Inget hattrick!

Det visade sig att det inte blev något hattrick för Mastern!

Positivt med kvällen: Målsökningssensorerna fungerade!

Negativt: Fick inte in någon ren träff (fixa några nummer men handen på hjärtat, scorar man inte på fyllan känns numrena mest som onödig utfyllnad i teleboken.)

Kvällens citat: Alla som inte dansar är narkotikaspan!

// Mastern


Jakten på ett hattrick...

I november när kylan och mörkret sänker sig, samtidigt som man vet att man ska lämna landet inom en inte alltför avlägsen framtid, så borde suget efter att jaga kvinnor vara minimalt hos Mastern. Så har det dock inte varit den senaste veckan då jag insett att jag har en teoretisk chans till det första hattricket i karriären. Med hattrick menar jag i detta sammanhang när man fått ligga med tre brudar på tre helger.  Det har av naturliga skäl inte varit så många tidigare hattrickförsök tidigare och de få chanser man fått har gått åt helvete. (Med en reservation för att jag sommaren 2007 faktiskt hann med tre tjejer på två veckor, men det berodde på en magisk Rhodosvistelse, dessutom var det inte samma form av hattrick som jag syftar på ovan)

Hittills i veckan har det inte varit några större framgångar i strävan att fixa det jävla hattricket.. La in en offensiv mot en snygg sak som uppenbarligen var uppmärksamhetshora för så där en 35 SMS senare frågade hon varför jag ville träffa henne en lördagskväll hemma hos henne. Jag förstår inte vad det är för fel på folk som frågar så uppenbara frågor, men frågan är fri och svaret likaså vilket löd:

"Tja i den bästa av världar så pippar som kaniner hela natten, men blir det inget sånt kan jag leva med det också." Här fick jag som svar att jag var ett svin bla bla bla och att jag kunde höra av mig när jag blev vettig igen.. En helt obegriplig utsaga: Jag ska alltså höra mig till en tjej när jag inte vill ligga med henne, varför i helvete skulle jag göra det, hela tanken är befängd!

Sen visar uttalandet också hur mycket svårare det är att vara man än att vara kvinna! För kvinnan i exemplet och många andra har kallat mig svin för att jag velat ligga med, men andra kvinnor har kallat mig svin för att jag INTE velat ligga med dem. Det går således inte att göra kvinnosläktet nöjda! För en kvinna är det mycket enklare att förutse konsekvenserna av sitt handlande: Vill hon inte ligga med en kille får hon höra något negativt, vill hon ligga slipper hon höra något negativt. Alltid skönt med förutsebarhet för konsekvenserna av ens handlande!

Med nätdejtingsvägen till hattrick stängd så beslöt jag mig för att krog och etanolvägen var det enda raka. Tanken var att lördagskvällen var the Shit men ST lyckades övertyga mig om att en öl på på Bara Rock och applicerande av "Sitta med en öl vid ett bord och hoppas på att någon brud sätter sig mittemot" taktiken var det enda raka. Det är en jävligt långtråkigt taktik som sällan bär frukt, men en gratis öl i ST-s sällskap lät för all del inte sämre än en bunke timmar framför datorspelet. 

Till slut fick vi "napp" med vår taktik när ett tråkigt fyllo som gick i vår parallellklass på högstadiet beslöt sig för att slå sig ner och berätta sin livshistoria för oss. Dataspelet kändes i detta läge som en dröm i jämförelse men kvällen tog en vändning när fyllots polare slog sig ner och beställde en åtta whiskey åt Mastern. Om det trillar ner  etanol från himlen och jag har ett hattrick i sikte så tänkte jag att detta måste ses som ett tecken från ovan att nu jävlar ska hattricket fixas, så vi stack till Tivoli!

Mycket riktigt uppmärksammade min målsökningssensor ett lätt byte, ett öppet mål i närheten av mig på dansgolvet.  Missilerna var låsta på målet och fingret på avtryckarknappen när jag kom på en sak! Måltavlan var skitful! Att gå från snygg ena veckan till skitful nästa vecka är inget bra sätt att fixa hattrick på, och dessutom hade det varit ett brott mot pakten med ödet som jag svor förra året att inte knulla fler fula brudar!  Drog mig tillbaka i en hörna för att studera om min sensorer hade funkat, och visst hade dem det för två minuter senare kom ett arabiskt valfångstfartyg och torpederade valen!

Med bevis för att mina sensorer funkade tyckte jag att det var lika bra att ställa in mig på jaktläge igen. Olyckligtvis råkade min wingman, Syratomten, att vådaskjuta planet och tvinga mig till katapultstolen när han försökte höja mig i en sedvanligt katastrofal insats.

ST till brud Mastern snackar med: Ja det här är min polare Mastern, han är kung! Hans piss används som parfym nere på polishuset!

Vad kan man säga? Tur att ST finns så man får lite utmaning! Bekagligt nog är jag för kass jägare för att klara av den extra utmaningen.

Givetvis har det hänt en bunke annat i veckan också, men det får komma i annat inlägg..:)

// Mastern


Etanolen slår till med full kraft!

Igår var det lagmiddag med HAIS där Mastern och hans lagkamrater kände sig modiga och intog stora doser av världens farligaste drog, dödsdrogen etanol. Vet inte riktigt var det gick snett men från halv 6 till halv 8 lyckades jag med att inta drogen i så stora doser att jag nästan åkte ut från restaurangen där middagen intogs. Som den sanne utmanare av ödet jag är ringde det här inga varningsklockor. Utan samlade ihop ett crew och begav oss till Mastern HQ för att inta absint.

Absint är hemskt nog om man inte är tokfull innan intaget, så om man redan har hunnit med att nästan bli utslängd från restaurangen där man äter pga fylla och odräglighet så är tior absint det sista man ska ge sig på (man ska aldrig ge sig på tior absint, sjukt som fan) Därefter spåra det fullständigt när en mindre begåvad lagkamrat kom på att det var dags att förstöra handen fullständigt och bloda ner min lägenhet! Det är väl trots allt okej om han haft vett nog att slå in i en vägg, men icke han slog rakt i genom en ruta. Förhoppningsvis pröjsar han utan att tjafsa för jag ser en massa problem torna upp sig vid horisonten annars!

Här slängde Milfen ut honom och nästa minne är när jag har Milfen i säng. Ajja ska man ligga med en av sina bästa polare så ska det vara en kvinnlig sådan.. Sen är det svart igen, tills Syratomten och JB oväntat och till synes omotiverat dyker upp. Av oklar orsak åkte vi till stranden för att vinterbada, detta blev lyckligtvis inte av!

Lärdomar av kvällen:

Ska vara nykter året ut!

Rutor är inte bra slå på

ketchupeffekten på kvinnofronten visa sig återigen.

// Mastern


Förkylningar och optimerade prestationer.

Den gångna veckan har jag inte kunnat jaga någon boll. Anledningen har varit en förkylning och ett isande klimat utomhus. Mitt logiska sinne säger mig att bolljakt under dessa omständigheter inte är nyttigt så har snällt suttit framför datorn istället. I fredags blev det dock en viss stillning av bolljaktsabstinensen, då min fader kom på att det var dags att lira tennis efter ett långt skadeupphåll. Uppenbarligen hade han inte lyckats vila sig i form för han var sämre än någonsin, och lyckades till råga på allt få ont i ryggen!

I fredags fick jag för övrigt reda på att jag lyckats med att optimera en prestation. Det jag hade lyckats med var att precis få VG på den tämligen ointressanta kursen jag läser bara för att ha något att göra innan vi drar till Australien. Visst jag hade kunnat gå på arbetsförnedringens linje och jobbat gratis på ett ålderdomshem istället för att läsa, men av två onda ting så. Hur som helst, om VG gränsen är på 38 av 50 och man har 38 av 50, ja då finns det all anledning att vara nöjd!

Gjorde för övrigt något ovanligt igår och kollade på Idol. Nu är jag väl ingen lämplig karaokedomare men jag fattar inte hypen kring Jay. Killen är storfavorit och ser ändå ut att vilja skjuta sig själv, helt tårögd för fan. Njut av livet, berömmelsen och pengarna för fan! Idol sågs för övrigt i sällskap med Awkeeh och han lyckades göra mig trippelt konfunderad genom ett enda uttalande:

Han hade knullat en brud som var fulare än hans "flickvän" ( Varför?) Han hade berättat om sitt snedsteg för "flickvännen" (Varför?) och hon hade förlåtit honom ( Varför?)

Särskilt den förstnämnda är ju upprörande, hela konceptet med otrohet bygger ju på att man ska få något bättre, att vara otrogen med en fulare är ju således helt oförlåtligt och obegripligt!

// Mastern


Tangering av Awkeehs rekord samt bedrövliga insatser.

Igår lyckades jag med att tangera Awkeehs rekord gällande att ta emot långväga bootybesökare. Kalmar var hemorten för min erövring, vilket klår tidigare rekord med så där en 20 mil..

Om någon släpar sig så långt så föredrar man ju att bevisa den otroligt klyschiga sloganen "Kom till Mastern så kommer du flera gånger" framför att floppa hårt. Förvisso gjorde hon det svårt för mig med inställningen att hon inte gillade att bli slickad, smart drag att slå ut Masterns klart starkaste vapen när man åkt så jävla långt, men det motiverar inte att resten av insatsen kan sammanfattas med orden "Magnus Uggla på tjack".

Bolljakten, supandet och gymmandet har också gått trögt på sistone så man kan konstatera att november månad inte är min månad i år heller! Ska man se något positivt i tillvaron, så blöder jag inte ur arslet eller desperatraggar på världens fulaste brud.

// Mastern

Varför bloggar folk inte istället.

Igår liksom vid många andra tillfällen utsattes jag för evighetslånga utläggningar som inte intresserade mig det minsta! Jag förstår inte hur orden : "Jag är inte det minsta intresserad, kan du sluta mala" kan ha innebörden "Berätta din historia tio gånger, och gärna med varenda ointressant detalj"

I milfens fall handlar det vanligtvis om hennes relation till May Mahlangu i HIF. Uppenbarligen har hon ingen bästa tjejkompis som hon kan analysera och älta varje SMS med. I vanliga fall går det väl an, men när folk är fulla och upprepar allt tio gånger, då tär det på psyket! BÖRJA BLOGGA FÖR HELVETE!

I övrigt är det för mig helt obegripligt hur man kan vilja rasförräda med en neger. Kefferkvinnor är nog den sista ras jag är attraherad av faktiskt, tycker det finns heta exemplar av de flesta raser utom just blånegrar. Hade ett hett exemplar av en annan ras velat avnjuta Mastern hade jag givetvis inte avstått på grund av ideologiska överväganden! Mulatter hade jag dock kunnat sträcka mig till, då jag i alla fall sett snygga sådana på bild!

När vi ändå tar upp ämnet så är det lustigt hur män och kvinnor rasförräder på olika sätt. Män köper ju främst Thailändskor och asiater när det vankas rasförräderi medan det framkom att alla kvinnor som ville rasförräda tänder mer på keffrar än vad de tänder på chippar. Min hypotes är att skillnaden beror på att chippar har små kukar och negrar har som bekant stora!

I Syratomtens fall handla det om att han tyckte det var lämpligt att hålla mig vaken i flera timmar med existensiella och helt ointressanta frågor. Jag menar att behöva lyssna på någons snack om gudar och andar, blandat med paradoxen att han ser döden som både en frihet och ett helvete i flera timmar fyra på morgonen, ja det kan man vara utan!

För att manifestera min egen inställning till gudar och andar så är den att om dessa typer vill mig något så får de höra av sig när jag är nykter! Angående döden är den ett faktum och inte ett problem. Ordet problem har nämligen den semantiska betydelsen "att lösa" och eftersom döden är ofrånkomlig så är den således inget problem. Ska man hårddra det så är det flesta som människor grubblar på och uppfattar som problem, således inga problem utan ofrånkomliga faktum, vilket man enbart kan relatera till, men inte påverka.

Det här var ett jävla långt inlägg om ingenting, men var glada att det står i en blogg så ni kan skita i att läsa det om intressenivån är obefintlig!

// Mastern
 


Nazgulerna anfaller, cupguld samt utslagna JAS-system...

I torsdags anfölls en av den fria världens bastioner av en illasinnad nazgularmé! Dessa mörkrets lakejer var ute efter maktens ring och försökte ingjuta skräck i hjältarna Mastern och Syratomtens hjärtan. Deras illasinnade intentioner misslyckades dock, då maktens ring befann sig annorstädes!

I lördags var det dags för första innefotbollsträningen på ett bra tag! Här hade jag ett dilemma, å ena sidan var jag småförkyld och halvkrasslig, å andra sidan var sjukt sugen på att jaga fotboll inomhus. Det som inte dödar det härdar, resonerade jag, så jag begav mig till IH för att jaga den jävla bollen.

Huttrande och frusen satte jag mig sen framför teven för att skåda cupfinalen, en nervig historia då HIF var betydligt bättre än gräsrökarna från Södermalm, och såna matcher ofta slutar i ett antiklimax. Så blev det dock inte idag, då HIF redde ut det hela till slut och vann guld i Svenska Cupen!

Känner man sig småkrasslig en lördagskväll är den spontana tanken att matmissbruk är det enda sanna missbruket, en plan som dock föll i bitar. Ty när jag hade matmissbrukat en timme eller så dök både ST och Milfen upp och ville att Mastern skulle missbruka DDE av olika orsaker.

ST-s motiv var att han ville fira att Nazgulerna inte plockade hans själ i torsdags och Milfens skäl var att hon ville ha med sig sidekick till HIF-s cupfirande. Lustigt nog så hjälpte etanolen något mot min hälsosituation vilket såklart var en fördel. Det märktes dock att det var länge sen ST: alkohol var min ende gud då toleransen och viljan att tillbe denna herre över sinnena avtog snabbt vilket medförde att ST fick dricka mycket mer absint än vad jag gjorde!

ST lyckades för övrigt med tre legendariska raggningsförsök som inte slutade något vidare:

försök 1: Han gick fram till några svenska brudar där den ena hade huvan till jackan uppe och frågade varför de var klädda som talibaner med mera.

försök 2: Han gick fram till några utländska brudar och infomerade dem om att hans polare Mastern skulle få 3000 spänn av honom om någon av dom ville ligga med Mastern.

försök 3: Han gick fram till några svenska brudar och frågade varför de inte bar hucklen och frågade dem om han skulle stena dom eftersom de inte följde reglerna som fanns i mångkulturellt samhälle.

ST-s insatser lyckade inte kickstarta igång Masterns JAS (jakt, attack, spaning) system så istället för att jaga kvinnor på Tivvan följde jag milfen till knutpunkten för att hylla stadens cuphjältar.

Det är något fascinerande med gruppsykologi och att höja vissa medborgarna till skyarna egentligen. uppenbarligen är det ett mänskligt behov för tusentals människor var samlade på knutpunkten för att fira en ganska trivial händelse. Vanligtvis är jag ingen jättefan av att stå och skrika i grupp men är man full och stadens fotbollslag vunnit sin första titel sen 2006, ja då är det bara att satsa!

// Mastern


Inställda terrordåd med mera...

Idag var jag nere i Malmö, fullt inställd på att smälla Turning Torso i luften som hämnd för att de onämnbara var oförskämda nog att vinna Allsvenskan igår (Jag vet, mer rimligt att spränga Banken, men en skyskrapa är mer spektakulärt) Av detta blev det inget då jag råkade se en bok vid namnet "Alla får Ligga - strategier i förförelsekonst för den moderna gentlemannen och kvinnan" . Då insåg jag att boken måste inhandlas och dess teorier testas innan Mastern kan dö martyrdöden för en god sak!

Efter att ha läst en tredjedel har jag kommit fram till att det mesta som står där är det vanliga jobbcoach/självhjälpsguru skåpmaten. En sann besvikelse och samtidigt så har min mordlust fallit i botten igen..:(

I mitt postfack låg som vanligt en förfrågan om att jag skulle fylla i en hälsodeklaration på 15 sidor. Jag fattar inte varför dumskallarna envisas med att skicka skiten, jag har inte svarat på fyra försök och lär inte göra det heller, vem fan giter fylla i något sådant om man inte är tvingad och inte heller får betalt, hört talas om Piskan och Moroten dumskallar?!

Baloo fick för övrigt ett hemorojdanfall och kunde inte deltaga på gymmet idag. Snacka om slöseri att en mängd manliga doktorer har pillat honom i rövet det senaste året, med tanke på att han sägs vara heterosexuell, men vem vet, hemorojderna och dess placering kanske är en signal från högre makter att han ska tänka om..:P

// Mastern


Oh no, I'm not doping!

Igår var det dags för ett firande! Jag och Baloo firade att vi hållit oss undan feta kvinnor i över ett år, vilket sparat in mycket ångestladdade flashbacks i sexdrömmarna! Firandet skedde med tårta och tacos!

Eftersom vi ville leva on the wild side beslöt vi oss såklart för att missbruka den farligaste drogen som mänskligheten skapat, Nu missbruka vi dock den som några jävla fjollor så var ingen risk för varesig oss själva eller vår omgivning ikväll vilket såklart var trist.

"Oh no, I'm not doping" blev min spontana tanke när jag insåg att etanol utan tillskott av starka stimulanter, gör en trött seg och oinspirerad.  När man sluter dumma pakter med ödet och skeppar i väg stashet till bättre behövande, ja då får man faktiskt skylla sig själv!

Om man dricker för fjolligt och är uttråkad gör man inte mycket nytta på nattklubben så vi stack hem igen. Någon gång får man ta tag i det och kraftigt överdosera etanolen, men risken är då att resultatet blir så här, eller så här.

Slutligen: Dags för SM guld och vi laddar så här!

// Mastern


Ångestladdade dealar med ödet...

I tisdags slöt jag en något förhastad deal med ödet: Att sluta knarka förutsatt att min brorsa inte hade dödat sin polare.

Bakgrunden var den att min sociopatiske broder hade föräldrafritt hemma och ringde ett minst sagt störande samtal om att hans polare var borta och att han inte visste vad som hände osv. När jag några timmar senare fick ett SMS " Du vill inte veta vad jag ställt till med, du får nöja dig med det tills vidare" drog jag den något förhastade slutsatsen att psykbrorsan blivit galen på riktigt och att det var dags att fjäska för ödet!

Det visade sig det hemska brorsan ställt till med inte var mord utan bara att spy ner halva huset, så det löftet var ju jävligt onödigt!

Nåväl nu har man en pakt med ödet så nu får fan ödet styra upp sig själv och minsann visa att det är rätt att knarka, ett bra sätt för ödet att visa det är till exempel om en porrig brud med stora bröst ber en snorta från hennes bröst, då hade till och med en antidrognisse slått till liksom!

Sist jag hade en ångestladdad deal med ödet var övrigt när jag lovade att inte sätt flera fetton! Den dealen har jag hållt och den visade sig ha båda fördelar och nackdelar:

Fördel: Slipper vakna upp kallsvettig och ångestladdad när jag får flashback i drömmarna om mina sexuella eskapader..

Nackdel: Scorandet säsongen 2010 har nått en absolut bottennotering!

Eller för att visualisera:

Att knulla tjockisar

Att inte knulla tjockisar


// Mastern


Rekordsnabb jobbintervju, yoga samt mordlust...

Idag var det dags för en jobbintervju på ytterligare ett av alla dess bemanningsföretag till lådflyttarjobb. Dags intervju gick rekordsnabbt vilket kan betyda två saker:

Tanten som intervjuade insåg att man behöver inte veta en persons drömmar barndom och familjeförhållhanden för att anställa någon som ska flytta några jävla lådor.

Tanten som intervjuade ogillade instinktivt Mastern.
Givetvis sa jag inget om att jag lämnar detta kalla och tråkiga land om några månader, det får bli får bli en glad överraskning i slutet av januari.

Mottog även besked om att Baloo inte skulle sidekicka mig på gymmet idag vilket gav mig insikten att det var dags att prova ett yogapass och avsluta med en timmes boxning.


Yogapasset var sjukt flummigt med lugn musik på låg volym, tända ljus, vighetsövningar samt en instruktör som sa till en när man skulle andas. Jag är stel som ett kylskåp och min andning går vanligtvis på autopilot så lyckades inte andas i det tempot som instruktören sa. Stort fail med andra ord. Till de ljusa sidorna hörde att instruktören var het och hon gick runt och tog på deltagarna under den avslutande ligg, blunda och andas i takt övningen. Om man ligger och blundar och en het sak tar på en är det allt läge att glida iväg i sexfantasier, olyckligtvis fick jag ryggskott tio sekunder in i fantasin så den fick ett abrupt och tragikomiskt slut.


Efter att legat å andats i otakt och fått allmänt ont var det dags för boxpass. Fylld av mordlust visade det sig att instruktören gav mig sämsta möjliga sparringpartner, en snygg tjej. På film är snygga tjejer tuffa och slår ner stora biffiga killar men i verkligheten så är snygga tjejer precis så klena och odugliga på att veva som ett BMI på 18 medger.  Nu hade jag såklart kunnat ta det väldigt lugnt och berömt henne för att hon var duktig (yeah right), men på ett boxpass går man för att få ut sin mordlust så jag vevade för kung och fosterland och hetsade henne att göra detsamma! Till gymmet går man nämligen för att träna inte för att ragga, hade man raggat på gymmet hade det ju inte funnits någon anledning att supa, och hur det sett ut?!


// Mastern

RSS 2.0