Baloo dechiffrerar det kvinnliga sinnet, samt fel flumpassinstruktör..

Igår kom Milfen med ett förslag som förvisso var givande men samtidigt förbryllande. Nämligen
"Kan jag få låna din lägenhet när du är i Spanien över jul och nyår om jag städar den skinande ren?"

En deal som inte kostar en något och som ger en uppenbar fördel tillbaka tackar man givetvis inte nej till men jag gick ändå runt och grubblade på en sak "Om man är kvinna och vill betala i natura, varför väljer man det jobbigaste och tråkigaste betalningsalternativet"

Förbryllad över obegripligheten i det kvinnliga sinnet tog jag upp frågan med Baloo som genast dechiffrerade gåtan!
"Gåtan är så otroligt enkel min vän, hon ska bo i din lägenhet i två veckor och vill inte befinna sig i en svinstia, så därför städar hon eländet för sin egen skull"

Sicket geni Baloo är på att förstå det kvinnliga psyket!
Lika stort geni är han inte vad det gäller träning och viktnedgång dock, då han firar varje tappat kilo med en halvkilospåse chips, men alla motivationskällor är bra motivationskällor?


Efter gymmandet idag lyckades jag för övrigt lura med honom på ett "Andning meditation, andlighet" pass som visst ingick i gymkortet. Varför vetekatten för det rörde sig om träning för fem öre. Sist jag var på ett flumpass rörde det sig om Yoga vilket för all del är jobbigt och framför allt smärtsamt (så jävla vig är jag inte). Det enda positiva med det passet var att det leddes av en het instruktör som sprang runt och tog på all i slutet. Dagens flumpass var dock inte jobbigt då det gick ut på att man låg och blundade och en halvskabbig wannabeindier sa åt en att tänka på diverse syrade grejer.


Då jag av diverse orsaker har slutat med psykadeliska droger funkade detta inte alls, då jag dels har kass visualisering och dels bara ser i svartvitt när jag blundar (forskning visar på att de flesta människor bara ser i svartvitt när de blundar, under påverkan av psykadeliska droger blir dock även de inre synerna färgglada)
Enda höjdpunkten var att den skabbiga wannabeindiern inte gick runt och tog på folk!
// Mastern



förtida julfirande och diverse krämpor...

Igår var det förtida julfirande hos min syrra. Att vi firade jul redan den tionde december beror inte på att min syrra käkat svamp (vad jag vet) utan på att jag och päronen ska till Spanien över jul och nyår (brorsan får man med på köpet). Om själva julklappsöverlämnandet kan det konstateras att detta är något man går fett back på när man nått min ålder och har en massa syskonbarn som ska ha men inget ger, tillråga på allt har släktingarna som gav men inte förväntade sig gåvor åter kastat in handduken och rest till andra sidan.. Attans!

Hursomhelst det äldsta syskonbarnet som blivit gammal nog för att inse att det inte är Tomten som kommer med presenterna utan givmilda släktingar var förståndigt nog trevlig mot mig, de andra har tyvärr inte nått detta stadie ännu men det kommer väl skulle jag tro.

Efter julfirande var jag på julkonsert. Fotbollslaget tvinga dit mig för att stå i en garderob men folk hämta ju bara jackorna efteråt så passa på att lyssna på konserten, inget jag skulle betalt X antal hundra för, men Sanna Nielsen hade väl kunnat vara värd en slant i andra sammanhang.

Den senaste veckan har jag för övrigt dragit på mig en mängd krämpor enligt devisen att det är bättre fyra små skavanker än ett brutet ben. Värkande handleder, svullna knän och ömmande armbågsnerver gör att jag håller mig jävligt piano och dejtar flaskan ikväll. Det hade jag förvisso inte gjort ändå, men alltid skönt med något att skylla på.;)

// Mastern


Etanolen lät mig inte komma undan!

Med hattricket bommat, uppenbar risk för leverskador samt bristande motivation talade allt för att jag skulle slippa etanolen denna helg. Det sket sig dock när jag såg en lapp uppsatt i min korridor "Inflyttningsfest på lördag" och drog slutsatsen att det måste vara en skön karaktär som ordnar fest i korridoren och då kommer säkert en massa heta brudar --> Fel tillfälle att vara nykter. Meddelade Syratomten om evenemanget och han var givetvis sugen på att låta levern arbeta!

Nu visa det sig dock att inflyttningsfesten var en blåsning för istället för allrummet fullt med brudar så satt det tre loserkillar i en lägenhet och söp i sin ensamhet. Kunde ju såklart ha anslutit mig, men lackar när folk kör med så jävla falsk marknadsföring så la ner etanolen redan efter två öl och kollade film istället. Olyckligtvis var ST-s alkoholgen aktiverad så givetvis skulle han dricka upp min sprit. Med tanke på allt jag snyltat på honom det senaste året kunde jag inte ha några invändningar på att spriten gick åt men däremot hans alkoholpåverkade och påfrestande sällskap. Att tvingas lyssna på fylleyrande är drygt i sig, men värst av allt är det när motparten vidhåller att den inte är packad fastän personen i fråga dragit i sig en sjuttis och knappt kan stå på benen. Jag fattar inte hur självinsikten kan fallera så hårt!

Lyckligtvis blev jag räddad av att ST-s polare Skinhead ringde ner honom på stan. Om man traskar runt astankad på stan tillsammans med en Skinhead så dröjer det givetvis inte så länge förrän man hamnar i slagsmål, men antingen är ST en Drunken Master, eller så var hans opponenter ännu sämre fyllefighters för han såg oskadd ut när han hämtade sina grejer dagen efter...

Slutligen: När man väl får ett bootycall en lördagskväll, varför ska den som ringer befinna sig i Kalmar av alla jävla platser, hade motparten befunnit sig i närheten hade jag lämnat min sprit i tryggt förvar med Tomten och ägnat min lördagskväll åt något fan så mycket mer tillfredsställande!

// Mastern 


kalorirekord på en träning samt frustration återkomsten...

Efter att av hälsoskäl ha bangat fotbollsträning i tisdags (vilken dåre jagar en boll -15 grader?) så var det dags att trotsa den något mildare kylan idag.. Det gick väl okej men det mest remarkabla var att jag slog nytt kalorirekord på en träning, då det bjöds på lussekatter efteråt. Lussekatterna var uppenbarligen anpassade för 30 pers, men bara tio kom varpå min matmissbruksgen slog till, jag maxa intaget och fick stappla mig hemåt med en sockerchock..:P

I övrigt har jag två gånger på två dagar av två olika kvinnor fått höra : "Tyvärr jag kan inte ligga med dig, du ska till Australien snart" uppenbarligen överskattar de mig något enormt för så jävla uthållig är jag inte, så nog fan skulle det ha hunnits med både ett och två dopp i grytan innan detta kalla landet lämnas...

Nu är det bara att hoppas att kvinnorna i Australien inte kör samma fula knep och skyller på att jag snart ska till Sverige, för då tappar resan en viktig dimension!

// Mastern


RSS 2.0