får brud 1-5 på listan också stå i Tivolikön så jag kan fotta och hora till mig löjligt mycket besökare!

Övrigt?

Tennis med farsan och sen sticka med farsan och besöka min farfar på sjukan. Sjukhusbesök är allt annat än inspirerande!

Även sett en lökig B-film på bio med Baloo. "District 9" är ingen film jag skulle rekommendera någon att slänga en hundralapp på, så tur jag slösade på fribiljetter istället!

// Mastern


jag hatar godis!

Det visade sig att Baloo INTE fick ligga med norskan!

Däremot visa det sig att en snygg sak hade frågat efter mig på Tivvan.

Att jag inte stack in på Tivvan berodde på att jag hade fått magknip av det jävla godiset som jag hade käkat!

Slutsats: Jag blev cockblockad av en jävla godispåse. Fy fan! Jag hatar godis!


Fienden kan anta många former!

// Mastern

Månades sämsta save!

Idag och i morgon är det Bjuvsfestival!

Med tanke på att Bjuvsfestivalen är en sunkigare version av Helsingborgsfestivalen, med värdelösa band och en enormt hög drägg per capita så led jag av både bakfylla, psykiska problem och svininfluensa när JB frågade om jag inte skulle göra ett besök. Bojkott av den skiten helt enkelt


Istället köpte jag hem en fet påse godis, ett flak Cola och slängde i en skiva med American Pie 1-6 i min XBOX.


Hann dock bara med halva American Pie 3 (den bästa av filmerna i mitt tycke) innan Baloo ringde och meddelade att han behövde
1: en spritleverans,
2: en Wingman ty han skulle lägra Norskan ikväll!


Innan jag begav mig till Baloos firmafest funderade jag på vilken personlighet jag skulle anta för kvällen.
1: En känslig och missförstådd kille.
2: En sexistisk och sjukt egocentrisk skitstövel.
Jag valde det alternativ som kändes mest trovärdigt!


Väl framme vid Streams firmafest förstod jag varför Baloo ville utbyta kroppsvätskor med Norskan. För personalstyrkan bestod av 50 småfeta/feta manliga datanördar, tio brudar som såg ut som kloner av DOT samt Norskan.

Norskan gick för övrigt fram till mig och presenterade sig varpå jag svarade: ”Ja men det var ju gött att äntligen ha ett namn på dig” av någon osannolikt dum anledning inflikade Baloo ”Ja jag har sagt en del gott om dig” vilket jag var tvungen att försöka rädda upp. Min save måste nog utses till månadens sämsta då den löd ”Ja han har berättat att han aldrig har träffat en norska som är bättre på det norska språket än vad du är!”


Min otroliga människokännedom avslöjade omedelbart att Norskan ville ha kuk denna afton, dock var det svårt att avgöra om det var min, Baloos eller någon helt annans så vi la till det på ”att göra listan” att ta reda på.


Vi blev kvar på stället ett tag till och det var mestadels lugnt tills en DOT klon av oklar orsak bytte trosor runt hörnet.  Jag hörde bara ljud runt hörnet, så min nyfikenhet fick mig så klart att vända blicken dit. Min ”belöning” var att få se en DOT klon naken och sen få en utskällning, av oklar orsak. Eftersom en diskussion med en DOT klon är ett hopplöst projekt att vinna begav vi oss till Mastern HQ för att trycka koffeintabletter istället!


Av oklar orsak tog vi på oss vars en cowboyhatt och begav oss ner mot Tivvan. Våra snygga hattar drog till oss uppmärksamheten från en snygg sak på vägen till Tivvan som också skulle dit. Framme vid Tivvan var kön groteskt lång och bruden såg inte jättesugen ut på sexuella interaktioner med motsatt kön, så med tanke på min tanke att det är svårt att sälja något som kunden inte vill ha, gjorde vi det enda raka och begav oss till Utposten.


Där dök det upp en av de fulare DOT kopiorna från Baloos jobb, satte sig bredvid undertecknad och såg sugen ut. Bara tanken på sex med en fulare version av DOT samtidigt som jag inte var jättefull var ganska skrämmande, men framförallt hade det varit sjukt pinsamt med tanke på alla glirningar och slag under bältet Draken fått utstå de senaste åren på grund av sitt val av partner!


Räddade upp situationen genom att dra en lång utläggning om hur jävla gött det hade varit att om jag och Baloo lyckats få Norskan att gå med på en dubbelmacka!


Med denna utläggning i åtanke så kunde inte Baloo hålla sig från ett desperat försök att få Norskan i säng så han tvingade med mig till Tivolis enorma kö igen!


I den kön mötte jag på en tjej som kallade sig själv för Egoina och skröt om att hon hade Sveriges nionde mest besökte blogg. Jag kontrade med att jag hette Mastern och hade Sveriges nionde minst besökta blogg! Det visade sig inte vara en musöppnare, utan istället kollade hon bara konstigt på mig.


Med en enorm kö, ont i magen av allt godis, och obefintliga utsikter att få Norskan i säng beslöt jag mig för att hemgång var det enda raka. Baloo å andra sidan som fantiserat mycket mer om Norskan än om insekten tyckte annorlunda så vi skildes åt för aftonen!


Slutligen: Det visade sig att Egoina hade Sveriges sjätte mest besökta blogg och som alla bloggar som är mest besökta var dess innehåll fullständigt ointressant men innehöll en massa bilder på bruden i fråga.


För att höja mitt eget besökarantal från 10 till 200 väljer jag därför att publicera en bild på denna Donna som togs när hon prövade våra Cowboyhattar. Håll tillgodo!

 

// Mastern

 


Direktören slår till igen.

Om man har ett missat samtal från 10 på kvällen, så ska det till ett fyllo för att komma på ideen att ringa och kolla vad det gällde klockan fyra på morgonen!

Direktören är väl en person som relativt ofta kan kategoriseras till kategorin fyllo så det var han som var den skyldige denna gång.

Lyckligtvis var jag vaken ty jag skrev färdigt en längre tripprapport för de som inte fick nog av den ganska långa innan.

// Mastern

Framtidsutsikter för min chippegranne.

Chippegrannen som var här och surade om ljudet var uppenbarligen nyinflyttad eftersom jag aldrig sett honom förut. Följande tre scenarion beskriver möjliga relationer till min nya granne!

  1. Positiv: Den sure chippen finner sin inre glädje, inser att Mastern är kung och gör allt, inklusive fixar brudar, pengar och skumpa till mig, för att få äran att kalla mig vän
  2. Neutral: Han blev nöjd över volymsänkningen och låter sitt liv fortgå som det gjorde innan, de vill säga utan influens från Mastern
  3. Negativ: Han blir bitter och skickar en razzia mot mig!
In och gissa gott folk, så ser vi vem som gissade bäst om en månad eller så!

// Mastern

resor i fantasin och en sur chippe!

Min och Rockstars leverans från naturens droger dök lite oväntat upp i morse. Oväntat därför att vi trodde att vi blivit rippade eller åtminstone att vi skulle tvingas vänta till den 25-e september på leverans. Hur som helst dök skiten upp en leverans bestående av några burkar koffeintabletter (var dags att skära ner på starkare stimulanter, vid festtillfällen) vår indian favorit DPT samt några mystiska fågelfrön. De sistnämnda får Rockstar vara försökspilot till..

Hur som helst tyckte jag det var dags att ta ett rejält snack med den Keltiske Jesus och hans polare så tryckte i mig en bunke DPT för att resa i min fantasi. Och en jävla resa blev det, från mina innersta celler till det yttersta universum och allt däremellan typ. Reste även tillbaka till tidpunkten för Big Bang, där jag på Rockstar förslag fokuserade min blick på ljuset i centrum. For in i det och när jag nästan var inne i det så flimmrade det förbi en massa religiösa symboler och gubbar, typ Jesus Budda och några andra oidentifierade nissar. Så nära källan till gudomlighet osv i mina fantasivärld och vad händer härnäst. Jo en ful och sur chippe till granne bankar på dörren och kräver att jag ska sänka volymen. En jävla tråkig realitycheck som effektivt sabbade resten av min fantasi!

Vidare kan rapporteras att Masterns fantasivärld för kvällen var mestadels ljus och ganska Matrixinspirerad. Ni vet när Neo bli ihjälskjuten i slutet av ettan, vaknar till liv och sen börjar se allting i grönsvart med flöden runt omkring allting, typ så skifta det över i bland så man såg både sina fantasibilder i vanliga färger och i matrixflöden samtidigt. Sjukt coolt!

När Rockstar fick höra om detta börja han mala en av klyschorna från sin favoritbok "The doors of perception" med sina flumteser om energiflöden med den bärande grundtanken "Once the doors of perception have been lifted, everything will appear as it is, infinite". Eller på ren svenska så menar författaren att det man ser när man syrar egentligen är verkligheten och det man ser som nykter är illusionen. I mitt tycke är det ett omvänt resonemang ungefär som att hävda att det fula fylleragget som såg helt okej ut när man var full egentligen ser helt okej ut på riktigt också och att det är när man är nykter man ser fel. Ett ganska omvänt resonemang men visst kan man tycka så om man vill.

I mitt tycke är dock det man ser nykter verkligheten och resten fantasi, lättast så om man vill hålla sig undan psykiatriska anstalter..:)

För den som vill läsa "The doors of perception" så ligger eländet hemma hos mig, Rockstar kräver likt alla andra fundamentalister att jag ska läsa just hans utvalda bok. Får jag valet läser jag dock hellre "The doors of perception" än Bibeln då den förstnämnda är på 150 sidor och Bibeln troligtvis hade varit minst 5000 sidor lång om de inte envisats med den groteskt lilla texten i den!

// Mastern

Baloos fantasier...

Häromdagen framkom det att Baloo hade haft en sexdröm om följande "brud".



Alla som förstår honom, lämna en kommentar!

// Mastern

ingen succédebut i korpen!

Idag var det dags för undertecknad att göra debut i Korpen!

Blev inkallad till det "superba" laget FC Zpeed som leddes av ingen mindre än Den Tjocke Plastfäkttaren.

Min ambition för dagen var glasklar: Att dominera fullständigt stänka in ett hattrick för att sen skryta i HAIS gästbok om mina bravader och kräva en A-lagsplats!

Så blev det inte: Stolpen och ribban var i vägen! tre ramträffar och ett mål i en korpmatch som man förlorar kan bara anses bra om man fått bloggnamnet Bagdad Bob! Då mitt bloggnamn är Mastern så står jag över såna pinsamheter!

I övrigt så skyller jag min egen och laget otillräckliga insats helt och hållet på Brohults usla planers: fler gropar än i ett trädgårdsland som är översvämmad med grävlingar!

// Mastern

Fetton= matmissbrukare

En vanlig klyscha är att insidan är det viktigaste och att man inte ska döma någon för hur den ser ut. Ambitionen med detta inlägg är att skjuta denna slitna och felaktiga klyscha i sank!

Ofta har man hört den klyschiga frågan, "Men skulle du inte föredra en tjej som vore tjock och snäll framför en som var snygg och bitchig?" Men handen på hjärtat kära läsare, min uppfattning är att fetton oftast har ännu jävligare och fuckade psyken än de som faktiskt ser bra ut. I morse kom jag fram till förklaringen. Fetton är matmissbrukare!

I vårt samhälle har vi tre olika sätt att behandla missbrukare:
  • Dalta med dem och slänga massvis med vårdresurser på att få dem friska
  • Tvinga dem att handla den missbrukade produkten i speciella butiker där den missbrukade produkten säljs till groteska överpriser
  • Slänga dem i fängelse
Av oklar anledning spenderas vårdresurser på fetton! Att slänga dem i fängelse är ingen relevant lösning, så då återstår att skapa "fettobolaget" där alla som är feta tvingas handla sin mat till det tredubbla priset. Det har Sveriges regering ansett vara en bra lösning för alkohol de senaste hundra åren, men eftersom mat är livsviktigt för alla, så ska bara de som missbrukar eländet betala extra för den!

Ajja detta osannolika förslag var bara ett sidospår, men likväl återstår min huvudsakliga frågeställning: Vill du dejta en svårt beroende missbrukare med uppenbara psykiska problem? Om svaret är nej så har du en ytterligare en anledning att inte bli ihop med en fet tjej! Så nästa gång ni konfronteras för er "ytlighet" av valfritt fetto, hänvisa till Mastern!

Till alla fetton! Sluta gnäll på ytligheten i samhället å ta itu med ert eget missbruk istället!

// Mastern

Bagdad Bobs ande lever vidare!

Bagdad Bob är för den som inte minns Iraks legendariske (des)informationsminister under kriget 2003. Mannen som i en TV sändning uttryckte det smått legendariska mantrat att USA inte hade en chans att inta Bagdad, samtidigt som amerikanska stridsvagnar befann sig ett par hundra meter bort. Dagen efter hade Bagdad fallit och Bagdad Bob blivit kultförklarad. 

Inom sportvärlden har det den senaste veckan dykt upp två efterträdare till denna legendar, en Sverigekänd och en lokalkändis!

Sverigekänd (nåja) är friidrottens förbundskapten som uttryckte han var nöjd med den svenska insatsen i VM. Andra bedömare menade att det var den största floppen i svensk friidrottshistoria, vilket stämde bättre överens med vad som faktiskt hände.

I HAIS har vi en vänsterback som på fullt allvar menar på att det HAIS var det bättre laget och hade otur i en match som förlorades med 10-2 (se föregående inlägg för mer info) Vidare menade han att han borde vara A-lagsaktuell eftersom han ansåg sig själv ha gjort en bra insats. HAIS gästbok finner ni på här

För nöjes skulle har vi även omröstning: Vem är den bäste Bagdad Bob av de tre nämnda!

A: Bagdad Bob- The original the best!
B: Sveriges förbundskapten i friidrott
C: HAIS B-lags vänsterback

// Mastern

En pinsamt bedrövlig HAIS insats

Det finns förluster och det finns förluster.

Den idag var av den bedrövligt usla pinsamma sorten som man bara höll på att spy åt. Började på bänken för att se HAIS ligga under mot Makedoniska med 0-5 i paus. Flertalet av motståndarnas mål i denna halvlek uppkom av att någon stod å sov med bollen, blev av med den, motståndarna snodde den och gjorde mål, fruktansvärt billiga mål!

Blev inbytt och innan jag var varm i kläder låg vi under med 0-8 efter en första kvart där jag var minst lika bedrövlig som vissa av de andra fittorna jag lacka ur på fullständigt sen. Sen blev det mörkt och belysningen gick inte igång av sig själv så matchen fick avbrytas tillfälligt tills belysningen var påslagen igen. Då började några fittor ur laget försöka få matchen avbruten å gnällde en massa på domaren. Helt obefogat för helvete inte domarens uppgift att fixa med belysningen, det är planskötarens. Till slut kom belysningen igång, och då började en jävla fjolla gnälla om "ja men då spelar vi väl bara tio minuter till?"  Varför liksom? Om matchen avbröts med 30 minuter kvar så spelar man väl 30 minuter!?

Då sprang Lill-Mastern, som övergett fotbollen för plastfäktningen men var och tittade på matchen som en åskådare, in på planen och gav mig kaptensbindeln. Då steg jag fram till domaren uttryckte "Det finns inget att diskutera egentligen, nu spelar vi färdigt matchen den tiden som är kvar!" och så fick det bli. Då drog vänsterbacken, som jämt och ständigt skriver i gästboken på HAIS hemsida och antyder att han skulle vara A-lagsmaterial, till med "Men jag vet inte om jag har motivationen att spela mer." Jävla fjolla, har du spelat kasst så stå upp för din klubb och visa lite stolthet, vi är för fan vuxna och inget P12 lag!

Eftersom det inte finns något pinsammare än spelare som gnäller på varandra under pågående match, så lämnade jag det till omklädningsrummet, och tände till något sjukt de sista 30 minuterna av matchen. Snodde boll gång på gång, la en bunke läckra passningar och sprang som en galning. Det mesta jag gjorde gick hem! Skulle kanske till och med kunna sträcka mig till att säga att de sista 30 minuterna nog var de bästa 30 minuter jag gjort på plan i år vilket är en enormt feltajmat utnyttjande av potential, ty vad hjälper det att rycka upp sig när matchen är körd i botten.

Å andra sidan kan jag ta med sig uppryckningen till nästa match: Visst bollen är och förblir inte min vän, men finns annat jag kan tillföra på plan om jag bara ger järnet!

Blev inte mycket av den tilltänkta utskällningen i omklädningsrummet, eftersom B-lagstränaren lugnade mig efter matchen vilket nog var lika bra det! Å andra sidan tycker jag han borde tänt till mer, det hade jag gjort som tränare efter att ha beskådat mitt lag spela som avgrundsdjupt dåligt!

Matchen slutade med förlust 2-10!

// Mastern

Där fick vi svaret på förra veckans fråga!

I ett blogginlägg förra veckan ställdes tre olika scenarion för min telefonförsäljarkarriär upp. Jag citerar

"Hur som helst för jobbet finns det tre troliga utfall
A: Jag säljer satan, tjänar multum och blir fett nöjd med livet
B: Jag säljer precis det minsta man måste för att få ut grundlönen, sitter av tiden och smiter för att slippa få kicken
C: Jag säljer nada, får spel, dampar och säger upp mig efter en vecka!"

Med tanke på att jag skriver detta inlägg exakt en vecka senare så får läsaren själv gissa sig till svaret!

Min senaste arbetsgivare lär för övrigt inte vara någon bra referens att ta med i mitt CV då  jag skickade följande mail:

Till: [email protected]

Ämne: Jag säger upp mig!

Efter att i en vecka suttit på ert Helsingborgskontor oavlönad har jag kommit fram till att en anställning hos er ingalunda känns relevant.

Mitt beslut har växt fram utifrån följande punkter:

1: Swemedias minst sagt usla rykte, ett rykte som har bekräftats av en mängd faktorer

2: Ingen på kontoret har sålt någonting på hela veckan

3: En genomgång av företagets toppsäljare tidigare idag, visade att enbart 5 av uppskattningsvis 40 säljare tjänade över 1000 kronor om dagen, vilket får anses vara en genomsnittlig kontorslön i nuläget, med andra ord tjänar 87,5 % av er personal under genomsnittet eller ingenting alls, vilket får anses helt orimligt.

Med detta sagt vill jag tacka för den erfarenhet jag fick av ert företag och önska er lycka till i framtiden

// Martin


// Mastern

felskrivet CV?

Tydligen så framställer mitt CV mig som guds gåva till försäljaryrket, tyvärr så gör inte den faktiska prestationen det.

Otippat samtal för övrigt "Ja tyvärr hade vi redan hunnit tillsätta tjänsten, men i övrigt verkade du som klippt och skuren för jobbet, sök gärna liknande i framtiden"

Hellre en klapp på axeln, än en spark i röven!?

Helst av allt: En ultrafet Lottovinst, en snygg bil, med tillhörande snygga brudar samt en flashig kåk! Gimme Gimme Gimme!

// Mastern

Jävla skit!

Om en jobbintervju:

Inte innehåller:

  • irrelevanta frågor om ens tidigare jobb
  • enormt långa och ointressanta utläggningar om det egna företaget
  • Inte ber en berätta hela ens livshistoria (där man censurerar bort allt stötande)

Samt är överstökad på en kvart:

Så innebär det antingen:

  • Att man just blivit anställd som telefonförsäljare
  • Att man inte fått jobbet!

Jobbintervjun idag, rörde sig inte om telefonförsäljning, då det vore att gå över ån efter vatten!?

// Mastern


Kungligt svar

"Alltså jag har för mycket pengar och har därmed inget som helst behov av gratis nummerupplysning"

Sicken Kung!

// Mastern

Citatdags igen:

"Det är utsidan som räknas men det är in man vill komma!"

// Mastern

Ketchupeffekt och gymcomeback..

Under cirka två månaders tid var jag arbetslös och inte en jävel till arbetsgivare ansåg det vara lönt å höra av sig. Under de fyra arbetsdagar jag befunnit mig på drottninggatan 13 så har det ploppat in fyra arbetserbjudanden.

Av dessa var jag på intervju på ett ikväll efter jobbet, men framförallt ser morgondagens intervju klockan 1300 intressant ut, så håll tummarna för mig, det ska jag göra!

Är det bara en slump eller kan jobbfronten jämföras med kvinnofronten där man genast blir mycket mer attraktiv bara för att man redan har ett/en

I och för sig kan telefonförsäljning jämföras med ett äckligt fetto, något folk tar som en sista utväg och dumpar fortast möjligt!

De jag känner som har knullabonnemang hos äckliga fetton får aldrig ligga snyggt dock!

Gjorde gymcomeback i afton, varning för träningsvärk!

Läsarna ombeds återigen att vid varje besök klicka på varenda jävla banner i det övre vänstra hörnet av sidan för att fylla på min partyfond!

Eller för att förklara med bilder:



OCH



FÖRUTSÄTTER



// Mastern

Dagens citat

"Hade jag varit bra på att lura på folk saker som de egentligen inte vill ha, så hade jag fått ligga snyggt oftare"

// Mastern

inget ögongodis, jobberbjudande, annonser.

När jag anlände till jobbet idag så insåg jag till min stora besvikelse att Ögongodiset hade sagt upp sig!

Dagen hade dock kunnat arta sig i alla fall, för efter någon timme senare ringde det från proffice med ett jobberbjudande!

Jobbet som erbjöds var: *trumvirvel*

Telefonförsäljare!

Ödets ironi skrattade mig sannerligen i ansiktet för av alla jobb jag sökt på proffices hemsida ville de mig exakt samma jobb som jag redan har och hatar (samt icke att förglömma tjänar minst sagt uselt på) till och med produkten att sälja var densamma, annonser, fast åt en annan hemsida!

Apropå annonser så ser ni några fula saker i min bloggs översta vänstra hörn! Enligt den minst sagt tvivelaktiga sidan som står bakom annonserna får jag en krona per annons och klick vilket innebär att om alla läsarna klickar på alla fula annonser varje dag, så har jag råd att supa!

Att jag har råd att supa ligger troligtvis i allas intresse, eftersom bloggens innehåll annars blir minst sagt oinspirerande och ointressant, så klicka på för bövelen!

// Mastern

En söndag som var precis som vanligt!

Söndagar är generellt sett inte min favoritdag i veckan, så hör inte heller denna till mina favoriter, men kusligt är hur lik denna söndagen är en bakfyllesöndag.

Vaknade sent med en lagom tung huvudvärk: precis som vanligt, trots min stillsamma gårdagskväll,så mycket för att nykterism skulle vara nyttigt

Fick höra obefogat gnäll från kvinnor i omgivningen precis som vanligt. Förvisso är allt gnäll från kvinnor i omgivningen obefogat men extra obefogat de gånger man INTE ringt med något ogenomtänkt förslag/påstående tre på natten!

Fick döma en urtråkig Oldboysmatch, precis lika underhållande som oldboysmatcher brukar vara!

Blev hälsad på en snubbe jag tydligen hade snackat med på fyllan någon gång, han ville ha mitt nummer av någon anledning, precis som vanligt. Det får för fan börja dyka upp porriga brudar och be om mitt nummer istället, fan så mycket mer relevant!

Fick skåda HIF tappa guldet i år igen efter en usel insats mot ett bottenlag, precis som alla andra år i augusti.

Den sämsta domaren genom tiderna, Åke Andreasson, gjorde comeback på Olympia, och visade sannerligen att epitetet "den sämsta domaren genom tiderna" är helt välförtjänt, hade inte ett rätt på hela matchen!

Å andra sidan borde Skulasson och Sundins skickas på terapi alternativt få ett presentkort på citygirls för att gnälla runt och bli utvisade för idiotsaker hör verkligen inte till om man cashar in multum i månaden!

// Mastern


Gnälliga i Åstorpsbor, tennis, och bjudning med armbågen!

Idag var det perfekt fotbollsväder när jag cyklade ner till Harlyckan för att blåsa i min pipa!

Efter matchen var Åstorps kulturberikare inte helt nöjda med domarinsatsen, men vem fan är det när man nyss förlorat med 9-1?!

En Åstorpsspelare till en annan: "Äh vi borde gett dem tröjorna efter matchen med tanke på hur mycket de drog i dem" Jag funderade på att inflika "Äh ni kunde gett dem skorna istället, med tanke på hur ni ställde in skorna in andra halvlek" men valde den diplomatiska lösningen, de vill säga sa varken bu eller bä.

Sen blev det tennis med fadern som gjorde nåt så ovanligt som att spela helt okej i första set. I andra set tog åldern ut sin rätt och han blev sig själv lik igen.

Fick en klassisk bjudning med armbågen av en snygg sak tidigare idag, i klartext gick det ut på att hon kunde tänka sig att dyka upp om inget mer intressant dök upp. Det gjorde det uppenbarligen, men sjukt skumt beteende att bjuda över sig själv för att sen inte dyka upp!

Ska man se något positivt i det hela så var det att jag fick tummen ur arslet så att lägenheten blev städad.

Den negativa aspekten var att beteendet gjorde sitt för att befästa min något misantropiska människosyn.

// Mastern

Mastern 0 - snygg kollega 2..

Igår så var det säljstart vilket kan sammanfattas med ovanstående rubrik.

0-1 var att kollegan tog first blood och med det enda målet vann den interna skytteligan för de fyra nybörjarna. Vidare vann hon ett pris från ledningen, för att hon var först att sälja.  

0-2 var det mentala spelet. Har man själadödande tråkigt och sitter mitt emot en het brud, så är det naturligt att fantisera en del om vad man kunde göra som vore trevligare än att sitta där man sitter. Bruden i fråga hade däremot en rik pojkvän vilket medförde att hon troligtvis tänkte på något liknande men med andra aktörer. Ett mentalt övertag och därmed mål till den snygga kollegan!

Det var tänkt att det skulle vara fem nybörjare, men en kille gick de två utbildningsdagarna, men ringde in och sa upp sig på fredagsmorgonen. Kung!

Grattis till min broder som fyllde år igår förresten. Fylla 16 är väl i och för sig ingen big deal, men att snorungen börjat gymnasiet är stort!

Födelsedagsmiddagen till hans ära igårkväll var dock ingen höjdare: För lite sprit, inga villiga brudar och en massa skrikiga syskonbarn. Pass!

// Mastern

Försäljningsstart, småångest, jobbiga frågeställningar..

Efter två dagars utbildning är det i morgon så dags för att börja sälja reklamplatser på riktigt.

Vore så jävla gött om det skulle visa sig gå bra, för en lyckad säljare tjänar storkovan till begränsad ansträngning

Sett till tidigare erfarenheter, är oddsen dåliga men å andra sidan ska det väl gå att trotsa oddsen ibland!

De senaste dagarna har jag fyllts av en krypande småångest. Egentligen är ångest en helt onödig känsla eftersom vissa saker ändå inte går att påverka, och då är det totalt meningslöst att fundera över.

Eftersom jag nu dragits med småångest i veckan, och ska döma fotboll både lördag och söndag, så vore flaskdejting ett dumt val som garanterat hade lett till pannkaka, alltså blir det en stillsam helg!

Frågan "Hur kommer det sig att du fortfarande är singel, du verkar ju vara en charmig typ?" hör till kategorin jobbiga frågeställningar, eftersom det är en omöjlig fråga att svara på!

// Mastern

Direktören krossad och "jobb" fixat...

Idag tog sig Direktören samman och insåg att det var dags att möta Mastern i tennis!

Det önskade han förmodligen att han inte hade gjort, ty jag vann med de förkrossande siffrona 6-0, 6-0!

I en väldigt lång och tråkig match lyckades han dock besegra min fader med 6-4, 6-3.

Har fortfarande inte kommit fram till vad min förre chef hade för avsikt med de två telefonsamtal jag missade från henne igårkväll. Tänkbara förklaringar:
A: Hon ville ge mig ett jobb.
B: Hon ville ha sex med mig.
C: Hon ringde fel nummer.

Då jag inte fick tag på henne när jag ringde idag, öppnar det för all tänkbar spekulation

I morgon är det dock tillfälligt slut på min arbetslöshet. Har fått jobb som telefonförsäljare. "Jippi" !? Ska ringa runt till en massa företag och försöka pracka på dem annonsplatser på nummerupplysningssidan www.118700.se. Varför det finns 100 olika sidor för nummerupplysning kan man enbart spekulera kring. Hur som helst för jobbet finns det tre troliga utfall

A: Jag säljer satan, tjänar multum och blir fett nöjd med livet
B: Jag säljer precis det minsta man måste för att få ut grundlönen, sitter av tiden och smiter för att slippa få kicken
C: Jag säljer nada, får spel, dampar och säger upp mig efter en vecka!

// Mastern

Fotbollsmatch och recensioner

Idag kände jag en stor gapande känsla i magen som jag tolkade som hunger! För att bota den begav jag mig av till en chippematsbuffé för att trycka två tallrikar käk!

Nu visa det sig att mitt magknip inte berodde på hunger för efter en halv tallrik började jag svettas, känna mig spyfärdig och inse att jag inte skulle kunna äta mer utan att spy på riktigt. En jävla besvikelse!

Framåt kvällen var det dags för fotbollsmatch mot Allerum på hemmaplan.

På grund av min minst sagt usla bollkänsla förra matchen började jag helt riktigt på bänken.

Blev dock inbytt i paus och de första femton minuterna kände jag verkligen av helgens dumheter, mådde dåligt, var tre steg efter och tappade markeringen på 0-1 målet

Sen kom jag in i andra andningen och spelade bra de sista 30 minuterna: fick fram passningarna och hade hela 2 skott på mål vilket garanterat hade gjort mig till målskytt om de hade värvat vår B-lagsmålvakt från förra året.

Det hade de inte!

På något sätt lyckades vi ändå vända och vinna matchen med 2-1.

Den som ser till att nummer 17 i Allerum råkar illa ut, lär inte bli helt impopulär i HAIS, sällan har vi mött en äckligare och spändare motståndare, och jag var sannerligen inte ensam om att känna ett starkt begär av att orsaka fanskapet en väldig smärta.

Nu kom han dock undan eftersom ingen ansåg det lönt att vara avstängd resten av säsongen på grund av honom.

Matchen lirare i HAIS: Tveklöst målvakten.

Slutligen: På Rock Stars begäran har jag recenserat alla droger jag provat. För den som är intresserad finns länken här!

// Mastern

nästan familjefest och trixande med statistik

Idag har jag som väntat inte mått så jävla bra! Men det blev bättre när jag slutade skaka framåt tolv, och ännu bättre efter att jag hade sovit en del!

En rolig detalj var att gårdagens lycklige vinnare av mina förträffliga tjänster, såg ut ungefär som min fete syster, och hade samma förnamn, lite halvt incestvibbar över det hela?!

För att slippa kategorisera min syster som skitful och för att slippa titeln Fat Fucker, konstaterade jag att gårdagens ragg räknas till femtesorteringen (ful) och inte som sjättesortering (skitful). Skönt när man kan trixa med statistiken, dessutom har jag inte känt av den ångest en skitful brud ger en, alltså var fanskapet bara vanligt ful.

Min mobil har rymt från mig två gånger det senaste dygnet, på Tivvan återfick jag mirakulöst eländet då någon lämnat in den i baren, idag fick jag släpa mig ut till päronen och hämta eländet efter mina korta och underbara skönhetssömn. Tivvan i natt var ju tur som fan dock!

Näste kvinnovarelse att ta del av mina tjänster blir 20brudsjubileum och kommer få varma hallon och glass, med skumpa till efter utfört utbyte av kroppsvätskor. Är nummer 20 ful, så vore dock det ett jävla slöseri så då går vinsten till nummer 21 istället!

Om någon uppfattat detta inlägg som sexistiskt och drygt så beror det enbart på att läsaren inte kan se mellan raderna vilken underbar och varmhjätad människa jag är!

// Mastern

Fat Fucker, orgasmrekord och bristande ståndaktighet..

Efter nattens händelser kan jag med nuvarande statitstik titulera mig Fat Fucker!

Det fina med statistiken är att den kan snabbt vändas till något enastående, om bara en kvinna av "guds gåva till mannen"klass beslutar sig för att tillägna sig mina tjänster (gärna ett abonnemang)

Rock Stars idé att trycka slut på påsen för att vi ändå skulle hålla oss nyktra ett tag, kan väl anses ha varit tveksam

Dubbel/trippel dos MDPV blandat med en bunke sprit, gör en pilsk som en hamster och potent som en packad 90 åring.

Mirakulöst nog ledde min extrema tjackballe till att jag slog orgasmrekord för motståndarsidan, fyra stycken under natten,

MDPV + Viagra --> den lagliga versionen av finska flaggan?

Månadens koll: Rock Star ringde 0400 på morgonen och undrade var jag höll hus, lämnade tivvan med mitt damsällskap 0130.

// Mastern






En omvänd Graham Poll..

Två månader efter min examen har jag äntligen hittat någon som vill ge mig ett jobb. Jobb som telefonförsäljare: ska det bli som 2003 och 2005 eller är det tredje gången gillt?

För övrigt är Rock Stars karriär som telefonförsäljare 2005 legendarisk!?

Jag vann som väntat aldrig någon 1000 lapp utan att satsa förra månaden

Gjorde en omvänd Graham Poll när jag dömde en oldboysmatch idag.

// Mastern




6-0, 6-0

De senaste dagarna kan sammanfattas med följande:

Fulla och gapiga fjortisar är extra plågsamma att lyssna på när man haft latent huvudvärk hela dagen.

Har inte blivit lottomiljonär ännu!

Torkan håller i sig!

Jobbfronten följer samma trend som ovanstående påståenden.

6-0, 6-0!

Någon fick ont i näsan?!

Om någon är frivillig till att städa min lägenhet så är det bara att ringa!

// Mastern


Två vinster och en förlust..

Då var det dags för den dagliga summeringen! Först ut matchen mellan Olympia HF och HAIS. Konstateras kan:

  • Vi vann med 2-1
  • Spelade högerback i 85 minuter
  • Förmodligen min bästa defensiva insats för året.
  • Tveklöst den sämsta offensiva insatsen: Marcus Holgersson och Hannu Patronen hade kunnat hånskratta åt mina uppspel!
  • "Bra spelat idag, som pris ska du få en DVD med "Bli vän med bollen""
Sen var det dags för HIF-Örebro. Konstateras kan

  • Att det inte är var dag man går 250 kronor plus när man tittar på HIF!
  • Att ett HIF med 8 reserver från start inte var mycket att titta på.
  • Att HIF återigen börjar se ut som en afrikansk koloni?!
Slutligen:
  • Skönare att sova 13 timmar innan match känns bättre än 3 timmar.
  • Att 13 timmar kunnat bli fjorton om jag inte vore för trött för att stänga av mobilen igårkväll, en påminnelse om att mobilen borde vara avstängd halv 5 på morgonen, kan man leva utan!
// Mastern


Treenighet, snygg dans, The Doors...

Gårdagen kan sammanfattas som väldigt mycket upp och ner!

  • Att paja brännskivor för några hundra är inget som gör en lyckligare
  • Att däremot av en ödets slump få två HIF biljetter när man är iväg å handlar nya, gör det däremot.
  • Tre tappra musketörer blev två, Då Baloo lekte  nykterist!
  • Treenigheten har sina fördelar även om bakfyllan inte är helt klockren!
  • Bättre dansa med ställets snyggaste brud utan att få till det, än att safea och boka upp en tjockis?!
  • Hela kvällen bestod av att en massa för mig okända personer skulle hälsa. Då säger man antingen "Vem fan är du?" eller "Ja men tjena, det var längesen, hur är det med dig nuförtiden?" där en snäll och underbar person som jag, tänker det förstnämnda och säger det sistnämnda..:)
  • Serbälskarskan insåg slutligen att jag inte var hennes serbiske pojkvän på MSN. Orsak? Hon hade träffat den riktige pojkvännen två dagar tidigare!
  • Avslutar med följande sköna refräng "Come on, come on, come on now touch me baby, can't you see that I'm not afraid.
// Mastern

statistik, en man utan koll, Marcus Holgerssons uppspel.

Fortsätter på föregående inläggs stilistiska nivå:

  • Dagen var jävligt tråkig tills Rockstar kom på oväntat besök.
  • Rockstar var fortfarande helt clueless på gåtans svar, han får muta mig i morgon för att få det rätta svaret..:)
  • Statistiken visar på att om min nästa sexpartner är ful, så kan jag titulera mig Fat Fucker, vilket inte är så lockande!?
  • En fördel är dock att jag än så länge ligger plus.
  • Har hittills aldrig fördjupat relation med vare sig"guds gåva till mannen" eller "Fet freakshow".
  • För att framstå som en mer sofistikerad fotbollsspelare härmade jag idag en allsvensk spelares mest framträdande drag. Kunde valt Henrik Larssons speluppfattning eller Erik Sundins avslutningar, men istället blev det Markus Holgerssons uppspel vilket inte var lika uppskattat!
  • För att råda bot på torkan har min broder utsetts till nätdejtingsansvarig för undertecknad...
// Mastern

ny berättarteknik.

Den närmaste tiden kommer jag att använda mig av en annorlunda berättarteknik.

  • GC, CR, Chewie och Tysken har ingen som helst roll i de senaste dagarnas händelser.
  • Folksam var inte tillräckligt intressant för att lögnen om att de var intressanta skulle gå att genomföra på ett trovärdigt vis!?
  • Baloo: Helsingborgs nya fysfenomen!
  • "Hej tycker vi verkar lika! Ska vi träffa så att vi kan byta kroppsvätskor" lär inte bli utsett till årets raggningscitat?!
  • Det lär å andra sidan "Jaså du har anorexia, jag har också viktproblem, *tar på sig på en valk* " inte heller bli?!
  • Trots 20 minuter och massvis med ledtrådar kom inte Rockstar fram till gåtans lösning.
  • Draken fick sig en oväntad klapp på axeln till slut.
  • Det gör ont att möta Mastern!?
  • Grillat är godast, men inte på Burger King!?
  • Hellre ett oväntat besök än ett oväntat SMS?
// Mastern

Eskilscupen dag 3, magiskt minne och serieledning.

I söndags var det så återigen dags att bränna vidare på sin bonnabränna i solen hela dagen lång, samtidigt som man visslade i sin pipa. Istället för att döma några spännande matchern exempelvis finalerna på Olympia, så fick jag det tveksamma nöjet att döma förlorarmatcherna för småungar ute på Brohults leråkrar till sjumannaplaner! Så oglamouröst och tråkigt det bara kan bli! Det fanns dock en stor tröst i det hela; Domarinspektören, denna guds gåva till mänskligheten i allmänhet och domarkåren i Helsingborg i synnerhet fick också det tveksamma nöjet att ägna en heldag åt att döma usla F10 lag (Tveksam till om det finns F10 lag som inte är usla. damfotboll i allmänhet håller ingen vidare klass på seniornivå ens). Helt ofattbart att inte arrangörerna såg det uppenbara i att  denna guds gåva till fotbolls-Sverige givetvis var predestinerad till något större som exempelvis finalerna på Olympia!

Idag bar det av till Bjuv city för att träffa päronen och brorsan samt spana på det vackraste av rödblå lag! Brorsan lyckades innan matchen visa upp två för mig nya förmågor.

  • Han hade koll på födelsdatum och ålder för alla släktingar. Detta i sig är väl kanske inget mirakel men ändå ganska konstigt då han verkar ogilla sina släktingar ännu mer än vad jag gör.
  • Att den grisen byter strumpor och underkläder ännu mer sällan än vad jag trodde var möjligt. Jag uppmärksammade att han hade en strumpa med stora hål i, och jag ifrågasatte vad det är för fel på en person som sätter på sig trasiga strumpor. Då svarade han "Ja men den var hel när jag satte på den i torsdags, så måste gått sönder sen dess" Försökte i mitt inre sinne kommapå vad det är för fel på grabben om han springer runt med trasiga strumpor i fem dagar men kom inte fram till något.
Slutligen spanades matchen på TV där HIF vann över Cannabisfantasterna från Södermalm och därmed gick upp i serieledning. Domaren å andra sidan måste gått på syra och fått för sig att han gillade färgen gul för han viftade med det gula kortet i parti och minut de första 60 minuterna ofta utan någon som helst rimlig anledning!

// Mastern

Eskilscupen dag 2 och bonnabränna

Idag var dags för Eskilscupen dag 2. Den var slappare än dag 1. Anledningen till detta var att bussarna till Bårslöv inte gick så tidigt som vore önskvärt så jag var sen till samlingen och fick således döma på den planen som var över, de vill säga Loserplanen, där lagen som var sämst i sina respektive gruppspel spelade. Fördelen med dåliga lag är att det vanligtvis är slappare för domaren, nackdelen är frustrationen som infinner sig av att i timtals tvinga skåda urusla träben som inte kan slå en passning rätt! Viktigaste händelser:

  • En spelare lyckades med att bli utvisad därför att han högljutt hotade en motståndare under avtackningen efter matchen. Han borde köpa sig ett stabilare psyke
  • Domarstandarden var uppenbarligen högre på Bållevi än i VM 86 eftersom spelaren som försökte sig på att göra en Maradona med "guds hand" i slutminuterna inte fick målet godkänt, utan blev varnad istället
  • Min dag avslutades med ett straffdrama. Ena laget var minst sagt missnöjda över att få en straff emot sig  vid ställningen 0-0 med 5 sekunder kvar av matchen, en ställningstagande som inte är svårt att förstå. Nu räddade dock deras målvakt straffen, matchen gick till straffar och målvakten fortsatte att rädda straffar där. Snacka om att bli matchhjälte!
En mindre positiv aspekt med dagen är den fruktansvärda bonnbrännan jag har dragit på mig. Av att tillbringa 2 * 12 timmar i solen på en fotbollsplan iklädd domarkläder får man ingen vidare snygg bränna! Nu träffar jag ändå ingen som avnjuter mitt utseende i afton, men det svider lika illa som det ser ut, och min feja skulle inte må dåligt av solkräm i morgon, vilket jag givetvis inte har hemma, eftersom man aldrig behöver solkräm i Sverige (Eftersom man aldrig befinner sig i solen tolv timmar i sträck)

// Mastern

RSS 2.0