Lönen har kommit samt bilan har fallit.

I tisdags var det en av de två dagar i månaden man gillar sitt jobb i Australien, lönedagen (varierar från jobb till jobb, vissa betalar lön veckovis, vissa varannan vecka, och vissa en gång i månaden) I princip har jag som plan att spara 300 i veckan men så kom jag på, äh va fan jag behöver en dator jag kan spela på, och eftersom "End of financial year" rean pågår för fullt så kan det vara läge att slå till. Och nöja sig med att spara ihop pengar av de kommande löningarna. ja på lördag får man se helt enkelt, har inte tid att dra in till city å leta dator förräns då!

Blev för övrigt lite förbryllad idag. Orsaken var att jag de senaste veckorna känt mig som ett kedjerökande fläskberg på gymmets gympass, har till och med lagt in nykterhetsoffensiv försök 69 för att styra upp eländet.. Så idag så sprang jag tre på under 12 på löpbandet vilket med all önskvärd tydlighet motbevisar kedjerökande fläskbergsteorin och därmed sänker alla incitament för nykterhetsoffensiv 69.  Dock finns det fortfarande en rimlig anledning att vara nykter, att jag inte varit nykter en hel vecka sen jag kom hit, vid närmare eftertanke är det nog en rätt bra anledning..;)

Efter åtta dagars rättegång föll för övrigt bilan mot min äckelbror för hans illdåd mot mänskligheten. 100 timmars samhällstjänst och 50 lax i skadestånd. Ironiskt nog föll han på eget grepp då han spelat in samtalen där han ringer och hotar folk samt skrytit om hur han vandaliserat folks egendom för folk han känner på MSN. (däribland till undertecknad) . När polisen kort och gott konfiskerade hans dator och mobil var det en smal sak att plocka fram bevisen.  Att han sen är fast besluten att överklaga domen och därmed sitta åtta dagar till med samma dom igen ja det är bara för beklagligt.

I morgon är det dags för Lasergame. Den lokala arenan tar 15 dollar för obegränsat spel på fredagar och då är det klart att Mastern ska dit och röja! Sist jag besökte den lokala arenan (2 veckor sen) hade jag ont i ett knä och hamnade på en föga smickrande mittenplacering, men i morgon ska jag upp i topp igen!

// Mastern

För lite jobb samt hopplösa motståndare.

I onsdags och torsdag hände något som inte händer så ofta, jag satt på jobb och hade ångest över att jag hade för lite att göra. Egentligen har jag inget emot att läsa svenskafansforum i timmar och få 150 spänn i timmen för besväret men man hade allt lite ångest för att chefen skulle få några tankar om att man eventuellt var övertalig och utnyttja det faktum att jag faktiskt bara har en veckas uppsägningstid i kontraktet. På fredagen lyckades dock någon på företaget hitta ett tämligen meningslöst "scanna in och spara en massa dokument" jobb åt mig som tog hela dagen. Inte så värst kul men mer givande än lagret då man åtminstone slipper slita
Idag var det som alla vet midsommarafton och jag tänkte att intag av en flaska rusdryck och sen möta upp med en vän eller två i staden kunde vara fördelaktigt. När jag satt på mitt rum och insöp min vinflaska kom jag fram till något hemskt "4,6 % reduced alcohol wine" Det kändes jävligt patetiskt som svensk på midsommarafton att bara dricka något så fruktansvärt klent! (Till mitt försvar är det dock midvinterafton i Australien, och inte fan firar vi vintersolståndet i Sverige?)
¨
Som sidekick till kvällen hämtade jag in en religiös fanatiker från Taiwan. Det var den ende från skoltiden här som bodde kvar och uppskattade Masterns sällskap tillräckligt för en helkväll. Förvisso la jag nog in en stöt på henne för några månader sen, för jag minns bestämt att jag har fått höra något om att hennes gud inte ville att hon skulle ligga med mig. Hursomhelst glädjande nog hade hennes gud uppenbarligen inget specifikt emot mig utan mer en allmän antipati mot könsligt umgänge då hennes score enligt henne själv låg kvar på 0. Att se bra ut, vara kvinna och ha kammat 0 i så lång tid är så uselt så det underskrider allt på skalan.

Enligt hennes egen utsaga låg en kille med täcknamnet "The Clown"  högst på hennes drömlista att få spräcka nollan, något som jag såklart uppmuntrade då det enligt egen uppfattning är lättare att få komma till hos en brud med tvåsiffrig score, än en med nollan intakt.

I övrigt verkade kvinnan i fråga vara brunstig som fan, både på mig och resten av nattklubben typ, och vem hade inte varit det efter 26 års torka?

Hursomhelst slapp kvinnan undan sextrakasserier i afton då jag kort och gott var för nykter för att spåra på allvar, en fråga uppkom dock, "Varför är det så jävla svårt att ragga på andra brudar när man är ute med snygga brud/ar/ fast man intellektuellt vet att det är enda rätta?

Rent spelteoretiskt ska det vara ett mästerdrag, men jag har aldrig/ väldigt sällan lyckats nyttja det i praktiken.

// Mastern

fetare och lättare på samma gång, dominans samt efterföljande hybris.

Till alla som undrar varför jag länka till bloggen i lördags, för att sen inte ha uppdaterat kan jag meddela att det berodde på att jag tryckte på fel knapp, lördagens inlägg är således upplagt nyss och finns med största säkert under detta inlägg. Först och främst kan nämnas att jag lagom till min gymdebut i lördags uppmärksammade ett udda fenomen, att jag lyckats bli fetare och gå ner fem kilo på samma gång! Man kan således konstatera att det inte var fettlagren som minskat i massa..

Nästa anekdot från gymmet skedde i måndags, när jag var på ställets först gympass, ett boxpass. Till detta pass blev jag ihopparad med tidernas sämsta sparringpartner, en gammalt cigarettstinkande fläskberg som stank tobak. Inte direkt optimala förutsättningar för ett givande pass med andra ord. Det jag inte förstår är: Okej att man är ett fläskberg som vill lägga om sitt liv, men varför inte sluta med ciggen och lägga om kosten först? Att gå dit, slå två slag lösare än en liten flicka och sen inte orka hålla uppe padsen är inte okej.

Givetvis fick jag hybris efter måndagens pass och tränade en timme på gymmet innan jag gick in på gympasset idag. Gick allt annat än bra! Funderade även en stund över hur fan det är möjligt att klämma in 30 tränande kvinnor i en sal utan att någon ser bra ut. Sen kom jag på att gympasset faktiskt var i Australien, och det enda ögongodiset jag sett i detta landet har kommit från utlandet, vilket såklart kan förklaras med att engelsmännen som gett upphov till de flesta australierna är Europas i särklass fulaste ras. Nåväl fördelen med att befinna sig i ett land där flertalet är mer eller mindre fula är att man inte drabbas av någon direkt sexuell frustration, nackdelen är att det blir jävligt svårt att ta tag i jakten.

// Mastern

jobb boende samt separationer.

En av mina mål med att dra till Australien var att fixa utlandserfarenhet som låter flashigt. Det har jag fixat nu i och med att jag lyckats fixa mig ett kontorsjobb som på pappret låter flashigt. Att det sen i realiteten går ut på att kopiera filer från en databas till en annan och att en apa hade kunnat göra det (om bara apan vore läskunnig) behöver man ju inte nämna på framtida anställningsitervjuer utan man kan nöja sig med att konstatera att man jobbade med ett stort projekt inom telekommunikation.. ;)
Boende nära jobbet fixade jag idag, ty de senaste veckorna har jag och Mr Borsa bott i ett dubbelrum men nu när han ska iväg till en skidort och jobba i några månader så hade valet stått mellan sovsal i centrum med tågresor varje morgon eller att skaffa ett rum i förorten Chatswood där jobbet ligger. Om rummet kan sägas att man får vad man betalar för. För en egen lägenhet i Sydney får man pynta minst 10 lax i månaden så det alternativet var uteslutet, för ett fint rum i någon annans lägenhet blir det minst 7 lax. För ett sunkigt rum kommer man undan med dryga 4, vilket det fick bli, så en sak är säker, om det blir några tillfällen för matcher, så får jag göra allt i min makt för att spela på bortaplan!
Mr Borsa ska för övrigt i väg och jobba på en skidort, enligt honom själv älskar han att åka skidor och då jobbet dessutom är ganska lönsamt borde han vara jävligt nöjd! Sen är det jävligt coolt också, för hur många därhemma kan stoltsera med att ha jobbat på en skidort i Australien? ;) Hursomhelst är det viktigt med ett brejk då man hinner tröttna rätt kraftigt på folk man hänger med hela tiden, sen att några veckor hade varit att föredra framför tre månader, ja det är smällar man får ta..:)
// Mastern

RSS 2.0