Läge för en ändrad strategi, sjukt skum tillfällighet, samt lite bättre än Tomten

Vårt ädla försök att sätta brudar i Australien har hittills stött på en väldig svårighet, folk dricker för dåligt här borta. Bakgrunden är att i Sverige är det en bra ide att supa sig dyng när man ska ut och härja för i Sverige är de andra också dyng, och enda raka sättet att kommunicera med ett fyllo är att själv vara ett. Men här har taktiken floppat stenhårt då nyktra brudar i allmänhet tycker fyllon är dryga och ocharmiga med konsekvensen att den enda som vill snacka med en hela tiden är vakten som ifrågasätter påståendet att man bara druckit några öl..

Dags för nykteristraggande helt enkelt, går det på nätet borde det gå på krogen.

Det såg länge ut som om februari 2011 skulle vara månaden som både ST och min broder fick ligga, men ST levererade inte och har till råga på allt drabbats av en klassisk fix, med snack om känslor hit och dit. Detta hade man väl kunnat köpa om han vore dyng men hans blå bollar har fått honom att anpassa sig till den inhemska kulturen och mesdricka.

För att köra ett odds:
ST har dejtat en brud i två veckor, hon sticker hem om tre veckor, hans enda försök att få med henne hem för att umgås avslogs med att hon "behövde mer tid" Kommer ST få sätta bruden?
Ja: 2,80
nej 1,45

Något som är långt mycket mer osannolikt än att ST faktikskt får trycka dit den är min nye rumskamrat. En småbögig Japan som lärt sig svenska för att han gillar Mumintrollen!

Okej, småbögig och Japan är väl en rätt rimlig kombo men vem fan utanför Sveriges gränser lär sig svenska frivilligt, särskild med motivet "att Mumintrollen är favoritserien" Extra kul i sammanhanget är att Mumintrollen är en finsk serie..:P

Slutligen lite skryt. Från och med i morgon kommer jag inte gå i samma klass som ST längre då jag var för bra för honom och hamnade i "Advanced" klassen efter att ha spikat några prov. I och för sig känns ett diplom från English Language Company om möjligt ännu mindre användbart än en magisterutbildning i Service Management men på den ljusa sidan kan nämnas att det åtminstone inte tar fyra år att införskaffa.

// Mastern

Surfing, principätande, samt faran med att önska sig fel saker...

I lördags tog jag och ST några surflektioner eftersom vi befinner oss i Australien och surfing känns som något man bör prova på. ST hade mest surfanpassad frisyr av oss och surfade bäst av oss också, så allting var som det borde vara. En äkta bonnbränna fick man också eftersom vi surfaade i våtdräkt så nu har man bränna på armar och ansikte i alla fall..

På söndagen såg jag en annons om pizzabuffe och fri dryck mellan sju och åtta på en pub för bara 5 dollar.  Det lät för bra för att vara sant och delvis var det också, då erbjudandet var flyttat till mellan nio och tio. De två timmarnas dötid slogs ihjäl på närmaste Burger King, och efter dessa timmarna blev det inte ätit mycket pizza även om jag lyckades trycka i mig några slicar som en ren principsak. Men nästa söndagskväll då jävlar!

Idag hände för övrigt en sjukt underhållande grej, bruden som ST svansat efter på sistone lät meddela att hon hade en överraskning till honom. I hopp om att äntligen få till det stack han så klart dit bara för att få reda på att överraskningen var att hon inte ville ligga, men att hon däremot gärna tryckte psykadeliska droger med honom på en strand, ett sjukt resursslöseri.

Extra kul i sammanhanget är att innan vi stack till Australien så sa han att en av hans drömmar var att hitta en snygg brud som ville syra med honom på stranden,  Nu har han hittat en, men får inte ligga och har inte ens tillgång till Vitaminer, stackars sate, lärdomen är att man ser upp vad man önskar sig helt enkelt...:)

//Mastern

Två lösa kanoner i byggnaden...

Idag besöktes Lasertaganläggning 1 i Sydney. nämligen den närmaste. Första rundan gick programenligt och jag vann stort. Andra rundan rasa mitt game och jag hamnade i mitten. Tredje rundan höll jag på att få totalt psykbryt. För i motståndarlaget fanns en äcklig brittjävel som jaga efter mig hela tiden och sabba mitt game..Först gav jag honom en lätt knuff och sa "Don't chase me!". Men äcklet fortsatte jaga efter mig som besatt. till slut lacka jag och och sänkte äcklet med en knuff och börja skrika på honom. Lyckligtvis fatta han poängen, för jag var så nära att slå ner idioten om han fortsatt. Lite Loose Cannon varning på det.. ST var skitkass alla rundorna, vilket berodde på att han suger och på att han är för fredlig i sinnet nu när han tror sig ha snygg fitta inom räckhåll!
Om stället kan sägas att det hade bättre utrustning än det i Helsingborg, men att de tryckte in för mycket folk på för liten yta.
Lös kanon nummer två är den minst sagt labila spanjacken i huset som hädanefter kommer omnämnas loose cannon (LC) i bloggen. Där har vi en snubbe med nerverna minst sagt utan på kroppen som konstant känns nära psykakuten.
Igår var det för övrigt meningen att jag skulle bevittna en showdown mellan ST och LC då båda skulle till samma ställe som brasilianskan som de båda raggat på. Det hade varit en intressant kamp mellan mannen som inte raggar på någon och aldrig får ligga och mannen som raggar på allt som rör sig och aldrig får ligga. Olyckligtvis slängde den sistnämnde in handduken redan innan kampen kommit igång för att istället ragga på tjockisbruden som av oklar anledning dykt upp och jävlats med mig de senaste två gångerna jag varit ute.  Jag meddelade att han skulle rövknulla tjockisen som hämnd för all irritation hon orsakat mig, men olyckligtvis kunde han inte ro hem henne heller. Med startfältet öppet trodde jag ST skulle ro hem det hela och det verkade så också med tanke på att han och brasilianskan försvann tidigt men inte fan blev det något av det!
I morgon är det dags för Surflektioner samt att ST lovat att trycka dit den på kvällen.Om han lyckas trycka dit den kommer denna vecka att vara ett nästintill orimligt unikum, då det medför att både ST och min psychobror fått ligga samma vecka, och en sån sak ska ju bara inte kunna hända om inte naturlagarna fullständigt satts ur spel!
För övrigt verkar torkan kombinerat med all sexuell frustran som ickesexuella möten med het sak innebär, ha drivit ST fullständigt tokig då han ägnade halva lunchrasten åt att snacka om den gudomliga viljan och menade att ödet markerat symboler i hans lärobok. Det mest tragiska i sammanhanget är att jag också såg symboliken i det hela och således befinner mig i ett liknande tillstånd.. Auch...
// Mastern

Lite smått och gott från Sydney.

Igår hörde vi om ett ställe där 2 öl och en tallrik mat kostade 5 dollar innan nio på kvällen. Det i sig var såklart en anledning att för tredje gången inom loppet av några dagar ta till flaskan! Nackdelen med att dricka tre gånger på några dagar är att om man inte har alkisgener så blir man bara bitter och deprimerad av spriten om man dricker för ofta. ST var den som kastade in först och stack hem, men jag var inte hemma allt för långt efter honom. Så nu får vi spara in på spriten ett tag för att bygga upp supamotivation som är essentiell komponent i en lyckad festkväll!
På kvinnofronten kan uppdateras att jag är den ende av mig och Tomten som sett en fitta hittills i Australien, efter gårdagens brandlarmsincident. ST är troligtvis närmare att trycka dit den eftersom han var på en femtimmarsdejt idag, och enligt "Spelet"ska man lägga in liggstöten efter cirka sju timmar.
Eftersom ST var upptagen så fick jag träna själv idag i parken. 45 minuters obehaglig bakfylleutsvettning senare var jag hemma igen men det ville sig inte bättre än att den labila spanjoren som bor i bygget skulle ut och springa och jag joinade...av oklar anledning så ledde han springturen in i centrala Sydneys avgasångor. Att springa där känns ungefär lika skönt för lungorna som att röka, och eftersom jag är kass på att röka också fick jag ge upp efter en halvtimme till mitt stora förtret ty har man genomlidit flera veckor fysträning med HAIS ska man inte låta en labil spanjor springa ifrån en!
In i bygget har det även flyttat en småbögig italienare vid namn Camillo. Han gav oss världens gapskratt första dagen i skolan... Bakgrunden var den att vi fått schemat och där stod att lärarens namn var Camilla. Camillo kom då fram till oss och sa "Hi my name is Camillo, are you in my class?" men vi hörde "Camilla" istället och trodde således att vår lärare var en transa, en minst sagt obehaglig tanke som lyckligtvis inte slog in...
// Mastern

Tomten får kärleksbrev och Mastern får bögrykte...

I morse hände något som aldrig hänt förrut! Syratomten fick ett kärleksbrev i samband med alla hjärtans dag.. Kärleksbrev var av det smörigare slaget och hans första reaktion var "Vem fan är Aude ?!" varpå jag fick peka ut den förvisso helt klart påsättbara franska kvinnovarelsen i klassrummet. Under lunchrasten diskuterade vi om det verkligen var rimligt att skicka något så smörigt till någon man inte känner, jag var där av åsikten att Fransmän är nog smöriga och sliskiga så det var fullt möjligt. Efter lunchen fick vi dock bekräftat att det hela rörde sig om en gammaldags version av ett facerape då Aude tydligen fått ett liknande brev fast med Tomtens namn.

Efter skolan blev det bira vid närmaste vattenhål i sällskap med några brudar. Tydligen har ST-s gayfaktor och min torka medfört att vi fått ett bögrykte, vilket innebär att jag har ännu fler anledningar än vanligt att ligga med random kvinna. Tomten å andra sidan, såg förtalet som en ypperlig anledning att lägga in en stöt på kvinnan som delar namn med dockan under hans säng. Hur det gick återstår att se!

// Mastern

Tomten poppis i Australien samt kemisk balans...

Lördagen den 12 februari 2011 inleddes med en föga oväntad bakfylla, en överdrivet nöjd Syratomte, samt en brasiliansk rumskompis som ville att vi skulle vandra runt hela stan för att hålla honom sällskap. Bakfyllan berodde å fredagens alkoholintag, ST-s nöjdhet på att han hånglat med den första överheta bruden i karriären (överhet är alltså förstasortering på Masterns sjugradiga utseendeskala, jag hade klassat henne som andrasortering/snygg, men inte orimligt att det skiljer ett steg på skalan mellan olika bedömare) Att Brassen ville ha sällskap på sin långpromenad berodde troligtvis på att det är tråkigt att vandra rundor i timmar på egen hand.

Det mest givande under denna fyratimmarsvandring var att vi hittade den galna infödingen som är med på min nya facebookprofilbild. Den infödingen var riktigt skadad, där fanns andra infödingar man också kunde bli fottad med, med de log ett "jag är inte sån här på riktigt, utan ser det bara som ett jobb för att skinna turister" leende. Han vi fotta oss med var verkligen the real deal dock, med galna Voodooögon som skrek "jag har överkonsumerat hallissvampar under hela min levnad!"

Under eftermiddagen började min mobiljävel pipa och ha sig vilket såklart alltid gör en nervös! Lyckligtvis hade den inte pajat utan det var en brud som ville ha med oss på sin förfest.Om en småsöt (3e sortering) tjej vill ha med en på förfest, och alternativet är att kolla nerladdad B-film, så är valet lätt och vi släpade oss dit, en timme efter utsatt tid eftersom ST ägnar mer tid åt smink å styling än vad en tjej gör.

Av förfestens händelser utläste Masterns "läsa av kvinnlig kåthedgrad" centrum i hjärnan att kvinnan i fråga eventuellt var sugen på ST men att vi eventuellt blivit ditkallade för att det skulle bli mer folk. Eftersom Syratomten gamblade med att fredagens snygging inte hade vaknat upp med dödsångest, utan snarare med en längtan efter framtida relationsfördjupande, så lät han bli att ta de nödvändiga initiativ som krävdes för att ta reda på vilket.

Förfesten var dock inte onödig då vi fick reda på två viktiga saker, dels att det fanns en laserdomearena i närheten, och dels att det fanns en stad i Australien där knark var lagligt!

Sammanfattningsvis kan man säga att ST-s avtagande Oidipusklompex verkar ha positiva effekter på hans attraktivitet samt att jag med största sannolikhet måste styra upp min etanolinducerade manodepressivitet om jag ska kunna överglänsa honom, ty att inleda som överspeedad för att sen rasa ihop fullständigt var gång, har säkert negativ inverkan på mina jaktresultat...

// Mastern


upp som en sol, ner som en pannkaka, samt krossad av kulturbarriären.

Idag var det dags för en dejt med two chuck buck. För den som inte listat ut det är two chuck buck ett australiskt slangord för fulvin. Mötet var inte allt för oangenämt, det var snarare det bästa fulvin jag druckit under hela min levnad.

Det finns en del saker i världen som kan få mig på riktigt gott humör, och att dricka alkohol på ett gott grundhumör efter några veckors uppehåll är en av dem.. DÅ blir jag riktigt speedad, studsar rundor och uppfattas av trista typer som mycket fullare än vad jag är bara för att jag njuter av livet.Eftersom mitt humör allt för ofta följer devisen upp som en sol ner som en pannkaka så rasa det sönder fullständigt efter ett antal timmar, så det enda raka var att lämna ST på golvet och ta sig hemåt.

I hissen på vägen ut från nattklubben träffa jag för övrigt på en chippinna som av kroppsspråket att döma, inte var helt främmande för tanken att ägna natten åt relationsfördjupning. Passande nog bodde hon även nära mig. men uppenbarligen har de en annan kultur i japan, för trots handhållande och utfyllningsmalande som ingen minns efteråt iaf, så blev det inte mycket umgänge då umgänge tydligen var enbart intrarelationellt i Japan. En fet skandal!

För Syratomten, som uppenbarligen tröttnat på sin uppblåsbara Barbara och hellre ville ha en äkta Barbara från Brasilien gick det lite bättre, men det slutade rätt torrt där också.
//Mastern

Mastern 2.- ST 1 samt konsten att tillfredsställa kvinnor...

På sant kvällstidningsmaner ger jag en rubrik som ger helt andra vibbar än vad inlägget faktiskt handlar om..:) Ställningen 2-1 syftar således på något så trivialt som vunna idrottsgrenar mellan era två hjältar.

1-0 blev det efter min seger i grenen "slå hårt på spelmaskinsboxsäck" ST blev skitlack efter denna förlust och utlovade att han skulle slå mig i 200 meter löpning.

Det gjorde han också senare samma dag genom att spränga sig själv fullständigt när vi tränade i en närbelägen park. att han sen låg utslagen i några minuter efteråt medan jag var migsjälv efter en 20 sekunder visar på en jävla förmåga att ge allt man har under ett fokuserat ögonblick. 1-1 således

2-1 blev det efter dagens tennismatch, det var dock inte en officiell tävling då ST knappt spelat tennis i hela sitt liv och därför behöver några pass för att ha en chans att utmana.

Något jag behöver några pass i, är de lokala Lasertag arenorna. Det lär finnas tre stycken i Sydney och det vore synd och skam om jag inte hann avverka alla tre innan jag lämnar staden!

Så hur fan kommer då tillfredställda kvinnor in i bilden? Jo, genom att en av tjejerna som bor i huset måste vara ihop med en riktig starfucker. Ty undertecknad har aldrig sett en så speedad, kåt och tillfredsställd kvinna på samma gång. När pojkvännen är här kommer hon typ ner var tredje timme och dricker ett glas vatten sen kör hon igen, sjukt!

ST-s avfärdade dock min teori om Starfuckern till pojkvän med att om pojkvännen var vass i sängen borde kvinnan på sant porrfilmsmanér stönskrika så att hela kvarteret hölls vaket...

// Mastern


första monologen från Australien...

Som utlovat kommer monologerna fortfarande att uppdateras då och då trots min temporära emigration.

Till att börja med kan nämnas att vi fick en mindre ångestattack då chippepiloten utropade i högtalarna "No one is allowed to leave the plane, two passengers have been killed" Att sitta ett halvt dygn och vänta på en CSI utredning efter en 22 timmars flygresa lät bara inte så lovande. Lyckligtvis har Australien världens slappaste CSI avdelning eller så kunde chippepiloten inte skillnaden mellan "have been killed" och "have died" för såg varken röken av vare sig brottsplatsundersökning eller polisförhör, så steg av planet i lägom tid tills väskorna kommit upp på bagagebandet.

Eftersom vårt tilltänkta boende inte var tillgängligt förrän på söndagen fick vi tillbringa två nätter på ett genuint råtthål vid namnet "Maze backpackers" Det ultimata beviset för att ibland får man vad man betalar för.  Men va fan man kunde fötts som ett gatubarn i Afrika så lite variation är bara utvecklande..

Lördagen var för övrigt den tredje varmaste dagen i Sidneys historia och givetvis valde vi denna dagen att traska den dryga milen mellan Stranden och hotellet, men va fan, vi trodde det var 28 grader och då lät det som en bra ide att ta en långpromenad. Vid 36 grader ledde det mest till uttorkning och brännskador dock, men va fan,man kan inte banga utmaningen!

Lördagskväll var annars som ämnad för spårande men ett obehagligt fenomen vid namn Jetlag gjorde sig påmint varpå  jag slocknade 1900 och vakna 0300 utan att ha hunnit förtära mer än en öl. 

På söndagen hände inte mycket annat än att jag och ST slapp råttboet och flyttade till studenthemmet, som i förhållande till Maze var guds gåva till mänskligheten, man kände sig åter som en människa i den rika delen av världen och allt..:)

Idag skrev jag och ST inskrivningsprovet på ELC, där vi båda hamnade på nivå 5 av 6. Jävligt stabilt av oss om jag får säga det själv. Så nu ska man bara visa sig där tillräckligt ofta för att få ett diplom att visa upp sen också.. Inga problem alls..(H)

Flera monologer följer

// Mastern out


RSS 2.0