Sauron och Kompani får vänta..

I tisdags log ödet mot mig maximalt. Jag fixa nämligen jobb och ligg samma dag, vilket med tanke på min fallierande träffsäkerhet får ses som ett mindre mirakel. Bruden var från Filippinerna, där jag på förhand hade fått höra av "The Korean Casanova" att filippinska tjejer hade en bättre inställning till sexuellt umgänge än andra asiatiskor. Detta visade sig stämma då jag inte kommit längre än hångel med någon av de andra. Att jag primärt är efter chippar härnere beror dels på att Sydney huvudsakligen består av såna, samt dels att jag Syratomten hade en tävling vem som kunde rasblanda först härnere. Eftersom bruden i fråga varken var särskilt snygg eller särskilt ful så har denna händelse varken gett mig ångest eller något lyckorus sen dess, men skönt att få in en träff då och då, då det frustrerar till max att ständigt bomma.

Med Filippinskan inräknad så är ställning för Australienturnen 1-1 mellan mig och Syratomten. Med tanke på att ST har underpresterat på kvinnofronten i hela sitt liv så är hans låga score för hittills i år inte otippat, själv är jag dock lite besviken på den fronten, men å andra sidan känns det som jag har ett bättre utgångsläge för karriär och på sikt snygg(a) kvinna(or) med kontorserfarenhet från Sydney, när jag kommer åter till Sverige.

Gällande jobbet så rör det sig om adminassistentjobb igen med kontrakt lagom tills mitt Visa går ut, skönt att slippa Saurons(Arbetsförmedlingens) onda blick ett tag till. Första arbetsdagen var dock väldigt udda och jag kände Saurons onda närvaro. För när jag kom på morgonen, så hade chefen inte skrivit färdigt anställningsavtalet ännu, så det skulle signeras på eftermiddagen. Men på eftermiddagen fick chefen sparken av en högre chef från högkvarteret som befann sig i Sydney för att sparka neråt. Då satt jag och var allmänt nojigt, då det vore en jävla otur att få sparken första dagen för en sån sak (Om man nu kan sparkas om man officiellt aldrig varit anställd). Hursomhelst dagen efter skrev den högre chefen från högkvarteret på kontraktet och stack vidare till något annat kontor. Så nu har jag jobb men ingen chef närvarande vilket är så bra som det kan bli..:)

Bland övriga händelser kan nämnas att mitt nya jobb avslutar min fotbollskarriär i den australiensiska korpen. Spelade i ett korplag för min gamla arbetsplats på måndagar vid lunchtid. Med sex mål och sex assist på sex matcher kan jag lätt hävda att jag var en bidragande orsak till att vi fick obesegrade genom lägsta korpserien! 

I Lasergame har jag inte lyckats slå min tidigare segersvit på 15 raka förstaplatser. Hade chansen att börja bygga på en ny svit igår efter att ha varit obesegrad hela förra fredagspasset, men uppenbarligen hade öl samma effekt på "The Korean Killer" som det har på Den Alkoholiserade DansLäraren, så han gick in och spöa mig några matcher igår högst oväntat! Ajja skönt för grabben att få uppleva sina första två förstaplatser i Lasergamekarriären!

// Mastern


Lasergamemästare för Norra Sydney!

För en månad eller så börja det gå dåligt för undertecknad och jag tog beslutet att inte skriva ett blogginlägg förrän det fanns någon positiv framgång att skriva om.

Det började med att jag fick besked om att jag inte fick förlängt på jobbet. Slutade den 19e Augusti vilket är en aning problematiskt då jag ska vara kvar i Australien till tidigast november då mina föräldrar kommer ner i mitten av oktober.

Sen dess har jag varit på tre jobbintervjuer och kammat noll, lustigt nog har bemanningsföretagen i Australien ett system där man skriver ett preliminärt anställningsavtal innan jobbintervjun vilket innebär att jag har två anställningsavtal men inget jobb. Lite jobbat har det dock blivit då Work and Travel Company har gett mig några ströpass på olika lager, men nu när man nästan kom igång ett tag och jobba på ett vettigt ställe i några månader vill man inte gå tillbaka till någon skithåla med någon surgubbe som skriker åt en att man ska flytta saker!

Har även hunnit med att fixa en massa dejter utan att få till några andra avslut än hångel som bäst, och jag är ju inte 15 längre, så det är ju rätt svårt att vara nöjd med..

Men så slutligen kom denna viktiga seger, även om den satt långt inne. Eller så långt inne satt den inte egentligen, vann alla kvalificieringsrundorna, och vann finalen med 5000 poäng men för undertecknad spelade nerverna mig ett spratt och jag varken vann, eller var nära att vinna en enda omgång individuellt.  Lyckligtvis var jag med i ett lag som bestod av ettan (jag) tvåan, fyran samt åttan på anläggningens leaderboard så det var en lagseger! Vann lite priser värda ett par hundra dollar per skalle om vi säljer dom, men det är inte det som är det viktiga utan faktumet att vi vann!

I övrigt så finns det en viss sannolikhet för att det blir legat i veckan då jag ska på andradejter med några av de jag fått hångla med. Den snyggaste av dom halvfaila igår, men kan fortfarande gå att styra upp, en annan av dem möter jag upp med på torsdag.

Har även en jobbintervju på fredag så i den bästa av världar får jag både ett bra jobb, blir Lasergamemästare och får ligga samma vecka. Jag tycker vi alla hoppas på att jag får leva i den bästa av världar denna veckan! Nåväl hursomhelst gött att en av tre redan är säkrad, det gör denna veckan bättre än snittet oavsett vad som händer!

// Mastern

RSS 2.0