Norrköping Nästa!

På onsdag bär det av på en tvådagars resa till Norrköping. Av oklar anledning samlar ett företag som säljer kassamaskiner och liknande produkter en massa potentiella anställda där istället för att bara komma ner och rekrytera. Hursomhelst så bjöd de på boendet men reseproblemet kvarstod. Det visade sig lyckligtvis att arbetsförmedlingen för en gångs skull var samarbetsvilliga å pröjsade resan! Inte nog med att de pröjsa resan de bjöd på en relativt bekväm resa med SJ istället för någon jävla skittur med Swebuss Express till halva priset där man haft fyra timmars väntetid typ.

Således blir det en solklar win-win situation:

Om företaget och jobbet suger så har man i alla fall fått en gratisresa och kan bocka av Norrköping från "städer jag besökt" listan

Om företaget och jobbet inte suger så har man både fått en resa och ett jobb.:)

Något som inte går lika bra är mina planer på att vinna ihop pengarna det kostar att hänga med på HAIS träningsläger. Har lite ont om likvida tillgångar så tanken var att sätta in en hundring på en pokersida och vinna ihop minst 3000 så man kan åka med. suttit X antal timmar och är för tillfället uppe i 200..Men vem vet vad som kan hända innan början på Mars? ;)

Slutligen när vi ändå snackar om spel och dobbel här jag ett Odds till er:

Kommer Mastern få sticka flaggan i den östgötska myllan?

Ja: 14,0
Nej 1,04

// Mastern

Torrperiod bekräftad och Masterns drogekvation.

Gårdagens utgång bekräftade att tidigares inläggs befarade torkperiod var ett faktum. Ingen katastrof i sig och som den som varit med i gamet ett tag vet så vänder det förr eller senare. Men å andra sidan finns det ingen anledning att dunka huvudet blodigt mot en vägg heller, så ställer in skorna för i år och satsar på comeback i januari!

Rockstar förvånade mig dock genom att vara sjukt sexuellt frustrerad över sin torka. Inte ofta man ser den grabben ragga när han är ute, vanligtvis hoppar han bara rundor så långt ifrån kvinnor som möjligt men igår gick han till anfall. Blev tillknäppt för honom likväl så han förde en två timmars gnällmonolog om hur trött han var på torkan under tiden som jag kollade på "Flickan som lekte med elden" En bra uppdelning eftersom gnällmonologer är sjukt tråkiga att lyssna på men den som är fri från synd kastar första stenen som det heter, så jag hade inte hjärta att be honom hålla käft..:)

En annan iaktagelse från igår var att jag trots en trippel X kombo där DÖDSDROGEN Etanol (C2H5OH) i folkmun alkohol var huvudingrediens inte märkte av någon större påverkan på min perception eller mitt humör. Således kan receptorerna i min hjärna behöva nollställas vilket såklart leder oss in på Masterns drogekvation:

Om Y < X = så är drogkonsumtion inte givande:

Y= upplevd humörförbättring/ njutning
X= Hälsoförsämring + relativkostnad (Hur stor andel av inkomsten som går till konsumtionen av vald drog)

Om man är nykter ett tag så återhämtar sig hjärnans receptorer vilket höjer värdet på Y vilket gör konsumtion av vald drog till en gynnsam deal! Vidare kan man i enlighet med Masterns drogekvation konstatera att tobak måste vara den sämsta drogen som finns. Tvingar in brukaren i ett livslångt beroende, ger minimal påverkan på Y men försämrar hälsan och kostar stora summor pengar.

Hur lång nykterhet jag behöver för Y > X går inte att avgöra på förhand utan får vila några veckor å sen gör en provsupning helt enkelt! ;)

// Mastern

Herrmiddag, Filmrecensioner och Nattliga Monologer.

Igår överraskade Mastern sina vänner Rockstar och JB genom att bjuda dem på käk. Maten var både vällagad och god så ingen behövde uppsöka sjukhus efteråt. Efter maten avnjöts några filmer när Baloo lite oväntat bjöd över sig själv. En kvinna på över 100 kilo hade blivit närgången å raggat en massa på honom varpå han insåg att fredagskvällen var förlorad och att Mastern crew var ett bättre sällskap.

Efter tolvslaget kom Baloo fram till att det faktiskt var en ny dag och att möjligheterna därmed var nya likväl så han begav sig av på jakt! De andra lirarna stannade i några timmar till och vi gick igenom lite klassiska minnen av fornstora dagar..;)

Nåväl filmerna som spanades var följande:

Jumper: Betyg 3 av 5

Ganska häftig film med en del luckor i handlingen. Klart sevärd men man dör inte om man skulle missa den.

The Punisher 2: Betyg 2 av 5

Svår att betygssätta egentligen; handlingen och skådespeleriet sög obeskrivligt mycket, men å andra sidan fick man två timmars relativt underhållande ultravåld, vilket räcker till ett godkänt betyg från Mastern.

När Mastern hade dejtat sin kudde i några timmar ringde en kvinna och väckte honom. I den bästa av världar är ett samtal 5 på morgonen en lördagsmorgon ett booty call från en överjordiskt vacker kvinna. I Masterns värld var det istället ett monologsamtal från en kvinna som bor typ 100 mil bort.

Efter tio minuters monolog drog monologkvinnan till med följande

MK: Vet du vad? Jag tror du tycker mycket om mig egentligen!
Mastern: Jaså säger du det?
MK: Ja för annars hade du inte svarat och lyssnat på mig i en kvart (visade sig att det var tio minuter när jag kolla samtallängden efteråt)
Mastern: Allright låter bra, men då säger vi det så är vi båda nöjda, kan jag få sova nu?
MK: Där ser du! Nu dissar du mig bara för att du tycker om mig så mycket!
Mastern: Eller för att klockan är 5 på morgonen och jag låg och sov?
MK: *Drar en jättelång och invecklad förklaring*
Mastern: Det kör vi på! Sov gott vännen!

Dagens läsarfråga: Ska jag köra en MK mot någon i natt?

// Mastern

Mysteriet tätnar och torrperiod på ingång?

Tog ett snack med brorsan om den Hete Bruden igår som sa sig känna honom. Svaret minskade inte på konfunderingen, ty han hade inte en aning om vem hon var.  Den som kommer med ett rimligt svar på gåtan förtjänar sannerligen ett bloggomnämnade!

Framåt eftermiddagen fick jag även ett mystiskt svar på en jobbansökan. "Vi har inte mött dig, men vi ser direkt att du är rätt man för jobbet, kommer du till Norrköping på onsdag så är du anställd"

Två frågor dök genast upp i min skalle:

1: Vilket företag anställer folk som de inte har träffat?
2: Varför har man kontoret i Norrköping om man söker folk i Helsingborg?

Sjukt skumt är det hela men har mitt tillvägagångssätt klart: Om Arbetsförnedringen bekostar resan upp till Norrköping så kan det vara en spännande tripp att åka på oavsett vilket och då åker jag. Att själv hosta upp 1500 för en tur och returbiljett till Norrköping för ett mystiskt säljjobb som kassaapparatsäljare är jag inte fullt lika sugen på, så då hoppar jag nog det hela!

Slutligen befarar jag att jag hamnat mitt i en torrperiod! Mycket talar för att ödet spelar mig ett spratt för tillfället, till exempel gårdagens händelse att man ser lökig ut som fan och det kommer en het sak och pratar med en, men när man såg anständigt ut idag på Villan så kom det inte en jävel.

Ja just det Villan ja: Säsongsdebut på detta etablissemang.. Var inte särskilt spännande men det ska för all del inte Villan få skit för, känns inte direkt som att man satsar helhjärtat på en kväll om man först tränar fotboll fram till tio för att sen släpa sig över till förfesten man är bjuden till. Man kommer efter helt enkelt och är i princip nykter när de andra hållt igång i flera timmar!

På villan hände i princip bara en intressant händelse. Pellegus hade ett ragg på G och hennes väninna var fast besluten att cockblocka vår vän. Mastern kallades in för att för att avleda uppmärksamheten så att Pellegus fick till det och med lite tur själv få till det också. Det gick inte direkt vägen, kvinnan verkade till viss del sugen på Mastern, fick hennes nummer och lite sånt men hon verkade betydligt mer sugen på att äta och cockblocka Pellegus. När det visa sig att Max var stängt satte hon sig således ner på en parkbänk å sura istället, ett hopplöst fall för Mastern att vända!

// Mastern

Konfundering till max!

Nyss hemkommen från ett nattligt gymbesök (Gymformen efter 10 på kvällen är usel så det är inget att rekommendera) där en väldigt förvånande händelse inträffade!

På väg in till gymmet passerade jag kön till Pascha där en het sak rak ropade på mig.

Het sak: Hur är det med din bror?
Mastern: Öh min bror? Vad är det med honom? :S
Het sak: Ja alltså *brorsans namn* hur är det med honom, det var längesen man såg honom..
Mastern: jaha, du är en gammal skolkamrat till honom eller nåt? Jovars det är väl bra med honom, vad är det för evenemang ikväll? Gymnasiedisco?
Het sak: Nej för fan jag är 19.
Mastern: Jaha??? *Såg helt frågande ut*
Het sak: Jaja men vi ska in nu du får hälsa honom så gott!
Mastern: Öh jo det kan jag göra, vem ska jag hälsa honom från?
Het sak: Va! Känner du inte igen mig? *säger ett namn*
Mastern: Okej, ska hälsa! Ha det gött!

Här har vi alltså ett av de större mysterierna i modern tid! Hur kan min 16 åriga bror vars vänskapskrets består av lirare som Juden, Mongot, Stinkaren, Damparen och Tocken (hans namn på dem, inte mina bloggnamnen eftersom de av uppenbara skäl aldrig står med i bloggen) känna en het 19 åring. Och hur känner jag henne? Många frågor som den vackra varelsen förhoppningsvis besvarar på Facebook!

// Mastern

Havererad tennisform och leverans till sist..

De senaste veckorna har min tennisform som stundtals var god i somras havererat fullständigt. Enda räddningen har varit att motståndaren varit min fader så jag har tagit hem matcher på kondition till slut. Den läsare som är allmänt kass på tennis men har bättre kondition än min fader har således en utmärkt chans att betvinga Mastern i denna ädla sport för tillfället, så tveka inte att komma med utmaningen!

För övrigt kan nämnas att min och Rockstars leverans från ND slutligen dök upp idag.. Den som väntar på nåt gott så att säga. Med samma resonemang borde det komma snygg leverans på kvinnofronten snart, men den som överlever får se.:P

Slutligen önskar Mastern en kraftigt förhöjd växthuseffekt så att man slipper pissvinter större delen av året!

// Mastern

En spark i skrevet och en kräsen usel skytt...

Vaknade i morse med mysbånge och ljusa utsikter för dagen. Men ljuset varade inte så länge, Min mobil pep och jag tvingades ur sängen för att kolla orsaken:

Ett långt, böligt och invecklat SMS som kan sammanfattas med "Tyvärr jag kan inte träffa dig idag, jag kom på att jag vill ligga med mitt ex!"

Tredje gången denna månaden jag blivit cockblockad från snygg sak på grund av att saken kommit fram till att den föredrar att knulla med sitt ex.. Blev sjukt lack!

Sen visa det sig att fyra av sex tilltänkta supepolare sjukskrev sig från kvällens supande så att Jag och Baloo blev de enda fylleristerna.. Inget dåligt team i sig, men kass förfest blir det likväl på så lite folk!

Inför utgången satte Baloo upp tre mål för oss:

1 Ligga
2 Snyggt
3 Prata med minst 5 kvinnor under kvällen

Av oklar anledning så bet inte spriten på Mastern så de kvinnor som såg ut att vara sugna såg direkt för jävliga ut. Svekfulla flaskjävel du ska göra intresserade kvinnor attraktiva!

Framåt tre på natten hade inte ens mål tre uppfyllts men då tog jag till mitt hemliga vapen: Jag stack hem och hämtade hatten! ;)

// Mastern


Psychonutblandning, misslyckad comeback, psykbryt...

I onsdags var det dags för undertecknad och Rockstar att prova den ökända psychonutblandningen. Rockstar fann den sjukt cool och fick åka runt i ett rymdskepp och besöka guds kommandocenter. Sen kom han ner som frälsare och blev hyllad av massorna. Mastern å andra sidan fick halsen uppsliten av en blandning av Lucifer och en Vampyr, hamnade i vampyrens otrevliga slott och blev jagad av elaka zombier. Inte lika kul! Sen låter musiken helt horribel på Psychonutblandningen också.. förvrängda röster med skitlåg pitch och en massa kyrkklockor och liknande kommer på något vis med i låtarna också!

Masterns betyg på Psychonutblandningen: 1 av 5
Rockstar: 4 av 5

Igår var det dags för innebandycomeback för Mastern. Gick kasst och tränaren förklarade att jag behövde höja mig en hel del för att bli uttagen till laget. Eftersom hela tanken med innebandycomebacken var att få spela matcher eftersom det inte blir spelat fotboll förrän i april så rök där hela syftet med en satsning, särskilt som innebandyträningarna krockade med fotbollsträningarna.

Slutligen kan nämnas Rockstars psykbryt på dagens innebandylir. Om det var en fördröjd reaktion på psychonutblandningen eller om det berodde på sexuell frustration framkom inte, men han slog sönder sin klubba (som han köpte tidigare idag) och stack hem. Undertecknad blev träffade av splittret från klubban men kom lindrig undan eftersom ett skrapsår på sidan av magen mest är en kul grej som svider, medan det vore värre om den träffat i huvudet (fult med ett sår i fejan) eller skrevet (ofattbar smärta) Slutsats av Rockstars psykbryt: Alla har en Chewbacca inom sig..;)

// Mastern

two down, two to go!

För att råda bot på att Mastern ragg i år kan klassas som skadat gods både utseendemässigt och personlighetsmässigt, så har undertecknad formulerat en ny strategi! Istället för att föreslå att potentiellt ragg ska komma till Mastern HQ och utbyta kroppsvätskor så har jag valt den mer gentlemannamässiga vägen att bjuda dem på fika på något cafe.

För att det ska bli omöjligt att förlora på detta koncept har jag valt att ingå följande vad: "Att träffa fräscha kvinnor på tu man hand vid minst fyra tillfällen under en månad, samtala med dem och inte försöka få dem i säng"

Detta vadet går alldeles utmärkt än så länge och halvvägs in på månaden har två fikor genomlidits!

Fika 1: Bruden tjatade om sitt ex i 1½ timme!

Fika 2:  Bruden kom 50 minuter sent, och pilla med mobilen större delen av tiden, tills Mastern insåg att han var tvungen att bege sig annorstädes!

Fortsätter nämnda trend vinner jag åtminstone vadet!

Övrigt: Käkade sjukt nice buffe med föräldrarna för att fira att farsan lyckats casha in 4000 spänn på att sälja några gamla playboytidningar han hittat på farfars vind. Vem säger att snusk inte lönar sig? ;)

// Mastern




Arbetsförnedringen slår till igen!

Tankarna för denna måndagen var att den skulle bli bättre än vad helgen varit: De tankarna sköts i sank så fort jag visade mig i Arbetsförnedringens(förmedlingen) lokaler. Bara av att befinna i närheten av denna vidriga myndighet  får självkänslan att rasa ner i det ultimata loserträsket. Sen kom jag in till en jävla handläggare.. Det enda hon hade att säga var:

"Ja men om ligger i och bönar och ber hos diverse företag kanske något av dem låter dig jobba gratis i tre månader, vi ses om två veckor se till att ha styrt upp tills dess"

Jävla kärring hur fan kan hon ens få betalt med tanke på att hon inte gör någon som helst nytta!

// Mastern


En storsint gest av Mastern, en satkärring utan dess like, konsten att se något dåligt i något bra...

Förra veckan hade undertecknad flyt med ett dubbelbokat pass som medförde att jag fick betalt för att festa. Igår hade en kollega flyt då ytterligare ett pass var dubbelbokat och denne fick betald ledighet på Masterns bekostnad.. Inga problem för mig, men blev lite småsur på att den snåljåpen inte mutade mig. Hursomhelst storsint som jag är tog jag inte illa upp eftersom jag inte förlorade på det hela.

Trodde för en stund att ödet betalade tillbaka min storsinthet när det visa sig att även nästa pass var dubbelbokat (vad är det för tjommar på kontoret med noll koll egentligen). Nu visa det sig dock att min kollega Solbritt Brun var en häxa av det värsta slaget! Med en tvättäkta häxa inom synhåll de närmaste 2½ timmarna kände Mastern ett stort sug efter att ta upp 1700-talets sedvänja med att bränna häxor på bål. På den tiden hade jag blivit hyllad som en hjälte, nuförtiden hade jag blivit dömd till livstid på Kumlabunkern, vissa saker var bättre förr!

Slutligen:

Kvinna på MSN: Hej jag har en sån fruktansvärt ångest idag...
Mastern: Jaså? låg du med ett skabb i natt!
Kvinna på MSN: Nej han var riktigt snygg!
Mastern: ???
Kvinna på MSN: ja av att ligga snyggt började sakna mitt ex som det varit slut med sen tideräkningens början.
Mastern: Sicken skitstövel, han har förstört dig för andra män! :D

Med ovanstående konversation framkommer det med all önskvärd tydlighet att med fel inställning kan även något positivt bli något negativt.. Lärdom till alla bloggläsare: När ni ligger snyggt, skit i å tänk på era ex!

// Mastern


Backstreet Boys comeback och "fredagsmys"

Igår hade Rockstar kommit fram till att det behövdes en förändring i hans look för att bryta den eviga torkan i hans liv. Han lösning: Skaffa en Backstreet Boys frisyr.

Odds: Får Rockstar ligga i år?

Ja: 8,0
Nej 1,20

Med jobb både lördag och söndag framför mig, fann jag det dumt att dejta vare sig flaskan eller Den Keltiske. Istället testa jag OLW-s värdelösa koncept "Fredagsmys" på ren svenska att sitta och fetta i sig en massa chips framför Teven! Recension för denna aktivitet:

1 av 5: Totalt värdelös loseraktivetet som en stor del av folket ägnar allt för mycket tid åt vilket medför fetma och allmän tristess, vidare OLW bli stämda för felaktig reklam eftersom det inte finns någon som helst mysfaktor i fettande!

// Mastern

Potentiell lärjunge, Ett angrepp från kommunismen och vikande läsarsiffror...

Häromdagen visa det sig att Direktören eventuellt var intresserad av att ta ett snack med Den Keltiske och Grabbarna. Orsaken var att han inte hade fått ligga snyggt sen i somras, och därmed tyckte att fantasigudar verkade intressantare än "OK" kvinnor. Det kan behövas ty som profeter måste Mastern och Rockstar räknas till de mindre framgångsrika, då vi enbart skrivit 3 sidor hittills och dessa inte har fallit de otrogna i smaken!

Tidigare idag blev jag angripen av kommunistpesten via telefon. Kort och gott ondskans lakejer i form av Radiotjänst..  För en 70 årig tant indoktrinerad i kommunismens bojor verkar det säkert rimligt att alla tvingas betala 200 spänn i månaden för "fri television" men i mitt tycke får kommunisterna göra som alla andra betalkanaler och ta betalt av dom som vill ha deras undermåliga produkt. Är man av denna åsikten svarar man "Jag har ingen TV!" när häxan på andra sidan luren frågar "Vem ska jag ställa räkningen till då?!"

Slutligen kan det rapporteras att bloggen läsarsiffror har gått åt skogen sen jag sluta ha en länk under MSN-namn. Orsaken är att jag vill spräcka min spraydatenolla och ligga snyggt för första gången i år. Det underlättas enligt alla vetenskapliga rön om det råder lite mystik kring min person i deras ögon!

// Mastern

meningslös intervju, ett harmlöst stick, och ett ointressant pyramidspel..

Idag var det en klassisk Deja Vu, nämligen när man besöker en anställningsintervju där det är uppenbart att de redan funnit sin kandidat och betar igenom de andra i rekordfart för skenets skull. Sådär lagom spännande!


Sen dags för Influensavaccinering. Tycker verkligen medierna blåst upp det hela till löjliga proportioner, dör fler i trafiken varje dag än vad som dött av svininfluensa sammanlagt typ. Däremot bangar man såklart inte ett litet stick som med 90 procent sannolikhet sparar in en veckas sjuka åt en..:)

Slutligen var det dags att besöka en lagkamrat. Han har skickat diverse mystiska SMS hela veckan vilket fick mig att tro att det var något olagligt han hade i åtanke.. Det visade sig vara ett pyramidspel med energidryck. Personligen har jag ingen större lust att spendera 1500 i månaden på energidryck och eftersom jag inte känner 10 andra som gör det heller, så kan jag inte tjäna på konceptet.. Men visst drycken var betydligt godare än Red Bull och sån sliskig sörja så hade jag haft pengarna hade jag nog gett det ett försök

// Mastern

Bolljakt 1 - Gym 1

Idag hände något som inte händer var vecka! Jag sket i fotbollsträningen och stack till gymmet istället! Orsak: Hur motiverande är det att springa runt i ett kallt pisseregn i flera timmar för att jaga en boll?

Efter en inte alltför lång stund på gymmet kom jag på att det var Stampusvolleyboll på måndagar. Vanligtvis är jag väl ingen större fan av denna sport, men roligare än att frysa ihjäl på en fotbollsplan i november och även roligare än att lyfta någon jävla vikt på gymmet!

Slutsats:

Bollsporter 1- Gym 1

// Mastern

Kapitel 3 färdigt..

Igår ägna jag några timmar åt att skriva kapitel 3 i manifestet. För den som vill läsa det så klicka på följande länk!

www.denkeltiske.blogg.se

// Mastern

Inspirationsåterkomst, Ett tecken från ödet, Inte särskilt legendariskt

Efter dagens inställda innebandylir begav sig jag och Rockstar till Bryggaregatans för att fira av en bekants födelsedagsfest.. Det var bara en hake; Mastern var tvungen att vara nykter och sticka redan vid nio ty nattpass på jobb väntade. Rockstar å sin sida satt bara tyst på en stol och tyckte uppenbarligen synd om sig själv.

Lagom till att Mastern och Rockstar skulle sticka dök det upp ett antal heta brudar och Mastern kände genast att inspirationsbristen hade lagt sig och att det var en satans jävla oflyt att man hade jobb att gå till så att dessa vackra varelser inte gavs möjlighet att socialisera med Mastern. I samma veva gav jag även Rockstar ett heligt löfte på min heder osv, att inte ligga fult mer i år!

Lagom till jobbet visa det sig en lustig slump som jag tolkade som ett tecken från ödet.. Kontoret hade nämligen gjort en tabbe och skickat två personer till att räkna ett tågsätt. Visst det är trevligt med sällskap men jävligt dyrt och onödigt för deras del. Då kom jag på den uppenbara lösningen: Jag erbjöd min kollega en hundring om han blev kvar på tåget och räknade så att jag kunde festa istället.  En uppenbar Win-Win situation: Han fick en hundring från ovan och jag får betalt för att inte jobba! 

Hursomhelst så blev det och jag begav mig åter till Bryggaregatan med förhoppningar om att det skulle bli en legendarisk utgång!

Händelser:

Lite otippat var Miss Andersson på plats med sitt crew!

Tyvärr var jag distraherad och kunde inte lägga in en fullskalig offensiv på de vackra varelserna jag hade sett tidigare på kvällen!

Hade jag varit Pellegus (han som fyllde år) hade jag fått tvärdamp på den allmänna nerskitningen och trashningen av hans lägenhet som skedde, som en observatör var det dock rätt underhållande:

Begav mig till Club Pascha med Ms Andersson och crew eftersom vi hade fribiljetter dit, otippat nog var där gott om folk, bra tryck men som väntat kass musik!

Inne på Pascha saknade jag några av mina Usual suspects samtidigt som jag blev trött av allt ickejobbande, så stack hem rätt tidigt!

Summa summarum

nettointäkter: 400 (skickar såklart in timrapport för de fyra timmarna vilket blir dryga 400 netto med OB osv)
nettoutgifter: 250

Plus 150 spänn på en utekväll är inte fy skam men synd att den inte blev så legendarisk som jag ett tag trodde den skulle bli!

Ska ha med en drös visitkort ut nästa gång, då det fåtal jag la ner i kavajfikan tog slut momentant!

// Mastern

Facit på gåtan...

I föregående inlägg publicerades följande gåta:

"Gåta: Du får välja att bli instängd en grupp bittra feminister eller med en grupp en arga lejon, vad väljer du och varför?"

Fick in många fina svara på föregående inläggs gåta. Alltid spännande att se hur människor tänker, hur som helst detta var Masterns tilltänkta svar

"Lejonen: Dem har du åtminstone rätt att skjuta i självförsvar!"

// Mastern

En Legendarisk Historia, 50 spänn för en Cola, En gåta i världklass!

DFHH fick inte oväntat spel på undertecknad efter Baloos SMS och vräkte ur sig diverse obsceniteter och hotelser på MSN innan Mastern fann blockeraknappen kom användbar, inget konstigt i sig.

Men här kommer det roliga:

DFHH-s SMS till Mastern: Din jävla skitstövel tror du att jag är någon hora du bara kan skicka runt sådär?! Du bråkar med fel tjej, akta dig annars ligger du jävligt pyrt till!

DFHH-s SMS till Baloo en stund senare: Du jag känner mig lite ensam, har du något emot att jag kommer förbi och sover hos dig i natt?

Den som inte ser humorn i det hela är det ett allvarligt fel på! :)

Under de 12½ timmarnas tågresande hann jag även med att ringa Rockstar:

Rockstar: Du låter så lugn tyst och dämpad, inte alls som vanligt
Mastern: Tja jag är på jobb och häromveckan så fick en kärring damp på mig när jag snacka i telefon och började slå på mig med en tidning, så jag håller en låg profil.
Rockstar: *asgarv* Den historien måste du ta med i bloggen!
Mastern: Se det som gjort!

Hade även en timmes paus i Köpenhamn, som jag tillbringa med att dricka en Cola på Olearys... När jag insåg att danskjäveln skulle ha 50 spänn för en läsk höll jag på att få damp men lugna mig markant när hon ställde fram en skål popcorn också..:)

Sista turen för dagen lyckades jag för övrigt få en bitter feminist att dampa på mig, anledning var att jag återberättade historien i början av blogginlägget för min broder via telefon.:) Då jag insåg att det står "räkna passagarna" och inte "reta upp bittra feminister och annat otyg" i min tjänstebeskrivning så jag avfärdade den bittre FI-medlemmen med följande mening "Jag respekterar dina åsikter, men dom intresserar mig inte..." Feminist tystad!

På grund av konflikten med den bittra feministen på tåget kom jag även på en gåta att skicka ut till braintrusten för att se om någon hade huvudet på skaft:

"Gåta: Du får välja att bli instängd en grupp bittra feminister eller med en grupp en arga lejon, vad väljer du och varför?"

Inkomna svar:

DSP "Lejonen, de snackar inte så jävla mycket utan handlar direkt!"
Mazze "Feministerna, för att jag gillar kvinnor"
Draken "Jag skulle nog välja lejonen för dom kan man tämja, å andra sidan har människan uppfunnit öronproppar som hjälper mot feministerna, så jag vet inte riktigt =P"
DTP "feministerna lätt: Dels tror jag att överlevnadsoddsen är högre där, plus att feministerna skulle nog förr eller senare bli sugna på kuk. och då får man knulla eftersom man är ensam kille"


Gåtans lösning kommer i nästa blogginlägg! Håll tillgodo!

// Mastern



En glidig kväll och ett angenämt problem.

Kvällen har utvecklats bättre än väntat. Av oklar anledning hade kontoret skickat tre personer att räkna samma tågsätt fram och tillbaka till Åstorp i dryg fem timmar. Han ene drog till med att han skadat foten och stack hem direkt medan jag och Glaslirerskan ringde och bad om direktiv.. Direktiven var glasklara och underbara

"Ja men dela upp passet mellan er ni får ändå betalt för hela tiden eftersom vi gjort fel."

med andra ord jobbar man 2½ timme och får betalt för 5 timmar vilket är sjukt glid..:)

Fördel två var att jag fixa Glaslirerskans nummer, eftersom vi ska byta siffror om några timmar..

Glaslirerskan är för övrigt en solklar möjlighet att blir årets första snygga erövring, kroppsspråket säger sitt! :) Sen finns det ju såklart en hake, hennes verbala språk tjatar om något jävla ex som är kung i bingen bla bla bla. För jävligt med sånt! Är snygg kvinnovarelse attraherad av Mastern ska hon följa den impulsen och skita i sitt jävla ex!:D

Hur som helst detta behöver styras upp: Det högsta rådet har kommit fram till följande angreppsstrategier.

Supa ner Glaslirerskan:

Första tanken var att detta kunde vara 50 / 50 alternativ men sen kom jag på det tredje sannolika utfallet "skrevspark"

Möjliga utfall:

Ligg : I den bästa av världar det gjutna utfallet

Skrevspark : Ett inte allt för osannolikt utfall.

"Bra vän" cockblockad för all framtid: Ett fruktansvärt utfall, hatar "nära men ändå så långt bort" känslan!

Bjuda Glaslirerskan på middag och lyssna på tjatet om exet

Givetvis var det en kvinna i braintrusten som kom med detta ofattbart dåliga förslag!

Möjliga utfall:

Ligg: Denna metoden har sällan prövats och aldrig lyckats för undertecknad, men i teorin kan den väl funka.

"Bra vän" cockblockad för all framtid: Enorm sannolikhet då goda gärningar brukar straffa sig självt!


Dags för läsarna att tycka till: Bästa förslaget kommer att testas i skarpt läge!

// Mastern


Torr humor och jobbig dag..

Igår mötte jag på en gammal klasskamrat på tåget..

Mastern "Ja är du ihop med *namn* fortfarande?"
Gammal klasskamrat "Ja faktiskt, varit det i dryga två år nu faktiskt?"
Mastern "Ja du bör ju ha koll på tiden, annars råkar du väl illa ut?"
Gammal klasskamrat "ja annars får jag bakläxa"
Mastern "Ja och bakläxa gillar man bara, om man pluggar till bagare"

Efter detta rekord i torr humor lätt jag den gode mannen vara och "jobbade" vidare!

Av oklar orsak lyssna jag för övrigt på min kropp igår när jag kände mig småkrasslig, och lät bli att jaga fotboll.. Det beslutet fick jag ångra för sen var jag för rastlös för att somna på natten.

Denna dagen kan kort och gott sammanfattas som dryg.. Började med 7 timmars jobb, en misslyckad arbetsintervju ute på ICAbunkern (som inköpare inte lagernisse) och snart ett 5 timmars arbetspass till.. 12 timmar jobb och en misslyckad arbetsintervju, man kan ha bättre dagar!

// Mastern

Mastern match making management..

För en stund sen konstaterade Baloo att det såg ut att bli en torrperiod framöver. Mastern vore inte en sann och god vän om han inte gjorde sitt för att skapa regn i den öken som höll på att uppstå hos en nära medmänniska. Min första tanke var att ge Baloo DFHH-s nummer och formulerade följande SMS "Mastern ville skicka stafettpinnen vidare, och jag hans vän Baloo antog utmaningen, är du på?!" :) Om det blir vinst på lotten återstår att se men för egen del ticka det inte helt otippat in ett Hotfullt SMS en kvart senare.:)

Hur som helst har jag ändå gått plus idag, ty de snygga sakerna från Tivvan som med väsande röster påminde om "ungersk afton" på tivvan häromveckan visade sig inte vara så förbannade som det såg ut att vara, det kunde jag konstatera när jag av en slump snacka med en av dem på MSN..:)

Således Mastern upprätthåller balansen i sitt liv: När några misstänkta försvinner, fixar han in nya..;)

// Mastern

Anställningsintervju till Pumphuset..

Idag var jag för ovanlighetens skull på anställningsintervju till Pumphuset. Intervjun hölls på Mezo och varade i 1½ timme. Personligen föredrar jag provspel men erbjöds bara intervjun och då får man göra sitt bästa. Slutar det hela lyckligt då? Troligtvis inte.

Lite lustigt nog så ringde de och erbjöd mig en anställningsintervju till ett arbete timmen innan pumphusintervjun. anställningsintervjun är på onsdag och där får man hoppas på större framgång eftersom den helt klart är den viktigaste av de två!

Övrigt: Bolljakt i kväll i det svinkalla regnet, vilken idiot går ut i den kylan frivilligt kan man fråga sig, och det uppenbara svaret är att Mastern är en av dem..;)

// Mastern

En nykter november?!

Sist Mastern hade en nykter månad lät omgivningens utlåtande så här "Är du helt dum i huvudet eller? Ska du vara nykter kan du väl vara det i november eller någon annan skitmånad och inte mitt i sommaren?!"

Den som uttalade sig hade några rätt; november är en skitmånad och man kan lika gärna ägna den åt nykterism! Sagt och gjort så ringde Rockstar och tillfrågades om han ville ägna november åt nykterism så att vi har utvilade levrar och mycket motivation till december som årets grand finale.. Svaret löd:

"Ja det är väl inte den dummaste idén jag hört från dig, men tror inte jag kommer palla hela månaden, har trots allt en 3 liters Jeltzin hemma som ser ut att sakna mig!"

Hur som helst, för Mastern väntar en uttorkning av levern, förhoppningsvis har alla kvinnor glömt bort mig om en månad när jag gör comeback!

Övrigt:

Av oklar anledning var jakt på plastig boll inställd så fick inte springa bort min bakfylla..

När jag inte fick jaga plastig boll, hade jag inget motivation att se FC Helsingborg jaga plastig boll heller

HIF ställde in skorna som vanligt i höst och slutade åtta i allsvenskan men Solnatattarna tog hem skiten.. Skandal!

// Mastern

En lagmiddag med några Highlights.

I afton var det så dags för HAIS lagmiddag ombord på Aurora!  Klubben sponsrade med 200 per skalle och en middag med en dricka kosta 300:- så det var en okej deal att pynta en hundring för käket. Som alltid när man pyntar upp för en fin middag så frågar man sig varför man inte gick till "ät så mycket du kan" slafsbuffén för 59 spänn istället, eftersom fina namn och högt pris allt för sällan är synonymt med god mat utan vanligtvis innebär att maten är dekorativt upplagd på tallriken och köttet dåligt genomstekt!

Hur som helst, efter några timmar på Aurora nådde vi Helsingborg och Stinsen där Mastern uppmärksammade att de monetära resurserna började sina. Gjorde det enda raka och överlät det hela åt ödet i form av en Jack Vegas maskin. Efter att ha lyckats med bedriften att trippla tre gånger i rad (Chansen är 1/27 att det ska lyckas) hade jag några hundra på fickan och konstaterade att det uppenbarligen var ödet att jag skulle hänga med några timmar till!

Nästa anhalt blev Zoo Bar där hela laget blev förbluffade över hur Paki(stan) hade lyckats fixa en riktigt het brud! Det kan uppenbarligen inte bero på fotbollskunskaperna då han typ är kass.  Tyvärr gäller inte regeln (sämst i laget = snyggast brud) generellt för då hade undertecknad också fått ligga snyggt, och det händer ju inte vart år!

Paki 1 - Mastern 0

Nästa anhalt blev Harrys där Paddan lyckades fjäska in oss gratis! Därinne fick jag rapporter om att Mackan hade blivit indragen på dass av en italiensk MILF som ville lukta på dyrt pulver och knulla med honom på dass. Den jävla mesen hade visst fått kalla fötter å sprungit å gömt sig! Hur man kan missa en sån deal, övergår mitt förstånd, så det måste räknas som ett grovt självmål!

Mackan 0 - Mastern 1

Slutligen skulle jag visa Mackan hur man raggar brudar genom att gå fram till några vid ett bord.. Detta gick bra i fem sekunder sen vällte den blåste bruden ut sin dricka, beskyllde Mastern för sin egen klumpighet och krävde Mastern på en ny dricka vilket tömde Masterns plånbok!

0230, tom plånbok och en ingen kvinnlig fägring i sikte betyder hemgång.. Tyvärr stängde jag av hjärnan lite för tidigt, ty när snygg sak utbrast "Vad snygga byxor du har!" på hemvägen, avfärdade jag detta med "Aha tack så mycket, du får ha det så kul ikväll"... Några hundra meter senare kommer jag fram till att det uppenbarligen inte var min kväll ikväll heller!

// Mastern

RSS 2.0