Australien erövrat!

Någon kanske undrat varför jag bara är på en massa asiater när jag befinner mig i Australien? Nu behöver ni inte undra längre för Australien har blivit erövrat.

Min ursprungliga plan för erövringen av Australien gick ut på att jag skulle umgås med min kollega som verkade sugen på relationsfördjupning efter att hon lämnat företaget den siste november. Nu blev råkade det dock komma en lucka efter etanolintag igårkväll.

Att etanolen intogs en tisdag berodde på att den nämnda kollegan bjöd med mig på ett företagsevenemang med segling(inställd på grund av ösregn) etanolintag samt fri mat (Värdelös sådan).  Fri etanol är inte så jävla spännande om man har ett jobb och inte är alkoholiserad. Så efter ett antal drycker föreslog jag att vi skulle avrunda kvällen med bio, inte för att där fanns något jag ville se, men för att få bort henne från den lama tillställningen så vi kunde börja hångla. Köpte biljetter till "Contagion" och satte oss i en närbelägen bar i väntan på att filmen skulle börja. När vi satt i baren och väntade på filmen frågade kvinnan vad som var mest intressant för mig, Henne eller filmen. Henne var givetvis svaret och då påpekade hon att henne kunde man uppleva bättre på annat håll. Hade jag varit en äkta snåljåp hade jag här hållit hårt i pengarna och påpekat priset för biobiljett osv, men det vore onekligen att låta snålheten bedra visheten, så jag valde att uppleva henne.

Av denna anekdot kan man lära sig många saker men den mest uppenbara är att "Contagion" är en bra film att bjuda med en tjej på bio till om man vill ligga utan att ens gå och se på filmen!

När jag väl kommit till hennes ställe konstaterade jag snabbt två saker
  1. Hur mycket mer jag uppskattar att interagera med en kvinna om jag inte befinner mig i The Korean Village med henne.
  2. Vilket plus det var att interagera med en människa man faktiskt har någon form av emotionellt till istället för att enbart ta chansen pga tillgänglighet.

Kort och gott en toppenkväll.

På jobbet hände för övrigt en kul grej. För jag hade bett kvinnan jag umgicks med natten innan att skriva en personlig referens i och med att hon slutar nästa vecka. I standardmallen för en skriftlig referens i Australien finns följande fras med "I have worked closely with Martin...." Hon kom förbi pekade på meningen och skrattade, ja ibland överträffar verkligheten dikten..;)

// Mastern

The Village has him now.

Min långa tid i the Korean Village börjar sätta sina spår! Kan äta obehindrat med pinnar, verkar vara på väg in i en ny torrperiod, dricker sällan och idag såg jag en film från Korea med galna Koreaner. För att bli en fullfjädrad Korean ska jag dock börja torka mig i röven och slänga toapappet i en papperskorg samt stryka hela mitt sexuella record, så en bit kvar har jag dock.

Den Koreanska filmen jag skådade på rekommendation av byborna (I saw the Devil) var helt störd och symboliserar därmed Koreas kultur ganska väl. Sammanfattningsvis handlade den om hämnd, tortyr och våldtäkt.

På spelfronten återställde jag ordningen när jag krossa the Korean Killer i både Lasergame och Air Hockey. Eller ja krossa och krossa, vann flera omgångar med en ynka kill i marginal, men desto roligare att knäcka honom på det viset. Idag skulle jag visa den okyssta oskulden hur man jagar kvinnor, en tävling som bara kan sluta med vinst eller oavgjort, men han sjukanmälde sig, jag fann ingen annan sidekick så min lever får ytterligare oönskad vila!

På jobbfronten blev det föga oväntat diss på min ansökan om fast jobb, så jag får göra en storoffensiv och bomba Internet med mina ansökningar. För om jag inte gör någonting, kommer jag tillbaka till Sverige, bor hos mina föräldrar och förnedras av Arbetsförnedring. Ingen människa med någon form av självrespekt accepterar detta öde utan en kamp. Om kampen sen skulle gå förlorad så är det bättre att falla med flaggan i topp än att bara ledas till slakt som ett djur!

För övrigt har det blivit en rätt tydlig och intressant vändning på bölerifronten den senaste tiden. Historiskt sett har det varit jag som varit den som ägnat flest fyllor åt självömkan och böleri, men på de senaste månaderna har Syratomten ringt mig och fyllebölat fyra gånger! Med tanke på att han bara druckit vid 5 tillfällen är det rätt dåliga stats. Den femte fyllan fick han nästa till det så då hade han lyckligtvis bättre saker för sig!

I morgon blir det tennis och poker. Må The Winning Streak fortsätta då..:D

// Mastern

Losing spree.

A good weekend is a weekend when you lay a hot chick and win every competition. This weekend was the opposite of this as I lost every competition and were not even close to getting some.

The Plan for the Friday was to once again beat The Korean Killer into oblivion at Lasergame. Considering that this is what have happened every time I've faced him this goal was more than realisitic. To spice the whole thing up a bit I invited a girl to Lasergame to give me a chance of finishing the side quest "Get a girl to Lasergame and then get laid"
So what happened? The girl did not show up, The Master got frustrated and kicked a wall, started limping and lost every single game to The Killer.  After five games I just gave up and went home. Bad start of the weekend. Mastern 0 - The World 1

The Saturday was uneventful except for the poker tournament I played unsuccesfully. This was not a major drawback though as I never win the poker tournaments and it's free rolls made up mostly as a passtime on a nearby pub. Mastern 0 - The World 2

On the Sunday the losing spree commenced at the social tennis at the nearby tennis club. Playing doubles winning one and losing five games are not great stats and I can hardly claim to have carried my co players to any victories. Having said that I really don't fancy playing doubles that much since my strengths on a tennis court is my reach and my stamina, while my weaknesses are my serves and my technique. In doubles you don't need reach or stamina thus rendering my strengths useless. Having said this I am still aiming for a revenge next Sunday! Mastern 0 - The World 3

Later on the Sunday I met up with the psycho girl from the last entry. This could have ended with anything between getting some and being stabbed. Luckily I were not stabbed but as stated in the beginning of the entry I did not get some either.
Mastern 0 - The World 4

Finally I managed to get beaten by the Korean Killer at Bowling on the Monday, after my worst effort for months, finishing at.

Mastern 0 - The World 5

and

Mastern 0 - The Korean Killer 2

I don't know which of the two that stings the most...

// Mastern


Leap of Faith and extra confusion woman.

Today I made a stand, an attempt to not have to spend numerous months at my parents house, an attempt not to humilated by mortal enemies back home "The work Humiliation" (The Swedish Work Agency). In clear I asked my boss to give me a permanent job so I do not have to go home in a few months. The attempt actually does have some chance of falling through, however there are two slight difficulties.

  • Australian immigration laws state that no permanent jobs are to be given to foreigners unless they are actually important to the company.
  • The same laws state that for a job to be deemed important for the company the pay must be at least 50 grand a year.

The first clause is no big deal, if they want me I can just write a long letter explaining how important I am for the company and ask the boss to sign. The last clause is the one I think will kill my attempts, as the former person on the sought position had $ 45000 a year and maybe the boss does not understand paying 5 000 more to have the Master at the office is an awesome idea!

On another topic, understanding women is not something I generally do, but yesterday I got extra confused nevertheless! On the Oasis Dating website there was a woman who first said "I don't like sex, I am just looking for friends is that okay for you?"  I can't really say that it's not okay, everyone is free to like whatever they like and it's not really affecting my life in anyway so I said "Yes of course, no problems for me" But then ten minutes later came the confusing part when she said "Oh I really love the view from my bedroom window, you should come by and see it some day, you can see all of Sydney from here" a phrase which usually means "I want to fuck" Fascinating!

On a third topic I've made a bet with the Acid Santas hot and failed hookup over skype regarding which one of us is to mix with the other one's race first. To win this I need to score a latino chick, any suggestions?

// Mastern


Mastern 3 - Syratomten 1

Häromdagen fick jag höra att Syratomten hade fått hångla med snygg tyska föregående helg men att han misslyckats med avslutet då han bodde i en sniken sovsal. Det man eventuellt kan överväga i en sådan situation är:
  • Om ekonomin tillåter, vilket den gör i hans fall, hyra ett bättre rum för natten
  • Dra in henne på dass och köra där.
Uppenbarligen är det förstnämnda alternativet bättre.

Nu är ju dock Syratomten milt uttryckt inte någon utpräglad målskytt, men jag fick ändå vibbar från i början av Australienturnen där jag var helt under isen och han hade the hunting time of his life. Kanske skulle ST i år bryta trenden och lyckas med att fixa två ragg under samma år?

Nåja igår kom 3-1 målet för Masterrn istället vilket med all sannolikhet avgör kampen för alla er där hemma som har oddsat! En ganska udda historia faktiskt. Träffade kvinnan i fråga sist jag var ute och söp för några månader sen. Vid det tillfället verka hon sugen men hon hade med sig en elak väninna som verkade missunna henne det goda i livet. Men jag tog hennes nummer och vi SMSa lite vid tidpunkten men det blev inget med det för hon stack till Europa eller nåt.

Hursomhelst för några veckor sen SMS-a hon mig men jag var så upptagen med mina föräldrar på besök att ett möte fick vänta. Dessutom var jag inte särskilt angelägen då jag enligt extrapoleringsmetoden "snygg på fyllan intetsägande på riktigt" tog för givet att hon nog inte var särskilt snygg.

Igår styrde jag dock upp mest för att min helg såg oroväckande händelselös ut. Till min stora förvåning var hon snygg på riktigt också! Faktumet att folk ibland är snyggare på riktigt än man minns dom från fyllan är ett svårt vetenskapligt problem, etablerad forskning säger att folk i snitt blir 25 % snyggare på fyllan, men egentligen ligger alkoholvariansen i mitt fall på uppskattningsvis mellan - 10 % och + 40 %, de vill säga folk jag träffar på fyllan kan var allt från 10 % snyggare på riktigt, till 40 % fulare på riktigt. Bruden igår var 10 % snyggare på riktigt vilket var toppen.:)

Dejten var väl inte så mycket att snacka om, satt på café slängde upp 20 dollar sedeln och köpte in några våfflor. En rätt tydlig signal på att en kvinna är sugen är om hon lägger handen på ens lår, en signal som de flesta inte missar. Jag såg dock ST missa detta när han var med en snygg brud i mars, men som sagt ingen utpräglad målskytt. :) Jag gjorde vad brukligt är i denna situation, jag frågade om hon var sugen på att se en film. Vid ja frågade jag om hon föredrog att se den hemma hos henne eller på biografen mitt emot. Hon svarade att mitt ställe nog blev bäst, eftersom hennes elaka väninna inte gillade att hon umgicks med The White Devil (givetvis sa hon något helt annat, men detta var andemeningen). Även här hade Syratomten förmodligen kunnat missförstå helt då ingen rimlig människa åker 1,5 mil för att se en film på en risig Laptopskärm när bion är mittemot fiket.

Väl framför den risiga laptopskärmen med den risiga filmen tänkte jag att jag skulle prova en ny taktik och inte försöka få till det, i en ansats att skapa en mer personlig relation innan relationsfördjupningen. Detta höll i cirka en halvtimme sen hade kvinnan tröttnat på den risiga filmen och börja ta mig på kuken och vad fan skulle jag göra liksom..:) OBS Inte ens Syratomten hade kunnat missa det uppenbara i den sista signalen.

En lustig detalj förresten, jag har avverkat halva Asien snart, (Filippinerna, Korea, Kina) men inte varit i närheten av att få till det med en vit kvinna på hela året, fram till för två månader sen hade jag aldrig rasblandat. Nåja eftersom risken finns att man köper fru vid 40 är det lika bra att börja vänja sig redan nu..;)

// Mastern

Några livstecken med mera.

Från bloggens facebookfansida (Ja det finns faktiskt en sådan) såg jag ett meddelande tidigare idag om att det var dags att gå ur mitt ide och börja blogg igen. Uppenbarligen hade detta meddelande någon form av effekt eftersom jag skriver detta inlägg i detta nu, om det sen rör sig om elchocken som fick liv i bloggen eller bara en tillfällig väckning av liket det återstår att se.
Den viktigaste händelsen på sistone är att mina föräldrar släpade sig förbi och temporärt förvandlade Australien till Costa del Gratis för undertecknad. Allt gott har ett slut, och på fredag blir det att slita på bankkontot igen. Höjdpunkten var Jetbåtsåkningen i Sydney Harbour. Valskådningen var inte lika gött då båda jag och morsan var klena nog att bli sjösjuka en vindstilla dag. Det jag såg av valarna var inget märkvärdigt dock. En fet kosläkting som ser ut som en fisk och kommer upp för att andas var femte minut, vem bryr sig egentligen?
Färden till Fraser Island hade annars kunnat bli oktobers höjdpunkt om det inte vore för att en flygstrejk medförde att det som skulle bli en glassig gratisweekend på stränderna i Queensland förvandlades till en två dagars 130 mils bilresa i en miniatyrbil då mina föräldrar rimligtvis inte kunde förvänta sig att jag skulle åka med dom tillbaka med bilen till Sydney, när de hade köpt en flygbiljett till mig. Två dagar i en miniatyrbil och två dagars löneavdrag: Tack för det Qantas!
På jobbet har det efter att faktiskt ha jobbats en del de första veckorna fallit tillbaka till ett lugn som bara kan brytas av en flygstrejkt eller en överenergisk chef från USA. Flygstrejk var det som sagt men lagom tills jag kom tillbaka hade den lagt sig. Chefen från USA har säkerligen bättre saker för sig än att granska Masterns arbetsinsatser så där känner jag mig också säker ett tag till då hon annonserat att hon blir kvar i USA ett bra tag.
På kvinnofronten är det som väntat dödsstiltje. tråkigt nog lyckades jag inte bygga upp något momentum efter mina inte allt för snygga mål. En dubbeldejt där jag och Syratomten mötte på några kvinnor som Mastern hittat är allt. Att gå på dubbeldejt med Syratomten som inte direkt är känd för att charma trosorna av kvinnor är ju sällan framgångsreceptet för succe men ett större problem var att bruden som kallat dit mig var tjock, och att lägga i en tokoffensiv på väninnan framför ögonen på valen, ja det känns inte direkt som formel 1A för succe. Lyckligtvis kan jag skylla dödsstilltjen på att jag spenderat en massa tid med mina föräldrar och så vidare. ST som varit arbetslös, har bankkontot välfyllt och troligtvis även har utseende för att få ligga oftare än var tredje år, får skämmas mer än jag på den fronten.
För att rapportera om övriga stjärnor här nere så har The Korean Casanova fått för sig att han ska tjäna mer än undertecknad. Eftersom han uppenbarligen saknar all talang på att löneförhandla så innebär detta att han jobbar från 9-23 och därmed uppenbarligen saknar tid att jaga. The Korean Killer är 20 och har aldrig blivit kysst. Inte direkt sidekickmaterial. Den enda Sidekicken med lite potential är den alkoholiserade dansläraren som enligt egen utsago har ett score på 95. Enligt egen utsago såg förvisso hans nya ragg ut som Penny i "The Big Bang Theory" en version  som fick revideras kraftigt då ragget la till honom på facebook och undertecknad därmed kunde se hur hon verkligen såg ut. Med tanke på att hans föregående ragg gick under namnet Big Momma, var svart som natten och vägde minst 100 pannor, så har jag trots allt en viss förståelse för hur han kunde se skönheten i hon nya.:)
I övrigt har jag några projekt jag jobbar på, men uppdatering om dessa kommer senare.
// Mastern

RSS 2.0