Oväntad seger i Gåsabollen..

Med tanke på min bakfylla och allmänna brist på form var det inte många som trodde att jag skulle tillhöra det segrande laget i årets upplaga av HAIS Gåsafotboll.  Ska sanningen fram var nog undertecknad den ende som reflekterade över mina vinstchanser i årets turnering överhuvudtaget, men jag satte oddsen emot mig. Nu gick jag dock emot oddsen och var med i det vinnande laget!

Jag spelade för lag 2 och så här gick matcherna:

Lag 1 - Lag 2

1-1

I min först match huserade jag på högerbacken, hade håll efter fem minuter och tappa markeringen på lag 1-s kvitteringsmål. Ingen höjdarmatch

Lag 1 - Lag 3

3-0

Enkel seger för lag 1 som kontrade sönder lag 3

Lag 2- Lag 3

3-0

Mastern var intvingade i målet och hade en lugn kvart medan vi malde ner våran motståndare utan problem

Lag 2 - lag 1

2-2

Mastern var återigen intvingad i målet och gjorde några avgörande räddningar som räddade en poäng åt oss vilket höll oss kvar i racet!

lag 3 - lag 1

4-1

Lag 3 körde över lag 1 och fick revansch för sin tidigare förlust!

lag 3 - lag 2

0-1

Mastern vägrade stå i mål denna match utan var istället med och jagade bollen på banan. En avgörande match ty om lag 3 vann den tog de hem turneringen, medan vi vann om vi segrade eller spelade oavgjort. I sista matchminuten tryckte vi in segermålet, skönt!

Tabell

lag 2: 2   2   0   8     7-3

lag 1: 1   2   1   5     7-7

lag 3: 1   0   3   3     4-8

Eftersom ingen har någon som helst nytta av en stor gås (kalkon) så var första priset istället en jättelik chokladask.. Chill!

Nästa stopp: Lagmiddag på Scandlines!

// Mastern

ingen fitta men massvis med gratis sprit!

Idag var det dags för Mastern att bege sig till Hässleholm för en rekogniseringstur:

Grästet hade exakt samma färg som i HBG och pizzerian hade inget utbud att skryta med.

Men det viktigaste uppdraget var såklart att närvara på festen som Hot Shot bjudit mig till!

På festen fanns det tre heta kvinnovarelser varav Hot Shot såklart var den hetaste, hon har dock kallat mig för vän eller något annat hemskt så den dörren var stängd! Lika bra att kolla potentialen hos de andra två således... Den andra visade klara antipatier mot Mastern och när jag försökte fjäska in mig hos den tredje viska den andre något i den tredjes öra som helt klart var avsett som en skrevspark på Mastern!

Elak Snygging 1 - Mastern 0

En halvtimme senare visa det sig dock att elak snygging inte klarade av alkohol så hon låg och kalva hela kvällen sen! Sjukt nöjd var jag över att ödet pattaknep henne på detta sätt, och två poäng till Mastern!

Elak Snygging 1 - Mastern 2

Sen var det inte i närheten av Fitta men däremot bjöds jag på en massa sprit eftersom infödingarna inte ansåg att Mastern fått i sig en tillräckligt hög koncentration av C2H5OH (etanol) i blodet.

Sen var jag likt Askungen tvungen att dra hem före midnatt eftersom jag inte fixat bortamatch och tåget hem gick 2322: Ingen villig punani på tåget men däremot bjöd de snygga brudarna som påstod sig ha pojkvän Mastern på en massa alkohol under hemresan! Kunglig!

Ytterligare ett plus för kvällen var att jag slapp betala för tågresorna eftersom jag har tjänsteresekort på Skånetrafiken i och med mitt arbete, tveksamt om kvällens eskapader kan kallas tjänsteresa men jag är nöjd så länge kontrollanten är nöjd!

4-1 till Mastern hittills ikväll så kan inte klaga, på återseende!

// Mastern

En glädjande vinst!

Idag visa det sig att de 600 spänn som jag vann på "ett spela gratis och testa erbjudande" i måndags verkligen dök upp på mitt bankkonto! Jag lyfter på hatten för Bet 24 som verkligen stod för sitt ord och betalade ut vinsten: Chill!

Till övriga händelser kan läggas att jag testade lunchen på Ichiban. Maten var godare än på Citywok men portionerna mindre och priset högre, således vinner City Wok med 2-1 över Ichiban, om man inte är tjej och föredrar små portioner!

Borde ha städat och maxat iväg jobbansökningar idag, men icke!

Dagens innefotboll gick bra utan att Mastern dominerade.

Slutligen funderade jag en stund på om jag skulle visa sig på studentvillan i natt, efter att ha ätit och duschat var dock funderandet och mina energireserver över.

// Mastern

En utmaning som heter duga!

Mottog nyss en utmaning som heter duga! Att hitta en tjej, dejta henne i en månad vid fyra tillfällen, utan försöka få henne i säng! Låter i grund och botten idiotiskt men med Helsingborg Vice i hälarna och bristande relationer så antog jag utmaningen i alla fall! Så nu ska jag bara hitta någon jag kan träffa på fyra jävla dejter utan å ligga med, så är utmaningen vunnen!

// Mastern

inget mördande eller härjande fram till 18e november!

Idag var jag med om en tämligen oinspirerande händelse! Denna händelse medför att alla eventuella planer jag har på att bli mördare eller våldtäktsman får ligga på is fram till tidigast 18e november! Alla som står på min dödslista kan därför känna sig trygga ett tag framöver..;)

// Mastern

Kan vi inte ses i morgon, nej jag orkar inte vänta så länge...

Efter att Masterns smådryge vän Direktören väckt undertecknad med något oväsentligt jidder så var det wikipediadags. Hittade ett jävligt kul fakta om planeten Venus:

"Venus roterar runt solen på cirka 5 400 timmar (225 jorddagar) och runt sin egen axel på cirka 5 823 timmar (243 jorddagar) vilket innebär att ett dygn på Venus är längre än ett år på Venus."

Därav kom jag på följande skämtdialog:

Kan vi inte ses i morgon?

Nej jag orkar inte vänta så länge, det är bättre om vi ses nästa år!

// Mastern

En ny logotype och några stämningsdödare!

För några timmar sen kom jag fram till att det var längesen jag tog ett snack med Den Keltiske och Grabbarna. Det fanns ju såklart anledningar att ta snacket och anledningar att inte ta snacket.

Anledning för: Sjukt coolt, roligare än spana igenom 12 sitcomavsnitt eller vad man annars gör nattetid. Inspiration till fler kapitel av Den Keltiske och Grabbarna!

Anledning mot: Pulvret är med all sannolikhet ohälsosamt att inta. Rockstar lär sura för att jag slösar på hans pulver.

Hade jag lyssnat på nejsidan hade jag med största sannolikhet inte haft någon att skriva ett blogginlägg, så enbart en idiot behöver fundera vilka argument som var mest slagkraftigt på mig!

Överlag gick det bra.. Tänkte ut en symbol: en pyramid i guld, inuti pyramiden svävar jorden, på toppen av pyramiden står ett kors, och från himlen lyser ett skarpt vitt sken.

Sjukt cool var symbolen såklart i min fantasi, problemet är jag verkligen inte kan rita..:| Det får således skickas iväg en beställning till Baloo på denna underbara symbol snarast.

Två saker var dock sjukt störiga i dagens fantasiresa: Alla sexscener blev sedda ur ett flatlusperspektiv.. Sjukt skabbigt! Alla häftiga krigsscener blev tagna ur spyflugeperspektiv så istället för att se vem som vann de storslagna slagen mellan gott och ont, fick man se spyflugor som smaska på de som strök med! Också skabbigt! Trots dessa minst sagt störiga fantasifoster, kommer ett nytt kapitel ut i dagarna: håll tillgodo! :)

// Mastern

En köttig vändning!

Gårdagen kan sammanfattas med den oinspiration man bara kan känna en gråmulen ledig måndag i oktober, var kass på fotbollsträningen och allmänt lack på mina insatser.

Dagen började bättre: Blev hyllad av en tjej för mina SMS härommånaden som tydligen hade fått henne att satsa på en karriär som strippa i Danmark, en karriär som tydligen är trevlig och lönsam om man är en snygg uppmärksamhetshora som kan dansa. Mastern kvalificerar sig för snygg och uppmärksamhetshora men dansstegen sitter sannerligen inte, så ingen karriär som strippa för Mastern inte!

Sen fortsatte den bra med att jag fick några tröjor av morsan som tack för att jag hjälpte farsan att fixa med en ny DVD-spelare.. Chill

Slutligen var det dags för kvällens Stampusinnefotboll! Första halvtimmesmatchen åkte vi på stryk mot Awkeeh och Flatans lag och både Flatan och Awkeeh gjorde fler mål än Mastern. Detta tände Mastern till den grad att både Awkeeh och bollen skickades in i mål i slutet av matchen, olyckligtvis var avsikten att rensa bollen, så blev självmål av det hela.

Efter att ha gråtit en stund i sann italienarestil kom Awkeeh på att han var oskadd och kunde spela vidare i nästa halvtimmesmatch.  Där mötte vi några kaxiga utlänningar som trodde sig vara bra på fotboll. Där kunde de drömma vidare för de blev sjukt överkörda av Masterns lag som tagit del av dennes psyk andra halvtimmen!

Sammanlagt:

Måndagens träning: Dålig och loj

Tisdagens lir: vass och psykad

veckans bolljakt so far: 1-1

// Mastern

Bakfylla utan alkoholkonsumtion..

Idag lyckades jag med att vakna upp med något som kan liknas vid en psykologisk baksmälla, jag mådde som jag brukar en söndag med trötthet och total oinspiration utan att ens ha varit i närheten av en flaska kvällen innan. Med tanke på att jag rent psykologiskt var bakfull i alla fall, skulle jag halsat några shottar Absint när Rockstar tjatade ner mig till Tivvan igår! Absint är för övrigt en tidigare signaturdryck som ingen vågat röra på ett halvår, ett lustigt sammanträffande?!

Efter att de senaste dagarna ha telefontrakasserat min omgivning pga av min allmänna tristess på jobb, kom följande SMS som en överaskning "Hej! Varför har du inte hört av dig?" De första tio svaren som dök upp i min skalle hade med all sannolikhet orsakat en konflikt, så valde det elfte nämligen "Jaha, kommer inte ihåg att jag lovade att jag skulle höra av mig, har jag lovat det så ber jag om ursäkt för jag brukar ha som avsikt att hålla mina löften". Det hade jag tydligen inte lovat.:)

Nu väntar en ledig vecka. Det suger ty jag har inget emot att sitta på ett tåg och se pengarna ticka in medan jag går runt och räknar var 15e minut. Idealet hade varit tur och retur till Göteborg jämt å ständigt och att jag haft en bärbar dator med Interuppkoppling, men man kan inte alltid få som man vill!

// Mastern


En stor gäspning..

"Att vara nykter på en nattklubb är lika olämpligt som att vara berusad på Jobbet"

-Backslickvampyren

Idag fick återigen bevisat för mig att detta uttalande är helt korrekt!. Fick nämligen samtal från Rockstar strax innan läggdags.

Rockstar: Hej är på Tivvan, de andra har stuckit hem och behöver sällskap
Mastern: Skojar du?! Klockan över två och jag är nykter!
Rockstar: Jag betalar ditt inträde mot att jag får sova hos dig efter Tivvan.
Mastern: Jaja inte fan lär det bli något hemsläp när jag släpar mig trött och omotiverad till Tivvan mitt i natten, så visst kan du få det.

Två plågsamt långa timmar senare (kändes som minst fyra jobbtimmar, för istället för en tågkupé satt jag nykter bland en massa fyllon i en lokal som luktade utspilld öl, svett och spya) så var det dags för hemgång och Backslickvampyrens visdomsord går sannerligen inte att bestrida!

// Mastern

GFK: Gissa, Fuska, Kopiera.

Man vet att dagen inte har varit särskilt underhållande om en av höjdpunkterna är att det kommer fram en småfull gubbe på tåget med ett torrt skämt..

Småfull Gubbe: GFK vet du vad det står för?
Mastern: Ja det är marknadsföringsföretag. (Har en namnbricka där företagsnamnet GFK står med)
Småfull Gubbe: Jo men förkortning är för: Gissa, Fuska, Kopiera.
Mastern: Haha, jo det är så vi jobbar!

Ikväll bestod tiggeriförsöket inte av att en fylledansk frågade om jag ville ha box, utan idag var det mer raffinerat! Kom fram en neger och sluddra någonting och dumpa av en jättelik hög med affischer i A3 format i  mitt knä. Tio minuter senare kom han tillbaka och frågade om jag ville köpa dem, men med tanke på att affischerna föreställde blackpower "hjältar" så förstod jag överhuvudtaget inte varför jag skulle vara intresserad av dessa!

Mot slutet av arbetspasset kunde man önskat att man hade haft ett spamfilter på mobilen, ty från ingenstans fylldes dess inkorg med minst sagt bittra SMS. Jag skickade svaret: "Ha nu en superkväll, och lägg fokus på annat än bittra SMS så ska säkert kvällen din bli succé" Svaret blev såklart några bittra SMS till. Mastern som av årens visdom insett att det är lönlöst att argumentera med fyllebittra kvinnor la ner SMSandet för kvällen för att njuta av livet istället..:)

10 timmars arbetspass avklarat och inte en skråma, en helt okej lördag i alla fall..:)

// Mastern

Suit up!

Ikväll var det kombinerat innebandy och volleyboll med stjärnskotten Mastern, Jabba, JB och Rock Star. En jämn tillställning vilket jag inte var nöjd med eftersom jag vill dominera!

Hur som helst i bastun kom samtalsämnet efter några cider in på serier. Jag nämnde att jag ägnat de senaste dagarnas ledighet åt att spana igenom en massa "How I meet your mother" avsnitt men att serien var sämre än "2½ men" eftersom den enbart har en underhållande karaktär "Barney" så här lät gängets kommentarer:

Jabba: "Ja fan det är han blonde va? jag tänkte direkt på dig när jag såg honom första gången"
Rockstar: "Det gjorde jag också, enda skillnaden är väl att han är mer framgångsrik!"
JB:  "Jag har hans bok, the Bro Code hemma, du måste läsa den!"

Efter dessa fina vitsorden från mina vänner kom jag fram till en sak: Nästa gång gänget drar ut får det bli "Suit up" tema.. Alla ska på!

// Mastern

rekordtråkig anställningsintevju och svårlöst ekvation...

Igår var jag på en anställningsintervju.

I vanliga fall brukar man vara smånervös och fundera på hur man ska marknadsföra sig själv på ett tilltalande sätt, igår var jag bara sjukt uttråkad när jag gjorde det hela. Blev intervjuad av tre feta 40-50 åriga tanter och kände att arbetsplatsen i fråga nog skulle maxa tristessfaktorn i mitt liv om jag blev anställd.

Nu lär jag inte bli det, då folk alltid gillar folk som har något gemensamt med dem själva, jag har inte ett smack gemensamt med några gamla kärringar så därför gillar de inte mig..:)

I natt skickade jag för övrigt ut följande ekvation: "22 , 5 , 92" till Direktören, Baloo och Rockstar. Ingen av dem har löst den ännu, men Direktören blev så nyfiken att han låg sömnlös i natt och var tvungen att ringa mig frampå morgonkvisten.

// Mastern

Maratonpass, klädinköp och usel tiggare.

Igår var det dags för ett 15 timmars maratonpass på tågen. Tur för mig att det var ett jobb med minimal arbetsansträngning för annars hade jag blivit utmattad. ;)

Hur som helst några av dessa timmarna tillbringades i Göteborg. Det primära uppdraget när man är i Göteborg är såklart att äta fisk och snacka med någon som heter Glenn. Fisk blev käkat på en sunkig restaurang och gör antagandet att kyparen hette Glenn, så var dessa uppdragen avklarade! Hur tillbringar man då flera timmar i en främmande stad? Ringde några kvinnor för att be om råd! Svaret kunde jag gissat mig tillpå förhand men roligare att ringa. Svaret löd *trumvirvel* shopping..

När jag traska rundor hitta jag en butik som sålde utlänningakläder till ett överkomligt pris. Kom fram till att jag aldrig fått till det med en snygg utländsk tjej, så nu är det fan dags för den första! Inköpt blev ett par lökiga jeans, en lökig tröja och några självlysande kallingar. Känner att denna outfitten är fullständigt felsäker..;)

Timmarna gled förbi och i Köpenhamn på kvällen blev jag konfronterad av en packad tiggare.. Danskjäveln borde sluddrat mindre och spottat ut gröten för jag trodde han sa "Ska du ha box?" Det verkade lite mysko att en packad luffare skulle mucka med mig så ägnade en stund åt att försöka tyden mumlandet.. Till slut kom jag fram till att han ville tigga pengar, men tji fick han! Spotta ut gröten danskjävel om du ska ha någon tiggarframgång, lät jag såklart bli att säga..:)

// Mastern

Under månljusets sken...

Efter en tupplur och ett fotbollslir som slutade med att jag stänkte in mål och fick en vass armbåge på bäckenbenet så är det så dags att publicera höstens första dikt!

Ingen som fixar ligg åt en dock, så får skriva en smörig dito i morgon.. Mycket nöje

Under månljusets sken

Vi drack kärlekens dryck under månljusets sken

En dryck både kraftfull och som livskraften ren

I en evighet var jag trollbunden av en röst så len.

Dagar i paradiset i tonläget dur.

Om nätterna älskade vi passionerat som vilda djur.

Skymtade inte faran som bortom horisonten låg på lur.

Så en dag var du försvunnen

Vår kärlek av tidens tand upphunnen

Den sista droppen i vår kärleksbägare utrunnen.

Sörjde förlusten ett tag

Tills jag så en dag

Löste gåtan om kärlekens lag.

Det var kärlekens kemi

Som gjorde att det blev vi,

En kemi som fick mig så fri!

Nu är allt frid och fröjd

Ser på världen från en höjd

Och är med sakernas tillstånd helt nöjd!

 

// Mastern

 


Stridsyxans återkomst, en present som rockar, kvasifilosofi och usel lyrik.

När jag släpa mig runt med min klickare på tåget idag träffa jag på Stridsyxan för första gången sen examen. Han berättade att han läste min blogg ibland och undrade varför jag hade tagit bort länken under mitt MSNnamn.. Den gåtan har ett enkelt svar gott folk. När jag har ett flera potentiella nya ragg på MSN så tar jag bort blogglänken för att bättra på mina liggchanser! När jag har legat med dem, eller inser att loppet är kört har jag inget att dölja och då kommer länken upp igen. Så enkelt var det med det!

Idag såg jag för övrigt en present till Rockstar som var jävligt klockren! Eftersom jag visste att han fyllde år nu någon gång tänkte jag först skicka ett SMS och fråga när han fyllde och när festen blev, när jag insåg att idag var hans födelsedag. Jävla tur det SMS-et inte blev skickat, hade varit pinsamt! Vilken otroligt cool present Rockstar kommer att få av mig och Jabba får ni reda på om några dagar (dumt om det står i bloggen innan gåvan hunnit överlämnas)

När jag ändå skulle sitta på ett jävla tåg i nio timmar idag, så tänkte jag sammanställa några kapitel av Den Keltiske och Grabbarna. Blev dock trött och orkade bara med att knåpa ihop ett. När jag läste detta kapitel  insåg jag att massiva ändringar behöver göra för att jag ska räknas som en stor profet eller för den delen filosof, för dagens utkast sög.. Från den ljusa sidan har jag 15 skumpande tågtimmar framför mig i morgon, så kanske blir bättre då, vem vet..;)

Slutligen: Under min tågfärd hann jag även med att skriva min först dikt sen Direktören anlitade mig till alla hjärtans dag. Dagens dikt höll fan inte måttet någonstans, så nyttja inte denna om ni vill vinna någons hjärta!  Publicering av dikt kommer efter en tupplur... Håll tillgodo! :)

// Mastern


En hård man och klockrent citat!

På dagens fotbollsträning gjorde Mastern en temporär comeback till sin juniorspelstil, hårt och fult! Lika bra det, hade det varit meningen att jag skulle ha en gudabenådad teknik så hade jag kunnat kicka till mer än tre, men istället har man den kroppen man har (som börjar bli lite mer "grekisk gud" än vad den var för några veckor sen, och med denna kropp ska folk känna att man är på plan!

För övrigt vill jag bara citera Barney i "How I met your mother"

"The only reason to wait a month for sex is if the girl is seventeen eleven months old!"

Så sant som det är sagt..:)


// Mastern

busring.se slår till igen..

Den senaste tiden verkar min bekantskapskrets ha utökats med en karaktär som är villig att betala 9,90 i minuten för att ringa lama samtal från www.busring.se.

Igår var det dags igen. Har mina aningar om vem som ligger bakom dessa busringningar men om någon vill slänga en massa pengar på trams som är rätt harmlöst så finner undertecknad ingen orsaka till vrede, så den skyldige får leva vidare utan konsekvenser!

Övrigt?

- Draken har blivit biffig och ser ut som en äkta slavisk arbetare, med biffiga armar och ölkagge, vilket är precis det han är också. Om någon överjordiskt het brud drömmer om att ligga med en sådan, så kan ni få hans nummer och befria honom från DOT-s bojor..:)

// Mastern

Ett oavgjort resultat!

Efter gårdagens storförlust mot omgivningen så höll undertecknad idag jämna steg och lyckades klara ett oavgjort resultat!

0-1: Var bedrövlig bakfull och usel på Stampusinnebandyn, rent av pinsamt

1-1 En taliban ringde och ville köpa skolboken "Jaget och Maskerna" för den facila summan 120 spänn. En skänk från ovan och en otäck bok mindre i min lägenhet

Försökte kolla Public Enemies en stund med Rockstar också!

Omdöme: Rörig och långtråkig!

// Mastern

Mastern 1 - Omgivningen 6

Att förlora mot den allomfattande kraft som innefattar "omgivningen" med 1-6 på en kväll är inget man gärna tar med sig, här följer en resumé!

Först var jag i Köpenhamn flera timmar under betald arbetstid, dessa timmar lyckades jag inte nyttja till något vettigt  (läs underhålla överjordiskt het brud med att visa Köpenhamns "sevärdheter") Istället åt jag på ett sunkställe som inte var värt pengarna direkt. Det faktum att jag fick betalt under vistelsen gör dock att varken jag eller omgivningen kan ges poäng i denna rond!

Sen tog jag fan och med ledningen genom att krossa hopskrapet (Fadern, Brodern, och Jabba) genom att vinna varenda match med plastig boll och klubba som jag deltog i! Kung! Mastern 1 - omgivningen 0

Sen tog jag, Draken, Jabba och Ms Andersson till flaskan för att det var lördagskväll! Jag sökte vägledning hos Den Keltiske men hos denne karaktär tuta det bara upptaget, troligtvis för att det var lördagskväll! Mastern - Omgivningen 1

Sen konstatera jag att det var dags att supa ner Ms Andersson tillräckligt mycket för att hon skulle få minneslucka och glömma bort vår "vänskap" (Den ogenomtänkta inställning hos henne som gör att hon bjuder över sig själv till Mastern ibland utan att släppa till) Det gick inget vidare. Minnet vill hon inte supa bort och när hon till slut lämnade HQ så var det med orden "Jag sover hellre mot Isländskan Silikonbröst än vad jag sover med ditt tafsande!" Jag kunde inte ha instämt mer i det påståendet, Isländskan vore ingen dålig trofé! Tyvärr är jag rädd för den människan eftersom hon är farlig, och den man fruktar får man sällan dra på! Mastern 1 - Omgivningen 2

Sen bar det av till Tivvan av två orsaker: 1: Den Keltiske svara inte i telefon så visste inte vart vi skulle. 2: Jag hade blivit addad av snygg nymogen frukt tidigare på kvällen, och hon skulle till Tivvan! Tyvärr kom inte snygg nymogen frukt fram och presenterade sig på Tivvan så inget oförtjänt snyggt gratisligg för Mastern inte!
Mastern 1- Omgivningen 3

Drakskjortan kan ha varit det sämsta valet av klädesplagg någonsin! Koncepttanke: Genom att ha på sig ett ofantlig smaklöst och fult plagg så visar man att man står över omgivningens omdöme och enbart lyssnar på sitt inre ljus! En stark och sexig karaktär helt enkelt! I Praktiken: Man är en kille som springer runt med den fulaste skjortan på nattklubben och ingen blir mer lockad av att se vad som finns under: Mastern 1 - Omgivningen 4

Fokus för kvällen sexuella trakasserier blev en ecstasyhög norska! På grund av mitt allmänna sinnestillstånd ägnade jag denna norska en stor del av min uppmärksamhet innan jag efter många om och men konstaterade att hon hade en förlovningsring på fingret. Den som har sett en ecstasyhög norska förstår mer än väl varför detta inte var något jag undersökte direkt, ty en sådan klänger på allt och alla och verkar inte gift direkt! Hur som helst, mycket tid till ingen nytta! Mastern 1 - Omgivningen 5

En samling av ställets fräschaste brudar presenterade sig för Mastern, hänvisade till "Festen med ungerskt tema i somras" och hotade med kastrering och diverse andra otrevligheter! Jag vet att jag var på festen, att jag uppenbarligen träffat några av tjejerna tidigare (såg det på facebooktaggade bilder)! Det jag dock inte vet är vad deras antipatier beror på! (Har en väldigt passande minneslucka från den berörda kvällen) Tänkte skicka Jabba för att fråga ut damerna om orsakerna till deras tillsynes omotiverade antipatier mot undertecknad! (av hänsyn till min egen hälsa gick jag jag inte fram själv) Men Jabba vägrade att fråga ut mina snygga antagoniseter och hänvisade till  hänsyn mot sin egen hälsa! Mastern 1 - Omvigningen 6

En 1-6 förlust måste då få några konsekvenser? Ja! Jag lovar nästan säkert att hålla mig borta från skumma pulver och flaskan fram tills HAIS årsfest! I Samma andetag överlåter jag utnämnandet av Miss Oktober på ödet, eftersom rekryteringskampanjen fått grus i maskineriet!

// Mastern





Göteborg men ingen fesk och ett inte så svårt val..

Igår hade jag det tveksamma nöjet att sitta på ett tåg i tolv timmar i sträck. Bland annat bar det av till Göteborg och tillbaka, en resa som dock inte blev vad den skulle eftersom jag inte hade tid att käka fesk i feskestaden Göteborg. Lyckligtvis var det halva priset på mackorna i ombordsserveringen, så jag slapp svälta iaf!

I morse när klockjäveln ringde 0630 och tvinga bort mig från min kudde efter symbios var jag inte helt nöjd! Nöjd var jag dock på tillbakavägen när det visade sig att det inte fanns något tåg för mig att räkna! Då hade jag ett inte allt för svårt val: Sätta mig i tågsättet med den fula och bittre räknaren eller sitta i tågsättet med Glaslirerskan. Valde självfallet det sistnämnda!

Bästa samtalet för dagen

Glaslirerskan: Ja alltså man bör ju ha som mål att inte ha legat med flera än vad man är år gammal.
Mastern: Jaha då ligger jag lite efter, men det är lugnt, ska nog hinna med fyra stycken innan mars så jag är ikapp lagom till min födelsedag! :D
Glaslirerskan: Alltså man bör ju ha haft FÄRRE sexpartners än år fyllda!
Mastern: Fan nu var det inte alls lika roligt..:(

// Mastern

Omgivningen 2 - Mastern 0

Idag var det återigen dags att få stryk av omgivningen med 0-2

0-1 Var de jättelika godispåsarna jag köpte på pistachia.. Sist det begav sig innehöll de en massa läkerol och andra dyra grejer som man inte blir skitfet av att äta. Idag var det bara en flottskit i dem som inte alls var intressant då jag ska titulera mig 85an igen innan nyårsafton (väger 91 för tillfället)

0-2 var när jag spelade innefotboll med Stampus. Den första 25 minutersmatchen förlorade vi och det berodde på att motståndarna hade en spelare från damettan som gjorde fler mål än Mastern! Det är inte alls omöjligt att hon har legat med fler tjejer än Mastern också, men det får vi aldrig veta eftersom det kändes lite ofint att fråga! ;)

Den andra 25 minuters matchen vann vi, men svårt att avgöra om det berodde på min briljans eller på motståndarna uselhet, och går det inte att avgöra om bollen är över linjen kan man inte heller tilldöma mål till sig själv!

// Mastern

Gamlingar med ålderskrämpor och teknik som gör flator bittra!

Igår dömde jag min sista match för säsongen! Passande nog en oldboysmatch mellan HAIS och Bergandy där vår assisterande tränare skulle visa sina förmågor på fotbollsplan. Det gick väl sådär, han började på bänken, spelade en kvart och blev utbytt med ålderkrämpor. Personligen var jag mer nöjd än vad jag var förra veckan då jag slapp bli nerkyld och förkyld i denna som kan vara min sista dömda match i karriären.

Ja domarkarriären ligger i ett vägskäl, fixar jag ett vettigt jobb som betalar bra finns det ingen anledning för mig att döma då det är roligare att spela. Å andra sidan är det småroligt att döma och man får betald kondition i princip (även om oldboysmatcher och dammatcher har så lågt tempo att man inte löper många meter) Sen är det klart att de ömsesidiga antipatierna mot vår favorit Domarinspektören inte väger positivt i beslutet, fortsättning följer helt enkelt!

Måndagen den 12e oktober 2009 såg länge ut som en grå, trist och fullständigt händelselös arbetsdag, med friterad banan och glass som highlight (en synnerligen ointressant dito) men sen blev det Stampusvolleyboll! Höjdpunkterna där var att mitt lag gick obesegrat genom alla matcher och att jag dominera så totalt med fötterna att en bitter flata, börja böla om att man inte fick använda fötterna! Men hennes lag fick stryk ändå och det var fan huvudsaken!

Sen kanske vissa är skeptiska över påståendet att jag dominerade med fötterna, men idag var en sån dag bara..:)


// Mastern

en gammal klasskamrat och ett stort pengahoreri!

Idag löka jag rundor på tågen under två separata tretimmarspass

Det första passet innehöll ett möte med en gammal klasskamrat från högstadiet:

Gammal klasskamrat : - *Masterns för och efternamn* kommer du ihåg mig?!
Mastern: (tänkt svar: Jag har inte den blekaste aning om vem du är kvinna) Faktiskt svar: Jo jag borde väl göra det men har lite svårt för namn, vad var det du hette nu igen?
Gammal klasskamrat: *berättar namn*

Sen började en inte alltför intressant dialog där jag var mest besviken över att det inte blev som det blev sist en gammal högstadieklasskamrat fann mig (Hyllade min blogg och bjöd mig på dricka)

Det andra passet medförde att jag missade hur Sverige lyckades bli utslagna under Lagerväcks ledning..:) Ytterligare en positiv aspekt var att tåget jag skulle räkna på hemvägen var inställt så istället kunde jag sitta i första klass i en annan avgång och snacka skit med en kontrollant och en räknare.. Sjukt chill. Mest chill var infon om att det var fet lön som kontrollant helgtid så min anmälan till tågbolaget är härmed inskickad.:D

// Mastern

Nästa jaktrundas outfit utsedd!

Efter gårdagens debacle kom jag på att det är uppmärksamhetshoreri på hög nivå som gällde till nästa utgång! Därför blir det följande klädsel nästa gång Mastern gör stan! Håll utkik!



// Mastern

konfundering och mobilproblem..

Igårkväll mottog jag ett SMS från 91-an med kontentan "Alltså du missförstod mig förra veckan,jag vill inte kastrera dig, jag vill ligga med dig" Jag konstaterade att det helt klart var en konstruktiv inställning till livet och att det nog skulle gå att lösa någon dag. Sen i morse fick jag ett SMS där det bads om ursäkt för SMSen igår. Ska detta tolkas som att jag har njutning eller obeskrivlig smärta att se fram emot!? :)

Tanken för kvällen var annars att Mastern och Rockstar skulle fixa sig vars en miss oktober med Den Keltiske och Grabbarnas välsignelse! Med diverse gudar i ryggen ska det ju mycket till för att inte två såna toppenkillar ska få ligga snyggt!

Men... Nu var det så att jag valt en jeansmodell med kassa fickor och tappade bort min mobil. Med mobilens försvinnande försvann även spiriten "Ack vad materialistisk man kan vara" - (Rockstar)

Istället för att sitta på Tempel och sura över en borttappad mobil som man egentligen visste att man troligtvis skulle få tillbaka (gick fram signaler och hade någon snott den, hade den ju varit avstängd) begav jag mig hem för att sura framför en bunke 2½ Men istället! Efter att ha gjort detta i tre timmar ringdes det från Tempel där mobilfanskapet var upphittat!

Kvällen sammanfattad: Inget dopp i grytan men inte heller någon förlorad mobil. Svagt minus helt enkelt, men inga fällda tårar.:)

// Mastern

ny klocka och slut på telefonerande tattare!

I morse var det dags å fixa mina fina Inexklocka! Nu visa det sig dock att enda stället som kunde fixa den var Rydbergs Ur på Väla eftersom den hade ett jättelikt specialbatteri som håller reda på datumet typ. Fick en smärre chock när jag fick reda på vad detta batteri skulle kosta att byta, 350 spänn! Smakar det så kostar det! Nu kom det dock till min vetskap att de hade sänkt Inexklockorna från 1700 till 700. Efter en stunds velande kom jag fram till att 700 för en ny var bättre för då slapp jag reporna på glaset och fick 2 års garanti på köpet. Så nu har jag en ny klocka med vit bakgrund istället för svart. Skulle det visa sig vara ett fiasko får jag laga den svarta då i så fall!

Idag fick jag slutligen bilen såld förresten. Det absolut mest glädjande med det är att jag slipper den och slipper alla jävla tattare som ringer och tror de får den för halva priset! Köparen var dock ett ganska oväntat långskott, Backslickvampyrens bror. Backslickvampyren som tydligen gjorde Sverigecomeback hade skådat annonsen och konstaterade att han nog kunde få lite rabatt av Mastern. Det kunde han så 6000 fick han bilen för, 300 mindre än vad jag betalt för den. Nu är det bara att hoppas innerligt på att den håller fram till besiktningen åtminstone, för surt om någon man haft en del kontakt med börjar lacka för en sån sak. (Hade man sålt den till någon random tattare hade man dock bara garvat!)

Slutligen var det träning i blåsten och kylan. Jag var sjukt otaggad å skyller allt på vädret! Underhållande läsning var ett papper med spelarnas träningsfrekvenser där jag låg sexa i truppen på 68 %. Ingen vidare träningsvilja i ett division 6 lag med andra ord!

// Mastern

Tre comebacker på tre timmar!

Idag lyckades jag med att få in tre comebacker inom loppet av tre timmar!

1: Maskotcomeback: Insåg att jag saknade den jättelika nallen som såg dumsnäll ut och höll mig "sällskap". Ett alternativ hade varit att åka till Ödåkra och helt sonika ta tillbaka den från det otacksamma syskonbarnet. Den lösningen hade förmodligen lett till att min syster skarpt ifrågasatt min mentala hälsa! Det andra alternativet var att köpa tre burkar vitamintabletter till och få den på köpet vilket jag såklart gjorde. Det var den sista nallen de hade i butiken, så kunde inte varit bättre timad.;)

2: gymcomeback: Gör gymcomeback cirka en gång i månaden, inser att det suger och sticker hem igen. Nu är det dock sjukt onödigt att ha ett gymkort för ett besök i månaden så från och med nu får det bli en vana!

3: solariecomeback:  Av naturliga skäl är det längesen jag besökte solariet senast. Vill dock ha lite stekarbränna vilket förutsätter att man utsätter sin hud för farlig strålning; vill man vara fin får man lida pin!

Slutligen så har det ringt en massa tattare och talibaner hela dagen, sen jag satte upp annonsen på blocket om bilen. Samtliga vill typ betala hälften av det uppsatta priset, eller kommer med en massa konstiga frågor på utländska! Jag hoppas att bilen blir såld kvickt så att antalet telefonerande tattare når sin vanliga nivå igen!

// Mastern

Arbete 2 - Masterns nattsömn 0, utebliven lottovinst, sista utetennisen för säsongen

I morse besegrade mitt arbete min nattsömn med 2-0! Att arbetet tar ledningen med 1-0 mot nattsömnen är föga förvånande om arbetspasset börjar 5.50. Men just i natt fanns det en förrädare som gjorde självmål! Nämligen drömhelvetena! Drömmer man tre gånger på en natt att man är på jobb och har somnat på jobbet, för att sen vakna till med ett ryck och konstatera att man ligger i sängen, ja då jävlas fan ta mig det undermedvetna med en på hög nivå!

Igår var jag för övrigt inne i spelbutiken för att lösa in mina Lottokuponger. 220 spänn satsade för september gav mig en vinst på 22 kronor. Det hade således varit mer lönsamt å köpa hem några flak Cola och panta burkarna! Ska man se det från den ljusa sidan får man inte tandskador eller fetma av Lotto!

Slutligen kan nämnas att den förmodligen sista tennismatchen utomhus för säsongen spelades igår mot fadern! Det var två likstela och orörliga spelare som ställde upp, jag på grund av innebandylir och måndagens fotbollsmatch, fadern på grund av ålder! Den yngre stenstoden tog hem liret!

// Mastern

Fettvalkarna återkomsten och sista matchen för säsongen

I morse visade min våg något otäckt! Siffran 94 dök upp på displayen och det var jag såg klart inte nöjd över! När fettvalkarna åter börjar besudla den kropp som egentligen borde likna en grekisk gud, finns det två vägar att gå:

  1. Tröstäta tills man är skitfet!
  2. Äta mindre och hälsosammare!
Jag väljer det andra alternativet!

Samma koncept som i somras är tanken, där jag inte köper några onyttigheter men äter/dricker om jag blir bjuden. Till skillnad från sist det begav sig borde jag väl denna gången köra hela vägen tills jag är nere i 85 kilo och inte stanna halvvägs på 90!

På tal om annat så spela jag den sista matchen för säsongen. På grund av min bedrövliga insats sist som kröntes med ett självmål så hade jag blivit ifråntagen kaptensbindeln. Själv var jag mest lättad att jag inte var bänkad för SÅ dålig var jag sist.  Matchen idag var ett stort fall framåt både för migsjälv och för laget. Förlust 3-4 blev det i en relativt välspelad match som vi kunde ha vunnit om bollen studsat vår väg!

Slutligen en bild från 2004 där jag väger 85 kilo, för att folk ska förstå vilken kropp jag vill ha comeback på!


// Mastern

Ett chill arbetspass och en ömmande hals!

Ikväll blev det arbetat ett chill arbetspass.. 1830-2330. Chill för att det knappt är en jävel på tågen så dags en söndagskväll, chill för att det är hyfsad OB och sist men inte minst Chill för att man sannerligen inte har något bättre för sig de aktuella timmarna!

För några timmar sen kom jag för övrigt fram till att jag har ont i halsen... Det hade kunnat kännas helt okej om den förmodade orsaken vore en het natts passion med snygging..:) Nu är dock den mest troliga anledningen den jävla oldboysmatchen jag dömde i gårdagens pissväder med sju grader ösregn och blåst, och en sådan sjukdomsorsak finns det inga ljusglimtar i så det suger!

// Mastern

Plastfäktningscomeback

Idag var det dags för plastfäktningscomeback på Stampusinnebandyn! Mitt lag lyckades vinna åtta stycken femminutersmatcher i rad, sen blev vi av naturliga skäl trötta och lyckades inte vinna särskilt många fler!

En titt på mitt schema avslöjar för övrigt att min nästa lördagskväll kommer att slösas på något så tråkigt som att räkna fyllon på tåget istället för att själv vara fyllot.. Pass!

Härnäst duschen och sen några timmars jobb.

// Mastern

läsaromröstning om Miss September.

I september blev det flera kandidater till titeln Miss September! Vinnaren var relativt klar tills hon började skicka SMS med diverse hot och otrevligheter vilket så klart inte är ett tecken på prima kvalité!

Så här är kandiaterna:

Socionomen

utseende: Fjärdesortering

Fördelar: Bjöd på dricka, Inte skickat hotfulla SMS.
Nackdel: Genomtråkig person.

91an

utseende: Fjärdesortering

Fördelar: Första 91an --> gör att man känner sig ung på nytt, inte lika tråkig som socionomen!
Nackdelar: Hotfulla SMS och bittre väninnor!

Personligen hade jag föredragit om Megan Fox och Miley Cyrus vore kanditaterna att välja mellan, men va fan; Man kan inte få allt serverat på ett silverfat!

Rösta i kommentarsfältet som vanligt!

// Mastern

En länk att dela med sig av!

För nöjes skull skapade jag tidigare idag en egen blogg åt Den Keltiske och Grabbarna. Detta för att dessa djupa filosofiska frågor inte ska blandas med mitt eget svineri..:)

// Mastern

"Äh tyvärr grabben vi tar det sen, jag gillar inte denna låten"

Inatt blev det ingen jakt på varelser av det täcka könet.. Skälen var flera:

  • Kände redan tidigt på dagen att jag hade större sug efter att träffa Den Keltiske och grabbarna än att jaga kvinnor!
  • Vädret var kasst!
  • Baloo ställde in med hänvisning till att vädret var kasst!
  • Fick SMS där jag i princip hotades med kastrering, vilket såklart är demoraliserande..:)
Istället bestämde sig Jag och Rockstar för att samla inspiration till fler kapitel av religionskonceptet "Den Keltiske och Grabbarna" Det blev väl en del skoj saker men inte lika fräckt som sist det begav sig.

En längre rapport kommer säkert senare men två höjdpunkter tar jag upp:

Trons kraft över kroppen

Efter vi hade avnjutit vårt skumma pulver så skulle vi skölja ner den äckliga smaken med cider!

Rockstar: Nej för fan, vi det går inte att blanda in alkohol i det hela, det kommer gå åt helvete
Mastern: Det är inga som helst problem!

Rockstar spydde efter tre klunkar cider, Mastern hade inga problem att klara tre burkar! Slutsats det är viktigt att tro på det man gör!

Inget svar på den ultimata sanningen

Mötte upp med Den Keltiske i en mänsklig gestalt på ett sjaskigt café i en tunnelbana.. Ville veta den ultimata sanningen och så vidare. Den Keltiskes svar "Äh tyvärr grabben, vi tar det sen, jag gillar inte denna låten!"

Mastern 0 - Den Keltiske 1

Hade inget svar att ge och seger till Den Keltiske som vanligt!

De var allt för nu

// Mastern

Många timmar på tåget, långt samtal med Pocahontas, ett flashigt erbjudande med en hake.

Igår satt jag sammanlagt 14 timmar på tåg! Fördelen är att jag fick betalt nackdelen var att det var sjukt tråkigt!

I en massa av dessa timmarna satt jag och snackade med en ganska fräsch indianbrud som liknade Pocahontas. Att jag kunde sitta och snacka en massa med en kollega berodde på att de hade klantat sig i schemaläggningen så att två personer hade fått i uppdrag att räkna samma tågsätt till Karlskrona och tillbaka. Chill!

Genom att snacka med en tjej i fem timmar utan att försöka få henne i säng tycker jag härmed att jag bevisat för alla mina belackare att jag inte är ett fullt så sexgalet och hemskt rovdjur som de vill framställa mig som utan tvärtom en sann gentleman

Mastern 1 - Masterns belackare 0

I morse blev jag väckt av arbetsförmedlingen. Meddelandet lät ungefär så här "Vi har ett flashigt jobb på G till dig, kom in innan tolv för mer info" Undrens tid är inte förbi tänkte jag och skyndade såklart dit!

Fick pappret och ombads vänta. Av pappret att döma rörde det sig om ett mycket flashigare jobb än vad det är att räkna tågpassagerare eller kränga böcker och ett flashigt diplom skulle man också få! Ett kort tag trodde jag kort och gott på att det verkligen var min dag idag! Till slut kom dock handläggaren.

Mastern: Jo den här traineetjänsten låter verkligen intressant, men jag har bara en fråga, vad är lönen?
Handläggaren: Oroa dig inte för det, du får behålla din nuvarande ersättningsnivå från oss på Arbetsförmedlingen
Mastern: Men jag har ingen ersättningsnivå av er?
Handläggaren: Nej just det ja! *brast upp i leende* Då blir din ersättning 3000 i månaden!

Mastern 0 - Handläggare 1

Sammanlagd poäng för torsdag- fredag

Mastern 1 - Omgivning 1

// Mastern

RSS 2.0