150 meter på 20 sekunder..

Idag var det dags för årets obligatoriska löptest för domare. Det dära med obligatoriskt är nog dock en sanning med modifikation då det blir svårt för Skåneboll att stänga av den halvan av domarkåren som inte bemödade sig att närvara på årets löjligaste fystest. Varför var det då löjligt? Jo för att kraven var så lågt ställda att det hade krävts en rökare med KOL för att misslyckas.

Eller vad sägs om följande

För att klara kraven skulle man:

  • Klara 4 etapper a 40 meter på under 8 sekunder stycket med paus mellan varje etapp. (På gymnasiet sprang man 60 meter på under 8 sekunder)
  • Klara av att springa 10 etapper a 150 meter på 50 sekunder stycket, med 50 sekunders paus mellan etapperna.

Två av etapperna testade jag att maxa på. Första gången var det jag mot en kille, där jag vann och kom in på 20 sekunder.De var jag ganska nöjd med även om jag ville komma in under 20. Sista etappen maxades också. Då kom jag trea efter att återigen dratt de 150 metrarna på 20 blankt. Lite besviken var jag såklart över att jag inte kom in under 20 men var samtidigt imponerad av killen som sprang bäst då han kom in på 17 sekunder. 150 meter på 17 sekunder hade nästan varit världrekord om han varit kvinna så då är det en imponerande tid för en division 7 domare..;)

// Mastern


Skatteverket: Några jävla pajasar...

Idag dök deklarationspapperna för 2009 upp i min brevlåda. Eftersom det visade sig att skatteverket skulle betala mig en massa pengar var allt frid och fröjd fram tills dess att jag faktiskt försökte godkänna deklarationen. Då fick jag följande svar via SMS "Dina deklarationsuppgifter har ändrats sedan du fick din blankett. Du kan därför inte deklarera via SMS. Du har inte skickat in din deklaration genom detta SMS"

Gladare blev jag inte när jag skulle ringa de jävla hororna och fråga vad fan de sysslar med ty då blev svaret "Tyvärr är det för många som ringer, försök igen senare" Inkompetenta jävla myglare, DÖ!!!!

// Mastern

Uppdatering: Fick tag på skatteverket till slut:

Skatteverket: "Jo vi har fått in ändringar på din deklaration, sen blanketterna skickades, om du har E-legitimation kan du logga in och godkänna ändringarna där."
Mastern: "Men jag har ju ingen E-legitimation, så ni menar att jag måste släpa mig till banken och betala dem några hundra för en E-legitimation för det tveksamma nöjet att godkänna min deklaration"
Skatteverket "Ja det blir nog enklast så, men du kan såklart föra in ändringarna direkt på blanketten om det känns bättre"
Mastern: "Men vilka jävla ändringar? Kan ni inte bara skicka ut en ny blankett med rätt uppgifter ifyllda?!"
Skatteverket "Tyvärr, vi arbetar inte så!"

Skattverket, inte direkt serviceinriktad personal på kundservicen!

// Mastern


Helgens höjdpunkt...

För en stund sen var jag ute och cyklade. Framför mig på cykelbanan uppenbarade sig helt plötsligt en polisbil. Eftersom jag inte hade cykellyktor (handen på hjärtat vem har det? de blir alltid stulna eller vandaliserade ju) oroade jag mig i några sekunder för att de blåklädda marodörerna skulle släpa sig ur sin bil för att bötfälla mig. Givetvis var detta inget jag eftersträvade så cyklade ut på en gräsmatta och sneddade över den. Poliserna jagade inte efter mig. Att slippa betala 1200 i böter för att cykla utan lyse är helt klart helgens höjdpunkt, så nästa helg har goda odds att bli bättre.

// Mastern


Lyckosamt hjärnsläpp.

Igår fick morsan ett konstigt hjärnsläpp som dock gynnade mig. Hon fick för sig att komma förbi och röja i min lägenhet i några timmar och efter detta ansåg hon att vi behövde åka till IKEA och handla stolar (De förra var direkt farliga att sitta på). Att vistas på IKEA har för övrigt vissa likheter med användande av psykadeliska droger så till vida att tidsuppfattningen förändras. Så de två timmarna vistelse på IKEA kändes som en evighet. Stolarna är som bilden för övrigt visar inte Anjasäkrade.


Genialiskt att köpa in stolar som hälften av ens vänner inte kan sitta på!

Ägnade för övrigt torsdagen åt lite linsluseri. Efter granskningen av bilden kom jag fram till att det var dags för Solarieöarna, så blev ett besök inom dessa också!


Pale Force!

Det måste för övrigt varit solariets fel att jag förlorade i volleyboll mot Syratomten på kvällen. Jävla UV-strålar farlig skit! 

// Mastern


Gratis baguetter, Baloos lya samt Anja Pärsson BMI.

Igår var jag nere i Lund några timmar och åt baguette. Det kan tyckas onödigt att åka till Lund för att äta baguette, men fick resan betald och var dessutom ganska tvungen. Under Lundvistelsen lyssnade jag också på en två timmar lång redogörelse för hur man på bästa sätt samlar in några papper, inte alltför spännande.

Vid 27 års ålder kom för övrigt Baloo fram till att rökmolnet i föräldrahemmet var dåligt för hans hälsa, något som fick honom att flytta en bostadsrätt på Fredriksdal. Man kan såklart vara skeptiskt till hur någon kan pröjsa en halv mille för det tveksamma nöjet att bo ute i Ghettot men å andra sidan var lägenheten snygg, och en snygg lägenhet där folk faktiskt vill bo, kräver en Lottovinst först.

Hade för övrigt en intressant diskussion angående Anja Pärsson BMI häromdagen. Enligt SVT är människan 170 lång och väger 81 kilo, de vill säga ett jävla fetto. Frågan man kan ställa sig är om man ska vara imponerad över att ett fetto hör till en av Sveriges största idrottare eller om man ska förakta henne för att vara ett dåligt föredöme. Jag menar övervikt/fetma dödar många fler årligen än vad kokain gör och varje gång en elitidrottare avnjuter några fina vita linor blir det alltid ett jävla liv. Konstateras kan dock att det är imponerande att vinna alla dessa medaljer samtidigt som människan släpar runt på en massa extra kilon, tänk så hade hon skitit i chipspåsen, då hade hon ju varit landets mest framgångsrika idrottare genom tiderna?

// Mastern


Nästan lite action.

På dagens HAIS träning fick man nästan se lite action när två man hoppade på varandra och skulle slåss. Fick dock inte stillat min blodtörst då de:

  1. Slog hål i luften istället för att träffa varandra
  2. Blev avbrutna av folk med en mer pacifistisk livssyn.

I kvadraten lyckades jag med bedriften att inte slå en passning rätt på femton minuter vilket innebar att jag var tvungen att springa och jaga hela tiden, lyckligtvis var jag jävligt vass på jakten iaf, vilket besparade mig otaliga armhävningar och andra hemskheter. För övrigt lovade jag att få rätt på mitt passningsspel innan jag börjar med Oldboys fotboll, så har i alla fall 10 år på mig!

Övriga händelser:

Varit på vuxendagis där de visade fyra olika mallar för hur man kan skriva personligt brev, föll för den fjärde så i veckan ska det maxas ut ansökningar är det tänkt, ge mig jobb era pajasar! (Helst eller välbetalt och slappt dito)

// Mastern


Spritförråden fyllda och hemmabion officiellt min.

Inför dagen hade jag hoppats på en otippad skänk från ovan exempelvis, ett fast jobb eller en fet lottovinst. Av detta blev det inget. Däremot hittade jag en oöppnad proteinbar när jag var på gymmet. Efter att ha ätit eländet förstod jag varför eländet var oöppnat eftersom det inte hörde till kategorin "välsmakliga snacks"

Några timmar efter mitt oerhört ansträngande gympass (av oklar anledning är jag glaslirare deluxe varje gång jag stiger in på ett gym, motivationsproblem?) dök mina föräldrar upp för att hylla sin son på 25 årsdagen. Förutom att hemmabion officiellt blev min (verkade väl dumt att slå in den och köra ut den till Bjuv i fredags, så haft den sen dess) plus att mina spritförråd fylldes upp. Nice!

Nice var det också att dra till restaurang och kränga samt dra i sig grogg...

Vid nio på kvällen kunde jag konstatera att jag inte fick några booty calls idag heller. Proppmätt och småfull klockan nio en måndagskväll finns det då två alternativ:

1: stirra in i väggen (Egentligen TV/ datorn, finns ingen normalt funtad människa som verkligen stirrar in i en vägg)

2: Dra på sig skorna och lira en timme strandraggarsport.

Valde det sistnämnda med viss framgång!

// Mastern


Kvartssekel: Check

Efter en tämligen händelselös helg så fyllde man då 25 bast idag! Hade egentligen hoppats på att vara mer framgångsrik vid 25 fyllda, men dagen är lång och förhoppningsvis trillar det in en skänk från ovan idag!

För den som inte kan vänta till på lördag, så är det såklart fritt fram att ringa för den som ge mig en present eller nåt.

Helgen kan annars summeras med att tre koffeintabletter torsdagkväll var ett misstag, samt att jag är jävligt nöjd över att man slipper spela på grus nuförtiden!

// Mastern


konsten att dricka sig i form..

Med tanke på att morgonen bjöd på en lagom tung bakfylla såg det på förhand ut som att dagens tennismatch mot fadern skulle bli jämnare än vanligt. Så blev det verkligen inte, utan tvärtom toppade spriten mig så att jag lyckades med att nolla farsan. 6-0 6-0..:) Man kan tycka det är lite tråkigt att toppen aldrig dök upp igårnatt dock.

Blood Hunter kanske inte är rätt karaktär att efterlikna på sina jaktrundor förresten.. "rrrrrrrrrr rrrrrrrrr Schmell blood!" är väl inte direkt det ultimata målet, det är snarare de som inte blöder som rimligtvis borde vara måltavlan.

Det visade sig att Direktören inte ville bli titulerad Fat Fucker.

Fick min 25 års present idag några dagar för tidigt, ett hemmabiosystem.

pipan och barnkalas i helgen: check!

/ Mastern


Lysande kontakter samt test av en gammal klassisk duo...

Idag hände något som aldrig hänt förut, jag fick ett jobb pga kontakter som min fader har! I den bästa av världar hade jobbat varit en massivt välavlönat arbete i ett stort och välkänt företag. I min värld handlade det dock bara om ett två gånger om året jobb som ger två lax per tillfälle.´

Inspirerad av det faktum att faderns kontakter trots allt fixat mig någon form av jobb kändes det lägligt att ta reda på om undertecknad och flaskan var en bra duo trots att påsen blivit utslängd från de tre musketörerna. Fälttestningen gick väl sådär, ty en halvliter senare konstaterade jag att det var allvarlig kräkrisk om jag skulle tvinga i mig mer av dödsdrogen etanol. Med en halvliter av denna klassiska drog innanför kavajen bar det av till Studentvillan med Syratomten som sidekick! Därinne höll jag mig nolla (okej jag har fått ragg hem från Villan en gång, men då storma Chewie in och stirra mig ögonen mitt under BJ, inte alls trevligt)

Konstateranden:

  • Skönt att hålla sig undan påsen, blev inte tokparanoid framåt tvåsnåret (vilket jag hade blivit med tanke på alla bittra fanskap som varit efter en på sistone)
  • Direktören blev påprackad en reservplan som i alla fall var snyggare än DFHH. Med tanke på att hur hans ex ser ut är oddsen följande: 
    Direktören nyttjar livlinan: 2,5
    Direktören nyttjar inte livlinan: 1,5
  • Med tanke på oddsen skulle Direktörens reservplan jagat efter Mastern istället, men icke..
  • Syratomten var för nykter!

/ Mastern


Badmintonvinst, usel Popkornjury, samt lugnt och skönt..

Trots nya skor hade Syratomten inte mycket att sätta emot Mastern i dagens badmintonmatch. De första setten tog han dock hem då jag blev distraherad av hans nya röda i princip självlysande skor, men sen fokuserade jag på spelet istället..:)

Under aftonen bar det av till Tivoli för att se finalen av Popkorn. Där var fyra band som var bra på olika sätt, ett som kasst och ett som bara var ofattbart tråkigt. Blev lite lack på juryn när det visade sig att de hade utsett det tråkigaste bandet som vinnare av hela tävlingen. ST och Jabba blev också lacka över juryns totala inkompetens medan JB som uppenbarligen har en förkärlek för tråkiga band med deprimerande texter tyckte att det var ett bra val. 

Inne på Tivvan utspelade sig även följande dialoger:

Mastern: Fan kvinnorna kommer lindrig undan ikväll, glömde ta gelé i håret.
JB: *host host* ja det är säkert bara gelén det hänger på...

lite senare

Mastern: Fan är detta för skit, med 13 årsgräns, det är verkligen inte okej!
JB: Nej det är rena minfältet därnere, ta det lugnt med dina moves ikväll!
Mastern: Har FORTFARANDE glömt min frisyrgele!

På tal om något helt annat; Ska jag anamma Robbie Fowlers klassiska målgest denna säsong?

Avslutningsvis kan det nämnas att det varit lugnt och skönt i kommentatorsfälten sen bloggen blev lösenordsskyddad. Den uppenbara fördelen är att inga anonyma gnällspikar kommer åt dess briljanta innehåll och därmed inte kan sprida sitt gift. En viss nackdel är dock att bloggen knappt har några läsare längre, men uppenbarligen är inte innehållet skapt för den stora gråa bittra massan så bättre att de utvalda som faktiskt bemödar sig att fråga om lösenordet, är de enda som läser.

// Mastern


Kross av ST, vuxendagis samt juniorträning.

Igår så fick jag den äntligen: Min revansch mot Syratomten i badminton. 5-0 i set.:) Efter matchen skyllde han på sina skor, så fick följa med honom till Stadium för att köpa nya: Magiskt! :)

Har även hunnit med att skriva in mig på något arbetsmarknadspolitiskt program, AKA vuxendagis. Varit oerhört spännande och stimulerande hittills, idag hann jag till exempel lyssna på en ljudfil på datorn om manligt och kvinnlig kommunikation. Tydligen ska man inflika en massa utfyllnadsord av typen "mm, jaha, okej" osv när man lyssnar på en på kvinna för att hon ska tro på att man lyssnar (om man nu verkligen gör det)

Eftersom HAIS seniortrupp åker på träningsläger till Holland i veckan och undertecknad inte har en massa pengar att lägga på en fyradagars provning av holländska gräs(mattor/sorter) så blir det träning med HAIS juniorlag denna veckan. Tycker jag är chill, kommit en massa vassa spelare till seniortruppen inför denna säsongen vilket gör det svårare. Bland juniorerna var tempot och kvaliten på de andra spelarna på en mer behaglig nivå vilket passade mig som handen i handsken. Kanske får fixa ett falskleg..;)

// Mastern


En bra lösning på ett drygt problem.

Idag så kom jag då på en lösning på problemet med alla gnällspikar som förfasas över allt som står i mina monologer. Jag lösenordsskyddar helt enkelt sidan så kan ingen gnälla på att det är offentligt innehåll så får vi ett slut på den minst sagt dryga debatten. Sen att det är fritt fram för alla att fixa fram loginnamnet och lösenordet (och du som läser detta har uppenbarligen gjort det)

Idag spanades det för övrigt på den allsvenska premiären. Var väl ingen jättespännande match men det såg stabilt ut från HIF-s sida. Nu måste de bara få igång målskyttet så kan det bli en ganska underhållande säsong. Såg för övrigt matchen framför teven då jag ingalunda betalar en massa för att frysa.

Borde blivit gymmet idag, men blev det ej, känner verkligen hur gymmaskinerna saknar mig eller något, får visa mig där i morgon istället..;)

// Mastern


Ingen dynamisk duo samt kommande löpningar...

Med tre gynnsamma aspekter (ny hårfärg, kommit på ett nygammalt knep, samt snygg kvinna ringde) så kändes det på något sätt som att det var dags för undertecknad att ta reda på om jag och flaskan var en dynamisk duo. Så blev det icke! Ty de kallade hade olika bortförklaringar för att komma undan

JB: Ålderskrämpor
Jabba: Bakfull
Syratomte: Besviken över mitt svek mot påsen
Jabba och Pellegus: svarade inte i sina mobiler
Direktören: Lång och fyllesluddrande monolog som jag inte förstod någonting av.
Awkeeh: Var på fest hos kille som förklarat vendetta mot undertecknad bara för att jag råkade ligga med hans syrra i höstas.

Just den sistnämnda tycker jag dock är lite konstig. Jag för inte vendettor med killar som ligger med mina systrar. Med tanke på att båda är mer eller mindre gifta så kan jag dock tänka mig att deras respektive hade blivit mäkta upprörda om någon la in en stöt. (Båda min svågrar är sjukt biffiga och troligtvis inte roliga att göra upprörda) Nu när jag tänker efter kanske jag borde vara lack på min svågrar dock. För innan mina syrror blev på smällen och fick en massa ungar var de mycket roligare än vad de är nu. Men som sagt mina svågrar är mycket biffigare än jag, så ger fan i att proklamera vendetta utav ren självbevarelsedrift!

Vad ville då den snygga kvinnan? Ja hon ville ha någon att träna med. I den bästa av alla världar kan jag tänka ut både ett och två träningsupplägg som hade kunnat passa, men i min värld var den efterfrågade träningen en halvmils löpning. Efter den löpta halvmilen blev jag utmanad på en löprunda på två mil någon gång i framtiden. Det är en utmaning som är viktig att ro hem, ty som fotbollsspelare i HAIS sätter jag både min och klubbans ära på spel om jag förlorar en löptävling mot en kvinna! Det som talar FÖR att jag ska vinna är att jag knappt supit i år och därmed borde vara i fysisk toppform. Det som talar mot mig är att jag aldrig någonsin i hela mitt liv sprungit en så okristligt lång distans. Det som talar för min motståndare är att hon inte såg spyfärdig ut efter en halvmil trots en påtaglig bakfylla! 

Vad har jag då för ny hårfärg? Haha det är hemligt!

Vad har jag kommit på för nytt knep då? Ja den kan jag bjuda på eftersom jag inte är upphovsman. Konceptet går ut på att alltid gissa på att en kvinna är 23 år gammal (om hon är mellan 18-28) därför att: Om hon är under 23 så blir hon smickrad för att hon ser så mogen ut. Om hon är över 23 blir hon smickrad över att hon ser ung ut. Om hon är 23 blir hon imponerad över att man gissar rätt. Oavsett vilket. 23 är alltid den optimala gissningen!

De var dagens monolog, see ya around

// Mastern


Ingen nollning samt ett triangeldrama...

I morse var det dags att krossa farsan i tennis... Det började bra; första set vann jag med 6-0 på under 15 minuter. Sen vetefan om det var psyke, nerver eller bara det faktum att jag inte ätit frukost som fick mitt spel att kollapsa för 45 minuter senare hade jag äntligen vunnit andra set med 6-3 och tennistimmen var över. Eftersom det stående målet är att nolla farsan och jag aldrig lyckas, blir det lite irriterande ibland, men det är smällar man får ta!

Lyckligtvis för mitt vidkommande strulade farsans dator som vanligt vilket gav mig en anledning att sticka dit och suga ut föräldrarna på mat hela dagen. Den datorn strular jämt och egentligen hade det varit billigare och enklare att skicka den till återvinning och köpa en ny, men då kan jag inte snylta lika mycket, så de orden kommer aldrig att lämna mina läppar! 

I min och brorsans "först under 85 kilo" tävling har brorsan tagit en övertygande ledning. Nuvarande ställning är Mastern 91 kilo och Brorsan 87. Hur fan han lyckats går ner 7 kilo på två månader övergår mitt förstånd men hans egen förklaring var enkel "Jag har börjat snusa, så har inte råd med godis längre" Väntar med spänd förväntning på att Aftonhoran ska publicera brorsans "snusmetod" att gå ner i vikt! Alla bloggläsare som känner för att göda min broder uppmanas för övrigt att göra det!

Slutligen kan nämnas att jag har ett dilemma, jag har långtråkigt och vill ställa till med en legendarisk utgång! Tidigare hade jag två vänner som höjde feststämningen, nämligen flaskan och påsen. För någon månad sen råkade jag dock be påsen fara och flyga. Här är dilemmat om man är en bra trio och en medlem försvinner ur gemenskapen, då blir inte duon alls samma sak! Å andra sidan känns det dumt att komma krypande och be någon man bett fara och flyga att komma tillbaka. Enda lösningen är att ta reda på om Mastern och flaskan är en dynamisk duo genom empiriska erfarenheter, frågan är bara om dessa ska ske i morgon eller om jag ska vänta med testerna till den 27e (dömer en massa nästa helg så dåligt timat med den 20e).

Den som lever får se!

// Mastern


CB på brorsan.

Häromveckan var brorsan sjukt nöjd med tillvaron, då han fått hångla med en brud som tydligen såg okej och som ringde honom en massa. Om man får hångla med en tjej och hon sen ringer en, en massa innebär det vanligtvis att man inom en inte alltför snabb framtid äntligen får doppa sin bratwurst i marinad!

Brorsan lyckades dock hitta ett skadad exemplar. För senaste veckan har hon ringt honom en massa och bölat om loss om att hennes morfar våldtog henne som liten osv.

Om en tjej ringer till ett ragg och bölar om att hon blev våldtagen som liten finns det all anledning att tända varningslamporna därför att:

  1. Om hennes historia verkligen stämmer, så är hon med största sannolikhet (och med all rätt för den delen) en sexhaterska av stora mått!
  2. Om hon ljuger så gör hon det sannolikt för att ha en anledning att hålla sitt ragg på halster med det sexuella i all oändlighet. Om man nu anser det vara en god idé att lära känna varandra i månader innan man får känna efter, så kan man i alla fall vara rakryggad nog att stå för denna gammaldags inställning till en av människans mest basala drifter.

Slutsats: Brorsan är med största sannolikhet cockblockad och kan se fram emot att ställningen för 2010 mellan bröderna Lundqvist står kvar på 0-0 ett tag till. Dock har jag några fruktansvärt genomtänkta och felsäkra planer på G som kommer att genomföras så snart staden och dess kvinnohjärtan blir släppta av Kung Bores grepp! 
Fortsättning följer!

// Mastern


Ingen skänk från ovan samt årets första pipblåsning.

Idag besöktes en myntaffär för att ta reda på om 1995 års version av undertecknad gjorde ett fynd eller blev blåst. Det visade sig att 1995 versionen av Mastern inte hade mycket till affärssinne ty myntet som kostade en hundring då var förfalskat och visade sig vara värt 50 spänn i dagsläget. Slutsats: Ett falsk 8 Realmynt kommer att bli mitt slantsinglingsmynt i år!

Under dagen hann jag även med årets första pipblåsning. En Dammatch mellan Hittarp och Bälinge. Med tanke på att matchen slutade 11-0 så var det omöjligt att som domare påverka utgången vilket å ena sidan är positivt då man slipper höra en massa gnäll, men å andra sidan är negativt då man taggar av helt och mest står och fryser. Ska man summera är det trots allt roligare att döma matcher där det är lite spänning, men betalt får man oavsett vilket så finns ingen anledning att gnälla.

På grund av dömandet missa jag ett syskonbarns födelsedagskalas, men om jag får välja på 570 spänn i näven och lite motion eller att äta kakor och befinna mig bland en massa skrikiga ungar, ja då blir valet solklart det förstnämnda! Är dock jävligt stolt över att jag skickade med en present och allt till kalaset, det hade morsan inte räknat med! :)

Slutligen kan nämnas att antalet bloggläsare börjar närma sig normala nivåer igen. Det är jag rätt nöjd över, ty orka ha en massa bittra belackare som läser ens monologer och sprider sitt gift? Såna jävla gnällspikar kan förfasas över Blondinbellas modesmak eller annan jämförbar aktivitet, så slipper jag gnället, vilket är en win - win situation för alla parter. De värsta misantroperna har dock en tendens att läsa bloggen i ett halvår eller något. Det har dock också fördelar, ty det är bättre att eventuella störda stalkers läser ens blogg än att de ligger kamouflerade i buskarna utanför mitt fönster med en kikare och spanar. Även för den störda stalkern har bloggen två avgörande fördelar jämfört med buskarna.

  1. Mindre tidskrävande, samt den störda stalkern slipper frysa röven av sig
  2. Ger en bättre inblick i mitt liv än vad spanande från buskarna gör eftersom jag bor på sjätte våningen och inblicken utifrån inte kan vara alltför bra.

// Mastern



Gamla mynt, tacos samt några filmrecensioner..

Idag hade jag inte mycket för mig, så när farsan skulle sticka ner till Lund och kolla vad de gamla mynten han ärvde var värda så hängde jag på. Guldmynten han hade ärvt var värda ungefär det han väntat sig de vill säga 20 kronorsmynten från slutet av 1800 talet var värda runt 2000 spänn stycket pga att guldvärdet hade ökat. Rätt sjukt när man tänker efter att priserna har hundradubblats på hundra år, men tror att lönerna har ökat ännu mer sen dess så finns nog ingen anledning att böla om detta.

Lite lustigt var dock en annan grej

Farsan: Jag har en bunke ovikta femkronorssedlar sedan 1978 de är säkert värda multum nu.
Mastern: Enligt boken är de värda tio kronor stycket, de från 1979 är däremot värda multum.
Farsan: Men för helvete jag måste sparat på mig av fel årgång!

Så kan det gå, det hade varit en bättre investering att köpa öl för de sedlarna! Angående gamla mynt har undertecknad ett dilemma, Har nämligen ett 8 Realmynt från Spanien tryckt 1772. När jag kollade på nätet vad dessa mynten var värda stod det 2000 spänn. Så långt alltväl men ett litet dilemma, 8 Realmynten på nätet hade lite annorlunda tryck än det jag har vilket kan innebära två saker:

  • Marknadssäljaren som sålde myntet till 1995 års version av Mastern var så hjärtlös att han sålde ett nytryckt fejkmynt till ett liten unge för en hundralapp!
  • Marknadssäljaren gjorde sitt livs tabbe när han sålde det jävla myntet till Mastern för det var feltryckt och därför värt en förmögenhet!

Nu ska jag bara hitta en myntexpert och sen vet jag om det tickar in en massa pengar från ovan eller om jag kan använda myntet till slantsinglingarna i år och på så sätt bli unik inom domarkåren (myntet är gigantiskt)!

Idag har det för övrigt ätits, det gör det såklart varje dag men just idag var det lite annorlunda jämfört med andra dagar. Första måltiden intogs på en restaurang med chippebuffe för 39 spänn och jag hoppades innerligt på att det skulle vara gott så att jag hade hittat ett nytt stamställe som var bra för plånboken. Maten där smakade skit dock, så fick vad jag betalade för! Sen på aftonen bjöds JB och Syratomten på Tacos hemma hos mig, det sker inte varje dag men olyckligtvis hände inget spännande under deras besök.

Avslutningsvis några korta filmrecensioner:

Death Race

Totalbetyg: 2 av 5: En hyfsad våldsfilm med en tunn och förutsägbar handling.

Handling 1 av 5: En elak fängelsedirektör mördar en snubbes fru för att han ska åka i fängelse och delta i biltävlingar på liv och död som TV-sänds. Givetvis blir han lack, rymmer under ett race och ser till att fängelsedirektören stryker med. Väldigt banal handling med väldigt många luckor i logiken där man tänker "hur fan tänkte dom där" under filmtittandet.

Action och effekter: 3 av 5: Välgjort med mycket explosioner och våld fast inte uppseendeväckande häftigt på något sätt

Shadowman

Totalbetyg: 0 av 5: Troligtvis en film som till och med Steven Seagal själv skäms över

Handling och skådespelarinsatser: 0 av 5: Steven Seagals dotter blir kidnappad då han har en mobil som alla av oklar orsak vill åt. Detta får honom att ge sig ut på en våldsodysse. CIA, Maffian och den rumänska polisen råkar samtliga ut för hans vrede och stryker med i stora mängder. Dessa grupper har även ihjäl varandra inbördes. Filmen slutar med att Seagal tar kål på alla och lämnar landet med sin dotter utan en skråma. Vad som händer med den jävla mobilen, hur han ska gömma sig från både Cia, Maffian och polisen samt varför det dör en massa forskare på ett laboratorum helt avskilt från resten av handlingen, ja det framkommer överhuvudtaget inte.

Action och effekter: 1 av 5: Det dör ungefär en person i minuten. Vem som dör och varför Seagal gör slut på dem framkommer inte. Detta kan väl fungera om det hela vore välgjort. Det är det verkligen inte. Som ett exempel kan nämnas scenen Seagal skjuter ner en helikopeter med en pistol. Istället för att störta och ramla i backen som vore det rimliga om han mot förmodan träffat piloten med en pistol, så exploderar den jävla helikoptern i luften med en inklippt explosion a la hemmagjord youtubefilm. Enough Said..


Apokalypto

Totalbetyg: 4 av 5: En väldigt annorlunda film om indianer som är ganska häftig och kul att ha sett.

Handling och skådespelarinsatser: 3 av 5:  Den fredliga indianbyn blir överfallen av Mayaindianer som behöver offergåvor till sina gudar. Lyckligtvis räddas filmens hjälte av att det blir solförmörkelse precis när han ska offras från Mayaindianernas pyramid. Istället ska han dödas i Mayaindianernas pricksskyttelekar med pilbåge där han dock gör det enda raka, och dödar hövdingen son och sticker. Givetvis kan detta inte tolereras så han får en pluton arga Mayakrigare efter sig, dessa lyckas han dock genom tur och list eliminera på olika sätt ute i regnskogen. Stabila skådespelarinsatser där alla gör sina roller som primitiva vildar på ett övertygande sätt.

Action och effekter: 4 av 5:  Häftigt uppbyggd Mayastad med pyramid och allt. En autentisk känsla infann sig av att alla i filmen talade indianspråk med text istället för den klassiska krystade lösningen där alla talar engelska.

Då var det färdigrecenserat för ett tag..

// Mastern


Allt är inte guld som glimmar..

Häromdagen hittade jag ett fejkguldssmycket liggande på marken och min spontana tanke var "Vad är det här för lökig skit!?" Sen slogs jag av tanken att det kanske inte var fejkguld trots allt och att det fula eländet kanske var värt multum. Ett Pantbanksbesök senare visa det sig att det mycket riktigt var lökigt och värdelöst så om någon tappat bort ett smycke som matchar beskrivningen lökigt och värdelöst är det bara höra av er till undertecknad om ni mot all förmodan vill ha tillbaka det!

På gymmet idag träffade jag på en exflickväns broder. Han kom fram till mig och snackade ett tag. Av samtalet att döma fanns inga indikationer på att jag står på hans dödslista. Alltid skönt att kunna stryka en person från listan på potentiella banemän, särskilt med tanke på att den blev rätt mycket längre förra veckan.

Slutligen kan rapporteras att HAIS träningsstället anno 2010 blev levererat idag. Där gjorde jag misstaget att anta att sambandet 1 ställ= 500 --> 2 ställ= 1000  skulle att gälla. Uppenbarligen gjorde det inte det utan istället kostade ett ställ 500 och två ställ 1350.. Störigt.  Lyckligtvis kan det tilläggas att ett exemplar av detta vackra träningsställ för 500 är rena fyndet så två exemplar för 1350 är ingalunda ett rån. Bilder på mig i nämnda träningsställ kommer upp någon dag jag känner mig fotogenisk, det kan med andra ord dröja ett tag eftersom jag sällan förtär alkohol iklädd ett HAIS-träningsställ.

// Mastern


Jag vill blåsa i min pipa!

I morse låg jag och drömde om hur jag lallade runt på fotbollsplan och blåste i min visselpipa. Trots detta jordnära perspektiv på drömmande så visa det sig att denna dröm inte skulle slå in, ty min mobil pep om att dagens dömning var inställd. Således har samtliga tre matcher som jag skulle ha dömt hittills i år ställts in, det känns helt sjukt osannolikt då det knappt brukar ställas in tre matcher på en hel säsong annars.

Igårkväll såg det ut att bli flaskan, i fem minuter. Fick nämligen en invitering till fest på Bryggaregatan och sist jag festa där var det nice. Snyggade till mig och la ner en spritflaska i en påse och började vandra. Jag kom dock inte långt förrän jag träffades av iskalla arktiska vindar och insåg att jag saknade motivation att supa. Saknar man motivation är det mycket större sannolikhet att man sitter och surar i en soffa än att man når alkoholens Nirvana och om man med störst sannolikhet kommer ägna kvällen åt att sitta och sura, är det billigare och hälsosammare att göra det hemma utan att dejta flaskan!

En stund senare bar det av till Baloo för att kolla B-film, konstigt nog träffades jag inte av någon iskall arktisk vind varken på dit eller hemfärden så man kan ju fråga sig om det inte var ST: Alkohol som hindrade mig från att insupa hans ande igårkväll?! När man ändå talar om trollen kan jag lika gärna återpublicera min dikt ST: Alkohol Anno 2004

ST: Alkohol

Du älskad genom alla tider,
Utan dig, min strupe den svider,
Fan, nu blev jag sugen på en cider!

Min älskling kom hit,
Belöna veckans slit
Å kära akvavit!

Saknadens tårar samlas till en pöl,
Vänd mitt humör på rätt köl,
Fräls mig med ett flak starköl!

Jag vill bli full som ett svin,
Men samtidigt verka sofistikerad och fin
Jag halsar en dunk årgångsvin!

Jobbiga och fula är pokemon,
Jag gillade inte ens demon
Men däremot Bacardi Lemon!

Du sinnena lättare med ditt rus
Främjar kärlek i buskarnas sus
Ger helgen dess ljus!

Ge nykterister vad de tål
Fyll dem i varenda hål,
Visa din makt ooh ST. alkohol

Mastern: 2004


När vi ändå är inne på temat dikter kan jag lika gärna återpublicera ett beställningsverk som Direktören beställde av undertecknad till Alla Hjärtans Dag 2009 ( Man får anta att han själv tog på sig äran för dikten, när han läste upp den för flickvännen dock)

Lukten av ditt hår!

Tänker tillbaka på dagen vi möttes, det känns som igår
Ändå har du mitt liv förgyllt i flera år.
Alltjämt du mitt hjärta att klappa snabbare får.


Låg vid stranden och hörde vågorna mot strandkanten slå
Vid horisonten jag såg dig i solljuset stå.
Himlen och dina ögon delade en färg så besynnerligt blå!


I en värld fylld av besvikelser och svek.
Kände jag mig ofta ensam och vek.
Tills du kom och stärkte mig, med din kärlek!

Låg och tänkte på lukten av ditt hår
Ibland kändes saknaden i mitt hjärta svår
I skenet av stearinljuset fällde jag en ensam tår.


Till skillnad från trollkarlen behöver jag ingen hatt
För jag vet redan vad som är min största skatt
En natt med dig, under stjärnorna en sommarnatt!


Till dig kan jag i drömmarna fara,
När jag från omvärlden själv vill vara.
Och känna att jag hör till de lyckligas skara.


Jag hoppas att min kärlek dig behagar,
Ty jag är inte den som klagar
Om den varar resten av mina dagar!


Mastern 2009

När jag ändå är inne på ämnet så har årets dikt inte blivit skriven ännu, lyckligtvis är det gott om tid kvar att åtgärda detta. Några beställningar?

// Mastern


Bråka aldrig med en SHBS...

Nu har jag inspiration till ett inlägg som hade gett mig läsarrekord för alla tider, smaskiga detaljer om kändisar, det bästa sättet att tiodubbla sitt läsarantal utan att riskera kicken men det finns en allvarlig hake, jag lovade att inte publicera uppgifterna.

Bakgrunden var den att en Sjukt Het Blond Sak (Hädanefter SHBS) av oklar anledning försåg Mastern med en massa information om vilka kändisar som varit otrogna med hennes väninnor och så vidare. Uppenbarligen kunde hon läsa Masterns tankar för innan hon loggade ut drog hon till med "Om något av detta kommer ut i bloggen ligger du minst sagt risigt till" varpå jag i ren fruktan lovade att knipa igen foderluckan för en gångs skull.

Varför är det då farligare att göra en snygg brud arg än en ful dito? Jo för att den snygge har en attraktionskraft som försvårar flykt!

Om en ful brud blänger på och en närmar sig ens position slås man troligtvis snabbt av tanken "Vad fan blänger den fulingen för? Ja just fan det var hon som hota med att döda mig, bäst att springa" Eftersom den fule bruden troligtvis är tjock blir denna löpturen inga som helst problem för Mastern!

Om en snygg brud däremot tittar på en och närmar sig ens position lyder tankebanorna troligtvis mera åt följande håll "Wow en het sak spanar in mig, de händer inte var dag, fan vad kungligt att ödet äntligen vänder.... osv" Medan jag står där och drömmer mig bort har den snygga bruden gott om tid att komma inom knäavstånd från undertecknad och göra slut på denne med en välriktad spark!

I övrigt kan dagen sammanfattas med följande händelseförlopp

: _____________________________________________________________

// Mastern


Svinstian revisited samt musikkarriären: en snabbresumé

Igår besökte jag JB HQ (AKA Svinstian) med ärliga och sunda tankar.. Nämligen att inte äta upp hans godis och komma som en god hälsoförebild genom att ha med mig en massa kolsyrat vatten istället för en massa läsk. Den intentionen höll i fem minuter, sen fick JB-s stash av onyttigheter sitt första besök! Igår hade dock JB en infernalisk hämnd i beredskap mot detta snyltande, nämligen en påse baconsnacks:

*efter att Mastern ätit en massa baconsnacks*
JB:  Du jag hade nog inte rekommenderat dig att äta de dära.
Mastern: Jaså vadå då?
JB: Tja de låg i soppåsen tidigare, men de måste ha trillat ut på något underligt sätt.

Effekt: Färdigsnyltat för kvällen!

Frågade även JB om varför han lägger ett underlägg ovanför sitt glas istället för att ställa glaset på underlägget som folk brukar göra

Svar: "Jag vill inte dela min grogg med några insekter.."

En lång tid av kvällen strömmade för övrigt riktigt usel musik ur högtalarna. Detta för att JB och Syratomten ansåg att det fanns musikaliskt värde i att lyssna på evighetslånga låtar där en haschrökande tomte skrålade och trummade på en resväska. Det lät till och med sämre än vår högstadielåt "Psychos of the World" där instrumenten Bongotrumma, leksakgitarr och stormtändare användes. Alla läsare med känsliga öron kan härmed glädjas med att låten försvunnit och inte längre finns tillgänglig i den stora cyberrymden!

Efter den osannolikt usla låten "Psychos of the World" la Mastern i princip ner musikkarriären, något som tog de andra många år att inse. Å andra sidan la de ner fotbollskarriären under gymnasiet medan Mastern nu många år senare spelar i HAIS B-lag så vem som har sämst inlärningsförmåga kan såklart diskuteras.

En comeback blev det dock i Tycho Braheskolans Luciakör 2003. Draken var hjärnan bakom detta sabotage mot körens chanser att låta okej. Kören chans att låta okej blev inte det bättre av att vi stod fulla på scen och överröstade resten av kören. Riktigt pinsamt blev det dock först när Draken efter Luciaspelningen gick fram till mikrofonen och bad publiken ropa "God Jul *Drakens mammas namn*" samtidigt som han snackade i telefon med sin morsa.

Sen låg musikkarriären i välförtjänt dvala i många långa år tills jag häromåret fick en youtubemegahit med låten "Absinth Allstars Anthem". Tydligen har till och med youtube någon form av kvalitetskontroll för låten finns inte kvar länge! Skandal!

// Mastern


Reflektioner kring en stukad fot..

På gårdagens fotbollsträning trampade jag snett och stukade foten. De rent praktiska effekterna av en stukad fot är väl inte så värst mycket att orda om. Det kommer att göra ont att gå i några dagar och det blir ingen träning på någon vecka.

Däremot fascinerades jag en del av en annan aspekt. De första minuterna efter snedtrampet låg jag nämligen på marken allmänt yr och illamående. Troligtvis berodde det på adrenalinet som frigörs i kroppen för att dämpa smärtan men det är ändå ologiskt. För på en fotbollsplan gör det ju ingen större skada att ligga ner groggy i några minuter men ur evolutionärt perspektiv borde det vara helt åt skogen. För säg att man hade varit i slagsmål med ett lejon eller valfri fiende. Då är det sannerligen inte rimligt att man ligger yr och groggy i någon minut bara för att man trampar snett. Då har ju det jävla lejonet hunnit äta upp en innan man hade kvicknat till och det är ju rätt dumt ur ett evolutionärt perspektiv.

Nu kommer jag ju aldrig att komma fram till något vettigt svar på dessa funderingar så om en läkare läser bloggen så ge mig gärna en vettig förklaring.

Det var dagens reflektion det,

see ya around!

// Mastern


Veckans move!

Igår tog jag en promenad i stan med min broder. Där utförde han vad som kan kallas för veckans move:

  • Först kom ett gammalt ragg fram till honom och hälsade varpå han replikerade "Ser du inte att jag är upptagen!" pekade på undertecknad och gick vidare.
  • Sen kom ett nuvarande ragg fram och hälsade på honom. Varpå han pekade på ragget, vände sig mot mig och sade "Ser du inte att jag är upptagen brorsan" och gick iväg med  nuvarande ragg utan att jag hade en chans att replikera..

Att totaldissa det gamla ragget för sin storebror och sen totaldissa den gnälliga storebrodern för det nya ragget, ja då har man sina prioriteringar klara åtminstone! :)

Han var uppenbart väldigt nöjd över gårdagens move, ty idag har han kommit förbi flera gånger och sett minst sagt nöjd ut!

I övrigt vill jag tacka medlemmarna i min facebookfansite (Nej det är inte jag som ligger bakom den) för ett bra stöd! Alla troll som bakom anonymiteten sprider sitt gift borde däremot sluta gömma sig under en sten, njuta av solljuset och skaffa sig ett liv!

// Mastern


Ibland besannas drömmar!

I natt hade jag en intensiv dröm som visade sig bli sann! Är jag nöjd över detta? Nej för drömmen handlade om att jag fick sparken.

Det enda raka nu är att köpa en lottokupong lägga sig ner och drömma satan!

Den officiella förklaringen till morsan och AF blir glasliraren jag vikarierade för hade gott läkkött.


// Mastern


Hur fan gick detta till?

Idag var det dags för fotbollsträning. Efter en träningsinsats som tangerade den genomsnittliga arbetsinsatsen hos mina adepter, begav jag mig hemåt för att undersöka monologernas besökarstatistik. I min knastertorra "Puma"T-shirt med med HAIS tryck fick jag mig en rejäl överraskning, nämligen hur fan besökarstatistiken kan öka från 15 till 86 av att jag berättar för 25 av mina elever att jag har en blogg.
Nu behöver statistiken inte längre 1000 dubblas utan bara 500 dubblas för att Mastern ska tjäna pengar!


Best Case scenario är annars följande: 60 av dagens läsare är snygga tjejer och Masterns Bloggläserskeekvation visar sig stämma! Då blir utfallet 12 potentiella ligg och 48 potentiella pungsparkar! Eftersom jag hittills i karriären har fixat fler ligg än pungsparkar är jag uppenbarligen bra på att läsa av människor vilket innebär att det skrämmande minfältet som omgärdar paradiset kan passeras utan allt för blå nötter!

Med 60 stycken snygga kvinnliga läsare får man såklart göra det enda raka, och anpassa budskapet efter målgruppen. I klartext jag lägger upp diverse fyllebilder och berättar vad jag har för kläder på bilden! Håll tillgodo:



Kommentar: Billig skjorta som krympte i tvätten efteråt. Men jag fick ligga den aktuella kvällen! Till och med Syratomten var nära att få ligg med denna skjorta när han tog den på en jungfrufärd häromveckan (Fick ge honom skjortan eftersom den var för liten för mig efter krympningen)



Fler bilder kommer vid tillfälle, men mitt Internet vill inte ladda upp för tillfället

See ya around

// Mastern


Asexualitetens Nirvana och Masterns Bloggläserskaekvation...

De senaste dagarna har undertecknad nåt asexualitetens nirvana. För Mastern innebär detta tillstånd att jag kan vara hur dryg och egocentrisk som helst eftersom jag ger blanka fan i om kvinnor vill ligga med mig eller inte.  Orsakerna till att detta Nirvana uppnåtts är två:

  1. Min dator vägrar låta mig spela HoN vilket medför att min HoN abstinens är mycket högre än vad sexabstinensen någonsin kan bli.
  2. Har börjat se min sexiga elever som väninnor och inte som sexobjekt. Detta är en naturlig utveckling av att tillbringa en massa tid med snygga saker utan att få tillsläppt. Eftersom man givetvis är en förkämpe för jämställdhet mellan könen osv (Yeah right!) så finns det ju ingen anledning att behandla sina väninnor annorlunda än vad man behandlar sina vänner, nämligen genom att vara, dryg, självförhärligande och sexistisk..:)

Berättade för övrigt för mina elever om Masterns Monologer. Bloggen måste uppenbarligen innehålla precis det folk vill läsa för istället för att ägna sig åt arbetsuppgifterna så läste alla blogg via sina mobiler istället...Jävla kunskapsförakt!

När mina adepter ägnat sig åt kunskapsförakt ett tag fick det vara nog och jag tvingade dem att lära in ekonomiuppgifter de fått ut istället. Detta gick väl åt skogen men fick åtminstone utlärt en ekvation av stort värde nämligen Masterns Bloggläserskaekvation:

I korthet går den ut på följande:

Av 5 kvinnor som läser Masterns monologer kommer fyra att vilja sparka mig i skrevet och den femte kommer vilja ligga med mig.

Har inte kommit med den långa och utvecklade versionen ännu...

// Mastern


Besökarstatistik...

Ibland så får jag frågan om hur många läsare bloggen har. Det varierar såklart kraftigt från dag till dag, men eftersom det var många just idag, så är det ju läge att besvara frågan.


Måndagen den förste mars lästes Masterns Monologer av 31 personer...

Sen har jag även fått förfrågan från diverse modeintresserade damer vad jag har på mig när jag skriver mina monologer.  I sanningens namn är det den absolut mest ointressanta frågan som går att besvara, men diverse kvinnor med fördelaktigt utseende kör på samma koncept och har tusen gånger fler besökare så jag gör också ett försök..

Just nu har jag på mig en Adidas T-shirt med "Under 21 championship- sweden" tryck som jag fick när jag var funktionär i U21 EM... Vidare har jag på mig ett par svarta "Team Sportia" Shorts.. Undertill bär jag ett par boxershorts av märket "Stared"

Kunde lagt upp en bild på eländena men är för nykter för att fotta.

Nu när jag gett läsarna vad läsarna vill ha förväntar jag mig en kraftigt utökad läsarkrets samt massornas hyllningar!

// Mastern


Magister Lundqvist åter på jobb..

Idag var det så äntligen dags átt jobba lite efter en veckas ofrivillig ledighet.

Varför då äntligen? Jo:

Jobb: få betalt Hemma: Inte få betalt
Jobb: Få se snygga tjejer... Hemma: Inga tjejer att titta på
Jobb: Ypperlig möjlighet att vara smådryg och hora till sig en massa uppmärksamhet. Hemma: Färre människor att vara smådryg inför och ingen uppmärksamhet..

Sen fick jag diverse frågor om hur man bäst mutar sig till ett bra betyg.. Jävla amatörer: Det fattar väl alla att en sedel eller två instucken på ett diskret sätt med provpappren gör sitt? :)

Fick för övrigt reda på att min senaste jaktrunda ställdes in för tidigt baserat på felaktig information. Ty sist jag var ute träffa jag på en av mina elever, såg en massa andra snygga brudar och konstaterade att hela stället måste vara fullt med mina elever. Dumt för CV och jobbtrygghet att trakassera sina elever på fyllan, så stack hem tidigt.. Nu visa det sig dock att de andra snygga brudarna inte var mina elever, och att de därför kom undan alldeles för billigt!

Således: Om du är en snygg brud, läser denna bloggen och inte vill få till det med Mastern så slipper du köra med undanflykterna "Jag har pojkvän" eller "Jag är lesbisk" utan kan istället köra med "Jag är din elev".. Om du däremot är Masterns elev och vill få till det med Mastern löses detta enklast genom "Jag är din elevs tvillingssyster, har hört mycket om dig, vill du följa med mig hem?!"

Övrigt: HAIS tyranniske fystränare har visst lagt ner projektet för måndagsfysträningen är inställd för andra veckan i rad: Hallelujja!

Väljer att avsluta med ett vist SMS från Baloo som inkom nyss

"Den bästa motorn i världen är vaginan. Den startar med ett finger. Den smörjer sig själv. Den klarar av alla storlekar på kolvar. Den byter olja själv var fjärde vecka. Det är bara synd att styrsystemet är så jävla komplicerat!"

// Mastern


RSS 2.0