Seg vecka och kass coach!

Denna vecka har/ska det jobbas mellan 14-22. Det är ett jävla skitpass att jobba. Den enda fördelen är att man slipper vara trött på jobbet, men nackdelen: att man får noll socialt liv och inte får gjort något vettigt överhuvudtaget, är såklart betydligt sämre.

Imorse var jag för övrigt på ett coachmöte med min nye jobbcoach. Den förre coachen fick sparken vilket jag tyckte var synd då han gjorde sitt jobb och fixade en timanställning till mig (nuvarande jobb i margarinfabriken, inte det minsta kul men man får åtminstone betalt) samt hade lite andra uppslag och ideer. Hade kunnat bli ett fruktbart samarbete helt enkelt. Den nye coachen gillade jag inte alls, skulle leka hobbypsykolog och tjatade om att jag skulle snacka om mina känslor i en jävla timme. Ska man tvunget diskutera sina känslor i en timme så kan man ju åtminstone få lite partypiller eller nåt så att man mår bra när man gör det, men icke hos henne (Tror både arbetsförmedlingen och narkotikaroteln hade blivit minst sagt upprörda om hon verkligen hade gett mig några partypiller)

Istället tvingades man diskutera sina känslor med tanten i en timme i nyktert tillstånd med det givna resultatet att tillvaron kändes tom, deprimerande och meningslös. Det som är mitt syfte med att besöka jobbcoachen? Givetvis inte, fixa mig ett jobb istället! (gärna ett roligare än på margarinfabriken, för då går du från min hatlista till min favoritlista)

// Mastern


Dömning, Buzz samt nördarnas afton.

I helgen har jag sprungit runt och blåst i min pipa vid två tillfällen. Det ena tillfället var soft, det andra var mindre soft. Mindre soft var det att springa runt och frysa röven av sig i den kalla blåsten i fredags. Mest remarkabelt med fredagsmatchen var annars att det ena lagets spån till tränare fick spel de inte fick straff. Det är väl ibland förståeligt men om man leder matchen med 4-0 och tre minuter återstår så lär anger management vara på sin plats vid såna utbrott. Idag var det dock soft att döma, solen sken: temperaturen var optimal för att jogga på en fotbollsplan, och ingen fick damp.

I fredags dominerade jag för övrigt i Buzz. Bakgrunden var den att en kvinna övertalade mig att komma över till hennes place för att möta henne och hennes ragg i spelet, en enkel match för undertecknad. Bangade dock förslaget att följa med dem ner till Harrys sen, av det enkla skälet att jag inte fanns någon anledning att slänga en massa pengar på att vara femte hjulet i ytterligare några timmar (Att dominera i Buzz är dock en positiv upplevelse)


Igår så var det slutligen nördarnas afton. Ingen ville följa med mig till Tivvan och dra några kalla så stack hem till en polare där vi diskuterade, Matrix filmerna, han visade hur man (inte) spelar HON och hans kinesiska polare visade sin favoritsida (en sida som visade Star Craft 2 repriser, med kommentatorer). Efter detta skulle vi tydligen besöka en fest, och med tanke på att jag var iklädd en svettig HAIS tröja var jag ganska nöjd att det var en korvig dito, så att ingen kvinna kom undan på grund av mitt klädval..;)

// Mastern


En dammallergisk dator samt i Kalle Ankas fotspår.

Häromdagen fick jag så äntligen igång min dator. Det visade sig att en dammsugning av processorn var det som krävdes för att få bort alla konstiga felmeddelanden och låsningar som hindrat mig att nyttja datorn, till det den är avsedd att nyttjas (tanka grejer, chatta, spela HON) Min HON comeback blev succé med statsen 16/1/20 (Kill/Death/Assist). Sen dess har jag tyvärr inte haft tid att spela men det kommer mera..;)

I veckan har jag även gått i Kalle Ankas fotspår, genom att börja jobba på den lokala margarinfabriken. I fem veckor kommer jag att husera på denna plats om inget oförutsett inträffar (får erbjudande om bättre jobb t.ex). Hur är det då att arbeta på den lokala margarinfabriken då? Ja det finns tveklöst bättre jobb men även sämre. På pluskontot: Man får betalt, det är inte särskilt ansträngande, där är rent och inte täckt med två decimeter damm. På minuskontot: Ofattbart långtråkigt.

Ska man jämföra margarinfabriken med Schenkersanstalten och ICA-lagret så är margarinfabriken klart bättre än Schenkers (de tre exemplen beror på att det är liknande jobb och därför enkelt att jämföra). En dag på Schenkersanstalten kunde sammanfattas med att man stod i en dammfylld lokal och hetsades av en sadistisk chef att flytta en massa 30 kilos lådor illa kvickt. Ingen hit! Jämfört med att jobba på ICA-lagret är det dock ett nerköp helt beroende på att man tjänade så mycket bättre på ICA-lagret än vad margarinfabriken betalar.

Igårkväll besöktes för övrigt högkvarteret av en kvinna. Det slutade inte lyckligt, men inte heller olyckligt så helt klart ett fall framåt. Då hon tydligen kände till Masterns Monologer, tog hon tillfället i akt att begära ett smeknamn. Hon ville bli kallad Törnrosa och det kan hon väl få heta om hon nu känner för det (A). Nu är det bara att hoppas på att Törnrosa beger sig till Mastern HQ och väcker vissa delar som har fått sova alltför länge så ska vi nog alla bli nöjda..;)

// Mastern


Flaskan 0 - Pipan 1

I lördags afton satt jag med ett klassiskt dilemma, att ta till flaskan eller att låta bli. Mitt i allt filosoferande ringde det i min telefon. Fick en förfrågan om jag inte kunde döma en match på söndagen.

Med alternativen

Flaskan= - ca 200 spänn
Pipan= + 600 spänn

Så blev valet lätt. Med tanke på tidpunkten samtalet kom in vid (2130 en lördagskväll) så valde troligtvis motparten flaskan framför pipan vilket är ett typexempel på Win Win situation. Motparten får supa, jag får betalt, och spelarna slipper en bakfull domare.

Pengarna investerades i en Elgrill så nu kan man frossa i sig kött och slippa den allmänt trista smaken av flottig matolja.. Nice!

// Mastern

Årets lamaste anfall och mystiska rivmärken.

I afton satt jag fridfullt och spanade Miami Vice när jag framåt 10 på kvällen kom fram till att jag skulle hjälpa Baloo att finna sin livs kärlek ikväll.  Baloo var av oklar anledning anledning redan berusad när jag ringde så vi bestämde oss för att mötas på Bara Rock.

Väl inne på Bara Rock fick jag bevittna något som kan klassas som det lamaste raggningsförsöket någonsin. Baloo la upp en femtiolapp på bordet där en brud satt och frågade om det kunde tänkas vara hennes femtiolapp. Hon blev lack och började gasta något om att så billig var hon allt inte, så undertecknad fick rycka in med frasen "Okej men då tar jag pengarna så blir alla nöjda" . Baloo som officiellt inte lagt upp 50 lappen hade inget att invända mot att jag behöll den för mig själv.

En stund senare hade den gamla bekantskapen Jack Vegas slukat min femtiolapp och jag behövde jag mer pengar. Därför frågade jag det tidigare tilltänkta Balooragget om hon inte kunde locka Baloo att lägga upp en 100 lapp. Det kunde hon inte, men däremot ansåg sig Baloo förnämrad då han officiellt inte lagt upp 50 lappen heller och gav Mastern en lavett.

En 50 lapp och lavett rikare begav sig Mastern och Baloo till Tempel. Där visa det sig att kvinnoformen följde fotbollsformens tangens så efter inte allt för lång tid blåste Mastern i reträtthornet. Personligen skyller jag den kassa formen på att jag hade vanprydande rivmärken över hela halsen.

Vanprydande rivmärken över hela halsen kan uppstå på tre sätt:

1: Efter hett sex med psykad kvinna (inte fallet)
2: Efter en catfight med en fjolla eller bitter kvinna (inte fallet)
3: Uppstå ur tomma intet som ett ödesbestämt jävulskap för att cockblocka en. (Uppenbart fallet)

Slutsats: Nästa gång jag ska ha stora rivmärken på halsen, så vill jag få dem från alternativ 1, är det för mycket begärt?!

// Mastern


stigande och fallande form..

Fick arbeta nattpass de närmaste veckorna på lagerjobbet. Nattpass är bra av flera orsaker som jag tog upp i föregående blogginlägg. Sen idag har jag varit på intervju till ett jobb som jag var mer intresserad av egentligen (Man pluggar vanligtvis inte en massa år på högskolan om lagerjobbet är den stora drömmen). Sist jag var på en jobbintervju till ett jobb jag var intresserad av kändes det rent åt helvete (Den klassiska vad fan gör jag här känslan, när de som intervjuar en redan bestämt sig för någon annan och är helt ointresserade). Idag var det halvsköna vibbar så det kan gå åt vilket håll som helst.

Sammanfattningsvis kan man säga att jobbformen är stigande och förhoppningsvis blir där ett ordentligt genombrott snart!

Fotbollsformen är dock åt helvete. Den som sett mig spela fotboll vet att det är inte direkt Messitakter på mig ens när jag är i toppform så när jag har usel form är jag bara så jävla sämst. Eftersom det är kasst för motivationen att fetsuga så är det lika bra att hålla upp med fotbollen i någon/några veckor så att man får tillbaka motivationen, och har man den kommer det andra på köpet. En sådan taktik fungerar såklart inte om man är kontrakterad fotbollsspelare och får betalt, men för oss andra är den nog givande.

Sammanfattningsvis kan man säga att det varit en bra vecka eftersom jobbformen är mycket viktigare än fotbollsformen för undertecknad

// Mastern


En onsdag där det rasslade till rejält..

Efter en månads kompakt tystnad från diverse arbetsgivare, så rassla det till rejält igår. Hela tre arbetsgivare tog sig samman och ringde.

Det första var ett endagsuppdrag från ett bemanningsföretag där jag arbetade för några år sedan. De vill att jag skulle jobba idag och jag tänkte att det var ett bra läge att fjäska in sig.

Det andra var ett ekonomjobb på heltid i Malmö, som ville ha över mig på intervju. Det klart intressantaste av de tre men även det svåraste såklart

Sen det tredje jobbet var ett treveckors lagerjobb som min jobbcoach hade vaskat fram. Intervjun till detta var idag, så personen från jobb nummer 1 blev rätt lack när jag fick ringa klockan 1730 på eftermiddagen och meddela att jag inte kunde ta jobbet då jag fått samtal om jobbintervju dagen efter.  Det låter såklart som en lögn särskilt med tanke på tidpunkten jag fick ringa, men att han blev sur är smällar man får ta.

Idag var jag och spikade intervjun till lagerjobbet. Det var knappast oväntat, man ska fan vara efterbliven i kubik om man lyckas bomma en intervju till ett treveckorsjobb där man redan blivit rekommenderad av en av deras anställda. Gott som fan att jag fick välja nattpasset dock då det har flera fördelar

  1. Högre lön
  2. Inga förstörda dagar (jobbar man 06-14 så är man seg och groggy hela dagen medan 14-22 gör att man jobbar samtliga timmar när alla roliga aktiviteter är)
  3. Man kan gå på jobbintervjuer till andra jobb under eftermiddagarna.

// Mastern


Mastern 1 - Fettot inombords 2 samt leråkrar.

De senaste 13 dagarna har undertecknad fört en ädel kamp mot fettot inombords genom att inte fetta onyttigheter som kategoriseras som snacks (läsk, godis, chips, kakor etc) eller alkohol, med målsättningen att väga 85 kilo innan beach 10.. Kampen har väl gått sådär hittills...

1-0 målet till undertecknad är att jag defacto inte konsumerat de nämnda produkterna hittills i april, sjukt starkt jobbat.

1-1 och kvitterat till det inre fettot om man betänker att jag inte gått ner ett jävla gram på hela månaden!

1-2 och ledningen till det inre fettot om man betänker att jag haft flera drömmar de senaste veckorna där jag fettat i mig diverse läsk och godis.

Men kampen ska vinnas och det är lång tid kvar!

För övrigt har HAIS tränarstab kommit fram till det tveksamma beslutet att istället för att träna på den lediga konstgräsplanen som vi tränat på hela vintern så ska vi träna på en gropig leråker som enligt deras uppfattning är "spelduglig". Personligen förstår jag mig inte alls på den reaktionära naturgräsfanatism som finns i detta land (inte minst på Svenska fans HIF-forum). Jag menar tekniken har gått framåt så att konstgräsplaner faktiskt är bättre än naturgräsplaner åtminstone 10 av året 12 månader. Man kan såklart göra som HIF och lägga miljontals kronor på planskötsel årligen för att naturgräset ska vara bättre än konstgräset, men för en klubb av HAIS kaliber som omsätter en halv mille årligen, så är det givetvis bättre att spela på konstgräsplaner än att spela på de bedrövliga naturgräsplaner man har råd att hyra med en så begränsad omsättning som klubben har.

// Mastern


Välbetalt vägstirrande, kross av de otrogna, HIF-seger..

Igår ägnade jag mig åt ett arbete som i korthet kan sammanfattas med orden "välbetalt väggstirrande" men man har ju slitit mer i sina dagar för att komma upp i den summan som vägstirrandet inbringade.  Synd bara att farsans kontakter inte kunde fixa en ett jobb som var mer än två gånger om året.

På kvällen skulle jag och Herr Syratomte avnjuta El Classico på Teven. Det kan sammanfattas att det nästan är bättre att avnjuta en fotbollsmatch allena än med en okunnig otrogen till sällskap! Dummare kommentarer om fotboll krävs det för fan en idrottshatande kvinna för att kläcka!

Dagen har annars varit chill! Käka brunch med mina syrror, såg HIF gå upp i serieledning med min fader och fick jagat innebandyboll. Vad mer kan man begära? :)

// Mastern


Dagens uslaste vits

Fråga: Vad heter Dan Dolmes svarta kusin?

Svar: Kol Dolme

// Mastern


hundratals armhävningar men inga hundra procent samt utslagna engelsmän..

I tisdags blev det mycket fys på fotbollsträningen för undertecknad fastän det inte var fyspass. Det började i kvadraten där tio passar som skulle rendera tio armhävningar för de som jagade i mitten. Med ett sånt koncept brukar det gå utför om man åkt på några rundor, för då är man tröttare än motståndarna och gör fler misstag. Det spekulerades till och med om jag inte tappade ett kilo redan i kvadraten..;)

Sen fortsatte det hela med 3 mot 3 matcher med en massa armhävningar till förlorande lag. Utslitna från föregående övningar blev det pisk där också, och ytterligare några hundra armhävningar. Slutsats hade mer ont i brösten än i benen i morse.

Trots hundratals armhävningar, var jag inte 100 procentig när jag skulle göra några av Jobbcoachningsprogrammets enklare och frivilliga kunskapstester. Sjukt störigt att inte ha 100 % rätt på "enklare" tester i företagsekonomi men alternativen var snarlika så blev som det blev... Klarade godkänt på alla tester utom Word 2007 avancerat. Problemet där var väl som det ofta är att man kan ju använda programmet men kan inte exakt ange hur man kommer åt en viss funktion. Störigt var det dock eftersom herr Jobbcoach specifikt sa åt mig att klara alla officetester så nu måste jag lyssna igenom X antal timmars släpiga instruktionsfilmer... Jippi!

Eftersom min dator är rövhål som sällan funkar kommer den att hivas all helvetes väg den dagen jag cashar in tillräckligt för att ersätta den. Detta har dock inte hänt ännu så missade alla champions league matcher i veckan då datorn inte vill streama ordentligt. Dock är det underbart att skåda att alla lag från världens mest överskattade liga, den engelska är utslagna.

Överallt tjatas det om att Premier League skulle vara något speciellt men jag har aldrig fattat tjusningen med den. Alltid samma tråkiga äckellag i toppen, trist och enformigt spel med 90 minuters tjongande från backlinje till anfallare. Att otekniska sopor som undertecknad sprider bollar till höger i ren panik är väl sin sak, men att välbetalda miljonärer som påstås höra till världens bästa liga inte duger till annat än att slå 70 meters tjongbollar och sparka benen av varandra det är skrämmande!

// Mastern


Man får alltid bara det man verkligen inte vill ha...

De senaste dagarna har ett välkänt faktum återigen uppenbarat sig: Att man bara får det man verkligen inte vill ha!

Två exempel:

För några dagar sen ringde det från en flyktingförläggning i Eslöv och ville att jag skulle komma på en anställningintervju. Det visade sig att morsan tyckte jag passade som assistent åt flyktingbarnen där och hade skickat in en ansökan i mitt namn. Kan väl lätt avslöja att leka socialassistent på en flyktingförläggning inte hör till mina livs drömmar!

Nyss var jag på en av de mest udda tillställningarna i mitt liv. Brorsan och hans polare var på en dubbeldejt och ansåg att Mastern skulle vara ett välkommet tillskott. Efter lite tjatande dök jag till slut upp och fick möta deras dem och deras dejter två gapiga fjortisar! Efter att ha suttit bitter ett tag och funderat på vad fan jag gjorde där kom jag äntligen därifrån. En halvtimme efter skickade fjortisbrudarna SMS till min brorsa och fråga om mitt nummer. För helvete!

// Mastern


Fetare än brorsan..

Idag var det dags för familjemiddag hos föräldrarna. Om den finns det inte mycket att säga men däremot inträffade en annan händelse. Min broder vägde in på under 85 kilo och tog därför en överlägsen seger i "först till under 85 kilo" tävlingen som vi ingick i samband med nyår.

Lyckligtvis menade brorsan på att han aldrig antog tävlingen och att jag därför inte var tvungen att ge honom något pris. Givetvis insisterade jag inte på motsatsen.

Annars kan dagen sammanfattas med den yrsel, den trötthet och det illamående som alltid är förenligt med de första dagarna av en hälsosam kosthållning. Men det är smällar man får ta, ty om några dagar mår man bra igen, och då kan man fullfölja den offensiv mot fläsket som sket sig i januari!

// Mastern


Offensiv 2 mot fläsket...

Idag inleds offensiv 2 mot fettet. Den första offensiven i januari fick ett abrupt slut när jag i slutet av januari befann mig på kurs i några dagar med enorma kakbord, gratis godis samt inget bättre att göra..

I årets andra offensiv blir det dock all in på hälsofronten, med en april som den nyttigaste månaden i mannaminne (varken sprit, droger läsk eller annat onyttigt kommer att konsumeras) Nytt för denna offensiv är att det är konsumtionen är bannlyst till skillnad från tidigare offensiver där enbart inköpet av dylika produkter var förbjudet. Regeländringen är för att jag inte bara ska fuska genom att snylta på andras förråd av onyttigheter och på så sätt åsidosätta hela nyttan med offensiven.

/ Mastern


RSS 2.0