inget flaggviftande, datorproblem, samt fettande hos JB

Av oklar orsak blev dagens flaggviftande inställt. Lika bra det, ty det är en sak att glassa vårsolen med en linjedomareflagga och casha in 400 på besväret, en helt annan att frysa häcken av sig för 200 spänn vintertid. Hur någon sen kom på den strålande idén att lönen är hälften mitt i vintern, ja det övergår i alla fall mitt förstånd, borde vara OB tillägg eller nåt...

På grund av datorproblem kan jag inte längre spela mitt favoritspel Heroes of Newerth. Således har jag onödigt mycket tid över. Vad ska man göra av den? Här är tre tankar

  • Att fixa en ny dator har jag inte råd med, men att hitta ett annat spel som funkar hade kunnat vara en lösning
  • Lägga till en 30-40 kvinnor på MSN och hoppas på napp
  • Styra upp mitt liv genom att städa lägenheten, laga mat (istället för att värma/gå till pizzerian) och ägna mer än fem minuter åt varje jobbansökan..

Just idag var det inget städhumör dock så vad gör man då? Jo man sticker hem till JB och konstaterar att det kan bli svinigare hemma hos mig om jag bara ligger i. Hemma hos JB drabbades jag för övrigt av ett svårt val, äta upp hans godis eller dricka upp hans sprit. Man kan såklart göra både och men då drabbas man av akut magknip och ett allmänt hat mot godispåsen. Valde att låta spritflaskan stå och siktade in mig på godispåsen. Om det var rätt beslut? Det får vi aldrig veta men har inte akut magknip åtminstone..

// Mastern

 

 


Ingen formtopp..

De senaste dagarnas bolljakt kan sammanfattas med ett ord: Fiasko!

I torsdags var det fotbollsträning, planen var halare än allt annat och Mastern mer Bambi än allt annat, att man sen fick göra extra armhävningar för varje mål man förlorade med, medförde att jag fortfarande har träningsvärk i brösten.


Mastern på torsdagens träning...

Fredagen var inte mycket bättre.. Jag lyckades med att förlora mot en bakfull Syratomte i badminton.. Sånt ska fan inte få hända! Sen undrar jag om badmintonnäten blivit lägre sen sist jag spelade eller om jag blivit längre sen dess?

Sen idag var det samling 0845 för B-lagsmatch. Det visade sig att jag var bänkad, vilket fick det tidiga uppstigandet att framstå som ännu sugigare. Gladare blev jag inte när tränaren ifrågasatte Tempel-märket på min hand. Är man ändå bänkad ska han skita i om jag är bakfull eller inte, men det mest tragiska i sammanhanget var att jag inte var bänkad och att Stämpeln satt kvar sen torsdagens Tempelbesök!

Till slut kom man då in på plan, gjorde inte mycket väsen av mig men stod i alla fall för matchens delikatess: Bollen kom flygande bakom ryggen på mig, jag hoppade upp och klackade fram bollen till en fristående medspelare. Hade kunnat bli en riktigt snygg målpass om inte min medspelare lekt gapa och glo istället för att springa på bollen. Efteråt skylde han på att han inte var beredd, men ärligt talat: Hur kan man inte vara beredd på en delikat framspelning när Mastern är i närheten, det är ju för fan skandal.

Hursomhelst så vann vi matchen och Mazze blev matchens lirare efter sitt hattrick.

Bland övriga händelser de senaste dagarna kan nämnas torsdagens Tempelbesök där det kollades en spelning, bandet var inget vidare vasst, men entrén var fri och vännerna skulle dit, så vad gör man. Kändes sjukt skumt att vara på Tempel nykter dock. Ingen i gänget var på jakthumör, jag var dock den ende som kunde skylla min ickejakt på nykterhet!

// Mastern


För fredlig combat och ett fiasko-OS

Igår begav jag mig av till Sats för att fortsätta använda enveckasfrikortet till att gå på aktiviteten "body combat". Med ett så våldsamt namn på en aktivitet hade jag gott hopp om att det hela skulle bli våldsamt och att man skulle få slå på någonting (Pads då, att veva för kung och fosterland på sina medmänniskor en timmes kan antas vara hälsofarligt). Men det fick man inte! Istället stod man bara och vevade i luften en timme, sicket jävla fjolleri!

I och med Tre Kronors uttåg ur OS så kan det konstateras att hela OS blev ett fett fiasko. I den enda sporten som betyder något i Vinter-Os (Ja vem fan bryr sig om lappar som åker runt med luftgevär) floppade Sverige totalt och förhoppningsvis slängs förbundskaptenen ut med huvudet före, ty något huvud måste rulla för detta! En tröst i sammanhanget är dock att jag slapp se eländet, man ska fan vara hardcore för att stiga upp sex på morgonen för att titta på idrott.

Hardcore måste även de vara som går till Sats 0645 på morgonen och kör det passet jag och ST körde igår eftermiddags. I sanningens namn var det långt ifrån "Fysträning med HAIS vid Stenbocksskolan" plågsamt, men vid den tiden på dygnet hade undertecknad troligtvis gått ut och spytt om jag tvingats träna hårt.

// Mastern


Varningsklockorna började ringa igen, Bokinköp och addering till dödslistan..

Eftersom jag fortfarande var seg efter helgen och inte varit närheten av fager kvinna på flera dagar hade äntligen den värsta sexuella frustrationen lagt sig. Lugnt och skönt! Så vad händer rimligtvis då? Jo en porrstjärna lägger till en på MSN och börjar efter ett kort samtal skicka bilder på sig själv. Konsekvens: Helvete också varningsklockorna för sexuell frustration börjar ringa igen!

Givetvis började hon också fråga om inte Mastern hade några porriga bilder på sig själv. Det borde jag kanske inte ha, men givetvis har jag det.


What hides behind the hat?

Hon frågade såklart om jag inte hade en bild utan hatten, men där säger Masterns policy att om kvinna vill se Mastern naken, får hon komma förbi och klä av mig!

Min rådgivare konstaterade att det var osannolikt att det verkligen var en porrstjärna som la till mig, vilket såklart gör henne till the main suspect eftersom hon loggade in, ungefär samtidigt som porrstjärnan loggade ut!

Trekvarts högerarmsträning senare bar det av till Netto, där ödets försyn (också känt som bokrea) medförde att alla som förväntar sig födelsedagspresent av Mastern det närmaste halvåret, kommer få denna i bokform. Kan ju inte ge trisslotter till alla!

För övrigt verkar det som att jag blivit blåst på min decemberlön från Kassaregisterjobbet. Numret till den nye fittchefen som hade ersatt den gamle fittchefen hade upphört. Skickade företaget ett mail och den gamle fittchefen kom med ett långt krystat mail om varför de fittorna inte betalat. En fet blåsning med andra ord!

Blir man fett blåst på 5 lax i nettolön finns det tre tänkbara scenarion:

Man gråter ut hos morsan

Fördel: Man får kanske igen en del av pengarna och man behöver inte slita ihjäl sig
Nackdel: Inte så värst manligt

Man stämmer företaget i domstol

Fördel: Man kanske får tillbaka sina pengar
Nackdel: Domstolskostnaden blir högre än beloppet och tidskrävande som fan

Man blir skogstokig och pepprar ner chefen

Fördel: Hämnden är ljuv
Nackdel: 10-25 år bakom galler.


Men eftersom fängelsekunder får gratis boende, gratis mat, får ligga med en massa psykiskt sjuka brudar och till råga på allt slipper underhållsbidrag när det går åt helvete så finns det väl fördelar med det också!

****** ***** frukta ditt svin! :D



Mannen på bilden gör sitt för att hålla befolkningen på en jämn nivå...


// Mastern

Datum för födelsedagsfest spikat och lite annat.

Måndagar efter en hård helg är inga höjdpunkter på veckan. Denna måndagen har också varit tämligen tung men två positiva saker har i alla fall skett.

1: Var på arbetsförmedlingen och handläggaren försökte göra lite nytta för en gångs skull istället för att bara dra till med "Men sök jobben på hemsidan (Jag arbetar inte när jag är på jobbet, jag bara sitter här)"

2: Bokade datumet till min 25 årsfest. Det blir den 27e mars som denna pseudohändelse inträffar! För den som undrar fyller jag den 22 mars, men känns dumt att ha en stor fest en måndag. Maxade ut en massa inbjudningar på facebook efter kriterierna:

A: Jag känner personen om umgås regelbundet med denne...
B: Tjejen ifråga hade en snygg visningsbild på vännerlistan...

Om ni inte fått en inbjudan så betyder detta inte nödvändigtvis att jag ogillar er, eller att ni är fula så gå då in på facebook och anmäl er till detta evenemang!

// Mastern

Kritisk miss av Syratomten och kross av Henkes son..

Efter gårdagens kemilektion dök Syratomten upp. Han ville uppenbarligen jaga kvinnor och med tanke på att undertecknad har en veckas ledighet framför sig, kände jag att det var bra tajming att ta ut lite bakfylletid. Bar av till en förfest på Bryggaregatan som lätt kan klassas som den bästa förfesten i år. För att undvika upprepande av fylleslaget på Tivoli häromveckan, beslöt sig undertecknad för att dricka lite mer balanserat utan att för den delen fjolla. Så här i efterhand känns det som ett bra beslut...

Hursomhelst efter en bra förfest blev det en jävligt lam utgång för undertecknad som stack hem relativt tidigt. Syratomten var dock i form och spelade sig fram till sin första målchans på ett halvår då han hånglade upp en brud som varken hade gett lyckorus eller ångestattacker dagen efter. Innan jag stack hem gav jag honom jävligt tydliga instruktioner: "Se nu till att sätta chansen denna gången så att jag slipper ha dig rännandes hemma hos mig fem på morgonen!"

Några timmar senare dök han inte helt oväntat upp. Uppenbarligen hade torkan drivit honom till vansinne för har aldrig skådat en så sexuellt frustrerad person i hela mitt liv. Hans tjat och malande höll mig vaken i timmar! Att missa öppet mål och driva sig själv till vansinne med sexuell frustration, det är definitionen på en kritisk miss. ST-s dito måste varit något i hästväg även om jag av naturliga orsaker inte kan rapportera om hur han bar sig åt. En kuriosagrej är att senast ST missade öppet mål, så lyckades han driva Draken grymt frustrerad. Att missa så grovt så att ens polare blir tokfrustrerad bara av se eländet, ja då har man verkligen lyckats bomma!

Idag har jag dock lyckats med en storartad prestation! På Stampusinnebandyn var det knappt någon närvarande, men däremot dök Henrik Larssons son upp. Denne blev krossad på plan av undertecknad! Förvisso kan man ifrågasätta prestationen i att krossa en tolvåring på innebandyplan, men å andra sidan hade han en styrka som jag saknade, han var inte bakfull, så lite stolt kan jag allt vara!

// Mastern

Kemilektion hos Magistern...

En sann eldsjäl låter inte saker som verkligheten begränsa denne i sitt kall. Idag visade Mastern att han förtjänar epitetet en sann eldsjäl när han tog en lördagseftermiddag åt att hålla en kemilektion med några adepter!

Kemilektionen uppskattades av adepterna då ämnet inte aktiverade fantasigudscentrum i hjärnan, Mästaren var dock inte lika road.

Ty varför ska man ägna en hel jävla eftermiddag åt att hallucinera om man inte har en chans att träffa sina fantasigudar, det förefaller för mig vara jävligt drygt! Adepterna var av en annan uppfattning och tyckte att det var skönt att få hallucinera i fred utan en massa fantasigudar som la sig i. En utomstående betraktare tycker troligtvis att att det är idioti att ägna en lördagseftermiddag och hallucinationer, vara sig möten med fantasigudar är en del av dessa eller inte.

För att summera:  Fyra timmars hallisar och ingen fantasigud: Pass!

// Mastern




Magister Lundqvist promotar monologerna..

Idag var det sista dagen innan sportlovet. För den som undrar kan jag berätta att mitt sug efter en veckas obetald ledighet mitt i vintern är lika med noll, men jag är skeptisk till att chefen hade betalt mig för att dyka upp nästa vecka utan några elever att undervisa.

Som en sann vuxen förebild tänker jag såklart på mina adepters hälsa och gav dem min bloggadress samt ett övningsprov så att de skulle ha något bättre att göra under lovet än att supa och knarka. Olyckligtvis tänkte de inte lika mycket på sin mentors hälsa så risken finns att jag får ägna mig åt ovannämnda hälsofarliga aktiviteter.

För övrigt uppstod några sköna replikskiften:

Elev: Varför kan vi inte få sluta tidigare idag, som vi fick i måndags?
Mastern: Jo för i måndags trodde jag att jag skulle få ligga i veckan, det sket sig så därför får ni sitta lektionstiden ut!

Ovanstående är ett typexempel på strålande argumentation där motpartens argument tillintetsgörs totalt!

En kvinnlig elev drog också till men oväntad hitline:

Kvinnlig elev: Alltså jag känner mig så osexig när jag skriver dessa läxförhören och inte kan någonting...
Mastern: Jaha... Men det är ingen fara för du får betyg efter prestation och inte efter hur sexig du känner dig när du skriver läxförhöret...
*rättar läxförhöret*
Mastern: Fast just idag hade nog betyget blivit samma oavsett vilket av kriterierna vi gått efter...

Kommentarer överflödiga.

// Mastern

Gratis mat, Kvinnligt käppakrig, Klipska elever..

De senaste dagarna har Mastern gjort något som han inte gjort på många år: ätit av skolmaten!

Orsaken var att rektorn häromdagen meddelade att maten var gratis fram till påsklovet, och till priset gratis är ju maten åtminstone prisvärd. Det tidigare priset 35 spänn var dock helt åt skogen, då kan man lika gärna lägga till en tjuga och få betydligt bättre mat annorstädes..

Igårkväll spana jag för övrigt en period med Kvinnligt KäppaKrig. Det var både en positiv och en negativ upplevelse. Den positiva delen bestod i att i KKK så är det inte tillåtet att stå i hörnorna och slåss större delen av period vilket är den huvudsakliga ingrediensen i PKK (Pojkaktigt KäppaKrig). Den negativa delen bestod i att Sveriges landslag var sjukt usla på att spela.. Om någon undrar varför jag använder de krystade förkortningarna PKK och KKK så beror det på att båda är förkortningar på terrororganisationer så med lite flyt googlar någon förkortningarna och kommer till Masterns Monologer istället för någon extremisthemsida, och på så sätt görs världen till en säkrare plats!

Eftersom det inte blev tillsläppt i veckan var jag för övrigt lite småjävlig och satte ihop ett läxförhör till Haisastjärnskottets klass med en otroligt stor inneboende utmaning: att eleven hade öppnat boken någon gång i sitt liv. Det gick inte så bra för klassen där 70 % blev underkända typ. Haisastjärnskottet klarade sig dock undan med äran i behåll och då han var minst dålig i klassen gick jag med på att han kunde få VG på uppgiften.

Annars fattar jag inte hur folk kan bomma vissa löjligt enkla uppgifter till exempel nedanstående:

Para ihop rätt företeelse med rätt århundrade
1: Romarriket
2: Pyramiderna
3: Första olympiska spelet

A: 1500 f.kr
B: 700 f.kr
C: 100 e.kr

Lämna gärna svar i kommentatorsfältet men om ni bommar uppgifterna riskerna ni att bli kallade "Handelseleven" ett tag framöver!

// Mastern


Cockblockad av omdömmet..

Idag blandade sig en ny aktör in i leken om att cockblocka Mastern och förlänga vintertorkan nämligen det egna omdömmet.

Bakgrunden var följande: Mastern hade bjudit över en kvinna med troligtvis hög potential att göra honom sällskap onsdagkväll. Tidigare idag såg jag att hon var inloggad med namnet "Bara fyra månader kvar som jag längtar" Eftersom jag är ganska nyfiken av min natur så frågade jag vilken stor händelse som skedde om fyra månader.

Vettiga och resonabla svar hade kunnat vara: Nytt jobb, ta examen, byta lägenhet, sommaren med mera.

Givetvis svarade hon något helt annat, nämligen:'

"Om fyra månader släpps mitt ex ut ur fängelset, längtar så tills dess har saknat honom så"

Rent allmänt kan sägas att tjejer som tjatar om sina ex är pest och pina, men inte nödvändigtvis en anledning till att alla varningsklockor ska börja ringa.

Däremot så är tjejer som tjatar om sina psykopatiska fängelsekunder till ex, definitivt skadat gods, och tillråga på allt riskabla att hantera. Ty Syratomtens enda gästspel på köttmarknaden bestod i att han satte på en sådan tjej, och sen blev jagad hennes yxbeväpnade psykfall till ex veckan efter. Sen dess har han inte skymtats i närheten av en kvinna!

Undertecknad hyser sannerligen ingen önskan att gå samma öde till mötes, och sätter därför upp som ett krav på alla potentiella ragg att inte tjata om hur mycket de saknar sina psykopatex..

Övrigt: Kan inte träna fotboll idag då förkylningen sitter i, hade det varit sommar hade jag nog tränat trots förkylningen, men att kuta runt förkyld i minusgrader låter inte särskilt hälsosamt.

// Mastern


Lyckligtvis inget first blood...

Året var 2003. Mastern var på en frenetisk jakt efter First blood! Det gick väl sådär, efter några grova missar under sommaren lyckades jag till slut få titeln "Mästaren på att missa öppet mål" (I augusti tryckte jag dock dit den, till min store glädje)

Nyss fick jag reda på att det kanske var tur att jag inte tryckte dit den redan i juli, ty den potentielle Miss Juli 2003 la till mig på MSN nyss för att meddela att hon hade ljugit om sin ålder och inte var 16 vid tillfället utan 13. Med lite otur hade jag med andra ord kunnat inleda karriären som pedofil vilket inte hade varit så värst vasst.:)

Lärdomar:

Vid tveksamma fall begär ID-kort.
Dissa inte din otäcke bror för att han hånglar upp minderåriga, han är trots allt bara 16
Att inte få till det med tjejer man får i säng kan medföra att de lägger till en på MSN sex år senare...

// Mastern


Blandad kuriosa från helgen.

De senaste dagarna har innehållit en del kul och positiva besked som det är bäst att plita ner så att de inte glöms bort i framtida bitterhetsanfall. Så nu kör vi:

Jobb: Tjejerna som på måndagen var sjukt heta på grund av min övertrötthet var på fredagen bara heta. Att ha lite ögongodis i klassrummet är bara bra, men desto drygare om man blir för distraherad av det. Vill för övrigt att mina adepter ska titulera mig "Magister Lundqvist" eller "Mastern" men olyckligtvis titulerar de mig vid namnet "Bjuvsing" (mitt nick i HAIS, de jag känner som är från Bjuv använder av uppenbara skäl inte namnet). Blev för övrigt sjukt förvånad när eleverna bad om en extraläxa, sånt ska fan inte kunna hända, och medför extra arbete för mig också, men det är smällar man får ta.

Ekonomi: Farsan beslöt sig för att dela ut 10 lax var till sina barn, vilket tillfälligt gjort mig mindre pank, vilket såklart är all anledning att vara nöjd! En Lottovinst på 72 miljoner hade dock räckt längre så får lämna in en kupong snart!

Träning och Hälsa: Eftersom jag inte sprang runt i kylan på HAISträningarna i torsdag och lördags fick jag ingen möjlighet att hosta upp en massa slem vilket ledde till att jag blev förkyld på riktigt. (Eller om jag lät bli att träna för att jag redan var förkyld, det är som frågan om hönan eller ägget)

Kärlek och Romantik: Hade lyckats fixa så jag blev bjuden på fika av snygg tjej. Sånt kan man vara nöjd över.  Ännu nöjdare blev jag när samma tjej accepterade mitt förslag på en alla hjärtans dag dejt. Sen fick hon ett telefonsamtal, och istället för dejt blir det blogg, ett dåligt byte ur mitt perspektiv!

Flaskan: Mastern, Draken, JB och Syratomten befann sig igårkväll vid Mastern HQ. Draken ville nå alkoholens nirvana medan övriga i församlingen skyllde på ålderskrämpor. Vid 2200 lyckades Drakens i sitt nyfunna Nirvana övertyga de övriga i församlingen att hälla upp vars en grogg. Vid samma tidpunkt hade undertecknad och JB en vadslagning om när Draken skulle vara ute ur leken.  Jag gissade på 2300 och JB på 2400. Jag vann då Draken somnade över bordet redan 2245, vaknade en stund senare och stack hem. Efter Drakens sorti utbrast Syratomten följande bevingade ord: "Jag känner mig helt pånyttfödd, jag har lurat bakfyllan! Var helt inställd på att morgondagen skulle bli pest men i och med att Draken slocknade så fort, hann jag bara dricka en grogg och den lilla kommer bakfyllan inte lyckas slå i skallen på mig i morgon" Att vi höll med om detta kan bara tolkas som att vi uppenbarligen blivit för gamla för att skallsupa mitt i vintern, så nu får sommaren komma och föryngra oss, så att levern får sättas i arbete!

// Mastern

Skiddebut för Mastern..

Uppväxt i Skåne och utan större fascination för snö och is, så har ödets lott fallit så att jag aldrig förrut åkt ner för en backe iförd ett par skidor. Idag var det dock för ändring på den fronten, och till råga på allt under betald arbetstid!

Bakgrunden var den att det var friluftsdag på Nicolaiskolan och chefen föreslog att jag skulle vara funktionär för skidåkningen då där tydligen skulle behövas folk. När jag hörde med den ansvarige blev han förvånad ty de behövde inget folk men det gick bra att jag hängde på ändå.

Om man ställs mellan alternativen:

  • Lära sig åka skidor gratis under betald arbetstid
  • Sitta hemma och blänga mot väggen utan lön

Så väljer man givetvis det förstnämnda.

Min utveckling i skidväg gick från att ramla de första rundorna i nybörjarbacken (hade aldrig stått på skidor tidigare) till att komma ner för mediumbacken utan att falla.. En okej utveckling, men SOK lär inte ringa med mig till Vancouver.

Efter några timmar i skidbacken bara bussen av hemåt igen. Ingen Afterski med andra ord, och det var lika bara det. Ty med en klädsel bestående av

Ett underställ
Ett HAIS träningsställ
En skitig arbetsoverall modell ICA Anno 2006

Så hade man inte ens fått ligga fult på Afterskin!

I morgon ska jag raka mig och ta på mig en tajt T-shirt, ty då är hämndens timme inne.. Hur det går? Ja det får ni se!

// Mastern


Dominans i strandraggarsporten...

Efter den plågsamma fysen var det dags för dess motsats, nämligen något som var ganska skoj och inte det minsta fysiskt ansträngande, jag talar om Volleyboll...

Man kan förvisso ifrågasätt hur mycket motion en sport  ger som det inte är några som helst problem att lira timmarna efter ett tungt fyspass, å andra sidan är det tur att Stampus lagt ut volleybollen på måndagar så att man får göra något skoj efter tortyren vid Stenbocksskolan.

Av dagens pass kunde konstateras att jag och Awkeeh får lägga volleybollen som bas för hela 2010 års strandraggande. Sex raka vinster och total dominans trots den sistnämndes servar, det är kungligt det!

// Mastern

I etanolens efterdyningar samt se men inte röra..

Efter en fruktansvärt tung gårdag trodde jag att min frälsning från bakfyllan var nära, när klockan blev mycket och det var läggdags. Ack vad fel jag hade, för efter en kvart sömn drömde jag om en kraftig ljussken, hörde ett mystisk ljud och vaknade upp ur drömvärlden helt jävla klarvaken. Att somna när man är helt klarvaken, är kört på förhand men trots allt försökte jag hela natten utan framgång...

Nöjd? Så fan heller

Nöjd var jag inte heller över min prestation på dagens fysträning med HAIS. Samlade i Magnus Stenbocksskolans gympahall flockades en mängd av denna alkoholiserade skara, när trycket från den tyranniske fystränaren blev för stort. Slutsats: Spysmak av gammal alkohol är inte bra för träningsmotivationen!

Detta har lett mig in på en fundering: Om man dricker varje vecka är man van och blir inte så bakfull men å andra sidan ger spriten ingen vettig effekt. Om man däremot dricker en gång i månaden så slår spriten på som fan men bakfyllan är sjukt tung: Så vad är den optimala suparfrekvensen?

Något som var både bra och dåligt var att där var några sjukt heta kvinnor på en av dagens lektioner. Till råga på allt ställde de en massa frågor och låtsades vara intresserade av svaren de fick. Om man ska uppnå något sådant i vanliga fall krävs det att man bjuder på en massa sprit, och sånt är dyrt! Idag fick man det på betald arbetstid. Nackdelen är att om man bjudit en snygg kvinna på en massa sprit så dimper det inte ner en anmälan om sexuella trakasserier som ett brev på posten, istället tar det upp sin mobil och ringer sitt ragg. Om man däremot hade gjort samma move under en lektion hade de gnällt hos rektorn istället, vilket föranlett avsked, vilket inte direkt är gynnsamt för den ekonomiska utvecklingen!

Sen kopplar jag inte riktigt konceptet med att gå runt i ett tajt linne med urringning mitt i vintern, det är ju fel årstid för sånt liksom. Funderar dock på en raffinerad hämnd, nämligen att gå runt i en tajt T-shirt, där tanken är att om de gör mig sexuellt frustrerad, så gör jag dom sexuellt frustrerade så får jag min hämnd! :D Ett krux med planen är att det inte finns några som helst garantier för att de blir sexuellt frustrerade av att se undertecknad iklädd tajt T-shirt men å andra sidan, om man inte provar, får man inte veta..:)

// Mastern


bra stats, inga provspelare, inga brunstiga honor.

Man vet att man inte fått ligga snyggt, om helgens främsta framgång kan skådas i bilden nedan:


Av bilden framkommer att jag hade statsen 15 kills, 0 deaths och 18 assist i spelet Heroes of Newerth, bästa rundan någonsin.

Absinth Allstarsprovspel vågade sig ingen på. Glaslirerskan dök förvisso upp, men gav upp alla absinth allstarsambitioner när hon insåg att intagningsprovet var att svepa två sexor absint. Således fick absintflaskan vila, men det fick inte de andra flaskorna ty Mastern som hållt sig nykter i över en månad gick all in!

Till tivoli det bar och följande händelser kan sammanfatta kvällen:

  • JB och Jabba kände av sina ålderkrämpor och lämnade Tivoli efter ett rekordkort besök.
  • Glaslirerskan tog det något tveksamma beslutet att sticka hem från Tivoli med min telefon i sin jacka (renderade mig en lagom givande cykeltur till Västra Berga nu på morgonen som jag gärna sluppit)
  • Träffade på diverse lirare.
  • Konfunderades över att DSP först hetsade mig att dansa med hans ex, när han en stund senare hånglade upp henne. Han måste ha varit full.:)
  • Såg uppenbarligen ut som James Bond (Daniel Craigversionen, flera stycken brudar påtalade det) med den avgörande skillnaden att jag inte fick legat.
  • Å andra sidan kan det tilläggas att i Quantum of Solace ägnar Bond mer tid åt att vara allmänt bitter än vad han gör åt att knulla, vilket stämmer ganska bra in på undertecknad
  • Kom på den tveksamma idén att jag skulle omvända några flator, måste varit alkoholen som sa det till mig.
För att summera

+ alkoholen verkade: Hela konceptet med att hälla i sig abnorma mängder sprit är ju att man ska bli tankad som ett as och flippa. Därför suger det, om fallet är som innan min nyktra period, att man häller i sig en massa sprit men fortfarande känner sig nykter.. Helt värdelöst ju både för ekonomin och hälsan

- Torkan fortsätter: Uppenbarligen är inte februari parningssäsong så jag får gå i ide fram till mars istället


// Mastern

5 på 22, Absinth Allstars provspel.

Idag var det återigen dags för fotbollsträning.. Vår första uppgift var att springa en halvmil på tid.. Undertecknad kom in på den helt okej tiden 22,30.. Har väl ett personbästa på en bit under 22 men ska man orka spela fotboll efter löpningen bör man inte ta ut sig så att man är spyfärdig efteråt?

Jämfört med målsättningarna jag satte upp för året är det dock en bra bit kvar. 5 kilometer på under 20 minuter.. Det är ju personbästa med flera minuter hur tänkte jag då? :)

Efter en månads nykterhet har undertecknad ikväll bestämt sig för att bege sig upp ur sitt ide och undersöka om han inte kan hitta en brunstig hona ändå. En titt genom fönstret och de enorma snöhögarna avslöjar att det troligtvis inte är parningssäsong än på ett bra tag, men vem vet kvinnorna kanske är förvirrade ikväll. Kvällen till ära är det även Absinth Allstarsprovspel. Denna grupp som legat nere några år gör comeback på gott eller ont lär framkomma i morgonbitti!

Reglerna för ett Absinth Allstarsprovspel är väldigt enkla, man ska shotta två sexor absinth utan att spy, den som är sugen på att delta bör rimligtvis ringa och meddela detta snarast! Mitt nummer är som alla vet (antar att ingen läsare som inte vet vem jag är, följer bloggen) 0733-399191

// Mastern

inga bussresor framöver, trevligt med fjäsk, ett sjukt bötessystem..

Idag fick jag svar från Ölvemark att jag inte skulle bli erbjuden jobb där. Lika bra egentligen för tusen spänn om dagen för att ta hand om en massa gnälliga pensionärer på en buss 16 timmar per dag, ja det lät helt enkelt inte så jävla skoj när man tänker efter.

Av betygen å döma tyckte den kursansvarige att Mastern var allmänt kass: (1-5 skala)

Deltagarpresentation: 2
Bussguidning: 2
Allmänbildning: 3
Valutaräkning: 5
Redovisning: 5
Allmän lämplighet: 2

Kan väl bara skriva under på dessa. Tur dock att jag hade maxat betyg i valutaräkning och redovisning ty allt annat vore sjukt pinsamt för en man som titulerar sig själv civilekonom!

Fick även erfara en fördel med att vara magister på jobbet idag, nämligen att de HAIS spelare jag har som elever la in lite obefogat fjäsk "Ja det var ju en väldigt bra träning och några snygga mål du gjorde igår" Kände inte alls igen den bilden, då jag mest sparkade hål i luften eller snubblade på bollen större delen av träningen. Men visst min mönsterelev kanske missade allt detta och bara såg ljusglimten, de vill säga när jag gjorde det snygga målet.

Sen var där en kille som varvade alla andra på hinderbanan igår. Har ingen lärt honom att A-et i HAIS står för "alkoholiserade" ?!

Sen har det av oklar anledning införts ett bötessystem i HAIS vilket känns helt rubbat. Ja menar eftersom ingen får betalt för att spela där så kan det ju inte vara obligatorisk att träna och liknande det säger ju sig själv. Några exempel

Utebliven träning: 50 spänn
sen ankomst träning: 20 spänn
Om man inte en kvart innan träning dyker upp och meddelar tränaren att man är på plats 20 spänn
Träning i "fel" kläder: 20 spänn
mobiltelefonanvändning under träning: 50 spänn

Visst såna här regler kan man ha i en elitklubb men inte i en Helsingborgs sämsta klubbar!

Vissa av reglerna var dock rimliga, till exempel att man får böta om man inte dyker upp till match, för det drabbar klubben och de andra spelarna, men om man känner att man vill träna eller inte ska ju vara helt upp till den egna individen på division 6 nivå!

// Mastern


Som en fisk på land.

På grund av vädret i tisdags var HAIS-träningen inställd och istället kommenderades vi ner till badhuset. Av oklar anledning var jag dum nog att släpa mig dit ty vanligtvis trivs jag som fisken på land, när jag ska simma runt i en bassäng. Det visade sig att jag även i tisdags trivdes som fisken på land!

Efter simningen funderade jag på om simning och diverse smidighetsträning är ett alternativt sätt från tränarstaben att höja spelarnas tro på den egna fotbollstalangen. Ty på simning eller smidighet var de flesta ännu sämre än vad de är på fotboll, och om man då jämför sina övriga talanger med sina fotbollstalanger, så är ju fotbollstalangerna förhållandevis bra...

Det visade sig även att en HAISare undervisas av Mastern. Till råga på allt var han bäst i klassen på det väldigt simpla läxförhör som delades ut, men en guldstjärna likväl till vårt unga stjärnskott, med betoning på ung och inte på stjärnskott..;)

Alla intressenter av flaskdejting får gärna höra av sig innan lördag ty konungen funderar på comeback och då skadar det inte med ett ordentligt anhang som skådar det hela!

// Mastern

Mastern på andra sidan katedern.

Igår fick tillvaron en oväntad vändning när jag fick reda på att jag hade fått jobb som gymnasielärarvikarie i ekonomi på halvtid fram till sista mars. Även om det inte var det jag utbildade mig till så är det skönt att få testa på ett jobb som krävde utbildning. Förvisso är väl en lärarutbildning att föredra till en lärare men det är bättre att sätta Mastern med sin civilekonomexamen att utbilda de unga studenterna än att sätta en före detta lagertomte som knappt kan stava sitt eget namn.

Hade dock en större plan för dagen nämligen att försöka fixa en ekonomtraineetjänst på ett företag. En egentligen mycket mer intressant tjänst för undertecknad. Denna intervju blev dock ingen succé då de mest pratade om företaget och inte verkade särskilt intresserade av undertecknads charmanta personlighet, så förvånar mig en del om de ringer om en vecka och hyllar mig med ett välbetalt jobb.

Dagens enda lektion gick dock bra, såtillvida att de flesta trodde den var inställd och de fyra som dök upp slog åtminstone inte på mig. Sen hade de tydligen inte fått några böcker, kunde därför inte ägna sig åt enskilt arbete och fick gå hem långt tidigare än planerat.

// Mastern

I systrarnas fotspår och våldsamma datorspel.

Efter kursens andra dag hade jag ett samtal med min moder via telefon. Det visade sig att mina systrar också hade gått diverse reseledarkurser i min ålder för att sen komma på att det inte var något för dem. Fördelen jag hade var att min kurs var både billigare och kortare. Stärkt av dessa visa orden förberedde jag mig för de två dagars slölyssnande och kakkrängande som återstod.

På söndagen fick jag så mitt diplom. Nu fattas bara en bunke ramar så kan jag snart fylla väggen med diverse mer eller mindre vettiga diplom, enda kruxet är att dessa sällan är särskilt mycket att titta på.  Mitt mål med att gå ner i vikt omintetsgjordes åtminstone dessa dagar då jag nu åter väger som jag gjorde efter jul.


Om jag någon gång är så här fet, så gör slut på mitt lidande illa kvickt!

Eftersom Scandichotellet vi befann oss på låg ut i ghettot fick jag även erfara denna kultur under kvällarna. När jag befann mig på ett spelcafe i närheten för att stilla min datorabstinens fick jag en helt ny definition på begreppet våldsamma datorspel. Det var kort och gott två invandrargäng som möttes i Modern Warfare 2 och när spelrundan var över, tog de kort och gott handlingen ut till verkliga världen, så stolarna flög och knytnävarna haglade. Efter en stund sa ägaren till dem att lugna sig och nästa spelrunda började som om ingenting hade hänt. Snacka om att leva sig in i spelet!

// Mastern

RSS 2.0