Tre fittdagar kvar...

Löftet om ett fyra dagar långt blogguppehåll sket sig, när Mastern i badet blev sjukt bitter på kursen han är på och kände för att sprida sina ord till massorna!

Efter en dag på kursen kom jag fram till att det arrangerade företaget inte var vad jag hoppades på och vetefan om jag är så jävla sugen på att jobba åt Ölvemarks ens. Företaget verkar ha fastnat i ett tänk från 80-talet vilket medför en massa extra administration och risker som jag inte räknade med:
 
Några exempel:
 
Istället för att dela ut material med information om vad man ska säga på resmålen man guidar förväntar de sig att man ska skriva allt från scratch. Det tar ju sjukt lång tid att få ihop ett sånt material samtidigt som det är minst sagt svårt att veta vad som är relevant på förhand.
 
Istället för att kunderna betalar för extraevenemang med kort och reseledaren i sin tur betalar med firmakortet så ska allt betalas kontant vilket innebär att man springer runt på en massiv kassa i över en vecka med den rånrisk ett så obefogat agerande medfar. Orsaken till detta är obegripligt då det inte kan finnas en enda människa 2010 som reser utomlands utan att ha ett betalkort med sig, ett sånt beteende gränsar ju till fulländad idioti.
 
Av ren småsnålhet förväntar de sig att reseledarna ska ägna varje paus i färden åt att sälja kaffe och drycker utanför bussen. Detta tycker jag är ytterst småsint och onödigt, då det dels inte rör sig om några stora pengar, och dels finns det ju kaffe och övriga förnödenheter att köpa på mackarna vi stannar vid.
 
Taxfreeförsäljningen som på alla andra företag jag rest med (Apollo och Fritidsresor) går till så att kunderna beställer sina varor på nätet,  får dessa färdigpackade vid hemfärd och betalar med kort, hanterar Ölvemark på ett direkt stenålders vis. Här ska man samla in beställningarna på papper, hitta en fax och skicka alla beställningar, hålla koll på denna jävla pappersbunt, och sen ta betalt kontant. Ett otroligt onödigt extraarbete för alla inblandande parter (Även för Ölvemark som rimligtvis har en anställd som för in order i datasystemet). 
 

Många oväntade minus på en dag, och eftersom morsan betala för skiten kan jag inte göra det jag känner för mest att be dem fara å flyga och sticka hem för en betydligt bättre helg på hemmaplan. Det suger! Tre fittdagar kvar för å få ett onödigt diplom till på väggen, ska hänga upp det bredvid min Magisterexamen i Service Management!

// Mastern


Nära nollning, farliga flator samt kommande Malmöbesök.

De senaste åren har jag haft ett stående mål för tennismatcherna mot farsan. Att jag ska vinna med 6-0, 6-0. Av någon anledning lyckas han alltid ta något game så min storartade vision slår aldrig in, men idag var det nära. Ty vid ställningen 6-0 5-0 och egen serve bör man inte tappa fyra bollar i rad, men ack det gjorde jag och så rök den visionen för idag. Men det kommer fler chanser, å nästa gång då jävlar... :D

Eftersom stora delar av mitt crew hade planerat att dra till Tivoli och se diverse sunkiga lokalband ville jag såklart inte vara sämre. Väl inne på Tivvan stötte jag och Jabba på Estetencrew som genast utbrast "Vad du ser arisk ut idag" Såna associationer är ytterligare ett bevis på att mitt hår bör växa ut illa kvickt, men fram tills dess och de första strålarna av vårsol ligger jag kvar i mitt ide. Troligtvis är jag inte alltför farlig att väcka dock, om någon nu skulle vilja det.

Tydligen så hejade Esteten crew på det lesbiska punkbandet Glidslem. Ett lesbiskt punkband vid namnet Glidslem är något som väcker stor fasa i alla heterosexuella mäns hjärtan! Därför försökte jag få båda Jabba och Syratomten att ragga på Glidslem, men den enkla motiveringen att jag hade funnit det underhållande att titta på. De var dock inte det minsta sugna på att utföra. :/

De kommande fyra dagarna är Mastern på kurs i Malmö och kan förmodligen inte uppdatera Masterns monologer. Om någon känner av en stor inre tomhet och monologabstinens är det dock bara att ringa kvällstid och få en exklusiv utgåva av monologerna..;)

// Mastern

Plan B-s skapare är död.

För några år sedan la Mastern in en storoffensiv på en riktig snygg sak och bjöd över henne på fest å liknande. När jag ett antal timmar senare var åter hemma, svinpackad, sexuellt frustrerad och tokbitter, möttes jag av ett uppblåsbart får på min säng med en lapp med texten "Plan B". Konstaterade snabbt att jag inte var så värst attraherad av fårhelvetet och att det dessutom gjorde ont att stopp in kuken i det, så skicka svaret "Plan B var ingen hit" via SMS dagen efter.


Mastern tillsammans med Miss Juli 2007


Hursomhelst igår kastade skaparen av Plan B in handduken då hans hjärta ansåg att hans liv var över (och hjärtat är som alla vet svårt att argumentera mot). Vi kunde konstatera ödets ironi i att bland en bunke knarkskallar, rökare, alkoholister och fetton så var det personen som gjorde ingetdera som kastade in först. Ska man se det postiva så finns det betydligt värre öden än att dö.

Så Vila i frid Heinrich, hoppas vi inte ses på ett bra tag!

// Mastern

Jack sa nej samt intressant koncept...

I lördags fick jag ett samtal från Baloo som fick mig att släpa mig bort till Bara Rock. När jag ändå var där tänkte jag fråga Jack Vegas om jag skulle dricka eller inte. Det gör man enklast genom att stoppa i en tjuga och spottar den sen ut en femhundring en stund senare är det uppenbart meningen att man ska supa. Det visade sig att jag skulle vara nykter.

På Bara Rock var där en massa konstiga karaktärer och bland annat fick jag se något man inte ser var dag (och inte vill se för den delen), en kvinnlig skinhead! Funderade på om jag skulle fråga henne om hennes rakade skalle berodde på svårartad cancer eller bara var ett sätt för henne att visa att hon var en hardcoremisantrop. Konstaterade dock att folk som är dödssjuka i cancer sällan syns till på puben efter midnatt.

Slutligen fick jag ett intressant koncept föreslaget från signaturen Dr. M jag citerar:

Hej Mastern!
Först och främst låt mig gratulera till en utomordentligt läsvärd blogg. Låt mig fortsätta med att säga att det hade varit intressant med en redovisning av vilka olika "raser" du betäckt och vilka du har kvar att betäcka. Man kanske till och med skulle kunna ta det ett steg längre och kalla det "med Mastern jorden runt på 80 dagar" och du ska försöka förföra en dam från varje världsdel på 80 dagar?

Som svar på frågan kan det konstateras att jag bara idkat sexuell samvaro med germanska och slaviska kvinnor. Det är lite svagt att inte ha provat fler raser så det får väl styras upp någon dag.

Vad gäller konceptet ser jag mer det som en gruppgrej att göra. Typ att man samlar ett gäng på några stycken och sätter upp som mål att någon gruppen som helhet ska ha betäckt alla raser under en sommar. Vill någon sätta upp en sån grupp är jag på eftersom det är en kul grej.

 

// Mastern


Psykologbesök och fittluder till fotbollsförbund.

I fredags besökte Mastern en arbetspsykolog. En handläggare hade skickat Mastern dit då undertecknad hade visat uppenbara tecken på ADHD (i praktiken handlade det snarare  om abstinens) på ett möte några dagar efter nyårsafton. Ett gratis psykologbesök är ett gyllene läge att spara pengar då man kan böla ut gratis, något som vissa människor tar det tveksamma beslutet att betala för. Nu var jag dock nykter och böleri är föga givande så lät bli att ägna mig åt detta.

Efter cirka en timme
Mastern - Alltså vad skiljer dig och de andra handläggarna på arbetsförmedlingen åt egentligen, tycker du ställer exakt samma frågor och pratar om samma ämnen?
Arbetspsykologen - Jo men det gör jag för att ta reda på om du är en person där det krävs extra arbete eller om det räcker med handledarna, i ditt fall tycker jag inte det behövs då jag har en massa svårare fall som kräver min tid och fokus.

Frikänd av psykologen med andra ord.

Idag var det domarkurs, på förhand lovade det en trist dag, ty även om det kan vara kul att ägna timmar åt att döma fotboll en solig sommardag, så är det inte lika kul att älta diverse regeltolkningar i åtta ändlöst dryga timmar. En kuriosagrej är för övrigt att varenda match hade varit tvungen att avbrytas på grund av för få spelare om folk verkligen hade dömt som domarkommitten ansåg. 

Hursomhelst dagen innehöll såklart en mindre konfrontation med en gammal otäcking Domarinspektören, även om denna inte var orsaken till Masterns senare vrede.

Mastern: Jo jag undrar, ingår kläderna i år, det stod ju inget på kursinfon, men å andra sidan kostade kursen lika mycket som förra året (1300)
Domarinspektören: Jo de ingår!
Mastern: Jaså när får vi dem och vilka blir det.
Domarinspektören: Ja alltså ni får inga, men ni kan behålla de kläderna ni fick förra året!

Vet inte om gubbfan ville vara rolig eller om han var helt seriös men hans ingripande förbättrade inte den Masterska - Domarinspektörska relationen!

I slutet på kursen kom då tillfället där damprycket var nära: Ty vi fick reda på att domarkorten inte gav gratis inträde på fotbollsmatcher i år. Vad är det för jävla skit, man kan ju inte sälja kurser för 1300 spänn till folk och glömma nämna den helt avgörande detaljen. Min spontana drift var att gå fram till gubbfan, riva sönder kursintyget och domarkortet, slänga det i huvudet på honom och storma ut. 

Nu följde jag inte min spontana drift utan nöjde mig med att gnälla och sen skicka ett gnällmejl till den Skåneansvarige. Lite mesigt men så man undviker psykakuten!

// Mastern


"fotbollsträning" underliga frågor och fanclubs.

De senaste åren har det tillkommit konstgräsplaner överallt i vårt nordliga land så att det princip går att spela fotboll året om utan att man springa runt på ospelbara grusplaner. Om laget man spelar i har tillgång till en konstgräsplan så vore ju det rimliga att man faktiskt nyttjade denna till något. HAIS tränartrio verkar dock ha en stark övertro på konceptet försäsongsträning. Detta är ingenting jag uppskattar. Om jag går på en fotbollsträning så gör jag det för att jag vill träna fotboll och inte för att jag vill ägna mig åt flera  timmar med terränglöpning! Sen är det troligtvis så att den genomsnittliga HAIS-spelarens matvanor och alkoholkonsumtion motverkar all form av bra kondition i alla fall och då kan man lika gärna ha kul på träningarna. Om tränartrion läser detta inlägg: Styr upp!

Fick för övrigt en jävligt skum fråga på MSN innan: "Min kompis undrar om du tycker att du är snygg?" Det uppenbara svaret var: "Jag överlåter åt andra att bedöma mitt utseende."

Snacka om omvänd fråga dock, brukar inte frågan lyda "Min kompis undrar om du tycker att hon är snygg?" Som alla vet är kompisen i 95 % av fallen en otäck babuschka ty det är mest såna som tjatar om att man ska kommentera deras utseende vilket aldrig till något positivt. Ty svarar man "Du är ful som stryk" så blir det ett jävla liv. Ljuger man och svarar "Du är söt" så framstår man som väldigt desperat och får inte ligga med babusckan om man nu skulle vilja det (teoretisk resonemang aldrig kallat fuling snygg hittills i mitt liv, några gränser får fan finnas!) Vill man ligga med fulingen så säger erfarenheten att man ska ignorera frågan fullständigt.

Såg för övrigt att Masterns Monologer hade fått en fan club på facebook, Ett jävla fint initiativ och till de som tror att min egocentrism har spårat fullständigt måste jag göra besvikna, då det inte är jag som är grundaren (Även om jag såklart gladeligen gick  med!

// Mastern


En massa tugg framöver...

Idag bar det av till Väla för en anställningsintervju på Teknikmagasinet. Eftersom jag inte började tänka tankar som "Fy fan vad detta  låter tråkigt, vad gör jag här" och det inte heller uppstod en massa pinsamma tystnader så ökar det sannolikheten för att jag gjorde ett gott intryck och får extrajobb där. Givetvis hålls läsaren uppdaterad!

När jag ändå var på väla passerade jag Tasty House, där de hade erbjudandet fem påsar tuggummi 10 spänn. Julafton för Mastern som tuggar ungefär lika mycket tuggummi som kamelen i nicorettereklamen. 115 påsar senare konstaterade jag att jag får trycka ungefär två påsar om dagen för att hinna ta slut på dem innan bäst före datumet är passerat. Mycket tugg framöver således!

// Mastern


Ett nackskott på nackahåret och en begravning.

Igår kom jag på den tveksamma tanken att det var bättre att föregå än att föregås på frisyrfronten. I klartext att jag skulle klippa mig innan mitt hår ser allmänt risigt ut. Begav mig till en frisörsalong och fick det mystiska och obegripliga infallet att faktiskt lyssna till frisörskan åsikter om håret istället för att köra mitt eget race. Frisörskans synpunkt var att jag inte borde ha långt nackahår eftersom mitt hår är alldeles för vågigt och rufsigt för att passa med längd. Eftersom detta påstående rent objektivt sett är riktigt sa jag åt frisörskan att det gick bra att klippa nacken kort om detta var fördelaktigt för mitt utseende.

När nackahåret var borta kände jag kalla kårar av obehag då denna självdefiliering gav ett föga smickrande resultat, inte helt olikt det Emos och diverse annat pack ådrar sig genom piercingar och skärsår! En otäck känsla av att torkan kommer förlängas i tre månader (uppskattat tid för nackahåret att växa sig snyggt) av detta svek mot min man, har uppfyllt mitt sinne. Finns det inga potentiella ljuspunkter i detta vintermörker då? Jo två kan skönjas

  • Merparten av fjolårets ragg ledde ändå till någon form av obehag, så en torrperiod för undertecknad är inte lika obehaglig som den vore om man annorledes lägrade playmates.
  • Ödet kanske gör så att en playmate attraheras av min defilerade frisyr, och får jag ligga snyggt skiter jag väl i hur mitt hår ser ut.
För den som undrar hur håret ser ut ger nedanstående bild på undertecknad med broder svaret, att jag ser allmänt mongo ut på bilden beror dock mer på svårigheten att fotografera sig själv.



Sist jag hade ganska kort hår så påstod diverse turkar att jag liknande James Bond (Daniel Craig versionen) och Bond får förvisso ligga. Det får säkerligen Daniel Craig också men där beror det nog mer på pengar och berömmelse än på val av frisör.



Om vi bortser från skillnaden i inkomst och berömmelse kan det vilket konstateras att Mastern åtminstone behöver sola för att höja sin score.


Så till något helt annat. Idag färdades jag i bil 5 timmar för att äta lite, sura i några timmar med några andra surpuppor och sen sitta 5 timmar till i bilen på vägen hem. Jag var kort och gott på min farmors begravning.  Min syster, den av dem som under min gymnasietid gick under bloggnamnet "Den Fete" närvarade inte under begravningen. Hon smet istället undan med en nästan parodiskt dålig undanflykt. Ty förra veckan så hade hon tagit fel på begravningsdag och skicka följande SMS till fadern "Alltså jag kan tyvärr inte närvara på torsdagens begravning då jag har en läkarundersökning som inte går att boka om" farsan svar blev ju uppenbarligen "Det är ingen fara, begravningen är på onsdag!" Så i morse ringde såklart syrran och hosta lite om att hon var "väldigt sjuk" och inte kunde närvara. Genomskinligt? Oh ja! :) Hade jag kunnat göra samma sak? Nej ty jag är arbetslös och snyltar för mycket på mina föräldrar, för att riskera att reta upp dem med så genomskinliga bortförklaringar.

Sen tycker jag hela begravningskonceptet/traditionen som är i bruk är sjukt värdelös. Om nu folk ska släpa sig långväga för att närvara vid en ceremoni då ska man ju göra något bra av det hela! Det enda raka vore ju typ att man ställde till med en stor och minnesvärd fest där hyllande av den dödes livgärning står i fokus! För jag menar sörja sina döda de behöver man inte samla en massa folk att göra, böla kan man sitta hemma själv och gör det är ju ändå så jävla trist och oinspirerande. Nej en rejäl fest och en rejäl salut till min ära, så vill jag bli hyllad den dag jag lämnar in!

// Mastern

Vi gör ett nytt försök...

När jag började med Masterns monologer hade jag med ett inlägg där jag oblygt tiggde om sponsring och tillsläpp.

Jag fick aldrig tillsläpp på grund av det inlägget men däremot blev jag lite otippat sponsrad med dricka av bland annat en klasskamrat från högstadiet som jag inte hade sett sen dess.  Eftersom 2009 års inlägg eventuellt var ett vinnande koncept kör jag en klipp och klistra och hoppas på det bästa!

"Inför uppstarten av det nya bloggkonceptet skulle jag vilja be läsarna om några saker

  1. Feedback och interaktion. Det är mycket roligare för mig som skribent om det är mycket kommentarer kring inläggen. Vidare kan det bli en mycket intressantare blogg för alla läsare om läsarna vid intresse skriver gästinlägg eller åtminstone ger mig intressanta uppslag att skriva om
  2. Sponsring: Ponera följande: I er plånbok har ni en hundralapp kvar. Ni har valet att köpa en dricka till er själv och Mastern, eller bjuda den asheta bruden som ler mot er på en dricka. Valet förefaller enkelt. Men i praktiken innebär drickan till den asheta bruden troligtvis bara att ni får reda på att hon har pojkvän / är "lesbisk" . Att bjuda Mastern på en dryck däremot medför garanterat en pratstund med er favoritskribent och troligtvis ett positivt omnämnande i bloggen. Så frågan är, vilket alternativ är egentligen värt mest av de två?
  3. Tillsläppning: Jag vet inte hur många av bloggens läsare som är kvinnor och med fördelaktigt utseende. Men om ni finns därute så finns det mycket bättre och billigare sätt att göra er favoritskribent lycklig, än att bjuda på dricka. Det kallas att släppa till! Helt gratis och har ni tur så gillar ni till och med det själva!"

// Mastern

Med dimmig syn mot volleybollframgångar.

För en stund sen gjorde jag något jag förmodligen kommer att ångra i morgonbitti. Jag stack ner till volleybollplanen på Petriskolan för att jaga Volleybollar. Inför matcherna såg oddsen dåliga ut med tanke på att undertecknad var med i det enda 2 mannalaget till råga på allt en kvinna! Men antingen var kvinnan bra på sporten i fråga eller så är det någon speciellt med volleyboll som gör att man spelar mycket bättre om man ser lite suddigt?!

Hur som helst vann vi hälften av matcherna vilket är all anledning att hylla sig själv!

Kommer med en uppdatering om hur mina ben känns i morgon

// Mastern

Baksidan av låren var inte vad de skulle vara!

Igår satt jag i en längre grubblan huruvida jag skulle vila mina tunga ben genom att titta på andra som jagar innebandyboll, eller om jag skulle jaga den själv och förhoppningsvis springa bort blyet från bena. Valde såklart det enda raka de vill säga att först springa bort blyet i bena och sen titta på FC Helsingborg.

Med en lagom portion bly i benen skulle de dock kännas ännu värre i sinom tid, ty i afton var det fysträning med HAIS inomhus. Fokus för träningen var uppenbarligen baksidan av låren men genom en infernalisk list (Man skulle hålla en handduk framför sig med raka armar) lyckades ledaren för aktiviteten att göra den plågsam för hela kroppen! Troligtvis nödvändig träning för undertecknad då  häromveckan konstaterade att det fanns FETT på baksidan av mina lår. En sån skymf mot kroppen kan inte fortgå ostraffad!

Till dagens positiva nyheter hördes annars att min telefon ringde av någon som ville ge mig jobb. Eller ja om de vill det eller inte får man väl se på torsdag..;)

Till övriga positiva händelser kan nämnas att jag hade en intensiv sexdröm om vacker kvinna i natt. Eftersom det spontant känns hälsosammare att drömma om vackra kvinnor än om sprit och diverse droger så känns det på något sätt som att hjärnan har normaliserats till slut efter några nyktra veckor.

// Mastern

Feltajmat Danmarksbesök, ny läskedryckssmak och nytt datorspel.

Idag bar det av till Danmark några timmar för att med ett översatt CV (Tack för hjälpen Baloo) övertyga vårt grannfolk om att Mastern var helt rätt man att ge ett danskt jobb, med en välbetald dansk lön. Det gick väl sådär. Hade man tänkt efter på förhand hade man konstaterat att en fredageftermiddag inte var den bästa tiden att få tag på den ansvariga för diverse butiker och cafén.  OM CV lämnas till underhuggare som i sin tur lämnar det till sin chef kommer eländet enbart att hamna i en hög för saker som aldrig kommer att läsas. Bättre lycka nästa gång Mastern!

När jag var hemma från Danmark brottades jag mellan två alternativ:

  • Att gå till gymmet
  • Att ringa någon jag inte träffat i år för att variera min umgängeskrets.
Det slutade med en tur till Bryggare för att göra Awkeeh sällskap. Den trippen var synnerligen lyckosam! Dels fick jag smakat Powerking med tranbärssmak, som är bland de första energidrycker som faktiskt varit god att dricka. Men framförallt fick jag reda på att det gjorts en nyversion av klassikern DOTA med grafik som inte för tankarna till förra seklet. Jippi! :)

// Mastern

Hamburgartallrik... namnbyte på Rockstar...

... Är ingen höjdare att trycka i sig en halvtimme innan träning! Men om det är den sista gratismåltiden man kan trycka i sig på ett tag, så kan man inte ta hänsyn till sådant! Efter dryga timmens segande på plan vakna jag till liv sista 5 minutrarna och tryckte in tre mål, alltid något!

En rockstjärna ska i mitt tycke kariktiseras av tre saker:
  • vederbörande spelar i ett rockband
  • vederbörande får ligga mycket och med många.
  • vederbörande är alkoholiserad och nyttjar diverse droger.
Rockstar har slutat spela i band och han får aldrig ligga vilket innebär att bara ett av tre kännetecken stämmer in på honom. Som läsaren förstår är det omöjligt att behålla en hedrande titel som Rockstar om man inte lever upp till åtminstone två tredjedelar! Således kommer Rockstar i bloggen framöver gå under namnet syratomten och detta namnet får han leva med tills han börjar spela i ett band eller börjar knulla!

Avslutar med att referera till en vits som framfördes i början av träningen.

En raggare, en alkoholist och Neger-Fredde (hjälptränare i HAIS) stod utanför himmelrikets portar.
Då kom Sankte Per ut och frågade "Vad gör ni här, ni ska ju verkligen inte vara här?!"
Neger-Fredde tjatade en stund och till slut gick Sankte Per med på att ge dem två veckor i paradiset på prov.
När de kommit in fick raggaren syn på en riktigt snygg brud, han visslade efter henne och han for genast ner i helvetet. Neger-Fredde och alkoholisten hade dock inga problem i paradiset så dagarna flöt på. Näst sista dagen fick alkoholisten syn på en back öl. Han började gå mot den och då ropade Neger-Fredde "Böj dig inte efter backen, för då trillar vi dit båda två!"

// Mastern

gynnsam föräldranärvaro och goda gärningar..

Det faktum att mina föräldrar bor på hotell i Helsingborg denna veckan har haft ett flertal positiva effekter för undertecknads välbefinnande. Igår blev det både gratis mat och gratis bio och som alla vet är gratis gott! Igår spanades "Luftslottet som sprängdes" Boken var i mitt tycke den klart sämsta i triologin då den kort var alldeles för lång med en handling som spretade iväg. I filmversionen var handlingen uppstyrd men likväl den sämsta av de tre filmerna i mitt tycke. Nu ska det dock sägas att filmen ingalunda var dålig, utan att det är de två första filmerna/böcker som är bra.

Varför mina föräldrar bor på hotell i stan, kan ju någon fråga sig. Svaret är enkelt de har hantverkare där som bygger om, och de pallar inte bo på en byggarbetsplats en vecka.

För övrigt kan nämnas att jag den närmaste tiden har som avsikt att begå en massa goda gärningar för att förhoppningsvis belönas av ödet och /eller andra höga makter. Så den som behöver hjälp med något, frågar med fördel mig om den de närmaste veckorna då sannolikheten för ett jakande svar är hög!

// Mastern

Säsongsstart.

Idag var det säsongsstart på fotbollen. Av oklar orsak innefattar den svenska tränarideologin att vinter ska innebära att minsta halva träningstiden ska gå åt till att springa runt i slinga och inte jaga bollen. Upplagt för ett jobbigt pass således om jag inte haft ett trumf på hand. Nämligen att man får så sjukt mycket bättre kondition när man varit nykter ett tag, skönt när man belönas för sitt sunda beteende.

Fram till sommaren vill jag att det sunda beteendet ska belöna mig ett sexpack på magen och en matchvikt på 85. Men det är ju en bit dit, kan man säga.

Bland dagens övriga high lights kan nämnas att jag åt gratis på haket då modern bjöd

// Mastern

Årets första volleybolljakt och en föräldralös fader.

Idag satt jag länge och motvilligt och funderade på om jag inte skulle till gymmet. Men sen jag fann, min räddningsplanka, ty en koll på stampus hemsida avslöjade att det i stället var dags för årets första jakt på volleyboll. Att jag inte kommer bli volleybollstjärna i år heller framkom med all önskvärd tydlighet men likväl är det mycket roligare att jaga volleyboll än att dra i snöre med en massa vikt, så jag är nöjd med insatsen likväl!

I lördags blev för övrigt min fader föräldralös när min farmor dog. Men eftersom alla ska bli föräldralösa någon gång (förutsatt att man inte dör före sina föräldrar vilket inte är att föredra) så är det bättre att bli det när man är 63 än när man 5.

I fredags fick jag för övrigt en impuls till en god gärning, och såna måste man följa, dels för att de inte kommer så ofta, och dels för att fjäska lite för ödet. Att ödet gillade min godhet framkom tydligt när den skickade hem kvinnor till mig natten efter! Tills nästa helg måste jag således hitta på en extra god gärning så att ödet skickar över kvinnor som inte bara kommer förbi en lördagskväll, utan släpper till också.

// Mastern

Nytt scenario men samma utfall.

Ett inte alltför ovanligt scenario är att undertecknad sitter småbitter och tycker allmänt synd om sig själv klockan halv sex söndagmorgon. Man kan ju tycka att detta scenario inte borde infalla under en nykter månad då jag för det första inte kan vara fyllebitter, och för det andra inte borde vara vaken halv sex på morgonen. Därför var det spännande att se hur ödet kunde fixa fram denna känslan på annat sätt!

En teori är att alla relationer mellan könen från början baseras på sexualitet antingen direkt eller implicit. Om motparten föredrar att hoppa svanhopp från ens balkong framför att ha sex med en, kommer denne att kalla en för vän.  Då finns det två rimliga utfall.
  1. Relationen går åt helvete då den viktigaste pelaren för densamma fattas.
  2. Man biter i det sura äpplet och köper det här med vän eftersom man faktiskt gillar andra aspekter än motpartens sex appeal och därför ser det som givande att ha en fortsatt god relation.
I natt dök det upp en tjej som klassar in på alternativ två på skalan. Hon och hennes två tjejpolare hade missat tåget och behövde logi för natten. I den bästa av världar hade utfallet från denna natt blivit helt annorlunda jämfört med hur det blev. I praktiken blev det så att en film sattes igång (en som jag redan hade sett, har inte nybrända osedda filmer liggande bara ifall att), de låg i soffan och kramade varandra och jag fick nöja mig med att ligga i sängen och krama nallen. Kontentan är den att jag fick kärleksabstinens, ty drogen ter sig mycket klarare när man besöks nattetid av en sjukt söt tjej som man tyckte om en hel del tidigare än vad den gör när man bara stirrar in i väggen. Blir så att säga rätt mycket tydligare vad som saknas i ens liv.

Hur som helst för att summera!

Vanlig lördagskväll

Mastern ligger och tycker synd om sig själv halv sex på morgonen
Mastern känner sig allmänt groggy under söndagen på grund av bakfylla och liknande

Denna lördagskvällen

Mastern ligger och tycker synd om sig själv halv sex på morgonen.
Mastern känner sig allmänt groggy under söndagen på grund av förkylning.

Som sagt nytt scenario med samma utfall. Ska man då ta med sig det positiva till kommande veckor

  • Undvek leverskador!
  • Det kom hit kvinnor nattetid!
// Mastern

städat och fint, ljust och glimrande, nyttigt och hälsosamt...

Igår besöktes JB och Jabba. Min spontana kommentar när jag kom in i JB-s lägenhet "Ja det fina med att komma hem till dig är att man aldrig behöver skämmas för att man har ostädat hemma!" varpå han svarade "Precis det problemet har du inte här inte!". Tveksam till om eventuella booty calls köper att här är stökigt med motiveringen att det är ännu stökigare hos JB, så får nog städa lite bättre i alla fall.
Sen satt han och Jabba och pimpla grogg medan undertecknad inte pimplade grogg. Rock Band blev lirat och trots mitt nyktra sinne och därmed rimligtvis snabbare reflexer lyckades jag inte dominera snarare tvärtom.

När jag kom hem blev det sängen varpå jag drömde om.. *virvelfanfar* alkohol! När jag vaknade upp idag hade jag   således huvudvärk var allmänt seg utan att ha druckit en droppe. Om detta beror på att jag drömde om alkohol eller att jag har förkylning kan diskuteras, hur som helst kan konstateras att förkylning är tråkigare än droger, ger samma tråkiga bakfylla men inget som helst kul rus.

Sen var min broder förbi en sväng. Mastern gjorde där dagens goda gärning och köpte tobak och nikotinfritt "snus" till grabben. Per definition kan väl inte något som inte innehåller snus ingredienser räknas som snus, men eftersom han insisterade på att det var smaken och inte ruset han gillade så får fejket bli hans drog i fortsättning ty Mastern är i grund och botten en motståndare till tobak, då jag omöjligt kan se hur tobak överensstämmer med Masterns drogekvation (Y (upplevd humörförbättring > X (kostnad + hälsoskada) då tobak uppenbarligen är både dyrt och ohälsosamt men inte ger något som helst positivt rus!

Hur som helst, senare på dagen var det tänkt att liras innebandy. Det var ljust och glimrande i hallen, eller inte! Varje gång man aktiverade lyset avaktiverades det max två minuter senare vilket ledde till att undertecknad fick damp light ryck! Istället körde vi FIFA 2010 där jag efter en knagglig uppvärmningsmatch dominerade undertecknad fullständigt.

Efter några timmars lir kom JB på att han saknade sin närmaste vän Kapten Morgan som olyckligtvis bara fanns hemma hos honom så gänget fick bege sig dit, medan jag tänkte skriva på mina monologer!

Monologer blev skrivna men först blev det en massiv sockerchock när allas vår favorit Draken fixat permission från frugan och kom förbi med en jättelik godispåse. Med "Masterns godispakt" i aktion får man passa på när det bjuds så blev maxat deluxe.

Nu har Draken stuckit och undertecknad väntar på ett booty call, ty såna skadar sällan! :)

// Mastern

Årskrönika 2009 del 3 idrottsliga prestationer.

Med ett minst sagt begränsat sug att gå till gymmet och med fotbollssäsongen som inte kommit igång ännu (tack och lov, vetefan om jag frivilligt hade tränat 90 minuter i denna kylan) så gör jag det enda raka summerar 2009 års idrottsliga prestatationer.

Gym:

Inga rekord och dålig närvaro

Mål 2010:

Sätta åtminstone tre personliga rekord och fixa ett sexpack på kaggen.

Innebandy:

Lirat en del med polarna och Stampus men inget utmärkande. Hade funderingar på att starta i ett lag och gjorde en provträning men insåg att jag då var tvungen att lägga ner fotbollen eftersom träningstiderna krockade, vilket gjorde det hela mindre intressant.

Mål 2010: inget särskilt

Fotboll:

Med tanke på att det var den sporten jag ägnade mest tid och kraft till 2009 så var resultaten inget att hänga i granen. Gjorde två bra matcher och 20 stycken mindre bra typ. De två bra matcherna var jag dock bäst på plan i HAIS, vilket tyvärr inte kompenserade för alla mindre bra insatser. Gjorde även jävligt snygg mål under säsongen där jag träffa bollen på volley och satte den rätt i krysset. Matchen efter var jag dock svårartad bakfull och sönderknullad och gjorde självmål istället. :P

Mål 2010: Göra 20 bra matcher och två dåliga, så att 2009 års prestationer inverteras

Löpning:

Sprang väl inte ihjäl mig under året..

Mål 2010:

3 på under 11, 5kilometer på under 20, 1 mil på under 50

Det var allt

// Mastern


Det ljusnar på horisonten..

Idag försvann en mörk skugga som hotfullt dolt sig borta vid horisonten! En sådan nyhet kan man enbart mottaga med lättnad och inledningen av 2010 talar verkligen för att detta kan bli ett ljust och minnesvärt år! Egentligen skulle nyheten firats med skumpa, men dumt att bryta pakter och på så sätt dra på sig ödets vrede!

Idag var det för övrigt innebandylir med JB, Rockstar och Jabba ett lir som jag enkelt tog hem. Tyvärr för min broders del ser hans innebandykarriär mörk ut eftersom det röstades fram ett veto mot hans medverkan då han missuppfattat sporten innebandy och tror den går ut på att slå ner motståndarna med klubban!

Nästa del av årskrönikan kommer i morgon.

// Mastern

Årskrönika 2009 del 2 minnesvärda fylleslag..

De senaste dagarna kan sammanfattas med att jag suttit småbölig, på grund av kemisk obalans som alltid uppstår i början av en period med nyttigt leverne! Inget spännande att rapportera således men så kom det en hyllning av årskrönikans första del vilket såklart inspirerade mig till att skriva del 2.

Minnesvärda fylleslag är temat för detta inlägg vilket är en aning missvisande då de mest minnesvärda fylleslagen oftast är de med flest minnesluckor.

Nåväl här kom topp fyra listan för 2009 års värsta fylleslag

Masterns 24 årsfest :
Festen som hade allt i skandalöst beteende. Sprit i mängder, droger, otrohet, sex tre dagars bakfylla. Ja vad mer krävs för att ett fylleslag ska slå sig in på en sån här lista. Ett tips till alla läsare: Om någon ligger på ditt golv och kalvar så tryck i vederbörande en sked med något uppiggande, det gjorde undertecknad och det hade kunnat sluta lyckligt!

Grekisk Afton:
Jag hade varit nykter i över en månad. Men i mitten av juli sket sig detta.:) Ty först var det gratis dricka som en arbetsgivare bjöd på, och denna gratis dricka bildade en bra stomme inför kvällens senare äventyr ty Brillmongot bjöd till fest, ett evenemang som sedermera blev känt under namnet Grekisk afton. Vad hände då denna afton? Tja undertecknad blev stupfull, trodde sig ha tappat bort sin mobil, sprang runt i bar överkropp och raggade brudar, blev indragen på dass av en het kvinna, trodde sig ha en turkväll men fick istället en massiv utskällning. En kuriosagrej är att några kvinnor som befann sig på grekisk afton några månader senare grep tag i Mastern, vässade ögonen i mig och väste "Vi minnns dig sen Grekisk Afton" De sa det inte på ett positivt sätt, så vid händelsen ett par månader senare, sprang jag å gömde mig istället!

Maskeraden
Mastern hade tråkigt och spriten gav ingen vettig verkan, så undertecknad tänkte att det kunde bli kul å se hur en utgång med lite extra hallucinationer skulle bli. Den blev ju lite annorlunda kan man säga. Helt plötsligt kändes det som jag var på en maskerad typ, riktigt skum känsla. På något mystiskt sätt fick jag till det den aktuella kvällen också, ty från ingenstans dök det upp en kvinna med en öl och sa "Om du är singel och jag får ditt nummer är ölen din!" Eftersom man aldrig hört maken på raggningsreplik varken förre eller efter tillfället kan det diskuteras om hon verkligen sa så, men hur som helst gick det vägen.


Den okände snyggingen
Vid en fest med grannarna uppbrast en av dem, Drick så mycket du vill från min bag in box Vodka. Uppenbarligen ville undertecknad dricka en hel del för hårt blev det! Dök upp på Cardinal och började hångla med en ful sak. Mastern ville hem till henne, hon ville vara kvar på Cardan, sånt går inte för sig, ty man kan inte springa runt med ful sak hela kvällen! Sen var det lite blackout, och framåt fyra på morgonen var jag bitter deluxe och stack hem. Dagen efter fick jag ett SMS "Vad var det för het blondin du dansa med på Cardan igår, måste veta!" och se det undrar jag också..:)

Det var de hårdaste fylleslagen jag kom på i detta nu, men påminn mig gärna om det är något ni saknar..

// Mastern

Årskrönika 2009 del 1: ”Erövringar”

På allmän begäran publicerar jag härmed första delen av min årskrönika över 2009. Den är skriven ur ett strikt egocentriskt perspektiv då jag gör antagandet att bloggens läsare är mer intresserad av mina fyllor och mina ”erövringar” än min uppfattning om diverse politiska, religiösa och kulturella frågor!

 

Hur som helst ämnen som kommer att beröras i krönikan är mina ”erövringar” ” minnesvärda fyllor” (som lustigt nog oftast är de som renderat minst en timmes blackout), mina idrottsliga ”prestationer” samt jobb och utbildning. Först ut kommer krönikan om årets ”erövringar”


Masterns erövringar

Vid en titt i excelarket ”Masterns erövringar” kunde konstateras att dessa till antalet var sju 2009. Lite lustigt eftersom jag av någon anledning hade fått för mig att de var åtta stycken, men  alla minns fel ibland! Bilder kommer inte publiceras dels av hänsyn till erövringarna men främst av hänsyn till mig själv eftersom ingen av dem höll skrytklass

 

Värt att veta för betygsättningen är att skalan är som följer

1(förstasortering) gudagåva

2a: snygg

3e: småsöt

4e: intetsägande

5e: ful

6e: skitful

7e: freakshow

 

 

Miss Januari 2009: Torka

 

Miss Februari 2009:

Miss Mango

Utseende 3 eller 4e sortering

Positiv detalj: piercad tunga som hon var bra på att använda

Roligt minne: När hon efter rond 1 ringde och fjäska för sin pojkvännen under tiden undertecknad laddade om med att titta på fotboll!

 

Miss Mars 2009: Skunken

Utseende: egentligen fjärdesortering men lukten får hennes hemliga trädgård drar ner till den absoluta botten av mina sexuella upplevelser, vilket motsvarar sjättesortering.

Positiv detalj: Att hon lämnade självmant direkt efter fullföljande så man slapp slänga ut henne.

Rolig detalj: att hon faktiskt ringde och ville ha returmatch veckan efter, jag luktade på min tröja konstaterade att jag kände svettlukten och mitt luktsinne inte hade förstörts, varpå jag var tvungen att avböja.

 

Miss April 2009 Nymfomanen.

Utseende: tredjesortering

Negativt detalj: en ångestframkallande händelseutveckling efteråt som bland annat innefattade diverse hotelser från en 2 meters neger!

 

Miss Maj 2009: Torka

 

Miss Juni 2009: Torka

 

Miss Juli 2009: Den fete Gottländskan

Utseende:  Femtesortering; ansiktet var mänskligt och jag har sett fetare så nöjer mig med att klassa henne som ful.

Rolig detalj: På grund av mitt och Rockstars något tveksamma beslut att trycka trippeldos MDPV innan utgången så lyckades jag kombinera extrem överkåthet med extrem tjackballe. När kvinnan fyra timmar senare stack hem satt jag således och skakade i ett dygn eller nåt.

 

Miss augusti 2009: Socionomen

Utseende: fjärdesortering: totalt intetsägande

Rolig detalj: Pallade inte dras med människan hela kvällen så efter en stunds hångel sa jag ”äh ska hänga med några polare nu, men ring mig när du ska hem så hänger jag på.” Framåt fem på morgonen hördes hon av.  Alltid underbart när sådana förståndiga initiativ bär frukt.

 

Miss september 2009: 91an

Utseende: tredje eller fjärdesortering, var inte fet och såg okej ut i fejan, döm själva.

Rolig detalj: Skickade SMS till Mastern varenda helg månaden efter typ. Var annat SMS innehöll hot om kastrering och var annat förfrågningar om returmatch. Ingetdera blev verkställt.

 

Miss oktober 2009: DFHH (förkortningen definieras inte i skrift då den ger intrycket av att jag skulle vara en knöl)

Utseende: femtesortering. Allt för fet men ansiktet såg lyckligtvis inte ut att ha blivit träffat av granatsplitter

Positiv detalj: Fixade returmatch med Mastern genom att skicka följande SMS när undertecknad var svinfull ”Hej jag har mens och ska upp och jobba i morgon, men går det bra om jag kommer förbi, ger dig en avsugning och sen sticker hem igen?”

Rolig detalj: Att jag trots de optimala förutsättningarna för returmatchen hade massiv ångest dagen efter!

 

Miss November 2009: Torka

 

Miss December 2009: Torka

 

Nästa inlägg berör legendariska fyllor 2009!

//Mastern


Årskrönika nästa..

Av bloggkommentarerna att döma så är suget efter en årskrönika överväldigande. Då det är viktigt att ge läsarna, vad läsarna vill ha så en sådan kommer att komma upp inom några dagar. Stora sinnen tänker lika så den kommer troligtvis ha ungefär den disposition som DTP föreslog.

Nu väntar en nykter månad för att komma i form och återfå drömkroppen osv, men efter det så är det "Flaskan återkomsten" fest så se till att ha lördagen den sjätte februari inbokade om ni vill vara med om en sanslös hård dyrkan av flaskan!

// Mastern

En lyckad upphämtning.

I tisdags kväll såg veckan minst sagt tung ut:
  • Blivit blockad i sista stund på flera försäljningsställen och riskerade att gå från en potentiellt bra vecka till att bli nollad
  • Onda antaganden om att jag skulle behöva pynta upp en tusenlapp på ett nytt bilbatteri
  • Ingen nyårsfest fixad.
Lyckligtvis ordnade samtliga problem upp sig:

  • Fick in en bra order som renderade 1500, man kan inte vara nöjd men moraliskt viktigt att gå plus
  • Det visade sig att batteriet inte var sönder utan att Rockstars startkablar var sönder. Fixade ett par nya för 50 spänn och startade med hjälp av svågerns bil. Funkade fin fint.
  • Då mörka krafter konspirerade mot undertecknad genom att lova brett och hålla tunt så såg nyårsaftonen länge risig ut. Men ljuset stod uppenbarligen emot dessa mörka krafter ty in genom vår hjältes dörr klev två kvinnovarelser jag aldrig skådat förut. "Hej kan vi få använda din toalett?" "Visst det går bra..." "Men så bra, då är du bjuden till vår feta fest i festlokalen på nedervåningen."
Det var en trevlig tillställning! :)

Slutligen, mina målsättningar för 2010

  1. Skaffa ett vettigt jobb
  2. Gå ner till 85 kilo innan min födelsedag (22 mars)
  3. Springa tre kilometer på under 12 minuter innan min födelsedag (22 mars).
// Mastern

RSS 2.0