Eskilscupen inte sönderblåst dag 1.

Idag var det dags för dag 1 av Eskilscuppen där jag skulle få känna på hur det är att döma fotboll i 5 timmar under en 12 timmars period (Två domare per plan, 40 minuters matcher, döma varannan match 10 minuters paus mellan matcherna). Det gick bättre än väntat! Led av sömnbrist och tappade koncentrationen totalt av de många timmarnas dömande så för att vara på den säkra sidan, la jag ribban högt och blåste bara för uppenbara saker och släppte det mesta. Dagens höjdpunkter var två:

  1. Sista matchen mellan Rynninge - Elfsborg P15. Elfsborgs P15 lag är Sveriges bästa P15 lag för tillfället och det kändes chockerande att döma en match med två lag som kan spela fotboll i högt tempo och med bra teknik när man är van vid oldboysmatcher där de jävla gubbarna tar en löpning, känner av sina ålderskrämpor och faller ihop pladask å sen vill ha frispark på kuppen. Att Elfsborg till och med var nöjda med domarinsatsen och Rynninge inte var missnöjda ser jag som en fet fjäder i hatten, för mannen som av min nemesis inom domaryrket, Domarinspektören, inofficiellt utsett, till stans sämsta domare!
  2. Domarinspektören dök inte upp! förvisso hade det varit sjukt mycket "in your face" på aset att få beröm av Sveriges bästa P15 lag men den enda konsekvensen det hade fått hade varit att gubbäcklet tjatat en halvtimme om något totalt ovidkommande bara för att jävlas! Så ju längre bort han håller sig, desto gladare är jag. Om min senaste dust med Domarinspektören kan ni läsa här
Övrigt:

  • Lönen var mycket sämre än annars när man dömer matcher, men eftersom man dömde hela dagen blev det ändå en hyfsad slant
  • Sunkmat skulle ingå men arrangören på plats i Bårslöv trodde att vi skulle få ta fritt i kiosken också ett missförstånd som givetvis utnyttjades!
  • Den Otäcka var av outgrundlig anledning på plats i flera timmar för att skåda spektaklet. Vad hon gjorde där ute kan det bara spekuleras om eftersom jag ingalunda kände någon som helst lust att fråga henne!
// Mastern

Inte 18 längre..

Igår hade jag som avsikt att ta revansch på Den Tjocke Plastfäktaren i tennis efter mitt retliga nederlag senast. Så blev inte fallet, efter två timmar under den stekande solen stod han som segrare med siffrorna 7-6 7-6. Två set förlorade i Tie Break således, surt men tredje gången gillt DTP då jävlar!

Apropå min rubrik så visade det sig att min återhämtning inte var lika snabb som när jag var yngre. Trots flera timmars vila och mat emellan så var jag fortfarande helt slutkörd fortfarande när fotbollsträningen inleddes, så kände mig som 40 år hela träningen (Nu vet jag förvisso inte hur det känns, men uppskattningsvis)

Idag fick jag dock känna på segerns sötma på tennisplan igen. Rock Star stod för motståndet och lyckades psyka ner mig fullständigt men till slut reste jag mig och lyckades kämpa ner min finske opponent!

Sen stack vi hit, där Rock Star yrade om han skulle registrera sig på Spraydate eller inte. Efter att ha velat så länge så att han i princip hade hunnit till Citygirls, få sin beställning genomförd, och komma hit igen så konstaterade han att det inte blev någon Spraydate för honom. Vad en person vars sexfrekvens får min att framstå som hög kan förlora på att regga sig på diverse datingsidor framkom inte, men vem vet, han kanske reggar sig efter ett halvårs velande till när sidan fått läggas ner.

Ingen flaska till helgen, ska blåsa i min pipa! För beundrare som ville skåda detta spektakel är jag i Bårslöv vid plan 1 både fredag och lördag.. ;)

// Mastern

släktträff, flaxande och onödigt besök av onödig håla.

Igår och idag har det mörka, snåla och allmänt oinspirerande landskapet Småland besökts!

Igår var det släktträff, en form evenemang som vanligtvis är förknippade med totalt mörker. Så även denna gång, men va fan min farbror fyllde 60 och det var inte själva släktträffen som var det jobbigaste utan att åka bil 35 mil för något så oinspirerande!

Nedan följer en beskrivning av karaktärerna och hur min inställning till karaktärerna har förändrats sen sist jag mötte dem vilket är 4-8 år sedan

Min farmor: gått från skräcködlesminkad och tjatig, till osminkad tannalös och för nerdrogad på åldringsvårdens medicin för att säga varken bu eller bä, eller för den delen veta vem jag var. Slutsats: En förbättring

Min farbror: Har sina syskonlikheter med min fader och var då som nu helt okej. Slutsats: Samma som innan

Min kusin som heter samma som jag: Fullständigt obegripligt att mina föräldrar kunde ge mig samma namn som min kusin redan hade (samma förnamn och efternamn)!  För åtta år sen tyckte han var en jobbig fjolla, nu tyckte jag han var helt okej. Om det beror på hans utveckling eller min är ju svårt att avgöra. Slutsats: En förbättring!

Min yngre kvinnliga kusin: Sa varken bu eller bä. Gått från från kort och tjock till kort och kurvig. Slutsats: En förbättring!

Idag vakna vi upp vi upp vid den allmänt sunkiga campingstugan mina föräldrar hade hyrt som natthärbärge. Enligt morsan var stugan dock inte sunkig utan billig och prisvärd. Förstod inte riktigt hur detta kunde vara ett motargument mot att den var sunkig, då en sunkig stuga rimligtvis borde vara billig att hyra? Då stugan låg i närheten av ett tiometers hopptorn tyckte jag det var läge att hoppa i! Olyckligtvis måste jag ha drömt att jag var en fågel för flaxande en massa med armarna på vägen ner, varpå jag slog dem helt röda när jag nådde vattenytan. Slutsats: Tro inte du är en fågel när du hoppar från ett hopptorn

Sen istället för att styra kosan hem från Oskarshamn så fick min morsa någon konstig fix ide om att vi minsann borde besöka en ointressant håla vid namn Västervik som utgjorde en omväg på tio mil för att åka båt på öppet hav i två timmar under en regntung himmel och kall blåst. Hur någon frivilligt kan slänga en massa tid och pengar på ett sådant upptåg övergår mitt förstånd, men som är ju min moder uppenbarligen kvinna också..;)

// Mastern

Monolog men inget fördjupat.

Lite oväntat hörde jag faktiskt av Pulverdrottningen ikväll som ville träffa undertecknad. Det optimala hade varit om hon insåg det dumma i att träffa mig för att höra monologer om mina syratrippar och istället ville ägna kvällen åt något trevligare. Nu var det dock inte optimala förutsättningar så hon träffade mig för just monologerna. Av en tillfällighet träffade vi även på Rock Star som fick berätta om sitt möte med den Keltiske Jesus. Olyckligtvis är Rock Star liksom hans förebild Jesus ett sexistiskt svin som bara vill ha manliga lärjungar så han spred inte sin visdom på något konstruktivt sätt.

Vidare framkom det Pulverdrottningen hade en KK som avfärdat hennes förslag om ett seriöst förhållande på följande sätt "Ja du är bra på att knulla, men sjukt jobbig att lyssna på, så jag tycker vi nöjer oss med den delen av vår relation som fungerar" Hade jag varit en hycklande opportunist eller en sann gentleman hade jag fördömt hennes ragg för hans knölaktiga beteende. Nu är jag ingendera så mitt svar blev "Ja men på något sätt förstår jag ändå det argumentet" då kontrade hon med "Ja men du är både dålig på att knulla och jobbig att lyssna på, men på något sätt ser jag dig fortfarande som en vän" Rakt på sak och lättbegripligt till skillnad från andra som yrar om känslor hit och dit, utan att ens ha prövat Masterns utökade tjänsteerbjudande! Dessutom är jag sjukt nöjd för mina undermåliga prestationer i april räddade mig från ett mångdubbelt värre öde än en torrperiod! Om någon av bloggens kvinnliga läsare har samma inställning till mig som Pulverdrottningen ragg hade till henne så har jag bara följande att säga: Hör av er, kopulation utan onödigt snack är inget jag skulle må dåligt av! Var god att meddela önskemålet om tystnad i er intresseanmälan så ni slipper obehagliga överraskningar!

Slutligen; Mottog följande SMS från Draken idag "Hej vill bara meddela att jag och DOT förlovat oss!" Vad fan svarar man på ett sånt SMS?! Funderade på att svara "grattis" inom citationstecken, men valde den diplomatiska vägen och svarade inte överhuvudtaget.

// Mastern

Farsan klarade inte spritlukten!

Idag var det dags för tennislir mot farsan. Uppenbarligen så var han lättpåverkad för alkohol och luktade på min andedräkt, för av spelet att döma var han mer bakfull än jag, trots att han enligt egen utsago var nykter igår. Han var chockerande dålig bland annat lyckades han med att missa 14 bollar i rad i slutet av matchen som jag vann med 6-1 6-1.En annan tänkbar teori är att jag defacto blir bättre på tennis när jag är måttligt bakfull, men kändes inte direkt som att jag slog några vinnande slag idag heller.

Igårkväll gjorde jag för övrigt ett "oväntat" drag, jag ringde Pulverdrottningen. Min tanke med samtalet handlade givetvis om någon form av sexuell interaktion, en tanke som jag inte ens hann framföra innan jag fick följande svar "Det kommer inte bli något sexuellt mellan oss nåt mer, har redan en massa andra idiotragg å behöver inte ett till! Däremot träffar jag dig gärna någon dag så du kan berätta om dina syratrippar!"  Hur förhåller man sig till en sådan bjudning med armbågen?

Sen testade jag att SMSa Hot Shot med en klassisk replik från 2½ men. "Ha sex med mig nu, och bli attraherad av mig senare!" funkade bättre i 2½ men än i verkligheten, men sett från den ljusa sidan slapp jag hindra något självmordsförsök efter herdestunden.

I morgon och övermorgon blir det ett Smålandsbesök för att träffa släktingar. Lika roligt som det låter, men har sannerligen ingen ursäkt att slippa i år! (Brorsan skyllde på att han inte kunde åka bil med gipsad fot, lökigaste ursäkten någonsin typ)

// Mastern

En fruktlös jakt på Tempel.

Inatt var det dags att dra på jaktrunda till Tempel eftersom undertecknad inte varit där sen ombyggnaden. Med på detta kall var Baloo och vi firade tre saker: Att det var fredagskväll , att Baloo fått jobb samt att jag varit jävligt nära att råka illa ut för några månader sen men precis hade undkom faran!

Kvällen kan sammanfattas med

+
Bröt inte ihop ikväll heller
Fick röra på fräscha kvinnokroppar

-
Var inte i närheten av att få ägna mig åt relationsfördjupning
Kommer troligtvis att vara bakfull i morgon.

På väg hem så mottog jag för övrigt ett telefonsamtal av Direktören. Rådet var kort och gott, skaffa aldrig flickvän, ett råd som inte verkar alltför svårt att efterleva. Bakgrunden till samtalet lär aldrig dyka upp men vidare beskrev han alla avigsidor med förhållanden som bråk och konflikter. Förvisso helt sant, men har man ingen flickvän hamnar man i konflikter med sina lökiga polare om diverse bagateller istället, så då kan man lika gärna bråka med sin eventuella flickvän och åtminstone vara sexuellt tillfredsställd. Sen har jag i och för sig hört talas om hemska brudar som inte släpper till på ett halvår för att "testa ens kärlek" men det känns inte som en aktuell flickvän, för vad fan ska man med en massa extra konflikter och besvär till i onödan utan å få något gott utav det hela?

// Mastern

Jobb åt Baloo, en löpstark fader och en tursam HIF-vinst..

Igår besökte jag ett solarium som var som hämtat från någon science fiction serie. Det såg ut som ett rymdskepp, det pratade och det var snordyrt att ligga i. Det enda det inte kunde var att ge mig en solbränna, så får hoppas att den stora lampan i himlen börjar lysa igen så jag kan få den på det naturliga viset! Efter solariet blev det lunch med Baloo. Mitt under lunchen ringde en arbetsgivare och meddelade att han hade fått jobb. Grattis!  Nu återstår det bara för mig att fixa ett jobb, funderar på att ändra mitt CV så att jag istället för att läsa Service Management i fyra år har suttit i fängelse under motsvarande period. Resultatet kan inte bli sämre, och eventuella arbetsgivare kanske imponeras av min "ärlighet"?!

Idag var det dags att hjälpa till med ett tivoli i egenskap av HAIS spelare. Är av den inställningen att jag gör min andel men inte mer, så när de frågade efter frivilliga till en annan grej senare på kvällens träning så lyftes inte min arm upp i luften. Fotbollsträningen gick för övrigt åt skogen, agerade ofrivilligt rundningsmärke vid ett flertal tillfällen och missade även öppet mål, usch! Även min tennismatch mot min fader tidigare på dagen var jobbigare än väntat, mest beroende på att han sprang på bollarna istället för att sina vana trogen mest stå och titta på dem. Stod segrande när kampen var över, men det var betydligt mer ansträngande än vanligt och väntat!

Ikväll har jag spanat HIF- FC Z(estafoni) på TV. HIF fortsatte trenden från senast och spelade bedrövligt matchen igenom. I sista sekunden lyckades man rädda en förlängning där man sedermera satte segermålet, men jag förundras över att de blivit så fruktansvärt mycket sämre spelmässigt än förra året, lika obegripligt som att det går bättre för dem i år, trots det bedrövliga spelet? Läsarna får gärna ge sina teorier om förhållande mellan HIF-s resultat och prestationer i år, för jag ser inte sambandet.

// Mastern



en synnerligen oväntad vinst, ingen klapp på axeln, ett Headshot och en blåsning.

I morse vann jag en högst oväntad vinst! Ett spelbolag som lät nya "kunder" spela lite gratis som reklam och det gick så bra för mig att jag håvade in en tusenlapp! Sen återstår det att se om denna tusenlapp verkligen dyker upp på kontot men sist det begav sig (samma scenario har utspelat sig en gång tidigare) så ploppade faktiskt pengarna in på kontot några dagar senare. :)

Med den förmodade spelvinsten som vind i ryggen begav jag mig av till arbetsförmedlingen något mindre deprimerad än vad jag brukar vara på väg till denna gudsförgätna plats! Det visade sig vara en helt omotiverad optimism för jag fick inte ens en klapp på axeln denna gången. Istället försökte jobbcoachen få mig att skriva ut ändlöst många intresseanmälningar till företag som inte ens sökte folk. Å ena sidan låter det konstigt men å andra sidan har jag inget att förlora så får skriva ut hundra stycken "skräddarsydda" intresseanmälningar att pracka på diverse företag i närområdet. Skräddarsydda så tillvida att jag ändrar första meningen i varje brev typ. Sen försökte hon få igång ett samtal som jag var helt oförstående till, nämligen vad som motiverade mig i mitt jobbsökande.

Såg följande svar framför mig:
  1. "Jag är inte ett dugg motiverad, jag har ägnat fyra år av mitt liv å att läsa en jävla skitutbildning som är så värdelös så att man blir sågad vid fotknölarna vilket skitjobb man än söker"
  2. "Jag motiveras av det faktum att jag inte har något annat val, och att gå på socialen lockar inte!"
Valde alternativ en blandning av alternativ 1 och 2 även om både är lika korrekta. Till alla som funderar på att läsa Service Management: gör inte det! Om ni ska gå emot detta råd så se till att inte ta examen lagom till den värsta ekonomiska krisen sen 30-talet!

Några timmar senare var det dags för träning. Dagens träning var mycket springande och teknik, men mindre av varan bolljakt. När det väl blev lite bolljakt blev jag nerskjuten av en spelare i mitt eget lag som rensade en boll från meter stenhårt på mitt öra. Det var den solklart hårdaste örfilen jag fått i år och jag damp i backen men reste mig ganska snabbt, då krävs mer än ett skott för å sänka Mastern!

Sen kom jag hem och det plingade till på min MSN. Det var från en fullständigt främmande brud som uppenbarligen trodde jag var någon annan.

Brud: "Saknar dig hjärtat, vill att du ska komma hem"
Mastern: "Är det så?"
Brud: " Ja men du har bara ignorerat mig, är det sant att du ska vara i Serbien fram till nyår"

Här hade man ju kunnat säga någonting i stil med: "Har du slått skallen, har aldrig varit i Serbien, vem tror du att jag är?" men jag konstaterade att det var mycket roligare att öva mina förmågor som lögnare eftersom dessa är dåligt utvecklade, vilket kan skådas på oförmågan att upprätthålla långvariga och fungerande relationer. Uppenbarligen är jag en lögnare som hade fått Chewie grön av avund eller så var bruden inte så smart för hon lyckades inte genomskåda bluffen trots en timmes snackande! Sen kan man tycka att det var lite konstigt att hon inte såg skillnad på bilden och ifrågasatte varför hennes Serbälskare länkade till min blogg. :)

Slutsatser:
  • Min poesi är fruktansvärt vass! "Å jag blir helt tårögd trodde aldrig du skulle skriva något sådant till mig!" Den borde fixa ligg åt mig oftare! Enda gången i historien min poesi har fixat mig ligg så vägde tjejen 15 kilo mer än på sin photoshoppade bild, så vete gudarna om jag ens ska ge poesin credit för den gången!
  • Det är inte helt osannolikt att en arg serb lägger till mig på MSN i sinom tid och hotar med både det ena och det andra..:)
  • Jag behöver få ligga, kan jag lura i bruden att jag är den serbiske älskaren vid ett faktiskt möte, så är jag kung!
// Mastern

Segersviten bruten!

Efter att i tur och ordning ha krossat följande motståndare: Chewbacca, Rockstar, JB, Draken, Farsan, Paperboy och Baloo så var det dags för mig att komma ner på jorden igen. Den skyldige till detta var DTP som besegrade mig med 6-2. 7-5.

Första set kan sammanfattas med att jag grovt överskattade min egen förmåga att slå in vinnande bollar. I andra set vid underläge 0-2 justerade jag mitt spel till att passa DTP sämre, jag slog lösa bollar mot hans baslinje och lät honom försöka slå de vinnande slagen. De klarade han inte så jag vände till 5-4. Vid ställningen 5-4 servade jag för setet men olyckligtvis lyckades jag bli psykad att slå tre dubbelfel i rad istället och sen var matchen förlorad.

Men trots allt är det roligare att förlora en ganska jämn match än att spöa motståndare som antingen inte kan röra sig, eller inte kan träffa bollen. Så DTP kan förvänta fler utmaningar i framtiden, och då ska vara i bättre form..;)

// Mastern

bättre än igår..

Denna dagen har varit bättre än gårdagen. Den främsta förklaringen är att jag sluppit gårdagens tunga bakfylla med tillhörande bitterhet! I övrigt kan dagen sammanfattas med följande:

  • Såg Gefle-HIF på TV. Underhållningsmässigt slog matchen alla tiders bottenrekord, men desto roligare var att HIF vann efter två flytmål. Det första målet var sjukast, då linjedomaren på eget bevåg vinkade för mål fastän ingen annan och inte heller TV-bilderna kunde se att det var mål. Hade Gefle fått ett sånt mål hade jag lackat big time och beskyllt flaggmarodören för total inkompetens, men nu väljer jag att hylla domslutet istället. Huvuddomare för dagen var annars tråkmånsen vars livshistoria vi tvingades lyssna på förra månaden
  • Skickade iväg en bunke jobbansökningar idag. Eftersom det gått åt skogen hittills så försökte jag mig på nya grepp genom att bland annat beskriva mig själv som "En godgjärtad människovän med ett genuint människointresse" farsan var lite skeptisk över några av formuleringarna och ifrågasatte hur jag skulle lyckas lura i någon dessa askungesagor på en timlång intervju. Men varför skulle jag inte klara av det? Klarar vissa av att ljuga om precis allting med hur orimliga bortförklaringar som helst,under hur lång tid som helst, så ska jag fan klara av en timme, annars är jag sämst!
  • Kommit fram till att jag i jämställdhetens namn borde få chansen att gå sängvägen till ett toppjobb, den ska fan inte vara reserverad enbart för attraktiva kvinnor. Drömscenariot vore en attraktiv kvinnlig höjdare som inte hunnit fylla allt för mycket då det vore att slå två flugor i en smäll. Men va fan, finns piller som hade kunnat rädda upp en sejour med en gammal tant också, men i det sistnämnda fallet hade det fått bli en engångsgrej och inte en mängd sena kvällar på kontoret!
// Mastern

Inte min dag idag heller...

Dagens "positiva" besked: Nytt läsarrekord för bloggen sen adressbytet. För dåligt med kommentarer dock.

Dagens negativa besked: en månads uppehåll från drogerna etanol och MDPV hade gjort att bakfyllan blev värre än vanligt!

Slog skallen totalt och börja skicka en massa meningslösa SMS i nyktert tillstånd.

Kasst väder och inget roligt att göra.

Dagens mest självklara insikt: Det krävs en enorm uppryckning från min sida!

// Mastern

sjukt bortgjord och sjukt lycklig på samma gång.

Idag lyckades jag med något som egentligen inte ska vara möjligt. Att bete mig sjukt pinsamt och bortgjort och fortfarande vara sjukt lycklig när kvällen var slut, här kommer en rapport!

Dagen började med en lagom hård baksmälla efter gårdagens resa i mina fantasier, de vill säga lätt huvudvärk men inget som döda mig direkt. Sen dök Rockstar upp med sitt nysignade jobbkontrakt och hade först en filosofiestund innan vi gav oss iväg för att spela tennis. Tennisen var en ganska snabbt avklarad historia då vi enbart körde en match minitennis som jag vann, innan jag kände av min huvudvärk och stack hem å vilade upp mig istället.

Framåt fyra på dagen dök JB upp med några öl och laddade upp inför konsultaktiviteten med Student Consulting. Lite efter fem började konsultaktiviteten vi hade laddat upp för. Den var sjukt  nice och överträffade alla förväntningar, jag vet inte riktigt hur den överträffade mina förväntningar men min månad nykterism hade gjort sitt, för istället för ångest så gjorde mig spriten mig lycklig.:) Efter några chilla timmar stack jag vidare till Brillmongot sfest då cidern tog slut  på konsultaktivteten och jag redan var lagom packad. Innan jag stack dit drog jag dock en dubbel dos stimulanter för att orka röja järnet natten lång! Min en månaders långa uppehåll från stimulanter hade samma positiva effekt  som alkoholen på mitt humör. Så till Brillmongots fest anlände jag sjukt taggad! Och bättre blev det, för alla bjöd mig på sprit för mina blogginsatser..:)

Sen blev jag av med mobilen i en timme eller så, troligtvis var det någon som ringde och jävlades men det är smällar man får ta. Till slut hittade dock Mr R min mobil, vilket gjorde mig ännu nöjdare, då jag hade sett den som en förlust i strid! När mobilen väl var återfunnen var det dags att spåra big time. Fritzl (kille i Österriketröja som är en fan av bloggen, han bad om särskilt namn men det har jag tyvärr supit bort) bjöd mig på dricka hela kvällen, och påpekade att jag borde ragga en massa på hans syster . När jag efter pinsamt lång tid insåg hennes uppenbara ointresse så spåra jag ännu mer och började jaga kvinnor på "dansgolvet" hemma hos brillmongot. Ännu värre gjorde DSP det för mig genom att konstant dra av mig min tröja och gömma den! Att fulragga på allt som rör sig iklädd en kropp som är sju kilo från idelvikt i bar överkropp är precis lika sexigt som det låter. (för den nyfikne väger jag 91-93 kilo och min idealvikt ligger på 84-86 kilo). Som väntat gick det åt skogen, särskilt som det verkade predestinerat att jag skulle ha rollen som kvällens "transvestitknullare" de vill säga killen som är på tok för full och gör bort sig big time!

Varför är jag då lycklig när allting gick käpprätt åt skogen? Jo just för att allting kunde gå käpprätt åt skogen utan att jag bröt ihop fullständigt och grävde ner mig i big time fylleböleri. Kände mig så sjukt fri att göra det jag kände för ikväll och det betyder så sjukt mycket för mitt välbefinnande att kunna göra det utan att bryta ihop. Om man ser på hur jag annars varit känslomässigt de senaste månaderna så har jag brutit ihop och grävt ner mig fullständigt för minsta lilla motgång vilket tär sjukt mycket på psyket. Att kunna släppa loss fullständigt var därför så obeskrivligt skönt för mig! Dock vill jag betona för alla som funderar att bjuda mig på framtida fester att jag kommer uppföra mig betydligt mer civiliserat i framtiden då jag nu fått släppa loss en massa hämningar.

Slutligen vill jag tacka brillmongot för kvällen och hoppas att jag trots allt tillförde den ett antal glädjeämnen! :)

// Mastern

Reseskildring: Masterns DPT fantasier..

Efter en nykter månad (med vissa MINDRE undantag med en öl eller två vissa tillfällen) så tyckte jag att det var dags att fixa mig en bakfylla till när jag vaknar i morgon. Det politisk korrekta sättet att ordna detta på hade varit att korka upp spritflaskan jag köpte på flygplatsen, tömma fanskapet för att sen traska ner på stadens gator och trakassera min omgivning. Nu var det dock inte det poltiskt korrekta sättet jag var sugen på utan på en rejäl restur i min egen fantasi.

För att ta rejäla resturer i sin fantasi finns det otaliga vägar, men för att göra det enkelt finns det två lagliga (troligtvis inte så värst länge till) sätt att göra det. Trycka DPT och lyssna på musik alternativt tryck DiPT och lyssna på musik.

Eftersom jag testat båda vid tidigare tillfällen där DPT kan beskrivas som att man huvudsakligen reser runt i sina glada fantasier (med vissa mörka undantag) medan man med DiPT reser runt i sina mardrömmar (med ett fåtal ljusa undantag) så får läsaren cirka fem sekunder på sig att fundera på vilken jag valde, medan den begrundar följande bild.


bild från resan i Skottland som inte har mycket med ämnet att göra.

Jo eftersom undertecknad föredrar att se en tjej han tycker om le mot honom vid en soluppgång på Hawaii framför att se folk torteras ihjäl i helvetets fängelsehålor så valde jag DPT. Eller för att tala Jedi språk "the light side". Å andra sidan ska jag erkänna att DiPT är en fan så mycket större utmaning egentligen. För mycket större grej att konfrontera sin skräck och stå emot än att bara se stränder och universum typ. Å andra sidan finns det ingen vettig orsak till varför jag skulle VILJA konfrontera mina egna inre rädslor. De flesta människor faller för en sådan konfrontation och sen när fan står jag över sådant?

I övrigt var kvällens stora händelse att Rockstar via MSN försökte guida Mastern till hur man hittar hans favorit "Den Keltiske Jesus" med blandad framgång. Efter några låtars försök så dök det minsann upp en mystisk ande ande i en tunnel vars närvaro gav vibbarna "Jag kommer alltid vara med dig" Coolt tänkte jag, så nu handla de tre följande låtarna om hur jag försökte få denna mystiske ande att visa sitt rätta jag. På fjärde låten gjorde fanskapet det och presenterade sig som döden. Jaha tänkte jag, istället för att få mig ett eget skyddshelgon så dyker det fanskapet som följer allt levande upp. Helt logiskt egentligen för om det är något som verkligen följer allt levande så är det, att det en dag kommer att dö. Efter lite funderande kom jag fram till att det inte var något att frukta egentligen. För om man ser till dualismens grundprinciper är det att allting måste ha en motpol, och för att jag ska kunna leva så måste jag kunna dö. Sen nyktra jag till som fan och den sista drömsynen jag hade var den tidigare nämnda, om en söt tjej och en soluppgång på Hawaii..

Slutet gott allting gott

// Mastern

Reseskildring: Skottland

Ja då är jag hemma från min sejour med föräldrarna i Skottland. Inleder med några sammanfattande ord för att sen ge en dag för dag rapport från resan.

Lärdomar från Skottland:

  • Farsan kan verkligen inte köra i vänstertrafik att hyrbilen klarade sig utan repor är mer tur än skicklighet
  • William Wallace är inte deras största hjälte utan en snubbe som heter Sir Walter Scott hade den fetaste statyn på huvudstadstorget (William Wallace hade inte en staty överhuvudtaget
  • Att Skottland har ett löjligt dålig vägnät vilket gjorde att morsan ambition att se så mycket som möjligt slutade med att allt för mycket tid ägnades åt att sitta i en hyrbil på färd genom Skottlands ödemark
Måndag:

Anlände i Skottland på kvällen.Eftersom morsan inte litade på GPS-en körde vi på landsväg genom hundra hålor istället för att ta motorvägen till Edinburgh. Väl där hamnade vi på ett hotell med ett halvsunkigt rum med världens högsta takhöjd.


högt i tak!

Tisdag:

I hotellpriset ingick en engelsk frukost. Eländet bestod av en blandning av färsbiff/blodkorv, vita bönor och en äcklig paj fylld med slem. Borde ha sagt något om att jag inte åt hundmat men lät bli och lät tallriken vara. På något obegriplig sätt fick farsan ner maten dock.


Hundmat?

Efter "frukost" traska vi runt i Edinburgh och spanade rundor. Hamnade i valet och kvalet när jag såg att man kunde klä ut sig till skotsk medeltidskrigare med svärd och allt för 400 spänn och bli fottad i den utstyrseln. Ville bli fottad men ville inte pröjsa 400. Slutligen tog snålheten överhanden så blev ingen sån bild.


Detta plus yxa hade kunnat vara jag om inte snålheten slått till

Sen bar det av till ett konstmuseum där jag råkade ta en bild innan jag fick negativa flashbacks från Magaluf om vad som händer om man fotograferar där det är fotograferingsförbud och genast stoppade ner mobilen igen! Det som förundrade mig mest var annars hur fula människorna var förr i tiden. Huvuddelen av bilderna föreställde feta bleka fruntimmer eller feta nakna småpojkar. Michael Jacksson hade trivts under renässansen med andra ord! Enligt farsan var dock människor inte fulare förr utan utseendeidealen ansåg att kvinnor skulle vara feta och bleka. I mitt fall ger det bara dåliga flashbacks.;)


Givetvis skulle tavla innehålla en tjock naken unge. Hade alla samma sexuella läggning som MJ under renässansen?

Efter konstmuseet bar det av till en "pittoresk fiskeby" som såg ut som vilket kustsamhälle som helst. Där var vi på en restaurang där man kunde välja mellan leverfyllda fårtarmar eller Chicken Tikka. Det blev storslam för Indien i våra beställningar!


Morsan censurerar sitt eget huvud?

Efter fiskebyn skulle vi till ödemarken till en gudsförgäten håla vid namn Fort William. 20 mil var det dit, och det borde inte ha tagit 4 timmar att köra dit, men mycket i världen är inte som det ska! Får bara hålla med lokalbefolkningen om följande:

Lika bred och säker väg som en minerad väg i Afganistan ungefär!

Sen checka vi in på vårt hotell som var som hämtat från Fredagen den 13onde då det låg ensligt placerat vid en sjö och var av samma byggnadstyp. Lyckligtvis dök ingen illasinnad demon/psykopat upp




Onsdag:

Vi skulle egentligen till Loch Ness för att spana efter det beryktade sjöodjuret. Men med tanke på vägkvaliteen i Skottland hade troligtvis 12 mils omväg inneburit 4 timmar extra vilket det inte är värt att åka för att med största sannolikhet inte få se ett odjur som med största sannolikhet inte existerar. Om det nu existerar kanske det vara lika bra för vår egen säkerhet att vi inte åkte dit.


Vi blev inte uppätna av sjöodjuret!

Istället åkte vi till en sjö som låg på vägen till Glasgow och tog ett dopp. Där skulle det inte finnas något odjur och följdriktigt så överlevde vi doppet!


Beach 09 blev ingen succe för Mastern?!

Sen kom vi till Glasgow på kvällen. Efter att först ha tänkt äta på något som såg ut som ett sunkig gatukök där det visade sig att de tog 200 spänn för någon skräpmat så råka vi se ett ställe som såg ut som värsta rikemansstället. Där tog de dock 15 spänn för en halvliter öl och en femtilapp för maten så där blev det käkat!



Normal inredning på ett lågprishak?

Sen bar det av till torget med Skottlands största hjältar/personligheter genom tiderna. På första plats var den nämnde Walter Scott, helt okänd för mig sen tidigare, och på delad andraplats kom James Watt. Walter Scott var tydligen poet, så jag får väl styra upp några fler poetiska mästerverk. Olyckligtvis har jag hittills blivit mött med axelryckningar och inte 30 meter höga monument på den fronten, men svårt att bli profet i sin hemstad!


James Watt i förgrunden, den höge pelaren i bakgrunden är Walter Scott

Torsdag: Tog flyget hem tidigt på morgonen. När vi passerade Varberg på vägen hem från flygplatsen kom jag fram till att jag kände ett trängande behov av att se Varbergs fästning och prova de lokala kulinariska upplevelserna! Fästningen var ingenting att se och pizzan smakade likadant i Varberg som här hemma, fastän det var fetaost på den.





Resan avslutades med att vi blev stående på motorvägen en halvtimme pga av en olycka längre fram. Inte var dag jag går runt på en motorväg och fottar, så det fottot får avsluta dagens bildorgie!




// Mastern

Brave Heart tour!

Farsan ringde nyss och meddelade mig att det blir en resa till Skottland!  De hade tydligen lyckats hitta någon på Ryan Air som kunde vara så vänlig att byta namn på en flygbiljett från min brorsas till mitt eget! Olyckligtvis skulle de snikna jävlarna ha 1100 spänn för detta enorma besvär men det kan det vara värt att få åka runt i de skotska bergen några dagar! För övrigt blir det ingen merkostnad eftersom jag tar min broders plats  och föräldrarna redan betalat för 3 gällande alla rum och evenemang längs vägen. Resan varar mellan måndag och torsdag så ge fan i att ringa mig förrän torsdagskväll!

För att fira att det bär till Skottland så är det Braveheartspanande hemma hos mig som gäller ikväll efter HIFmatchen! Väl mött!

Avslutningsvis fick Rockstar mig imorse att fundera om han inte är lite gay ändå! För på porttelefonen ringde han och sa att han hade med sig sällskap från stan. Tänkte "Vafan, har det skett ett mirakel, har han fixat ragg?!" men det visa sig bara vara någon snubbe han träffat och predikat om den keltiske Jesus för. Medan han fortsatte sin predikan så satte jag på ett avsnitt av Miami Vice och funderade på vad det är för konstiga vänner man har egentligen, men ska man se det hela i perspektiv funderar de säkert samma om mig ibland. Nu var killen han drog hit chill men får ändå förklara till nästa helg att ska jag bli väckt halv sex på morgonen, så ska det vara för att träffa heta brudar och inte för att träffa någon flummare Duracellkaninen snackat med på stan/nattklubben


Död åt engelsmännen!

// Mastern

vass konsert, sponsring, Braveheart...

Idag firade JB sin födelsedag. Detta firades med att vissa i gänget söp ner sig (de flesta) medan andra mest pillade navelludd och filosoferade om livet (Mastern och Rockstar) Att åka ut till Bjuv och pilla navelludd är lika underhållande som det låter men ett positivt besked därifrån var att GC inte såg mordisk ut längre. På så sätt vet man att den skyldige är Chewbacca om jag hittas med en kniv i ryggen någonstans(särskilt i närheten av ett övergångsställe!), en vetskap som underlättar polisens arbete att skipa rättvisa

På kvällen var det så dags för konsert med Von Benzo. Den var bättre än vad jag hade väntat mig, vilket delvis berodde på mina väldigt lågt ställda förväntningar. En skiva ingick i entrépengen, en skiva som jag hade tänkt lotta ut via bloggen om konserten sög appung men nu gjorde den inte det så jag behåller skivan!

Sen gjorde JB en "Mastern" de vill säga floppragga på en tjej och bröt ihop och börja gråta inombords för att sen sticka hem och tycka synd om sig själv. Mer glädjande för kvällen var att undertecknad inte gjorde en "Mastern" vilket kan kopplas till den låga alkoholkonsumtionen. Dricka med måtta is da shit, åtminstone om man likt undertecknad får ett svagt och böligt psyke av stora mängder alkohol / stimulanter.

Kvar på tivvan efter tolvslaget var således Mastern, Rockstar och Draken. Den sistnämnde var i gammal god form och ägnade en timme åt att skryta om hur han lyckades fixa autografer på sin skiva. För många kan det verka avskräckande att höra på så obefogat skryt i en timme men för mig och Rockstar var det fet nostalgifaktor på det hela, och det var nice att ha med Draken ut! Sen kom vi igång med vårt dansande. Givetvis vann Rockstar den interna dansalängetävlingen, vilken var avgjord på förväg om man ser till deltagarnas konsumtion av stimulanter. Förvisso hade jag kunnat trycka lika mycket och inte bara en klen och futtig koffeintablett, men då hade jag troligtvis gjort en Mastern och givit upp på grund av bölighet och inte som nu på grund av trötthet. Besegrade dock Draken i dansalängetävlingen vilket berodde på att han var smart nog att dra nytta av den fördel som ett förhållande ger och sticka hem, istället för att tävla med en duracellkanin till Finne!

Övriga händelser från kvällen:

  • Blev sponsrad på en dricka av den läsare som kommenterade ett tidigare inlägg under namnet "anonym" en kvinnlig klasskamrat sen högstadiet som jag knappt sett sen dess! Hon ville få namnet Lollipop i bloggen men med tanke på att hon tydligen bara syns till var åttonde år så lär hon inte bli frekvent omnämnd i bloggen.  Eftersom hon sponsrade med punkt 2 så funderade jag ett tag på att föreslå att hon skulle sponsra med punkt 3 också. Dock tog jag först reda på bakgrundsinformation som antydde att ett sådant förslag skulle vara dåligt ur PR synpunkt så jag avstod!
  • Regissören gnällde över det traumatiska i att ha haft snygg flickvän en gång i tiden för att sen tvingas leva på Brillmongots rester! Stackare förstår precis hur du känner, även om jag aldrig haft så snygg flickvän.
  • DSP försökte knuffa in mig i ett fetto och när jag av ren överlevnadsinstinkt undvek kollision yttrade han följande "Ja men för fan, det är ju inte konstigt du har torka när du missar så uppenbara lägen, ja hon har ju förvisso verkligen inte utseendet med sig, men hon går säkert att knulla!" Slutsats: Måste få starkare psyke så att jag klarar av att supa ner mig rejält och fulragga på fula tjejer! Då ökar troligtvis doppfrekvensen markant!
  • Rockstar/Duracellfinnen dansar förmodligen ännu, förhoppningsvis gör han inte en Chewbacca för då riskerar han att råka illa ut, inte av den imaginära maffian utan av den fullt verkliga Masternfisten!
Slutligen kan det nämnas att jag har varit sjukt sugen på att göra Braveheartresa till Skottland. Eftersom min brorsa bröt foten kan han ju inte åka med så därför skulle vi försöka fixa en ombokning av flygbiljetterna så att jag kan hänga på! Den ene på Ryan Air sa att det gick, och den andre sa att det inte gick. Bara hoppas att päronen hittar en tredje person som fixar biffen, för att se alla legendariska platser vore sjukt coolt! :)


Mastern bet i gräset mot Duracellfinnen gällande att orka dansa mest!

// Mastern

En grotesk smärttröskel...

Igårkväll fick jag ett meddelande från min broder om att han hade stukat foten. Eftersom jag låg och sov kunde jag dock inte besvara det, men det tänkte jag ringa och göra idag. Det har jag dock inte hunnit för min moder ringde nyss och berätta att grabben hade brutit foten när han var ute å åkte på sin nyinköpta moped. Tråkigt tråkigt, men det mest chockerande i hela historien är att efter att ha brutit foten gick grabben och sov som vanligt och han hade inte en tanke på att åka till sjukhuset förrän morsan fick se foten och insisterade på att det var ett måste! Det kallar jag för en sjuk smärttröskel helt i nivå med Jabbas klassiska stukning i militären där han istället för att ge upp och begära hämtning gick med en stukad fot i tre mil och sen fick läggas in på sjukhus.

På andra änden av skalan har vi när Tysken stukade foten  och grät nåt enormt över det hela och genast stack till sjukhuset. Sen gnälldes det om foten i flera veckor.

Så vilket är då att föredra? Inget av alternativen! Pinsamt att böla en massa över en stukad fot, och självdestruktivt att inte förstå att ett sjukhusbesök är att föredra vid en bruten fot!

// Mastern

Ett artigt farväl och en Zombiejakt.

Igår konstaterade jag att karriären som "business guide" inte tillförde något i mitt liv. Att bara stå och glo å inte göra något kändes föga stimulerande särskilt som jag inte fick betalt och inte hittade någon höjdare att fjäska till mig jobb av.

I min föreställningsvärld finns det tre sätt att sluta ett sånt uppdrag på

  1. Bara sticka hem utan att säga något och aldrig återvända. Nackdelen med denna lösning är att det lär bli ett jävla gnäll om det sen visade sig att de hade uppgifter till en längre fram.
  2. Kalla den ansvarige för en jävla pajas, och ifrågasätta varför de lockar dit en massa folk när de inte har  några arbetsuppgifter. Nackdelen med denna lösning är att man blir negativt ihågkommen.
  3. Gå till den ansvarige och meddela att man slutar eftersom uppdraget inte uppfyllde ens förväntningar, och man därmed inte känner någon motivation att fortsätta. Då har de chansen att få en att ändra sig om de vill.
Valde lösning nummer 3 och svaret blev "Okej, det går bra"

Av det ansträngande i att ha gjort ingenting på en mässa i Båstad blev jag så trött att jag slocknade tidigt igårkväll. Detta var inte enbart av ondo eftersom det gav mig gott om tid i drömmarnas värld. I natt handlade drömmarna om att jag var en TV-spelskaraktär i något Resident Evil liknande spel, de vill säga ett spel som kombinerar Zombieslakt med löjliga gåtor/pussel.

Denna dröm gav mig tre frågor när jag vaknade upp:

  1. Hur kan man gå igenom en dörr, Få upp en skylt med "Level Complete" för att sen vakna upp på ett helt annat ställe, med helt andra kläder  och helt andra vapen?
  2. Hur kunde man bli så jävla stark? På sista banan innan jag vaknade hade jag ett gevär med en bayonette som Zombierna fick smaka på, innan jag hivade iväg dem en cirka tio meter. Kom Zombierna  från "Lätta" reklamen och var fjäderlätta?
  3. Av en extra elak Zombie som bet i gräset fick jag ett nyckelkort. Detta använde jag på ett kylskåp som innehöll ett stort paket corn flakes. Till skillnad från i vanliga fall när man spelar var detta flingpaket till ett stort besvär eftersom jag inte fick ner det i fickorna(som för övrigt var fyllda med en massa onödigt krimskrams) utan fick lägga det innanför tröjan. Sen vaknade jag och fick aldrig reda på hur det hela skulle sluta. Så frågan som uppstod var; borde inte ett spel avslutas med en stor och elak boss, hur räddar jag då världen med ett flingpaket, när ett raketgevär hade varit till större nytta?! 
Förväntar mig begåvade och kreativa svar av bloggens otroligt kompetenta och begåvade läsarkrets!


En av flera som fick på huvet ikvällens drömmar!


// Mastern

Ett gott besked och en besvikelse.

Idag mottog jag ett telefonsamtal från en representant för Eskilsminne IF som frågade om jag ville döma Eskilscupen den 29-31 juli. Sköna slantar tycker jag så det hade jag verkligen inget emot. Det som däremot gjorde mig konfunderad var varför de ringde mig då jag ingalunda anmält något intresse. Kom fram till en högst sannolik och en högst osannolik förklaring.

  • Den sannolika förklaringen är att de hade ringt runt och ingen annan ville/kunde
  • Den osannolika förklaringen är att de frågade domarinspektören om det fanns någon särskild han kunde rekommendera och jag således blev handplockad till jobbet
Idag har hela dagen spenderats i Båstad, huvudsakligen åt att kolla damtennis och pilla navelludd. Tanken var att jag skulle vara volontär som Business Guide och eftersom det lätt flashigt så tänkte jag mig god mat och en massa höjdare att försöka fjäska till sig jobb från. Men icke! De snåljåparna bjöd inte ens på mat, de gav mig inte något vettigt att göra och där fanns ingen höjdare att fjäska till sig jobb av. Det enda jag gjorde hela dagen förutom att se uttråkad ut i den fula orangea pikeen (som hörde till uppdraget) var att intervjua en gubbe som malde en massa med den ansvarige för mässan, varpå den ansvarige blev så uttråkad att hon avfärdade gubben med "Ja det är jätteintressant, berätta för Martin om dina idéer så kan han skicka mig en rapport sen!" . Efter att diskuterat sina ideer med mig en kvart, lyckades jag med bedriften att tråka ut den tråkige tyske gubben eller om han kände ett kall att tråka ut någon annan, för jag slapp av kroken. Han blev även sur för att jag inte hade något visitkort att ge honom "Ja men det måste du ha, här får du i alla fall mitt!"

En timme senare kom den tråkige tyske gubben fram till mig när jag råkade stå nära den ansvarige och påminde mig, framför denne om hur viktigt det var att han fick den efterfrågade rapporten senast ikväll. Fattar sannerligen inte logiken i att han maler en massa för mig och jag sen förväntas skriva en rapport, när det vore enklare för alla inblandade parter om han själv skrev den, men smällar man får ta. Olyckligtvis visade sig arrangörsmiss nummer 3 då, för tydligen hade de ingen dator jag kunde skriva rapporteländet på så fick skriva den när jag kom hem och skicka in den.

Summa summarum Business Guide karriären får en dag till! I morgon krävs en fet jävla förbättring annars kallar jag den ansvarige för pajas och slutar! Jag menar får jag ingen lön, och absolut inte gör något meningsfullt, kan jag lika gärna göra det hemma, och ha roligare under tiden!

Avslutningsvis har DTP utmanat mig på tennis för att knäcka min fina segersvit: Ska han bli nummer 6 på listan, eller kommer han att lyckas? Den som följer bloggen får se.

// Mastern

Segersviten fortsätter och Lundabesök

Idag var dags att ge fadern en tennislektion! och som man gjorde det! Tur att fadern har starkare psyke än vissa och inte bröt ihop och vräckte ur sig en massa obsceniteter!

Sen bar det av till Lund med farsan för att hälsa på min farfar. Olyckligtvis råkade hans förre detta fru som vägrar flytta vara där så blev inte mycket vettigt sagt. Eftersom vi rimligtvis inte har mycket att säga om den frågan konstaterade vi att en hemfärd inte skulle skada! Men ja den gamla mannen hann med att leverera ett positivt besked till sina ärade gäster vilket så klart kändes bra!

Avslutningsvis har det lirats fotboll med Paperboys crew.. 3 mot 3, småmål. Fabio lärde sig att undertecknads knä är hårdare än hans lår och jag gjorde en bunke mål. Allt var precis som det skulle med andra ord: Det gör ont att möta Mastern!

I morgon world tour Båstad!

// Mastern

en bild på "Lill-Mastern"

"Lill-Mastern" kom nyss med en förfrågan om jag inte kunde lägga ut en bild på honom i bloggen. Det kan jag givetvis göra men hela principen med att ge folk löjliga smeknamn så att de är "anonyma" (i praktiken vet alla ändå vem som är vem) faller ju pladask om det är bilder på typerna i bloggen.

Ajja så här ser han ut, om vi bortser från huvudet som censurerades bort, en av småpojkarna i HAIS som fortfarande leker med dagisbarnens leksaker på fyllan!



// Mastern

Konstiga prioriteringar, segerrad och ekonomisk översikt.

Tidigare idag tog jag mig en fundering kring hur mina föräldrar prioriterar sina inköp. Frågan gällde att lillbrorsan skulle få en moped. Tydligen ville de inte köpa en EU-moped utan något som kallades för klass 2 med en laglig toppfart på 25 kilometer i timmen. Men så gnällde de om att dessa knappt verkade säljas någonstans vilket förefaller helt rimligt då ingen vettig människa utsätter sig för förnedringen att sitta på en moped som är så långsam att man riskerar att bli omkörd av cyklister!? Nu visa det sig dock att de lyckades hitta en klass 2 moped som var trimmad till samma hastighet som en EU-moppe. Hallelujja istället för att bara köpa en jävla EU-moppe så har de köpt in ett fanskap med samma prestanda  som riskerar att reta upp valfri reflexvästklädd marodör till trafikpolis!

Sen begriper jag mig inte på att de betalar 500 spänn i månaden för att ha alla tänkbara kanaler, och sen tittar på dessa i en skitTV från förra seklet. Jag menar antingen nöjer man sig med gratiskanalerna, eller så satsar man lite till och har en vettig TV. Att betala för kanalerna och avnjuta dessa från en TV som hör hemma på ett museum faller i mitt tycke på sin orimlighet.

Gnället från diverse småpojkar i HAIS har inte lagt sig ännu. För att tysta alla kritiker måste jag dock meddela läsarna att jag är obesegrad sen min sorti i Summer Open och att fyra utmanare har bitit i gräset sen dess!

Slutligen kan nämnas att Direktören bad mig redogöra för min ekonomi tidigare idag, vilket det var föga skrytfaktor kring. Hade jag däremot blivit våldtagen som liten av en neger som plastikopererat sig vit och fått över 100 miljoner som plåster på såren, ja då vore ekonomin ett glädjeämne! Sen att ens rikedom härrörde från att man blivit våldtagen av Michael Jackson, ja det skämmiga faktumet hade man så klart inte behövt ta upp när raggar på krogen!

En annan lösning för ekonomin som hade fungerat okej, hade varit om min och DSPs favorit Domarinspektören hade fått totalt hjärnsläpp och fått för sig att jag skulle börja döma en massa allsvenska matcher. För 8 000 per match kan jag lätt tänka mig att se seriös ut och springa en massa i onödan för syns skull! Nu förefaller det dock troligare att Michael Jackson reser sig ur sin grav och beger sig ut på jakt efter mitt rövhål, än vad det är att Domarinspektören skulle låta mig döma allsvenskan. Fast å andra sidan är jag minst tio år för gammal för att väcka en eventuell Michael Jackson zombies våldtäktslust!

Den uppenbara lösningen är att jag bara tar ett jobb som alla andra gärna ett med hög lön och liten ansträngning! Några förslag?

// Mastern

Nytt bloggnamn

Ja då var det dags för en nytt bloggnamn! Detta sker av två skäl.

  • Dels börjar varumärket Absint Allstars bli sunkigt med idel interna konflikter och total avsaknad av framgångar
  • Dels så var jag den ende skribenten och därmed är det lika bra att kalla bloggen för Masterns monologer eftersom det var det som föregående blogg i praktiken bestod av!
Vad gäller schismen med Chewbacca så kan det enbart konstateras att mannen måste slått skallen ordentligt! Att hitta på en rejäl rövarhistoria och förneka allt man beskylls för kan fungera om det inte finns några bevis för motpartens påståenden. Om man däremot vid den aktuella tidpunkten har ringt samtal som bekräftar motpartens version tappar man all trovärdighet genom att försöka ljuga!

Nog om detta!

Inför uppstarten av det nya bloggkonceptet skulle jag vilja be läsarna om några saker

  1. Feedback och interaktion. Det är mycket roligare för mig som skribent om det är mycket kommentarer kring inläggen. Vidare kan det bli en mycket intressantare blogg för alla läsare om läsarna vid intresse skriver gästinlägg eller åtminstone ger mig intressanta uppslag att skriva om
  2. Sponsring: Ponera följande: I er plånbok har ni en hundralapp kvar. Ni har valet att köpa en dricka till er själv och Mastern, eller bjuda den asheta bruden som ler mot er på en dricka. Valet förefaller enkelt. Men i praktiken innebär drickan till den asheta bruden troligtvis bara att ni får reda på att hon har pojkvän / är "lesbisk" . Att bjuda Mastern på en dryck däremot medför garanterat en pratstund med er favoritskribent och troligtvis ett positivt omnämnande i bloggen. Så frågan är, vilket alternativ är egentligen värt mest av de två?
  3. Tillsläppning: Jag vet inte hur många av bloggens läsare som är kvinnor och med fördelaktigt utseende. Men om ni finns därute så finns det mycket bättre och billigare sätt att göra er favoritskribent lycklig, än att bjuda på dricka. Det kallas att släppa till! Helt gratis och har ni tur så gillar ni till och med det själva!
// Mastern


RSS 2.0