Inget "Big Brother" hus direkt...

Huset på 425 Harris Street i Sydney där jag bott de senaste 7 veckorna är som en motsats till Big Brotherhuset. Inte direkt några konflikter, folk dricker förvisso ofta (men sjukt mesigt) och ingen får ligga. (En brasklapp kan i och för sig tilläggas så till vida att det flyttade in ett japanskt par i bygget, men troligtvis får de relationsproblem och torka..)

Hur som helst så har både jag och Olivier lyckats få hit damerna innanför portarna mitt i natten den senaste veckan, utan att lyckas få dom från soffrummet till sovrummet. ett mindre fail än vad det låter som dock, då det i båda fall varit tjejer från grannhuset, hade man däremot lyckats få någon att komma från andra änden av stan och sen bomma, ja då hade man kunnat snacka kritisk miss!

Hur kan veckans offensiver summeras då?

Ja nattklubben efter bion i tisdags: händelselöst

Salsapuben nykter i torsdag? Dansade salsa nykter med en brud (fy fan vad risigt det såg ut,) ett tag, la till henne på facebook, såg relationstatusen " I ett förhållande" Tänkte: "Nej men va fan, inte nu igen" och la ner projektet, inte för att jag är en moralist utan därför att det troligtvis är för mycket besvär å för liten vinstchans.


Lördags: Efter torsdagens inställda Frankrikeoffensiv la jag in en offensiv mot Sydtyskland istället, gick marginellt bättre..

// Mastern

fallskärmshoppning och födelsedag.

Att hoppa fallskärm har alltid stått med på min lista över saker jag ska göra innan jag blir maskföda. Så när jag såg att fallskärmhoppning fanns i Sydney till ett relativt överkomligt pris så var det bara att slå till!

Hoppet planerades ursprungligen till på lördagen, men då Sydney drabbades av några dagar med skyfall så blev det inställt och flyttat till tisdagen istället. Tisdagen funkade dock finfint då det var min födelsedag, grattis till mig!

Det var sjukt coolt och jag rekommenderar alla att prova det! Det är en fascinerande känsla när hjärnan säger "Gör detta, det är skitcoolt och ofarligt" när kroppen samtidigt säger "Gör inte detta, du kommer stryka med" . Lyckligtvis blev inte jag och ST firmans första dödsoffer genom tiderna, så hjärnan fick rätt..:) Hade gärna lagt upp filmer och sånt, men att få filmen kostade 100 dollar extra och en film på några minuter är iaf inget jag betalar 700 spänn för, det är ju själva hoppet som är upplevelsen.

Tisdagen var för övrigt min födelsedag, men fallskärmshoppet var den huvudsakliga behållningen då biobesök med huskamraterna och ett resultatlöst nattklubbsbesök inte är något att minnas särskilt länge.

Idag var jag och för övrigt på Sydney aquarium och blev fottad med hajar. Skolan delade ut rabattkuponger som gav halva priset så tänkte att det kunde vara lika bra att passa på. Lyckades dock inte med att ta någon bild värdig värdshistorien.

Förra veckans viktigaste nyhet var för övrigt att jag försvarade Sveriges färger med den äran och fullständigt krossade Schweizaren, Finnen och Brasilianskan som var mina konkurrenterna. Schweizaren var i särklass sämst och lyckades med att få stryk av den fulla brasilianskan i högklackat två rundor i rad. Med sådant motstånd kunde ju Finnen inte annat än att komma tvåa i den interna tävligen..:P

// Mastern

Usla filmer, Fotosession, samt ineffektiv sprit..

Hej igen kära läsare!

Jag har faktiskt tänkt uppdatera bloggen flera gånger den senaste veckan men inte fått arslet ur vagnen, men nu jävlar kör vi.


Första ämnet att redogöra för är mitt besök på Sydneys IMAX biograf, som enligt deras egen marknadsföring är världens största. Tråkigt nog har ledningen för denna biograf den konstiga inställningen att man ska nyttja världens mest avancerade biograf till att sända några av de värsta kalkonerna genom tiderna, Efter fyra veckors vistelse i Sydney insåg jag att biografen troligtvis skulle envisas med att sända Tron Legacy fram tills den konkar, så det fick bli att skåda denna kalkon. På förhand avsåg jag att undersöka frågeställningen

"Blir en genomusel film bra på en bra biograf?"

25 dollar och 2½ timmes tortyr senare kommer jag fram till att svaret var ett rungade "NEJ!" Tron Legacy kan nog vara det sämsta jag någonsin skådat såtillvida att många andra kalkonrullar lyckas med att fånga "Så dåligt så det blir bra" känslan, något som Tron misslyckades kapitalt med

I helgen var det nästa höjdpunkt, vår fotosession från Sydney till ST-s facebook. ST ville ha bilder där solen sken, och med tanke på att Sydney klimat kan beskrivas som en blandning av svenskt kilmat och medelhavsklimat (mulet och ganska varmt) så var det bara att satsa när solen väl pallade skina. Om bilderna blev bra eller dåliga får ni själva avgöra utifrån det som finns på facebook.

Slutligen kan nämnas att min suparinspiration har åkt på den landmina som den alltid åker på om jag super för mycket. Får ta en paus från flaskan några veckor nu och ladda ork, för finns ingen anledning att slösa tid och pengar på halvmesyrer!

// Mastern

Poesiskrivning med mera..

Med total brist på händelser att rapportera om sen senast, men med ett visst sug efter att skriva något fick det bli en dikt istället.  Eftersom man ska anpassa budskapet efter målgruppen så fick den bli på engelska, förvisso inte lika briljant men tio gånger mer användbart.

Another Land

Time was running like time glass sand,

I put my life into destinies hand,

And set my sails for another land.

I met the beauty of your eyes so brown,

And in their gaze something was shown,

Something which I thought I never known.


For so long I had been a fool,

Not enjoying the hot and sparkling pool

That love is for a frozen soul.


Sitting at the beach and holding you tight,

I forgot about my eternal inner fight

And it illuminated my path with a divine light


Lying at the ocean gazing at the sunset,

I dream back to the days we first met,

Realizing what I really want to get.


This is the place where I belong.

And this is something, which I have waited for so long,

A connection between souls so strong.


I really hope it is not to late,

Because I know it was the spirit of fate,

And I saw you at heavens gate

 

// Mastern

Känguruplåtning samt kängurustekning.

Drabbad av ST-s "jag kan inte sova utan vill ligga och runka hela natten" syndrom, fast delandes rum med en bögig jappse, så blir det bloggskrivande, istället för högerarmsträning..

Events sen senast då?

Ja det har väl framkommit av facebook att jag åkte på en resa till en nationalpark där man kunde klappa kängurus och annat smått och gott, hemma från känguruklappandet slängde vi på en fet kängurustek på spisen, dock köpt från butik, så vi var allt snälla mot de kängurus vi faktiskt träffade..;)
Blue Mountains i övrigt var också rätt coola att traska runt i med sin blåskimrande rök från Eucalyptusträden som get bergskedjan dess namn, olyckligtvis ville den fittiga digitalkameran radera sig själv så har inte fler bilder från denna vackra bygd än vad som framkommit av mina facebookuppladdningar, vilket är synd då det tar bort raggningpotentialen i frasen "Hej vill du komma hem till mig och se extramaterial från The Blue Mountains"

I övrigt var här någon form av bögfestival i lördags, något som alla i huset tydligen skulle gå på. Personligen fattar jag inte konceptet med att titta på en massa utklädda halvnakna bögar, och när de jävla bögarna efter två timmars tråkig väntan fortfarande inte pallat gå sin karneval blev jag hungrig och stack hem och käkade samt vilade upp mig för Blue Mountainsresan istället.

För övrigt var här inbrott i bygget och någon stal en TV och en Appledator från samlingsrummet. Teven kändes ju lite tråkigt, då det medför att vi måste dricka öl på puben när vi umgås istället för att kolla någon tråkig serie eller australiska nyheter. Saknaden av Appledatorn är minimal då jag har en egen skitdator att röra mig med.  Det jag verkligen inte fattar när det kommer till Appledatorer är hur folk kan betala så mycket pengar för något med usel prestanda och rörigt operativsystem. Men visst kan folk pynta 6000 spänn för en sketen Iphone när man kan få en telefon med bättre kamera och GPS för en fjärdedel av priset ja då är det deras problem.

Slutligen kan nämnas att jag inte lyckats med att rasblanda ännu, och rasblandning är nästan en nödvändighet för alla som inte vill knulla skåp i Australien då 90 % av den vita befolkningen bär på brittisk DNA och därmed ser för jävliga ut!


//Mastern

En klass utan vitaminbrist, samt Brodern 1 - Syratomten 0

I fredags eftermiddags hände något ganska otippat, det befann sig fem personer i ett klassrum och alla var intresserad av vitamintillskott. Av diskussion framkom att det var dåliga och dyra grejer i Australien (jag har ej fälttestat) att det var som renast och finast grejer i Sydamerika.

Tydigen var gräs lagligt i några delstater i Australien, men att röka gräs är ungefär lika givande som att tända eld på sedeln man använder för att betala för gräset, så den skiten kan man lämna till negrarna, och eventuellt till vissa finska minorititer som har svårt att somna på grund av sexuell frustration..:P

På tal om Sydneys finska minoritet så kom hans tilltänkta trofé som han jagat efter i tre veckors tid på att hon hade "pojkvän" hemma i Brasilien och att det inte blev någon fitta för honom. Mystiska ickeexisterande pojkvän är också ett sätt att bli cockblockad..:)

För min brorsa gick det dock bättre, eller ja både brorsan och ST hade ju två önskemål inför året som faktiskt slog
in:
Brorsan " Jag vill ha en brud jag kan knulla, och knarka med"
ST "Jag vill ha en snygg brud att knarka med"

Brorsans önskemål till den stora anden i flaskan var dock bättre, enligt logiken, bättre med ful brud som vill ligga, än en snygg brud med "pojkvän" i Brasilien.

Dagens fundering: min otroligt bögiga japanska roommate hävdade igår att han inte var gay. Talade han sanning eller var han rädd för att komma ur garderoben efter Masterns tio minuter långa sågning av bögar..:P
// Mastern



Den ena bisarra händelsen efter den andra...

Efter kvällens händelser börjar Mastern och ST fundera på om inte våra syragudar på allvar spelar oss ett spratt, vi lyckades nämligen och bli utslänga från en nattklubb pga "fylla" när vi var helt nyktra. Bakgrunden var den att vi skulle pröva på det nyktra raggandet och således begav oss till en nattklubb som erbjud inträde och två öl för den nätta summan tio dollar.

Redan vid dörren stötte vi på patrull när den steroidstinna vakten frågade om inte undertecknad var för full för att komma in. Helt nykter är man ju inte direkt beredd på den frågan så såg såklart helt frågande ut, varpå vakten blev grinig, men in kom vi till slut. Två timmar och två öl senare letar samma Steroidfreak upp ST i nattklubben källare och tillika stora dansgolv för att slänga ut honom då han var för "full". Med tanke på den obefintliga promillehalten, avsaknaden av potentiella ragg samt den minimala summan vi spenderat var det ju ingen big deal att gå hem, men hela scenariot hör nog till ett av de bisarraste vaktscenarion man varit med om under hela sin levnad!

Lägg där till följande smått osannolika scenarion så förstår man ytterligare varför vi börjar bli vidskepliga:
  • ST önskade ordagrant "En snygg brud han kunde dejta, som ville syra med honom på stranden" på frågan om det inte var bättre att önska sig en snygg brud som ville ligga med honom, svarade han "Nej men det löser väl sig av sig själv?" Nu har han såklart hittat en snygg brud att dejta, som vill knarka med honom, inte har något emot att hångla med honom framför hans vänner, men som inte vill ligga med honom. Vad fan är oddsen liksom
  • Min småbögige jappse rumskamrat som lärde sig svenska fyra år på japansk högskola för att han gillade Mumintrollen har jag redan nämnt..
  • Ytterligare en sjuk händelse som inträffat, är att ST plockade en lapp från en skivbutik angående ett band som sökte trummis, när han kolla pärmen på sin lärobok var det avtryck från den som skrivit lappen och satt upp den i skivbutiken. ST har således exakt den lärobok som den som satte upp lappar i skivbutiken, haft innan. Sjukt osannolikt.
Med fyra sjukt osannolika scenarion som inträffar under loppet av en månad undrar man om inte de som drar i trådarna driver lite med oss? Nåväl så länge inget allvarligt negativt inträffar får man väl se humorn i det hela...
// Mastern

RSS 2.0