vattenpolo, vrede samt biobesök..

Min förmåga att skriva en massa om ingenting har uppenbarligen försvagats på sistone, då det nu gått en hel vecka sen senaste inlägget,  under en veckas tid hinner det dock med att hända tillräckligt mycket för att jag även med min uppenbart försämrade ordbajsartalang ska kunna knåpa ihop ett blogginlägg.

Under måndagen lirade vi en B-lagsmatch mot Ödåkra som vanns med 12-2. Undertecknad startade som högerback och gjorde en bra insats, spelade fram till flera mål och fallierade bara defensivt vid ett tillfälle, fast då berodde det på att deras spelare stod solklart offside, vilket ofta missas med B-lagsseriernas endomarsystem. Det mest anmärkningsvärda med matchen var annars vädret, ösregn i 90 minuter vilket fick planen att likna en vattenpoloplan mer än en fotbollsplan.

I tisdags var det enda jobbdagen för veckan, lite störigt var att jag slutade så att jag precis missade fotbollsträningen, bättre i så fall att jobba hela kvällen och håva in OB.

I onsdags kom en händelse som gjorde mig fett lack! Det var nämligen så att min jobbcoach under måndagen hade ringt och snackat om att han kunde fixa en praktikplats på ett företag. När jag ringde dit så visa det sig att de inte hade något emot jag kom dit och jobbade gratis i några månader men sen kom det stora dilemmat, svaret på frågan om hur chanserna var för en anställning om jag skötte praktiken bra. "Tja vi ska kanske anställa en telefonförsäljare efter nyår" Om man jobbar gratis i flera månader för att eventuellt få jobb som telefonförsäljare så måste man ha hål i huvudet, vill man tvunget jobba till urusel lön med att trakassera folk dagarna i ända, så är det bara att söka valfritt telefonförsäljarjobb från början, ty Telefonförsäljare = det enda jobb som är omöjligt att inte få, om man söker det. Av taktiska skäl delgav jag inte företagsrepresentanten mina åsikter utan hänvisade bara till att jag skulle fundera på det, och återkomma.

Nu i helgen har jag för övrigt gjort ett drag som det var ganska längesen sist, köpt hem en massa läsk utan att hälla sprit i den. Kändes konstigt att inte vara bakfull en söndag, men va fan man lär vänja sig i höst, då dåligt väder är kasst för alkoholmotivationen.

Slutligen kan nämnas att jag spanade inception idag och att sex av sju timmar därmed är avverkade..:)

// Mastern


Highlights från veckan som gått...

På senare tid har det varit lågsäsong för monologerna men va fan ibland får man bjuda till och skriva om veckans highlights...

I onsdags gjorde jag gymcomeback. Kände mig kungligt vältränad framför spegeln på boxningspasset fram till det hade gått ett tag och min utsedda sparringpartner, en snaggad troligtvis lesbisk boxerska, hade kört slut på mig fullständigt.

I fredags gjorde Baloo gymdebut, troligtvis för första gången i sitt liv. Vanligtvis brukar jag använda termen "Det finns inget större utrymme för försämringar" om någon är kass. I Baloos fall får jag dock ta det hela ännu längre och istället uttrycka det "Det kan bara bli bättre!" Lyckligtvis är gymträning inte beroende av motparten kan någonting utan mer om sällskap, så således går det alldeles utmärkt att gymma en råsopa, medan det är frustrerande att spela fotboll eller andra sporter med en sådan.

På Fredagskvällen var det dags för Laserdome med undertecknad, Syratomten och Glaslirerskan. De två första rundorna spela vi med annat folk som var där, men i sista rundan handlade det om en trekamp. Till denna trekamp gjorde Glaslirerskan det otroligt fega draget att sabba den egna västen så att hon kunde döda oss, men vi kunde inte döda henne. Således gömde vi oss så gott det gick för henne samtidigt som vi försökte singa varandra. Passande nog visade det sig att västen hon bar, bar namnet Terminator, vilket får bli hennes nya bloggnamn.

Under lördagen försökte jag höja min popularitet genom att muta med glass, det gick sådär. Min lillebroder passade även på att fylla år, vilket folk tenderar att göra en gång om året. På aftonen blev det en utgång med Baloo och Terminator som crew där Syratomten hoppade in som joker mot slutet av natten. På Tivoli som var destinationen hände inte särskilt mycket då jag inte blev tillräckligt psyched. När Syratomten joinade handlingen öppnade han med att dra hitlinen, "Du och jag har känt varandra i flera år och ändå har vi inte knullat, vad är det för fel på dig?!" till Terminator. Han fick inte ligga i natt heller. Det fick inte jag heller och när en transa hoppa fram från ingenstans på dansgolvet och försökte hångla upp mig, insåg jag att jag uppenbarligen inte hade rätt sorts attraktionskraft för dagen.

Kvällen avslutades med att Syratomten visade sig vara värdig sitt bloggnamn när han yrade om kosmisk energi och att vi andra egentligen var hans föräldrar. Den som inte är van vid dylika absurda påståenden kanske hade blivit orolig och ringt nåt akutnummer till psyket, men Mastern som har vana av ST-s yrande tog det hela med ro. Framåt sex på morgonen insåg ST att det var dags att sticka hem och undertecknad fick sig välbehövlig skönhetssömn, slutet gott allting gott!

// Mastern


HAIS - Kvidinge 25-0

Vissa matcher glömmer man inte... Dagens drabbning mot Kvidinge är en av dessa. Innan matchen blev vi konfunderade när vi skådade motståndarna. Det såg nämligen ut att vara deras P15 lag. Förvisso är inte spelarna i HAIS B-lag de mest talangfulla i världen så ett stabilt P15 lag typ Barcelonas hade säkert spöat oss Big Time. I Kvidinges fall är det dock tveksamt om deras P15 lag ens hade besegrat Kvidinges F15 lag. De var kort och gott skrattretande usla.

En fördel med dagens motstånd var att jag fick göra mitt årliga mål i HAIS tröjan. Hade läge på fler mål men tyckte att det vore snyggt att sätta den stenhårt i krysset vilket såklart ledde till att jag sköt över istället.

Övrigt:

  • Vid ställningen 13-0 i halvlek kom vår målvakt på att han ville spela som utespelare istället. Det kändes som ett tryggt byte, även om Kinnan inte fick scorat så mycket som han ville på plan
  • Har nog aldrig tagit så mycket offensiva löpningar på en match som Högerback (har aldrig heller tagit så få defensiva
  • Serieledare!

// Mastern


Filmrecension och intressant jobb.

I fredags var jag på bio. Filmen som skådades var The Expendables. Här följer en kort recension

Handling 1 av 5: Korkad och osannolik handling. En grupp på legosoldater får i uppdrag att döda en militärdiktator i en bananrepublik. Det rimliga vore att ligga utanför hans fort med ett krypskyttegevär och blåsa skallen av honom vid lämpligt tillfälle. Nu konstaterar dock en av legosoldaterna att han är pilsk på diktatorns dotter som passande nog sitter fängslad i diktatorns fängelsehåla! Lösning den fem man starka gruppen gör upp med diktatorns 300 man starka arme. 1½ timmes blodbad senare är alla döda utom de fem legosoldaterna som inte ens har en skråma! Halleluja!

Action och våld 4 av 5: Väldigt mycket explosioner och väldigt mycket våld! I Like!

Totalt: 3 av 5: En välgjorde film med en efterbliven neandertalarhandling vilket ger den ett klart godkänt betyg.

Idag var jag för övrigt på arbetsintervju. För en gångs skull lät jobbet kul. Titeln var Managementkonsult och uppdraget bestod i att åka runt i världen till olika uppdragsgivare och göra olika uppdrag åt dessa. Det lät givande och varierande till skillnad från diverse ekonomiassistent jobb och liknande där man mest funderar "Gick jag verkligen en massa år på högskola för att knappa in siffror i ett datorsystem."

Ska man se det positivt så verkade danskan som intervjuade mig faktiskt intresserad. Om intresset grundade sig i att hon imponerades av min påstådda kompetens eller att hon tyckte jag var attraktiv kan man så klart inte veta, men jobbet lät helt klart värt att ta sängvägen till om det är det som krävs..;)

// Mastern


Man får vad man betalar för, samt danskar ett konstigt släkte..

Igår var jag och klippte mitt hår. Det blev inte Popfrissa al la Syratomte över det hela men man ska inte förvänta sig för mycket när man går till Turken på hörnet och betalar 120 spänn. Hade man däremot betalat 400 för klippningen hade ens ögon lyst av mordlust när man såg resultatet. I övrigt går mina planer på att fixa långt hår dåligt, mitt hår är för tjockt så det ser för jävligt ut om man inte klipper det på länge.

En fördel med att ha tjockt hår är dock att det krävs cancer för att man ska bli skallig, så man ska inte gnälla i onödan. Skulle man få cancer känns det som att skalligheten är det minsta problemet!

I morse fick jag för övrigt ett mail om att ett danskt företag bokat en jobbintervju till mig på söndag klockan 10! Vem fan lägger en arbetsintervju en söndag klockan 10? Det uppenbara svaret är en dansk! Eftersom jobbet låter roligare än att flytta lådor på margarinfabriken och det dessutom sägs att danskar betalar bra, ja då är det bara att satsa! Någon som har tips på hur man lurar morgonpigga danska nykterister att ge en jobb kan posta dessa i kommentarsfälten.

// Mastern


Nästan årets mål.

Igår var vi ute i Allerum och spelade B-lagsmatch. En rolig detalj med matchen var att Allerum hade köpt in jabulanibollar, de bollarna som användes i VM och där fick mycket kritik. Jag tyckte bollarna var sjukt sköna dock men att de var väldigt lätta att skjuta över med; när vi körde lite straffläggning innan uppvärmningen gick 70 % av skotten över typ.

Väl ute på plan var det dock en annan känsla när jag nästan gjorde årets mål! Drog till från 35 meter fick perfekt träff, men bollen träffade kryssribban och gick ut. Så när en perfekt träff i krysset men ändå så långt borta. I övrigt gjorde jag inte så mycket i matchen, stod och drällde med bollen så att deras anfallare kunde ta den och göra mål men lyckligtvis skedde detta med 5 minuter kvar vid ställning 5-0 till oss så den kunde man bjuda på. Även en annan HAISare kände sig givmild i slutminuterna så matchen slutade med en 5-2 seger. Sjukt rättvist!

Övrigt:

  • Domaren måste ha rökat på innan matchen, han var ofattbart seg och visade inte ens tecken för vilket håll han blåste. Tillråga på allt lyckades han med att hota vår tränare med orden "Ska jag döda dig efter matchen eller?" Stabil kille.
  • Matchens lirare i HAIS var målvakten som höll nollan fram tills vi blev av allt för givmilda!
  • Matchens ikon blev A-lagsmålvakten som byttes in sista kvarten som anfallare. Trots att han serverades en mängd smörpassar lyckades han inte trycka dit den.

// Mastern


Konsten att göra det lätta svårt.

I fredags började en brud från spraydate SMSa en massa om att undertecknad skulle komma till hennes fest. Med tanke på hur mycket hon SMSade tog jag för givet att hon var smällfet. Därför kändes det lite tråkigt och omotiverande att bara sticka dit, spela ut korten rätt och trycka dit den. Istället valde jag att höjda ribban och svårighetsgraden lite genom att trycka i mig lite psykadeliska vitaminer och dra på festen med ST i släptåg.

Att lyckas charma en antidrogdonna när man hallucinerar, tiden går i slow motion, man sluddrar och allt hon säger låter som meningslöst osammanhängande pladder är inte det lättaste men det höll på att gå vägen. Framåt midnatt hade jag nämligen nyktrat till från de psykadeliska vitaminerna och det var en raksträcka mot score. Men då hände det som inte fick hända, den jävla pentylonbakfyllan slog till. Om någon en fredagskväll börjar skaka och svettas floder kan denne för all del ha drabbats av influensa men den slutsatsen hade inte jag dragit och det gjorde inte heller antidrogdonnan.

Så hon började lacka på mig. Efter att ha lackat ett tag verkade hon ha ändrat uppfattning och verkade sugen igen. Då började hennes väninna lacka på mig. Efter att ha lackat på mig ett tag drog hon helt plötsligt till med "Äh va fan, nu får jag sluta hyckla, har du något över till mig?" Det hade jag inte och eftersom jag mer sugen på att sticka hem och dra i mig tre liter vatten än vad jag var på att eventuellt få till det med en småfet brud flydde jag fältet!

Noterat:

  • Det potentiella ragget var inte smällfet utan bara småfet.
  • Eftersom ST tänder på småfeta brudar var han mer tänd på henne än vad jag var fastän det var mig hon tafsa på.
  • Om en snygg brud verkar sugen och försöker locka över mig till en fest, ska jag låta bli vitaminerna!

// Mastern


Dra åt helvete...

Pentylon!

Om någon undrar varför pentylon kan dra åt helvete så är svaret följande:

  • Pentylon cockblockade Mastern! (förklaring kommer i senare avsnitt)
  • Pentylon måste vara en parodi på droger levererad av högre makt: Vid intag märker man ingen effekt 5 timmar efter intag får man ångest, svettas kopiöst och hackar tänder som om man höll på att frysa ihjäl. ungefär som att dricka sprit, förbli nykter och dagen efter vakna upp med en kopiös baksmälla. Pass!

// Mastern


Vetenskapliga funderingar och experiment.

De senaste dagarna har undertecknad gått runt och funderat på en sak. Om en dos psykadeliska vitaminer höjer eller sänker intelligensen (läs det uppmätta värdet på ett IQ-test). Spekulationerna har varit tyvärr varit svåra att undersöka med tanke på den senaste tiden vitaminbrist. Men så idag så kom möjligheten och då får man ju allt offra sig för vetenskapen!

Undersökning: Vilken effekt har vitaminer av det psykadeliska slaget på den uppmätta intelligensen?

Hypotes: Den uppmätta intelligensen följer ekvationen IQ= K (nyktert uppmätta värdet) - n(okänd konstant)* X (mängden psykadeliska vitaminer)

Genomförande: Vid olika tillstånd göra intelligenstester för att se vilken påverkan som vitaminerna har på prestationen.

Resultat: Vid en liten dos psykadeliska vitaminer uppmättes en intelligenskvot på 125 (www.mensa.dk skala 16) Vid nyktert tillstånd brukar resultaten ligga runt 130.

Slutsats: Små mängder vitaminer påverkar inte intelligensen nämnvärt.

Förslag på vidare forskning: Gör samma test igen klockan 0300 under kraftig etanolpåverkan!

// Mastern


Ett ångestladdat möte...

För några dagar sedan nåddes jag av beskedet att min syster fått avkomma: Igen!

I måndags var det dags att besöka henne med en present för att skåda det sjätte syskonbarnet (3 barn per syster om någon undrar). Det utvecklade sig ganska snabbt till ett ångestladdat möte. De ångestframkallande faktorerna var två:

1: Sist jag besökte någon på ett sjukhus så var det min farfar veckan innan dog. Även om ett BB inte direkt associeras med lidande och död, så är det likväl en sjukhusmiljö.

2: Syrran utbrast "Ja nästa gång vi ses på ett BB är det din tur, det kan komma redan inom ett år eller två". För den som har förra årets händelser i minnet är ångestparallellen tydlig, för er övriga kan nämnas att jag fortfarande är livrädd för jättenegern så här ett halvår senare.

Resten av veckan har inte varit särskilt ångestframkallande eller på något sätt emotionell. Fick reda på att garantin inte gällde på mobilen, ett väntat besked som medför att jag får köra på en skitmobil i ett halvår. Det kan man leva med. I övrigt Har jag jobbat nattpass på margarinfabriken vilket även om det är roligare än att plågas upp i ottan fortfarande inte är höjdpunkten på en vecka. Fördelen med nattpass är förutom den väsentligt högre lönen att jag lagt mig till med en dygnsrytm som är perfekt till hårt nattklubbsröj till helgen.

Avslutningsvis kan nämnas att satte några riktiga pärlor i krysset på gårdagens träning. Då folk utbrast "Det här får du ta upp i bloggen " Så får man väl göra dem tillfreds.

För övrigt har det varit vitalinbrist i flera månader nu: jävligt tragiskt eftersom undertecknad är sjukt sugen på ett avsnitt "Fear and Loathing in Helsingborg" efter att ha sett "Fear and Loathing in Las Vegas"

// Mastern


Spöad av småpojkar, pajad mobil, samt bäst när det inte gäller.

Igår var det dags för internmatch mellan HAIS B-lag och dess juniorlag. Tanken var ju att B-lagets stora rutin enkelt skulle ta hem segern mot de löpstarka småpojkarna. Så blev inte fallet utan en straff dömd i slutminuterna av Neger-Fredde, som för övrigt gjorde domardebut, ledde till att småpojkarna vann med 2-1. Efter matchen fick jag en del förfrågningar vad jag tyckte om Neger-Freddes domardebut, och det enkla svaret är väl att hans insats tangerade min i matchen; det kunde varit värre men det var inte direkt värt något beröm.

I onsdags pajade för övrigt displayen på min mobil vilket inte gjorde mig direkt nöjd. Funderade vad som är värst egentligen, att paja en mobil på jobbet eller på fyllan. Pajar man mobilen på jobbet konstaterar man att ekonomin går back trots hela dagens slit vilket gör en minst sagt sur och bitter. Å andra sidan suger dagen förmodligen redan innan mobilen pajar så man missar ingen höjdpunkt iaf.  Om mobilen går sönder på fyllan lär man också bli sur och bitter. Fördelen är att en fylla ska kosta pengar och därmed kan man se pengarna som en naturlig krigsförslust. Nackdelen är att kvällen som eventuellt kunde förvandlats till en höjdpunkt förmodligen grusas.  Så vad tycker ni; om man ska paja en mobil, när gör det minst skada?

I fredags var det dags att lämna in mobilen på garantin. Då hände det osannolika: expediten höll inte på att tjafsa och jävlas som de brukar göra när man ska lämna in något. Istället tog han bara emot den, knappade lite på datorn och sa "vi hör av oss när den är fixad" . Vanligtvis brukar det låta "Ah men du ser, det är en liten repa här, det bevisar att det var du som paja den och därför gäller inte garantin."  Det var detta scenario jag var förberedd på och därför blev jag tämligen konfunderad när jag slapp tjafsa emot, men va fan det slipper jag gärna!

I fredags lyckades jag för övrigt med att vara bäst när det inte gäller. Jag var nämligen på en "vi har inget jobb att erbjuda, men kom förbi och presentera dig så kanske du får jobb i framtiden" intervju och givetvis blev jag hyllad efteråt.

Slutligen kan nämnas att uttrycket "Jag dansar aldrig nykter" är mycket äldre än vad folk tror. Min fader berättade nämligen för mig att det var romarna som uppfann uttrycket under antiken. "Nemo saltat sobrius" heter det på latin för den som vill verka beläst..:)


RSS 2.0