bye bye blekfeta britter samt bollkänsla.

Utan Sverige med i VM finns det inte direkt något särskilt lag man håller på. Däremot finns det vissa lag man tycker extra illa om och som önskar all tänkvärd missär. England är ett av dessa vilket beror på följande:

  • De bröstar upp sig och skryter satan inför varje mästerskap fastän de inte vunnit sen förhistorisk tid och knappt varit nära någon gång ens. Pinsamma jävlar
  • De har en liga som går ut på att man samlar all världens bästa spelare för att sen låta dem spela med en långbolls och benknäckarmentalitet hämtad från Korpen, ett jävla slöseri med talang.
  • De har en tränare som i mitt tycke ser vidrig och ondskefull ut. Detta behöver ju verkligen inte vara sant, men eftersom jag inte lär få motsatsen bevisad för mig, så kan jag ju inte önska mannen annat än misslyckande.

Då tyskarna vann med 4-1 kan man gott konstatera att de blekfeta fick bratwurst rätt upp i röven. Sjukt rättvist!

Sen funderade jag även lite på vilken sjuk bollkänsla jag har visat upp på sistone. Med beteckningen sjuk bollkänsla syftar jag såklart inte på VM-klass utan mot hur det brukar vara. Även om motståndet är betydligt sämre när vi samlar ett gäng å lirar än på en HAIS träning greppar jag ändå inte hur det kan vara sådan skillnad från vecka till vecka. Men va fan kanske söp mig i form i fredags, en formtopp som räcker resten av fotbollskarriären, man kan ju alltid hoppas..;)

// Mastern


En minnesvärd midsommar.

Igår var det dags för midsommar och tillhörande midsommarfest. Det var en fullspäckad afton som hade kunnat sluta bättre än med en lighthjärnskakning och en blodig hand, men va fan vi tar med oss händelserna och berättar historien från början.

Kombinerad lag/midsommarfest stod på agendan hemma hos den assisterande tränaren i HAIS. Även om jag av naturliga skäl varit lite missnöjd med hans laguttagningar så får man ge honom att det var en sjukt bra midsommarfest.

7,0 cider är allt några lömska jävlar med mycket alkohol per krona ty efter ett antal sådana var jag skyldig till att både röka som en skorsten och en del andra skandaler. Man kan väl även konstatera att utan starka stimulanter i blodomloppet så är jag ingen som super någon under bordet direkt, den som vill supa mig under bordet när jag har starka stimulanter i blodomloppet är dock välkommen att höra av sig för en holmgång..;)

På midsommarfesten befann sig även en gammal klasskamrat till mig som steg kraftigt i mina ögon eftersom han uppenbarligen var kung! Han hade nämligen varit i någon bananrepublik i Centralamerika och "pluggat" med sig därifrån hade han köpt med sig en porrig lationbrud. När han kommit hem hade han sökt ett (!) jobb och fått det direkt. Kan man bli mer kung, emigrationsplanerna blir allt mer lockande för undertecknad alltså!

När midsommarfesten började bli lam stack jag, Tjogan och hans polare till Harrys. Där lyckades jag med att hångla med en 42 (!) åring och en porrig 24 åring. Olyckligtvis råkade 24 åringen träffa sin chef och kom tydligen på att det var bättre för karriären att ligga med honom så där blev det lite torrt. Tydligen hade Tjogan dratt på efterfest efter Harrys och jag ville ju inte vara sämre än att dra dit. Fick adressen och skulle cykla dit men det gick inte så bra. Gjorde nämligen en lightversion av morsans fyllecykling 2008 och slog skallen i en vägg. Medan morsan hamna på sjukhus så klarade jag mig undan med allmän skallebank och en blodig näve. Med en blodig näve och skallebank kändes inte efterfesten lika intressant längre så fick dejta min kudde istället.

// Mastern


Dagens fotbollshändelse...

Efter all VM-fotboll så stod teven på och det är jag glad för. Ty på den gick en match som var lyteskomik av den högre skolan. VM-kval i damfotboll: Sverige- Azerbadjan , 17-0. Den mest remarkabla med denna match var det genialiska bytet som Azerbadjan gjorde när de bytte målvakt vid ställningen 14-0, ett väldigt viktigt byte som höll siffrorna nere kraftigt..;)

// Mastern


bolljakt men inte blatteslakt samt KBT..

Med Paperboy åter i staden har undertecknad spelat mycket fotboll med dennes gäng. Första dagen hängde smockan i luften när den arabiska och den svenska fotbollskulturen inte riktigt kunde mötas. Eftersom bolljakten dock är viktigare för mig än blatteslakten, höll jag dock ner nävarna även om den inre mordlusten var väckt! Efter det har det dock bara varit fotboll på agendan även om ryktet gör gällande att vissa som skådade den verbala korselden i söndags blev så skärrade av det de såg att de inte vågat sig dit sen dess.

Tennis har även hunnit spelats även om ST, tyvärr inte bjöd upp till något motstånd alls, så där har man haft roligare matcher.

Idag har jag varit på jobbcenter och träffat min jobbcoach. Hon försökte förstå orsaken till Masterns inneboende misanstropi och jag svarade, delvis sant, att den berodde på att jag tyckte det var sjukt oinspirerande att söka en massa jobb utan att få något (kändes som att torka och så vidare inte är något att ta med jobbcoachen). I linje med något som hon kallade för kognitiv beteendepsykologi fick jag ett nytt och revolutionerande uppdrag. "Att söka tio jobb i veckan, ringa och fjäska för tio personer i veckan, men att fortfarande vara arbetslös när hon kom tillbaka från sin semester om en månad" (OBS: Ej ordagrant citat) Uppenbarligen var tanken att hur det än går så ska man lyckas; är man arbetslös om en månad så har man klarat uppdraget, misslyckas man så kan man trösta sig med att man har ett jobb.

Vidare gav hon mig i uppdrag att finna mina narcissistiska rötter och släppa misantropin. I klarhet gick uppgiften ut på att skriva en lista där jag skulle hylla mig själv för någonting varje dag. Vanligtvis brukar folk störa sig på skryt och självförhärligande men bättre att omgivningen gnäller än att jag själv gör det, dessutom kan jag nu hänvisa till min jobbcoach om någon undrar..;)

Börjar med att hylla min insats i fotbollsmatchen mellan Förenade Arabemiraten och Sverige igår. Genom ett disciplinerat försvarspel och vassa omställningar tog jag mitt svenska lag till en 10-3 seger trots 80-20 i bollinnehav till arabemiraten. Effektiv: Javisst!

// Mastern


Köpenhamnsbesök, jobbfester samt dryg skitstövel....

I fredags ville mina föräldrar ha med mig på en Costa Gratis resa till Köpenhamn. Undertecknad är sällan sen att hänga på när det gäller Costa Gratisresor så till Köpenhamn det bar. Förutom att äta på ett halvlökigt ställe lyckades jag även med att hitta ett ställe där de sålde rikemansskor a 2000 spänn för 400. Kan man se ut som en rikeman utan å behöva betala rikemanspriset är det lika bra att slå till. Nu är det bara att hitta en skomodebloggerska på nattklubben så har man halva inne. ;)


musfällor anno 2010?

Senare på fredagskvällen bar det av till Teamwork Bemannings jobbfest. En ganska lam tillställning men jag dricker hellre gratis öl och äter gratis mat samtidigt som jag får möjlighet att fjäska för chefen, än vad jag sitter hemma.

Eftersom jobbfesten slutade rätt tidigt ringde jag Syratomte och vi stack till Glaslirerskan. Hon skulle tydligen supa sitt booty call snyggt så hon bjöd på en massa cider för att ha några att dricka med. Rimligtvis kan det inte kännas bra för hennes booty call att få svaret "Vänta jag kommer om några timmar, ska bara supa ner mig först, " men å andra sidan känns det troligtvis bättre än om någon kommer nykter och har med sig en påse till huvudet..;)

Med Glaslirerska på väg till Booty callet borde jag och Syratomte begett oss till nattklubben, olyckligtvis drabbades vi av paranoida vanföreställningar och tog istället den krångligaste vägen som gick att ta mellan Glaslirerska HQ till Mastern HQ.

På lördagen skulle det sen flyttas lådor, på ett nytt ställe till och med, spännande spännande! Lådflyttning är sällan roligt men om man är bakfull och en tvingas arbeta under en skitstövel till arbetsledare så är det rent ut sagt pest! Denna jävla knöl satt 80 % av tiden och SMSade på sin mobil. När maskinen väl stoppade ibland började han skälla och ha sig. Han vägrade låt oss gå på lunch men satt själv i fikarummet minst en timme. Vid slutet av dagen frågade han till och med om vi inte kunde skjutsa honom hem.  Hade jag fått välja mellan att skjuta honom och att skjutsa honom hade jag lätt valt det förstnämnda, men som läsaren säkert förstår, överlevde han och tog bussen hem.

// Mastern


bra och mindre bra arbetsdagar, Snygga och mindre snygga jobbcoacher, samt inköp.

Igår var ett typexempel på en bra arbetsdag. Den jävla maskinen pajade efter tre timmar så de fem återstående timmarna av arbetsdagen gick åt till att sitta på en stol, snacka skit med kollegor samt titta på mekanikern som försökte laga eländet. En gammal klyscha är annars att tiden går snabbare när man jobbar hårt, men den sletna klyschan stämmer verkligen inte, ty tiden går uppenbarligen lika snabbt alltid (förutsatt att man inte ägnar sig åt något extremt typ åker i ljusets hastighet, då tiden bokstavligen stannar, i enlighet med Einsteinteorier såklart)
Eftersom jag inte är i närheten av ljushastigheten ens när jag jobbar hårt, är det således bättre att slappa, då tiden går lika snabbt men man slipper slita ut sig...;)

Idag gick maskinen inte sönder och således fick jag jobba i åtta timmar för att få betalt för åtta timmar, tufft är livet..;)

Diskuterade för övrigt jobbcoacher med TT tidigare idag. Hans jobbcoach är en snygg Milf som inte fixar jobb till honom, medan min jobbcoach inte är fullt lika snygg, och inte heller fixar jobb till mig. Blev även lite smått chockad över hans påstående att hon skulle vara över 40 år gammal, trodde inte dag över 30 typ. Slutsats ska Mastern ligga med 60-talist så ska det fan vara TT-s jobbcoach..:)

Slutligen kan nämnas att inköpen av en nygammal datorstol samt en antennsladd säkert förbättrat min livskvalite med flera procent, att något så lite kan göra så mycket..:P Tråkigt nog blev ökningen i absoluta tal inte lika imponerande.

// Mastern


En underhållande domarinsats.

Idag var det dags för B-lagsmatch. Tränarna hade gjort det enda raka efter debaclet senast, nämligen satt mig på bänken, petat de som var sämre än jag förra matchen, samt tagit in några spelare från A-laget. Det gav avsedd effekt men det mest minnesvärda med matchen var domarinsatsen vilket nog kan ha varit det sämsta jag sett på en plan, en insats så dålig att vår favorit Domarinspektören hade överöst undertecknad med lovord om jag dömt matchen efter.

Jag har såklart ingen exakt statistik över domsluten men en gissning var att i hälften av fallen som domaren blåste så gav han frispark åt fel håll. Det jag däremot har koll på var att han blåste av första halvlek fem minuter för tidigt, enligt rykten berodde detta på att han inte hade någon klocka med sig, utan istället försökte gissa sig fram till hur lång tid som hade gått. Bergandyspelarna som däremot fick pisk och därmed av naturliga skäl var mer frustrerade på domaren fick dock några minnesvärda utbrott mot pajasen.

Bäst var den andra Bergandyspelaren som skrek sig själv av planen med följande meningar "Har du drogat eller? Har du käkat knarksvamp din jävla pajas eller är du bara helt jävla störd" Det var sjukt underhållande yttringar och man fick kämpa för att asgarvet inombords inte skulle synas allt för tydligt utåt. :)

Vad finns det att säga om matchen då? Ja HAIS vann med 5-0 efter två mål av Tjogan. Han var väldigt mån om att hans två mål skulle omnämnas i bloggen och man får väl bjuda till lite. Den insats av Tjogan som flest kom ihåg annars var att han lyckades skjuta fem meter utanför, när han stod två meter från öppet mål. Matchens prestation var annars när vår målvakt klistrade en Bergandystraff och på så sätt förnedrade den grönklädde skarprättaren totalt..:)

Min egen insats var ett fall framåt, från dålig till intetsägande. Utvecklas jag i samma takt framöver är det Champions League innan 30 fyllda..;) 

// Mastern


plattmatcher och jobbdissar.

I söndags var det så dags för undertecknad att ta revansch på fotbollsplan efter otaliga petningar. Det gick inget vidare. Laget gjorde en plattmatch där alla utom en var dåliga. Om jag hörde till kategorin riktigt dålig eller bara dålig vetefan och handen på hjärtat är det inget man går och frågar tränaren om efter matchen heller.  Då en spelare i laget hade en bra dag, stannade förlustsiffrorna vid 4-6 (han gjorde hattrick)

Senare på söndagskvällen blev undertecknad och ST nerkallade till en samling på Gröningen. ST blev tillfrågad om han inte kunde säga något på finska utbrast följande "*tre finska ord* " som tydligen betydde, "Fitta, håll käften" och där tog det fortsatte intresse för finska slut hos åhöraren. 

Vet inte om det berodde på att fittorna i Klippan dissade, den meningslösa uppgiften att skriva ner 40 arbetplatser där man kunde tänka sig att jobba och motivera, eller om det berodde på vädret men under måndagen blev jag mitt bittra jag igen, det har inte riktigt släppt ännu, även om vädret och skatteåterbäringen gör sitt för det goda saken..

// Mastern


Nytt koncept och psykning av Helsingborg Vice...

Idag skulle jag och Mr Syratomte till Laserdome och psyka loss. Olyckligtvis var där inget folk och att betala massa pengar för att jaga varandra i ett mörkt rum i en timme kändes dumt, så blev inget Laserdome denna dag.

Istället bar det till Tivoli/förfesten med ST, då detta var ett av löftena jag dragit till med för att locka med honom till Laserdome. Med en B-lagsmatch att spela i morgon och med en stor revanschlust gjorde jag något ovanligt, nämligen höll igen på spriten och drack bara två cider och en öl på hela kvällen. På något sätt funkade det bra eftersom man med sommarspiriten inte behöver mer för att bli på gott humör.  Nåväl kvällen hade även en del övriga händelser som var värda att minnas.

Istället för att inleda med att hoppa rundor på ett dansgolv hittade vi oss en soffa att inleda med några drickor i. Denna soffa hade uppenbarligen magiska krafter i början, ty lite brudmagnet var den allt. Först satte sig en sjukt het sak och hennes bittra väninna mitt emot oss. Det var trevligt de stunder den bittra väninnan var på dass, ty då var den snygga saken flörtig och trevlig. Här fick Syratomten ett besked som för honom gav en dubbel egoboost: Hon kom nämligen ihåg honom sen ett tillfälle förra sommaren, då de hade dansat en stund på hamnpaviljongen. Att en snygg sak kom ihåg honom var en prestigevinst för honom. Ännu större vinst för honom var det en stund senare när vi rekapitulerade förra sommarens händelser och kom fram till att jag nog hade dansat med henne typ 90 procent av tiden men gett upp när jag insett att hennes pojkvän var henne allt för kär. Att hon kom ihåg ST men inte mig antydde att hon haft en del sexdrömmar om honom efteråt, vilket alltid är upplyftande att veta måhända..:)

Nästa besökare i soffan mitt emot var en transa, en ofräsch brud och en fräsch dito. Den fräscha diton bad om mitt nummer innan hon stack vidare mot andra äventyr. Helt klart poäng till Mastern och 1-1 mellan ST och Mastern i detta läge.

Nästa soffbesökare var ofräscha brudar och de saknades föga när de begav sig vidare. Efter det satte sin äldre koksare mitt emot Dreamteam. Han blev paranoid och stack efter att Mastern föga diskret sagt till ST "Du , ska vi  fråga honom hur mycket kola han dratt ikväll?"

Sen fick vi span på Helsingborg Vice (Civilklädda narkotikaspanare) Såna fascistoida förtryckare och skitstövlar ska man givetvis jävlas med till max när de inte kan göra något mot en.  Efter att vi spanat in dem ett tag började de blir frustrerade men riktigt knäckta blev de inte förrän Mr Syratomte med gester hånade dem riktigt mycket. Lacka blev de när han tokslickade sig runt munnen bara för att jävlas och knäckta blev de när han fejkhällde upp knark på bordet, fejkhackade det och slutligen fejksnortade det imaginära pulvret.  Förtryckare som förväntar sig fruktan och istället hånas utan att kunna göra något, har inte mycket till val än att fly fältet till slut och det gjorde de också ty deras cover var rätt körd..:) So long Cocksuckers..:)

Givetvis poäng till ST för psykningen 2-1. Efter detta firade vi med att dansa nyktra ett tag, men detta är ganska överskattat så blev en relativt tidig hemgång ikväll, ty man ska slut på topp ibland...

// Mastern


Mastern, TT och Nietzsche gör Lahegadebut...

Igår fick undertecknad ett samtal från Teamwork om att hans tjänster var efterfrågade under eftermiddagen på Lahega. Om jobbet som gick ut på att skruva på kapsyler på rengöringsprodukterna finns det inte mycket att säga men däremot var de andra lirarna vid maskinen, Teamwork Timmy och Nietzsche  värda några monologer.

Nietzsche fick sitt bloggnamn efter att han påstod att hans hobby bestod av att läsa filosofiböcker skrivna av svåra och oåtkomliga filosofer. Efter att jag briljerat med ett Nietzschecitat "När du stirrar in i avgrunden, stirrar även avgrunden in i dig."  Så började Nietzsche fråga ut mig om vilka filosofer jag läser under en kvart tills jag erkände att jag hade hittat citatet i introt till ett datorspel.. Hans syn på filosofi och liknande måste dock ha varit helt fucked för han vägrade erkänna att Matrix trilogin egentligen var mycket bättre filosofi än hans tråkiga filosofiböcker (hur som helst mycket mer lättåtkomligt och underhållande)

Sen kom jag fram till en inte alltför vattentät plan på hur jag skulle bli rik, berömd och få ligga mycket. I korthet:
Jag skulle dra på Lady Gaga, filma det hela med en dold kamera och sälja filmen till tidningar. Då skulle jag få en massa pengar, och sen skulle jag få ligga med en massa wannabes som ville bli kända genom att ligga med Lady Gags ragg. Slutligen skulle hon bli på smällen, förklarad sinnessjuk, jag skulle få vårdnaden och 14 miljoner om året i underhåll. För en av de miljonerna skulle jag anställa några barnflickor och njuta av de sista 13.. Som sagt en inte helt vattentät plan.

Efter 10 timmar i kemikaliefabrikens tjänst fick vi äntligen släpa oss hem och då kom dagens nästa höjdpunkt... Vi fick plocka på en massa av deras produkter...Olyckligtvis hade jag ingen som helst nytta av någon av produkterna, men om någon känner för att byta till sig några hudkräm där burken kort och gott säger "Hudkräm" (och inte någon snofsigt 350 spänn burken franskt namn) så är det bara att höra av sig till undertecknad så dealar vi!

Slutligen var jag på en jobbintervju i Klippan idag. Funderade på om jag skulle raka skallen och skaffa en bomberjacka eller om jag skulle dit i kavaj och med hår på huvudet. Det blev det sistnämnda.. Om det var rätt beslut? Den som lever får se..:)

RSS 2.0