Dubbel Träning är dubbelt så bra? Ingen biggest loser coach, samt Masterns MSN liggchansekvation..

Igår fick jag prova på något som var ganska jobbigt, nämligen att kombinera gym och bolljakt samma dag. Förvisso en inte helt främmande erfarenhet men vetefan om det verkligen ger en positiv träningseffekt att efter ett gympass trycka i sig en koffeintablett och jaga en innebandyboll i en timme.

Nu visa det sig att jag var den ende i mitt tremannalag som scorade under en timmes tid vilket såklart fick förödande konsekvenser för även om jag trycker dit en sådär 10 mål under timmen så släpper man helt klart in fler under 8 femminutersmatcher... Storpisk med andra ord. Jag skyller allt på att laget innehöll en tjej som varken var bra på att spela eller var fin att titta på (där fin att titta på helt klart överväger alla spelmässiga tillkortakommanden!)  När jag ändå ska kasta skit mot min omgivning skyller jag tisdagens förlust på fotbollsträningen på att mitt lag innehöll en okänd tjockis, vars sammanlagda löpsträcka troligtvis inte överskred 50 meter under hela träningen.

På tal om annat så är jag uppenbarligen ingen potentiell Biggest Loser coach.  Min gymsidekick Baloo går nämligen inte ner något i vikt fastän jag propagerar om matmissbrukets faror samt fått honom att köpa diverse mystiska kosttillskott. En tanke är att mina läror är helt felaktiga, men en troligare tanke är att han missbrukar när jag inte ser på..;)

Igårnatt var jag förövrigt helt stirrig och frustrerad. Det kan såklart berott på koffeintabletten ("Motsvarar två stora koppar svart kaffe") men det kan även berott på Masterns MSNliggsekvation där en MSNkontakt efter ganska kort tid kan delas in i fyra kategorier.

Vill inte ligga, får inte ligga kategorin: Sammanfattas av kvinnor som är helt jävla ointressanta. Ser tråkiga ut, är tråkiga och att spendera tid med dom skulle med största sannolikhet vara tråkigt. Det fina i kråksången är att de uppfattar dig på exakt samma sätt, och en radering från nätet är något som sparar er båda tid och besvär.

Vill ligga, får inte ligga kategorin: Här innefattas kvinnor med ett uppenbart runkvänligt utseende. tråkigt nog är du inte den förste de tänker på när Mr Rabbit åker fram. En radering hade sparat båda parter tid och besvär men olyckligtvis finns det något som heter hopp vilket innebär att man kämpar emot lite innan det oundvikliga inträffar.

Vill inte ligga, får ligga kategorin: AKA "Töm och Glöm" Ser tråkiga ut är, är tråkiga och du är tämligen övertygad om att ett möte er emellan inte skulle tillföra någonting till ditt liv.  Dock så vill kvinnan i fråga ligga med dig. Om man trots allt bestämmer sig för att trycka dit den (Alla mål räknas som sagt, men frågan är vilka man vill se som highlights när man kastar in handduken vid 80 och ser livet passera i revy) så är det en tämligen enkel uppgift som inte en Syratomten skulle bomma. Förvisso går det att bomma det öppna målet om du för utmaningens skull bestämmer dig för att testa något radikalt, till exempel att gå toksyrad till hennes inflyttningsfest bara för att du känner att du behöver utmaningen,  men det är ett helt annat kapitel.

Vill ligga, får ligga kategorin. Den kategorin som alla är ute efter.  Är bara att köra med reservation för att man gärna ska behålla den kyla i avslutet som man ofta har i ovanstående kategori. I mitt tycke är det dock svårt att behålla kylan om man vill något men det är säkert individuellt.

Nåväl orsaken till gårdagens högerarmsträning var att en från kategorin vill och får la till mig på MSN, men hon (bodde långt bort åt helvete)^2. Mitt personliga rekord i att locka kvinna till min lya är från avståndet (lång bort åt helvete)^1Men då Awkeeh har lyckats med avståndet (lång bort åt helvete) ^2 så vore det att slå två flugor i en smäll att få hit kvinnan:

1: Ligga snyggt
2: Tangera Awkeeh

Den som lever får se helt enkelt!

// Mastern 


Seriesegrare med mera...

På allmän begäran gör jag idag bloggcomeback. Kan inte utlova att det blir en jättehög uppdateringsfrekvens, men även om frekvensen inte ska vara lika hög som Syratomte en lördagskväll, så ska den var högre än vad den varit hittills i september.

först en summarisk uppdatering av månaden:

ST lyckades med att få ett heltidsjobb och nästan bli kickad två dagar senare, bara för att tjafsa och få behålla jobbet.. stabilt med fuckit (facket) ibland.

Jag lyckades med att få extrajobb på samma arbetsplats som ST. Att flytta lådor med ST är nästan lika tråkigt som att flytta lådor utan hans sällskap, men fel att skylla på honom, skyller på lådorna istället!

Lyckades med att blanda ihop en dunderblandning av varierande tryptaminer i början av månaden. resultatet blev att allt gick i slow motion, folk försvann mitt framför ögonen på en, det vällde in insekter från väggarna, tiden gick i slow motion, bakåt, framåt och normalt samtidigt.. Sen dess har jag varit nykter..

Under den nyktra perioden har jag tränat extra mycket.. Satan vad vältränad jag borde vara nu..;)

Jag och ST har kommit fram till att vi borde lämna landet och fara till Australien istället, exakt datum är inte spikat.

Hursomhelst för att gå över till dagens match:
'
HAIS B-lag var redan klart för serieseger och avancemang. Detta i kombination med att A-laget och J-laget spelade match samma dag, lämnade en lucka för våra hjälptränare att visa sina talanger på fotbollsplan. Motståndet var Billesholm två i serien.

Undertecknad gjorde sin första match som mittback och överlag bestod backlinjen av fyra målsugna ytterbackar vilket visade sig i att ställningen vid halvlek var 2-3 där både jag och Frasse hade gjort självmål, och Hansen nästan tryckte in en i eget mål. I halvlek kom vi fram till att det var dags att sluta hjälpa motståndarna att göra mål, och då dessa hade en förkärlek för att träffa ribban istället för att trycka dit den så var HAIS segern aldrig hotad!

Matchens highlights:

Hjälptränarnas comeback på fotbollsplan: DJ lyckades på ett obegripligt sätt springa sig fri och sätta det avgörande målet med ett skott som knappt hade styrfart över mållinjen. En tränarseger i full bemärkelse. För Negerfredde gick det dock sämre, han ville öka spänningen med 20 minuter kvar och drog på sig ett väldigt onödigt rött kort. 

Harems 3-3 mål: När en spelare missat tio nedtagningar i rad, kommer det som en smärre chock när denne lyckas med att ta ner bollen perfekt på bröstet för att sen sätta bollen med en perfekt lobb.. Fotbollsporr!

vänster kryssribba: Blev träffad av Billesholmsspelare vid tre tillfällen och var därför en bidragande orsak till vår viktiga seger.

Backlinjens andra halvlek: Slutade göra mål och stängde matchen!

// Mastern 


RSS 2.0