En Finne upp i ledning samt en katastrofal timing!

I måndags hände det otänkbara, Syratomten gick upp i ledningen genom att trycka dit en brasilianska. Det sjukaste i det hela är att han dejta en brasilianska som i sin tur knulla en annan snubbe i över en månad utan att få ett skit, sen träffar han en annan från samma stad, hånglar upp henne i samma soffa på samma nattklubb och sätter henne utan några problem. Lärdomen man kan dra av scenariot var att den första ville han verkligen sätta men där blev det torrt, den andra sket han i vilket och då gick det, jävlas ödet så här mycket med alla eller bara med oss?

Hur som helst, i tisdags evakuerade vi Sydney och flydde 200 mil norrut till Cairns i hopp om jobb som bartenders vid stranden. Precis hade vi anlänt till hotellet i Cairns när vi lyssnade av telefonsvararen och det visade sig att jobbförmedlingen vi är anslutna till i Sydney hade fixat jobb åt oss i Sydney, som vi såklart bomma då vi befinner oss 200 mil norrut. Givetvis går våra försök att fixa jobb med våra något fingerade CV-n härnere åt helvete också då alla vi besökt hittills mer eller mindre bett oss fara och flyga... timat! 


Kvällens utgång följde såklart veckans tangent och slutade i mer eller mindre uppenbar misär, med en tömd baginbox vin, ett fall ner för några trappor, ett par pajade byxor som konsekvens, en vakt som inte ville släppa in undertecknad, samt böliga SMS skickade när jag satt på Donken och tröståt... VÄNTAT!


Vad som däremot var mindre väntad och mer svårförklarligt är ST-s usla insats: Att stå och sura i en hörna  på nattklubben, är oförlåtligt för en kille med ett välfyllt bankkonto som fick ligga förra veckan, där kan vi snacka platt fall och skandalös insats!

// Mastern

Poetry time

In the middle of the night, under the influence of alcohol, the Masters poet sense comes to life:

I saw you in the middle of the night,
Fighting my emotion was an impossible fight,
All i wanted was you and me watching the morning light

I wanted you to my lifes chance
but instead I just got struck by a sharpened lance
thus completlely ruining my stance.

You and I have could have walked through life so strong,
sharing and emotion so burning and long
But instead something went horribly wrong.

We where sitting at the shore watching the stars
Trying to forget all of our lives former scars
But unfortunately we could not climb our internal bars

Instead we are sitting by all alone
helplessly staring at the phone
waiting for the things which we postpone

Life it seems while never be fair,
but at least take the chance and climb the stair,
so we at last can reach the lovers lair.


// Mastern


En strålande insats av Syratomten jag blir helt rörd.

Idag såg jag något som gjorde mig helt rörd av lycka en insats av ST så strålande att det nästan sken om honom..:)

Bakgrunden var den att playerhoran som hållt honom on the leach som reservplan till killen hon defacto knullade med, stack hem i tisdags. Efter lite bölighet men mest lättnad av att kvinnan var borta ur hans liv la vi upp en ny målsättning, att han skulle hitta en ny snygg brasilianska och denna gången sätta henne. att Efter några timmar på nattklubben gjorde han mig lite småglad när han hångla upp en rätt snygg brud. Inget speciellt med det dock förrän jag frågade varifrån hon kom, Brasilien svarade hon, således ersatte han den ena snygga och manipulativa brasilianskan med en annan rakt av vilket jag tyckte var sjukt kung! Känner jag ST rätt får han inte sätta den nya heller, men att sätta upp ett mål och sen ge järnet är ändå en insats jag bara kan imponeras av!

De egna insatserna i veckan har väl inte varit särskilt mycket att jubla över dock. Dejta en snygg tyska i veckan, utan att vara i närheten av att ligga, det som konfunderade mig mest var att tyskan verkade hata mig och älska mig samtidigt, olyckligtvis var åtrån inte stark nog för att byta ut några vettigare kroppvätskor än saliv med mig, och ärligt talat att hångla med en snygg brud kunde man skryta om som 15 åring medan det som en vuxen man barn bara leder till frågan "Va fan satte du inte henne för då?"


Höjdpunkten i storyn är dock inte nådd ännu, utan le grand finale återstår nämligen att jag under tyskans hatkärlek kom fram till att jag skulle göra ett nytt angrepp mot Frankrike, i form av en kvinna som förvisso hade pojkvän borta i snigelätarland, men å andra sidan verkade lite sugen. Det katastrofala var dock utförandet när jag ragga på både brudarna, (som är rumskamrater i grannhuset) samtidigt. Efter en så minst sagt tveksam insats är det inte med allt för stor sorg som jag lämnar Sydney och beger mig till Cairns och värmen på tisdag!

// Mastern

RSS 2.0